Beste DDS,
Iets anders, ik ken een DDS maar dat is een detacheringsbureau.
@Opa,
nu moet je je wel blijven baseren op feiten.
Waarop ik mijn reactie bazeer zijn de feiten die u mij geeft en feiten die ik ken uit mijn praktijk.... niets mis mee toch?
Feit: Loontrede 0; Jij weet totaal niet hoeveel het uurloon is voor l oontrede 0 in onze CAO, waarom niet; nou heel simpel. Je weet niet welke loonschaal erbij hoort!!
De onderste loontrede starten ALTIJD bij het minumumjeugdloon
of voor jongeren onder de 15 jaar, bij een minumum uurloon.
Maar dit zijn geen loontrede maar uurloon vergoedingen op basis van een uurloon contract (is iets anders).
// dus dit: In loonschaal 0 is het salaris net boven het minimum jeugdloon van 22 jarige. Hierdoor krijgt u niet het personeel wat u eigenlijk nodig heeft want iemand van 45 jaar komt niet voor minmumloon werken.
//
is geklets in de ruimte.
Er is in mijn CAO geen loonschaal 0! Het is een combinatie dus bijvoorbeeld Loonschaal C met loontrede 0.
Ho even DDS u was de gene die in deze discussie die loontrede 0 introduceerde..... zonder daarbij aan te geven wat loontrede is en dat u gebruik maakt van sub tredes waar ik dan onderversta de periodiek.
Het is dan loontrede 0 met als basis periodiek A, B, C, D.
En zo is het en niet niet anders, in de CAO's met bijbehorende loonschalen, basis periodieken, loonrondes, of hoe u het ook maar met uw eigen benaming noemen wil. Basis voor een CAO is overal hetzelfde beestje heeft alleen een andere naam.
In dit geval praat je dan over een uurloon van bijna 10 euro. Lijkt mij dus niet bepaald het minimum loon!!
Ik ben nu scherp want u probeer mij op mijn woorden te vangen,
VRAAG: Wat bedoel u nu?
Loonschaal 0 met basis periodiek A, B, C, of D?
Voor de volledigheid en als we dan toch geheel OFFTOPIC moeten:
Voor hoger kader bestaat er zelfs ook periodiek E, F,G, H,i,J)
Boven J zijn er de zogenaamde 'vrij loonschalen'.
En sterker nog er zijn combinatie's van een loonschaal met loontrede 0 die meer dan 15 euro per uur verdienen!
Je valt echt hopeloos door de mand, je weet niet waar je over praat.
Inderdaad ik val hier vreselijk door de mand. Vroeger kreeg ik er zelfs nachtmerries van.
Waarom zou ik een 50 jarige met 5 dienstjaren meer moeten betalen dan een 30 jarige met 5 dienstjaren??
Vanuit de CAO bestaat dat recht er voor een 50 jarige niet! Hij zal gewoon hetzelfde verdienen dan die 30 jarige!!
Nee, maar er bestaat wel een recht als werkgever om de oudere een extra basis periodiek toe te kennen........ in uw spreektaal, loonschaal 0 met basis D inplaats van uw voorbeeld schaal 0 met periodiek C.
Als die 50 jarige daar een probleem mee heeft moet deze lekker een andere bedrijftak gaan kiezen!!
Wens u veel succes met vinder van personeel.
Ik ben een zeer goed werkgever die zijn werknemers..........
Ook op financiëel gebied zeer veel extra's bied, zoals een winstuitkering. Dus begin geen onzin over Polen en zakkenvullen uit te slaan tegen mij!!
Sorry u begrijpt mijn humor niet,
u schreef ergens over "het kan mij geen zak schelen" en ik las ook iets over "kloten" dit vindt ik voor een werkgever nogal......... vreemde manier van communiceren, ik bedoel de werkgevers die ik ken hebben zoveel zelfrespect dat deze altijd correct in hun voertaal blijven.
Daarom reageerde ik daarop met humor door de schrijven:
"ik ken alleen zakkenvullers en klootschieten......"
Kortom Opa, misschien is het beter om je hier (net zoals ik dat doe) puur op feiten te gaan concenteren.
Tot slot: Nog 1 feit; U weet echt maar half waar het over gaat maar heeft wel een volledige mening klaar, dat noem ik lachwekkend
Sorry en inderdaad u heeft volkomen gelijk ik praat zomaar een eind in de verte en heb er totaal geen verstand van.
(TiP: lees ook even mijn postings terug van vorig jaar).
Ik wens u goede zaken, er is een oud gezegde met de in dit geval toepasselijke tekst:
"Wij wensen u heel veel personeel"
Bedankt voor uw aandacht en ik wens u een heel prettige avond,
Opa.