LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goh...., het lijkt wel mlm.......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Hoe staat u, na zóveel, al dan niet correcte info, tegenover mlm?

Ronduit positief
11
19%
Positief kritisch
9
16%
Onverschillig of neutraal
2
4%
Negatief kritisch
8
14%
Ronduit negatief
27
47%
 
Totaal aantal stemmen: 57

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Michel,

je hebt volkomen gelijk... :roll:

Daarom zijn er aanvragen voor examens, is er een studente vereniging enz....

Natuurlijk ben jij super bekend met alle opleidingen, wetgevingen enz in alle landen over de hele wereld... :roll:

Betreffende pagina laat studies zijn die Prof. Dr. Michael Zacharius heeft gedaan naar MLM....

Je zag een e-mail adres staan.. stuur hem een mailtje met de vraag of er op zijn school onderricht wordt gegeven in Netwerkmarketing/MLM...

Ik weet zeker dat hij je vraag beantwoord....

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Op de website waar je naar verwijst staan er drie cursussen, waaronder "2. Seminar Internationale Marketing / Handelsmarketing / Advanced Marketing Strategies: Direktmarketing (Dialogmarketing)".

De andere twee hebben niets met MLM te maken.

Direct marketing is niet gelijk aan directe verkoop.
Direct marketing is de engelse term voor reclamemaken voor produkten middels het direct en persoonlijk benaderen van potentiële klanten. Deze vorm van reclamemaken gaat per (geadresseerde) post, telefonisch of per fax. (BRON: http://nl.wikipedia.org/wiki/Direct_marketing, zie ook: http://www.post.be/site/nl/commercial/s ... /glossary/)
Direct Marketing is een van de vormen van reclame gebruikt door bedrijven.

En wilt dus zeker niet zeggen dat MLM onderwezen wordt door deze professor. De cursus waarvan sprake behandeld marketing, waaronder direct marketing, een vorm van reclame.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Walter van V »

direct marketing en netwerkmarketing maken misschien deel uit van mlm, maar die conclusie dan omdraaien is niet juist. dit zijn verschillende marketing technieken.

en wie dat niet begrijpt snapt er idd niets van...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Van de verschillen ben ik inderdaad op de hoogte....

Aangezien ik bij hem een seminar heb gevolgd mbt Netwerkmarketing ga ik meer uit van zijn verhaal dan van mensen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben....

Zoals ik al zei, stuur hem een e-mail met de vraag of op zijn school netwerkmarketing wordt onderwezen. Al is het niet een vak apart, maar als een onderdeel van een studie wordt het daar dan toch onderricht....

Je kunt hier wel van alles neer zetten met verschil dit, verschil dat...

Maar ff een simpel mailtje sturen met de vraag of dat wat ik beweer/wil bewijzen klopt durf je niet....

Als je wilt kan ik je nog betreffende powerpoint sturen die Zacharius gebruikt heeft tijdens betreffende seminar in Duitsland...

De bal is nu aan jou.. Kom met harde bewijzen dat ik ongelijk heb!!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Walter van V »

MLM is niet gelijk aan netwerkmarketing en vice-versa, dat is de issue. Ik geloof best wel dat er netwerkmarketing daar onderwezen wordt. Betekent niet dat er dus ook MLM onderwezen wordt....

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Aha, eerst zei je dat het een aparte studierichting is, en nu geef je eindelijk toe dat het niet een vak apart is, maar slechts een onderdeel van een studie. Waarom schrijf je dat niet onmiddellijk?

'k Heb hem een mail gestuurd, met de vraag of op zijn school netwerkmarketing wordt onderwezen. Ik wacht op zijn antwoord.

Ja, stuur die PP presentatie op, aub.

Maar nog steeds blijft het een feit dat direct marketing een vorm van reclame is. Dus direct marketing is niet gelijk aan directe verkoop.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Een vandaag aangemelde "sergeant" die 13 oproepen plaatst om toch vóóral te stemmen in deze poll.
Waarom zou deze "newbe" dát zo belangrijk vinden?
Ik denk dat onze Maarschalk weer gedegradeerd is.
Had het ook al wel verwacht .....

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Aha, eerst zei je dat het een aparte studierichting is, en nu geef je eindelijk toe dat het niet een vak apart is, maar slechts een onderdeel van een studie. Waarom schrijf je dat niet onmiddellijk?
Ik weet niet zeker of het een vak apart is of een onderdeel van...

Dit heeft hij niet precies uitgelegd... Was op dat moment ook niet noodzakelijk en nodig....

PP volgt ASAP..

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Walter van V »

wie zegt dat deze tegenstemmers daadwerkelijk op deze oproepen gereageerd hebben, en dan nog: wellicht hebben ze wel gewoon eerst gelezen en toen op grond van de info gestemd..
Deze mensen hebbben zelf ook hersens hoor!

Fijn dat tegenstemmen bij jullie gelijk hetzelfde is als zelf niet kunnen denken.... :(

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Trouwens, die Michael M. Zacharias, wel opvalledn dat hij een aantal boeken heeft geschreven over netwerkmarketing. 'k Ben benieuwd hoeveel duitstalige MLM'ers die al gekocht hebben. Zal hem meer opbrengen dan iets negatiefs te schrijven over MLM ...

Soit, daar ieder zijn eigen mening moet vormen, sta stil bij volgende vraag: is een professor die winst maakt door pro mlm boeken te verkopen, te vertrouwen betreffende zijn opinie over MLM? Kan het zijn dat deze persoon bevooroordeeld is?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Soit, daar ieder zijn eigen mening moet vormen, sta stil bij volgende vraag: is een professor die winst maakt door pro mlm boeken te verkopen, te vertrouwen betreffende zijn opinie over MLM? Kan het zijn dat deze persoon bevooroordeeld is?
Als die professor dat boek schrijft NA zijn onderzoek en hij kan het goed onderbouwen, dan is hij niet bevooroordeeld.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

En als hij nu zag dat er een gat in de markt was, boeken over MLM begon te schrijven en te verkopen, waardoor hij zijn rekening kon aandikken ...

Tja misschien niet, maar een professor die met commerciële bedoelingen boeken schrijft, is geen betrouwbare en onbevooroordeelde bron.

Maar goed, andere proffen schrijven ook boeken die ze verkopen natuurlijk. Maar niet op zo'n schaal. Trouwens, het is de bedoeling dat proffen onafhankelijk blijven. Zijn banden met MLM (boeken, lezingen op MLM bijeenkomsten) zijn op zijn minst verdacht, en het is overduidelijk dat hij niet onafhankelijk is.

Indien hij echt onafhankelijk en onbevooroordeeld is, waarom geeft hij dan nog steeds lezingen betreffende MLM voor een MLM publiek? Zijn onderzoek is toch afgerond? Wel, eenvoudig, hij wordt er goed voor betaald...

En als je goed betaald wordt door iemand, ga er er toch geen negatief boek over schrijven?! ...

Ten slotte, ik twijfel er niet aan dat hij een seminarie betreffende MLM heeft gegeven, dat kan je terugvinden op het Internet, in 1999-2000. Heeft hij 1 of 2 jaar volgehouden, dan is hij ermee gestopt. Hmm, toch niet zo succesvol, zijn seminarie betreffende MLM. Geen wonder dat het nergens onderwezen wordt...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ten slotte, ik twijfel er niet aan dat hij een seminarie betreffende MLM heeft gegeven, dat kan je terugvinden op het Internet, in 1999-2000. Heeft hij 1 of 2 jaar volgehouden, dan is hij ermee gestopt. Hmm, toch niet zo succesvol, zijn seminarie betreffende MLM. Geen wonder dat het nergens onderwezen wordt...
Misschien is hij wel gestopt met seminarie geven omdat hij een onderwijsfunctie kreeg bij FH te Worms om daar Netwerkmarketing te onderrichten?

Daarbij wil ik ff op- cq aanmerken dat niemand onbevoordeeld is over zijn interesses... Als jij een Masserati geweldig vindt en iemand zegt dat dat merk het slechtste van het slechste is ...... Rest vul je zelf in denk ik???

Je hebt nog geen bewijs dat mijn verhaal niet klopt en met aannames kom je niet ver.... Op dit moment is je verhaal 1 grote aanname!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Energetix, eerst beweer je dat het onderwezen wordt aan die hogeschool,
Toevallig is op de Fach Hochschule in Worms een aparte studierichting mbt Netwerkmarketing/MLM..
wat later kom je op je woorden terug en spreek je van een eventuele vermelding tijdens een cursus,
Ik weet niet zeker of het een vak apart is of een onderdeel van...
om nu opnieuw te beweren dat het onderwezen wordt aan die hogeschool???!!

Niet echt consequent.

De bewijzen zijn er, zie voorgaande berichten. Hij heeft hij enkele studies en boeken geschreven over MLM, maar hij geeft er geen les over aan die hogeschool, dat is nu wel duidelijk. En als jij beweert van wel, bewijs het dan.

Zijn betrokkenheid als spreker bij MLM organisaties, en het feit dat hij boeken over MLM schrijft en verkoopt, maakt dat het duidelijk is dat hij positief schrijft over MLM omdat dit hem goed uitkomt, hij verdiend er nl. geld mee.
Als die professor dat boek schrijft NA zijn onderzoek en hij kan het goed onderbouwen, dan is hij niet bevooroordeeld.
Als hij echt een onafhankelijk onderzoeker is, waarom is heeft hij dan niet al de banden met MLM verbroken eenmaal dat zijn onderzoek afgelopen was? Omdat het hem zakelijk goed uitkomt.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Energetix, eerst beweer je dat het onderwezen wordt aan die hogeschool, wat later kom je op je woorden terug en spreek je van een eventuele vermelding tijdens een cursus, om nu opnieuw te beweren dat het onderwezen wordt aan die hogeschool???!!

Niet echt consequent.
Zo te zien lees jij wat jij wilt lezen.....
Toevallig is op de Fach Hochschule in Worms een aparte studierichting mbt Netwerkmarketing/MLM.
Dit is wat ik gezegd heb als 1ste... En daarna heb ik als aanvulling het volgende geschreven:
Zoals ik al zei, stuur hem een e-mail met de vraag of op zijn school netwerkmarketing wordt onderwezen. Al is het niet een vak apart, maar als een onderdeel van een studie wordt het daar dan toch onderricht...
Misschien begrijp je niet wat ik bedoelde of je wil niet begrijpen wat ik bedoel...

Ik zal het voor je ontleden:

Stuur Prof. Zacharius een e-mail mbt netwerkmarketing en of dit onderwezen wordt op de FH in Worms.... Het antwoord wat je kan krijgen is een volmondig JA, NWM is een apart vak of NEE NWM is een onderdeel van een vak cq sudierichting... wat de uitkomst ook is van 1 van deze 2 antwoorden is toch dat NWM onderwezen wordt op de FH in Worms. AL dan NIET als vak apart...

Misschien begrijp je nu wat ik bedoel.....

Daarna heb ik geschreven dat het onderwerp niet uitbundig aan bod is gekomen op het seminar omdat het op dat moment niet relevant was...

Aan de hand van zijn verhaal heb ik begrepen dat NWM een apart vak is op de FH in Worms...

Dus geen woorden in mijn mond leggen of het verhaal zo draaien dat het jou goed uitkomt...
De bewijzen zijn er, zie voorgaande berichten. Hij heeft hij enkele studies en boeken geschreven over MLM, maar hij geeft er geen les over aan die hogeschool, dat is nu wel duidelijk. En als jij beweert van wel, bewijs het dan.
Welke bewijzen heb je geleverd? Dat hij een boek heeft geschreven over MLM.. Joepie een bewijs!! Omdat jij niks kunt vinden is het meteen niet waar?

Jij hebt toch een e-mail gestuurd naar Prof Zacharius mert de vraag? Of was dat grootspraak van iemand die maar wat ......... ... . . . ....???

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

Zoals ik al eerder schreef, ik heb hem al een email gestuurd, je hoeft je vraag niet te herhalen...
Geplaatst op: 05 Sep 2006 13:14 Onderwerp:
'k Heb hem een mail gestuurd, met de vraag of op zijn school netwerkmarketing wordt onderwezen. Ik wacht op zijn antwoord.
Alex, ik lees wat er staat. Ik leg je geen woorden in de mond, ik kopieer wat je geschreven hebt:
Toevallig is op de Fach Hochschule in Worms een aparte studierichting mbt Netwerkmarketing/MLM..

wat later kom je op je woorden terug en spreek je van een eventuele vermelding tijdens een cursus,
Ik weet niet zeker of het een vak apart is of een onderdeel van...
Aan de hand van zijn verhaal heb ik begrepen dat NWM een apart vak is op de FH in Worms...
En nu zeg je zeker te zijn dat het er onderwezen wordt ...
... wat de uitkomst ook is van 1 van deze 2 antwoorden is toch dat NWM onderwezen wordt op de FH in Worms. AL dan NIET als vak apart...
Er is ook een derde mogelijkheid, nl. dat het er helemaal niet aan bod komt, niet als studierichting, niet als een cursus, of niet onderdeel van een cursus!

Maar goed, we wachten op zijn antwoord. Missschien kan jij hem ook een mailtje sturen? Per slot van rekenig, jij beweert dat het er onderwezen wordt in een of andere vorm, dan is het ook aan jou om dit te bewijzen ...

Hoe dan ook, een professor die lezingen geeft op activiteiten (seminaries?) van MLM organisaties is niet onafhankelijk.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Dus jij wilt zeggen dat een professor altijd gratis seminaries geeft ??

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

http://handel.fh-worms.de/index.php?opt ... dab29de34b


Zo te zien wordt het direct marketing gedeelte op Maandag ochtend gegeven.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja... En???

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Azalea »

Tjonge dit is wel een erg lage discussie zo. Dit heeft niets met een kritische houding t.o.v. mlm te maken maar alles met een vooringenomenheid waarbij kost wat kort gewonnen moet worden. Bah :oops:

Het is kennelijk niet bij jullie opgekomen, maar de kans bestaat dat de professor enkel het onderwerp bestudeert, zonder daarbij een standpunt te willen innemen of verdedigen. Zover ik begrijp ook enkel als onderdeel van direct sales. De link naar de fachhochschule bevat een rapport en een presentatie die enkel een overzicht schetsen over direct vertrieb en mlm. Geen enkele aanwijzing pro-mlm.

Dat de man boeken schrijft en lezingen geeft zegt ook weer niets: we hadden laatst hier voor de ondernemerskring een (betaalde) lezing van een wetenschappelijk medewerker van de RUG over het onderwerp “later met pensioen”. Omdat de man dat onderwerp presenteerde voor ondernemers, is ‘ie dan een voorstander of niet? Nee hoor, hij bestudeerde enkel het fenomeen.

Kortom, meld je eens als je een boek van ‘m gelezen hebt :roll:

Gesloten