LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca rookverbod medio2008

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Toolboy

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door Toolboy »

No worries.
cybertomaat.

Ik blijf meelezen :wink:

Peter-O

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ Jonjo:
Ben benieuwd hoe de wereld er over 40 jaar uitziet
rook je?? ja, dan blijft het een vraag of je er achterkomt.. :?

Rook je niet?? dan weet je "straks" wellicht het antwoord.. :lol:

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat mij opvalt is dat er nergens over alochol houdende dranken wordt gesproken.

Mee eens dat je niets merkt van hun alcohol, maar op het moment dat deze stomdronken zijn, heb je er alleen maar last van. Van rokers daarentegen heb je, behalve de rook, geen last.

Overigens zijn niet rokers vaak zeikerds. Oke dat zij het niet lekker vinden is in orde in ieder voor zich, maar je weet dat als je uitgaat je met deze mensen te maken krijgt; zowel binnen als buiten. Een ieder die rookt en dit niet binnen mag doen, zal dit buiten gaan doen. Zo staan er dalijk hele straten te roken met een biertje in hun hand en stomdronken te zijn. Gevolg is meer mensen en meer risico op vechtpartijen, maar je dat is weer voor minister van Justitie en Binnenlandse Zaken om dit weer op te knappen.

Ik heb zelf 14 jaar lang gerookt en heb er geen moeite mee dat iemand anders rookt. Laat hen lekker gaan.

De rookgassen welke je binnen en buiten de steden inademt is nog slechter. Daarnaast zwerven er genoeg andere schadelijke stoffen in de lucht. Wat dacht je dat in je eten zit. Gezellig je bestelt iets in een restaurant en per ongeluk valt het bestelde op de grond. Ze pakken het op, spoelen het af en gooien het terug in de pan en doen er iets meer specerijen bij. Ook in het normale eten zit troep wat schadelijk is voor de mensheid. Wat dacht je van die groeihormonen wat gebruikt wordt bij dieren. Wanneer deze na slachting op je bord verschijnt dan gaan eet jij buiten het vlees ook de groeihormonen op. Dit is beslist niet goed voor het menselijk lichaam. Dit is slechts 1 van de zoveel schadelijke stoffen welke men op verschillende manieren binnen krijgt. Je wordt in de loop der jaren vergiftig op de volgende manieren:

- Via de luchtwegen,
- Via het spijsverteringsstelsel,
- Via de huid.

In hoeverre je ziek wordt of korter te leven hebt is afhankelijk van je gezondheid en weerstand en een sporter behoeft geen goede gezondheid of weerstand te kennen. Zelf doe ik namelijk niet aan sport. Ik heb 14 jaar lang gerookt en nog nooit ziek geweest. Ook nu ben ik nog nooit ziek geweest. Dus roken heeft er maar erg weinig invloed op. Roken bestaat al vanaf het honderden jaren en nu ineens gaan wij ons druk maken. Houd toch op en ga wat bijzonders doen met je leven. Het is de laatste tijd enorm in het nieuws en onderzoeken dit en onderzoeken dat, maar het leuke is dat de wetenschappers het nergens nog over eens zijn. Wij mensen onderzoeken teveel en geloven teveel media en wetenschappers. Er gebeurd zoveel dat wij niet weten en geloof mij je wilt het ook niet weten. Wanneer je weet hoe drop gemaakt wordt, dan eet je geen drop meer. Geloof me.

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Wat mij opvalt is dat er nergens over alochol houdende dranken wordt gesproken.

Mee eens dat je niets merkt van hun alcohol, maar op het moment dat deze stomdronken zijn, heb je er alleen maar last van. Van rokers daarentegen heb je, behalve de rook, geen last.
Maar het gaat mij toch iets TE ver als een kroeg niet meer
mag schenken ...... waar moet ik dan, in een oud-hollandse
dranklucht, mijn sigaretje roken ??? :wink:

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

Thuis, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaH, shoot, Horeca rookverbod....

Is waar ook, ergens op een terras dan of zo?

Mvrgr. Tinne.

cybertomaat

:wink:

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Wie weet hier dan antwoord op: Waarom moet een rokende baas zijn rokende werknemers (er van uitgaand, dat er geen niet-rokende werknemers zijn) een rookvrije werkplek bieden terwijl niemand dat in dit geval wil ?

Van de zotte toch ? :shock:

(Of zou het zo zijn, dat onze betuttelende overheid rokende werknemers verplicht wil laten "afkicken" ? Dat is in tegenspraak met de behoefte van diezelfde overheid aan accijns op tabakswaren)

Maarten1234

Heel dat beleid is onzin. Er wordt beweert dat niet-rokers dan ook eens een avondje uitkunnen, omdat deze anders niet gaan en dat niet rokende-werknemers recht hebben op een rookvrije plek. Dit weer om langdurige blootstelling tegen te gaan. Hier kiest men zelf voor en men weet dat op het moment dat zij er komen te werken. 9 Van de 10 keer rookt het voltallig personeel dus hebben die eruiteindelijk weinig last van.

petty1950

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik werk thuis....is mijn werkplek dus....oeiiii :shock:
Terras? Ook thuis....help :shock: IK ROOK :?

Vanmiddag maar effe langs de gamma....lamellen kopen en een tweemeterhoge schutting 8)
Jippie....m,n eigen illigale gedoogzone 8)
Nu nog wel oppassen met die gegarandeerd gaatjes in m,n schuttingborende nietrokende boze buurman...
Nog maar ,n waterpistooltje d,r bij doen dan :mrgreen:

cybertomaat

jaaaa echt ?!?!?!?!

Het word nu echt TE verwarrend hoor ......

Ik vanmiddag bij een eetcafe hier in Amsterdam
waar al het eten gerookt was door de "gezelligheid"
buiten voor de deur een joint roken zodat de "normale"
sigaar/sigaretten/shagrokers geen last van me hebben
> ff ademhalen hoor ... sorry ...<
in de weer , wind en regen , met pijn en moeite
komt er een koppeltje politiestreepjes aan fietsen ......

"ja meneer ... u weet dat we u daar een boete voor kunnen
en mogen geven he ??? " dus ik zeg :

" wat ??? Is t tegenwoordig verboden om buiten in de regen
op je eten te wachten ??? of negeer ik soms weer n weeralarm ???"

"nee meneer ... het is in dit gebied verboden om buiten op
straat drugs te gebruiken ... u moet of thuis of in de coffeeshop
uw drugs roken ...
>kleine pauze ... moest vast al zijn eenstrepige
moed bij elkaar schrapen
<
...dus uh... wilt u hem nu uitmaken ...
anders moet ik een boete uitschrijven ... "

Ik deze streep maar eens uitgelegd dat ik niet binnen rook thuis ...
omdat ik een kind heb PUNT...(die hoeft niet te roken !!!)
en dat ik niet binnen rook in de coffeeshop omdat daar consumptie
verplicht geld en geld ??? heb ik niet ...

"of heb JIJ 5 euro voor me ??? "

((ik kom zo ie zo niet vaak bij de shop ivm eigen teelt.))

De streep had geen zin om met mij in discussie te gaan
en het ging inmiddels harder regenen ... dus toen zijn
medestreep naar het buro wou voor koffie waren ze gevlogen
,
was mijn joint al lang en breed op en ging ik naar binnen ......
mijn gerookte uitsmijter opeten.

MAAR ... ik vraag me nu wel af ... WAAR o WAAR moet ik straks
rustig mijn jointje gaan roken ... als t zelfs buiten al verboden
is tegenwoordig ?!?!?!?!?!?!?!?! :?

>cybertomaat<

Maarten1234

Heb ji wat tegen de politie ofzo. Die mensen doen hun werk. Ik houd er ook niet van als mensen naast mij een joint roken. Ik vind dat een smerige lucht. Daarbij de wetgeving stelt duidelijk dat openbare drugs en alochol verboden is. Zeker in de daarvoor bestemde zones aangewezen door de gemeenten.

Nogmaals de 1 streperige agent waar jij het over hebt, mag dan wel in opleiding zijn, maar de opleidingen van toen zijn niet meer hetzelfde als nu. Hun hebben volledige bevoegdheid. Die strepen tellen niet voor jou, maar is onderling. Jij hebt gewoon te handelen naar hetgeen dat hun jou gebieden. In eerste instantie wijst hij jou op het gesignaleerd feit en dat het verboden is. Tevens wijst hij jou op mogelijkheden waar je dit kunt nuttigen. Doet verder niets. Je had op dit punt kunnen zeggen van:"Mijn beste man je hebt helemaal gelijk, ik zal meteen de joint doven." Nee jij gaat er tegenin met een verhaal over je zoon en het thuisroken. Slap hoor. Vervolgens krijg je een vriendelijk verzoek van een opsporingsambtenaar door te vragen of je hem wilt doven. Dit wordt gedaan als je zo stom bent om zijn hint niet te begrijpen. Nee zelfs daar ga je tegenin. Wat een slap figuur ben jij zeg. Figuren zoals jij verzieken het voor de goedwillenden. Gewoon uitmaken en niet doen. Ik had je na mijn 2e verzoek al meteen staandegehouden en een bekeuring gegeven. Of het nu regende of niet. 3x is scheepsrecht. Je zoekt het blijkbaar zelf op. Ik hoop dat je trots bent om jou verhaal hier te vertellen, want dit raakt noch kant noch wal. Leer het vooral ook je zoontje, want die zal het ongetwijfeld overnemen. Zo gaat de samenleving nog sneller kapot.

cybertomaat

beste Maarten 1234 ......

Heb jij wat tegen sociale wietrokers die rekening houden
met hun "o zo gezonde medemens" ???
Mensen die buiten, in de stromende regen hun in dit land
NIET VERBODEN soft-drugs nuttigen op een plek en moment
dat er geen hond op straat is (alleen een enkele doorweekte kip)
om er LAST van te hebben .
Nogmaals de 1 streperige agent waar jij het over hebt, mag dan wel in opleiding zijn, maar de opleidingen van toen zijn niet meer hetzelfde als nu. Hun hebben volledige bevoegdheid.
Ik kan me echt niet voorstellen dat deze agent met al zijn bevoegdheden in zijn opleiding leerd(e) dat ie mensen die TOTAAL
GEEN OVERLAST veroorzaken lastig moet vallen ... ?!?!?!
In eerste instantie wijst hij jou op het gesignaleerd feit en dat het verboden is. Tevens wijst hij jou op mogelijkheden waar je dit kunt nuttigen. Doet verder niets. Je had op dit punt kunnen zeggen van:"Mijn beste man je hebt helemaal gelijk, ik zal meteen de joint doven." Nee jij gaat er tegenin met een verhaal over je zoon en het thuisroken. Slap hoor.
Ten eerste : de "beste man" had geen gelijk ......
Ten tweede : hoezo slap hoor ???
ik vind het zelf nl. WEL BELANGERIJK dat mijn DOCHTER haar papa
niet ziet en ruikt ROKEN ... het goede voorbeeld noem ik dat !!!
vragen of je hem wilt doven. Dit wordt gedaan als je zo stom bent om zijn hint niet te begrijpen. Nee zelfs daar ga je tegenin.
ik begreep zijn hint echt wel ... ik ging er dus ook bewust tegenin ... enne ... net als deze agent heb ook jij mijn goede argumenten nog niet kunnen weerleggen ...
Wat een slap figuur ben jij zeg. Figuren zoals jij verzieken het voor de goedwillenden.
>leg ik dus terug bij jou<
k hoop dat je trots bent om jou verhaal hier te vertellen, want dit raakt noch kant noch wal. Leer het vooral ook je zoontje, want die zal het ongetwijfeld overnemen
.
Weet je wat kant nog wal raakt ... jou reactie op mij !!!
maar ik kom je tegemoet ... zodra het verboden word om parfum/
aftershave op straat te dragen ... sigaretten/sigaren/pijp roken, koffie/red bull drinken ... snoepen / eten op straat verboden is ...
(want ik kan een heleboel van die geuren,zeker combinaties van
meerdere, echt niet luchten ...BAH... wat een STANK !!!)
... dan rook ik mijn jointje wel ergens boven op een hoge toren hoor.
al denk ik dat je dan ook wel weer een reden voor kan bedenken
om mij dat te verbieden ......
Dat de samenleving daardoor nog sneller kapot gaat zal jou een
WORST WEZEN !!!

vriendelijke groet :
>cybertomaat<

petty1950

Beste Maarten,
Stank...wat ''men'' smerig noemt.... is een subjectief begrip :idea:
Het mooiste voorbeeld? Een door overmatig bonengebruik geluchte ''flatus'' (scheet 8) ) is voor de bijruiker onwelvoeglijk maar voor de opgeluchte later....een genoeglijk parfum :twisted:
IK vind de uitlaatgassen van stationair doorvervuilende auto,s voor mijn geopende ramen onuitstaanbaar. Ik vind het stinken en bovendien is het erg onnodig ongezond. En dat laatste feit is beduidend anders dan de geur van bv Wiet in de openlucht :idea:
Ik zit ook niet graag in de lucht van mijn medebarbies die hun natuurlijke odeur menen op te moeten leuken door een duur aangeschaft aphrodesium uit de Kruitvat :?

En over de opvoedkundige kwaliteiten van Cyber nog even deze overweging....voor wat ,t waard is :wink:
Opgroeiende kinderen hebben regels nodig, das he-le-maal waar!
Maar regels die star en dus zwart-wit worden toegepast....zijn in de ogen van recht(v)aardige opvoeders een dikke NO_NO :idea: Daar kweek je geen sociaal en vooral tolerante medeburgers mee en daar is de vast erg plichtsbewuste oom/tante agent vast ook weer niet blij mee... toch? :wink:

En last but not least.....jump of your high horse jochie :lol:

cybertomaat

Of petty geblondeerd is ... of al natuurlijk grijs ...
haar bijdrage aan dit topic was wederom wijs . :wink:

petty1950

:lol: :lol: :lol:

''Petty'' is tegenwoordig.........ehm....(krabt zich in de coupe chaos).... een soort van honing-nepgoudblond......met dank aan de Kruitvat 8)

Spiderben

Ongelezen bericht door Spiderben »

Ben het gedeeltelijk eens met het rookbeleid.

Vindt het goed dat in ziekenhuizen en overheidsgebouwen etc. een anti rookbeleid wordt gevoerd.

:cry: Maar in een bruine kroeg ??????????????????????????????
Vindt dit te ver doorschieten. Overheid blijf bij je leest. Ik rook zelf niet en heb ook nooit gerookt . Maar als ik aan een bruine kroeg denk, dan denk ik aan een krantje op tafel een hond op de vloer en iemand met een dikke sigaar of pijp in zijn mond. Ach en ja daar kan de sigaret ook wel bij. Als je dit gaat verbieden dan kun je als overheid ons net zo goed gelijk gaan voorzien van een beveiligingchip. Weet je en dat doet de overheid wel vaker.......... :? ( nogmaals ) ze schieten te ver door !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :arrow: :arrow: :?: :?: :arrow: :arrow: :?: :?: :shock:

cybertomaat

He spinneman ... hoest ???

Wou ff zeggen dat ik t helemaal met je eens ben Ben,
Laat de overheid lekker subsidie's gaan uitdelen aan
mensen die een rookvrije horecagelegenheid willen beginnen.
Dat zet vast meer zoden aan de dijk ... toch ???
Ik heb vandaag bij de coffeeshop mijn handtekening gezet TEGEN
een algeheel rookverbod in de horeca ...
niet omdat ik vind dat iedereen in de rook moet zitten
maar omdat ik nogal gesteld ben op mijn vrije wil.
Als je oud (en wijs) genoeg bent om een kroeg/coffeeshop in te mogen
kies je zelf of je dit wel of niet doet ... roker of geen roker,
je weet waar je naar binnen gaat en wat je daar kan verwachten.

>Cyber<

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Hallo mensen, de anti-rook lobby zit met een nieuw probleem: Laserprinters zijn even slecht als sigarettenrook !

Het zal dus verboden moeten worden laserprinters op de werkvloer te hebben !!

Vooral ons "nummertje" wil ik hier graag over horen......

cybertomaat

Laserprinters ??? Doe de mijne gelijk weg !!!
Maare ... daar staan ook heel wat openbare gebouwen vol mee toch ???
ziekenhuizen en overheidsgebouwen etc.
Daar zullen vast eerdaags kamervragen over gesteld gaan worden.
Misschien wel een eigen topic waard ???

Om deze niet te "vervuilen" ??? :wink:

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Deze dingen zouden verboden moeten worden. Nou weet ik ook de oorzaak waarom mijn 96 jarige buurvrouw , die thuis een printer had want dat vond ze leuk, zo plotseling is gaan hemelen. Ze heeft 80 jaar gerookt en nog nooit ergens last van gehad. Vindt het zelf hartstikke goed dat dit allemaal door deskundigen in hun vrije tijd wordt onderzocht. Een driewerf hoera. Ik zou als kabinet dit soort mensen inhuren voor diverse actieviteiten. Maar........... wel aanbesteden!!

Gesloten