LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je kunt het wel mooi eisen dat Vista perfect afgeleverd moet worden, maar dat is een utopia.
Klopt !

Maar ALS je er voor kiest om een produkt na de release nog uit te testen en de fouten eruit te halen. ZEG DAT DAN !!!
Communiceer dit duidelijk met de gebruiker. Noem de huidige versie nog een BETA en geef ook de mogelijkheid om terug te gaan indien dit noodzakelijk is...

Echter in de verkooppraatjes NIETS van dit alles ! In de officiele info van Microsoft NIETS van dit alles ( pas nu komt dit los ).
Terugkeren van Vista naar XP was niet eens mogelijk ( nu gelukkig eindelijk wel ).

ALS je er voor kiest om een produkt met fouten in de markt te zetten, dan moet je ook een roll-back-mogelijkheid hebben en niet de gebruiker met de rotzooi laten zitten.

DAT is wat ik microsoft het meest verwijt ! Niet dat windows fouten bevat, want dat heeft elk pakket. Ik ben zelf ook niet in staat om foutloos te programmeren.
Op het moment dat ik echter een produkt in de markt zet is het dusdanig foutvrij dat echte grote problemen zich niet meer voordoen.
Als er toch nog problemen zijn ben IK diegene die dit oplost en laat ik niet de gebruiker met de rotzooi zitten en laat ik deze zeker niet nogmaals betalen :roll:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

De fout ligt bij microsoft.

Het is toch niet normaal dat hardware die al jaren op de markt is niet meer werkt met de komst van Vista.

Verschillende schrijvers waaronder Ikbenik slikken dit als zoete koek. Microsoft heeft dit immers van te voren gemeld. :evil:

Als ik vooraf aankondig dat ik iemand ga beroven is het daarmee toch niet legitiem

Microsoft had het programma gewoon zodanig moeten aanpassen, zodat bestaande hardware gebruikt kan blijven worden, maar dat doen ze niet ze leggen liever hun wil (=kosten )op aan alle anderen.

Ik ben blij met de actie van de consumentenbond :lol:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Microsoft had het programma gewoon zodanig moeten aanpassen, zodat bestaande hardware gebruikt kan blijven worden, maar dat doen ze niet ze leggen liever hun wil (=kosten )op aan alle anderen.
Sorry hoor, maar wat jij wilt was dus ook met windows 98 en windows ME!!!

En naar die tijd terug verlangen wij helemaal niet. Onstabiele zooi was dat.

Daarbij als er hardwarefabrikanten het verdommen (ja je leest het goed) dan is Microsoft daar nooit of te nimmer verantwoordelijk voor.
Het is toch niet normaal dat hardware die al jaren op de markt is niet meer werkt met de komst van Vista.
Schuld van die hardwarefabrikanten!!!!!

Leer dat toch eens! :evil:

Die hardwarefabrikanten hebben een visie dat als hardware ouder is dan 3 jaar dat ze er dan geen drivers voor maken of aanpassen. En doordat zij het verdommen, moet Microsoft dan de schuld ervan krijgen?

Nogal goedkoop en gemakkelijk! :evil:

En nee, ik ben geen Microsoft aanhanger.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Windows Vista.

Als ouwe vent al gewerkt hebbend met die allereerste Windows versie 1.1. toen 3.11, daarna win '95 en win '98 (die 2 laatste als een van de eersten als bètatester) viel het mij op dat de aangekondigde "vernieuwingen" ook al vaak in de oudere versie (min of meer verstopt) zat!

De vernieuwingen waren vaak meer op het grafische. Zag er wat gelikter uit!

En dat gelikte kreeg men dan ook om de oren geslagen met die Windows Vista.
Door dat gelikt grafische uiterlijk ook veel zwaardere eisen aan de PC zelf.
Voor mij al een reden om zo mijn twijfels te hebben of dat geheel wel zo erg vernieuwend was.

En dan afgelopen dinsdag toen een woordvoerder van XS4ALL meende te moeten zeggen dat wij toch vooral wel moeten overgaan op Vista omdat dit veel veiliger zou zijn dan Windows XP.
Oh ja,
Hoe dan?
Want dat werd verder maar niet uitgelegd.
Naar mijn weten is goede beveiligingssoftware met een goede firewall en een verantwoord surfgedrag toch beter dan dit Vista dat ook afhankelijk is van de gebruikers.
75% van de draadloze internetters werken te onbeveiligd en dan geeft het m.i. geen donder of je nu met XP of met Vista werkt.

Kortom, ik denk dat Vista weinig of niets heeft bijgedragen aan het gemak en de veiligheid en steun dus wel de oproep van de consumentenbond om goed na te denken of Vista nu wel zo nodig geinstalleerd moet zijn op een nieuwe PC.

Voor de rest kan ook die consumentenbond de pot op met zijn contributieverhogingen en het moeten gaan betalen voor testen en andere consumentenvoorlichting.

Hè, da's ook weer gezegd en geschreven door.......

Grootvader

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste BBCS.
En naar die tijd terug verlangen wij helemaal niet. Onstabiele zooi was dat.
Ik weet niet wie de WIJ hier is , misschien is Ik een betere benaming.

Buiten dat. Microsoft zou in staat moeten zijn een stabiele omgeving te programmeren ,MET de drivers voor oudere hardware.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

En dat gelikte kreeg men dan ook om de oren geslagen met die Windows Vista.
Door dat gelikt grafische uiterlijk ook veel zwaardere eisen aan de PC zelf.
Bij de meeste besturingsystemen (ook Linux en OSX) is het bureaublad 2D.

Bij alle windows versies was/is dat ook, behalve Vista.
Uitgezonderd de Home Basic, zijn alle versies van Vista 3D, dus het bureaublad van Vista is 3D.

Vandaar ook de hoge eis van de grafische kaart en het intern geheugen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
En naar die tijd terug verlangen wij helemaal niet. Onstabiele zooi was dat.



Ik weet niet wie de WIJ hier is , misschien is Ik een betere benaming.

Buiten dat. Microsoft zou in staat moeten zijn een stabiele omgeving te programmeren ,MET de drivers voor oudere hardware.
En dat gaat dus niet.

Vergeet niet dat Microsoft hele duidelijke richtlijnen heeft opgesteld qua drivers. En als de hardwarefabrikanten daar niet aan houden, dan zie je wat er van komt.
Zo jammer dat men de keiharde lessen uit het verleden zo snel vergeten zijn.

Het probleem van Win98 en ME was dat er diverse soorten drivers waren.
8 bits, 16 bits en 32 bits.

Windows XP en ook Windows Vista zijn in 2 soorten: 32 bits en 64 bits.

Dus voor een 32 bits windows heb je 32 bits drivers nodig en voor een 64 bits windows heb je 64 bits drivers nodig.
Is heel logisch.

Dus op een 64 bits windows draaien dus geen drivers van 32 bits.

Een ander heel groot verschil is dat tot en met Windows XP de drivers en programma's gebruik konden maken van het Kernel.
Net als bij Linux is bij Windows Vista nu het Kernel niet toegankelijk voor de programma's en de drivers.

Dus omdat het onder de motorkap nu anders werkt, zullen de oudere drivers voor andere Windowsversies niet werken onder Vista.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste BBCS,
En dat gaat dus niet.
Wie ben jij om te beweren dat het onmogelijk is om 8, 16,32 en 64 bits drivers naast elkaar goed te laten werken

Laat die mannetjes van Microsoft eens beter nadenken om tot een goede oplossing te komen.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 20 Okt 2007 12:42 door BBCS

Bij de meeste besturingsystemen (ook Linux en OSX) is het bureaublad 2D.
Nee hoor, dat heb je verkeerd.
http://compiz.org/

En dat werkt al met 192MB intern geheugen.
Re: Compiz Fuzion what is the min specs? ? ?

I'm not sure what the minimum specs are. I'm running it using a 1,4MHz Celeron, 192mb RAM and an ATI Radeon Xpress 200m (I think it's 128mb, but not sure)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=576270

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Wie ben jij om te beweren dat het onmogelijk is om 8, 16,32 en 64 bits drivers naast elkaar goed te laten werken
Simpel, lessen uit het verleden! :lol:

Kijk, in Windows 98 en ME waren verschillende drivers van verschillende bitgrootte tegelijk actief, en Windows was behoorlijk onstabiel.

Toen heeft Microsoft in Windows 2000 en XP alleen voor de 32 bits windows 32 bits drivers en voor de 64 bits idem gaan toestaan, en er is een stabiele besturingsysteem.

En nog iets:
Bij windows Vista is de Kernel afgesloten voor alle drivers. Die functie is nu buiten het Kernel geplaatst.
De oude drivers kunnen daar niet mee overweg, omdat die bepaalde zaken in het Kernel verwachten, die er daar dus niet meer zit.

Dus jij verlangt dat drivers voor windows 98 ook onder Linux moeten werken, want daar gaat het uiteindelijk wel om.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Dat in een Windows 64-bits installatie 32-bits software/drivers niet (correct) werken is toch echt een Microsoft probleem.

In een 64-bits installatie van GNU/Linux werken 32-bits en 64-bits drivers/software probleemloos, in dezelfde sessie, naast elkaar. Uiteraard draait de 32-bits applicatie ook daadwerkelijk 32-bits.

Maar even iets anders BBCS alias ikbenik. Jij (ikbenik) bent de TS van dit onderwerp en je antwoord nu met de identiteit BBCS. Waarom? Volgens de regels van dit forum is dat niet toegestaan:
Bezoekers mogen slechts gebruik maken van een (1) identiteit; het gebruik van een "valse" identiteit is niet toegestaan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar even iets anders BBCS alias ikbenik. Jij (ikbenik) bent de TS van dit onderwerp en je antwoord nu met de identiteit BBCS. Waarom? Volgens de regels van dit forum is dat niet toegestaan:
Quote:
Bezoekers mogen slechts gebruik maken van een (1) identiteit; het gebruik van een "valse" identiteit is niet toegestaan.
Ten eerste mag ik rustig een andere naam aannemen.
Deze naam past beter bij mij dan de vorige.

Ten tweede gebruik ik maar 1 naam en wel BBCS en ik gebruik de andere naam niet meer (ikbenik).

Van de redactie heb ik hierover ook een mailtje gehad, waarbij duidelijk aangegeven werd dat ik moest kiezen.
Beste Marcel,
bij deze verzoeken wij u zich aan de gedragsregels te houden:
Bezoekers mogen slechts gebruik maken van een (1) identiteit;

Wilt u er eentje kiezen? ikbenik of BBCS
Welnu, ik heb dus gekozen om van ikbenik naar BBCS te gaan.
Aangezien je in het profiel dat niet kunt regelen, heb ik dus een nieuwe gebruiker aangemaakt.

Een ander punt is dat ik deze naam niet "vals gebruik".
Ik heb het netjes aangegeven dat ik van naam veranderd ben en ik gebruik geen 2 namen tegelijk.

Ik reageer als BBCS gewoon op alles wat op ikbenik van toepassing is.

Ik ben gewoon van naam veranderd, meer niet. :lol:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 20 Okt 2007 14:13 door BBCS

Ten eerste mag ik rustig een andere naam aannemen.
Deze naam past beter bij mij dan de vorige.
Dat is natuurlijk prima.
Ten tweede gebruik ik maar 1 naam en wel BBCS en ik gebruik de andere naam niet meer (ikbenik).
Het komt gewoon een beetje vreemd over dat ikbenik de TS van dit onderwerp is en vervolgens BBCS gaat antwoorden.
Een ander punt is dat ik deze naam niet "vals gebruik".
Dat is een quote uit de gedragsregels van dit forum, heb ik niet zelf geschreven.
Ik heb het netjes aangegeven dat ik van naam veranderd ben en ik gebruik geen 2 namen tegelijk.
Waar?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Daarbij wil ik ook opmerken dat ik die naamsverandering vanaf het begin heb aangekaart en daardoor kon de redactie ook heel gemakkelijk een link leggen.

Als ik dat niet had gezegt, dan had ik stilletjes 2 accounts kunnen gebruiken en was er niemand achtergekomen, ook de redactie niet.

En aangezien ik een eigen domeinnaam heb, kan het tuurlijk ook zo zijn dan bijvoorbeeld iemand anders met mijn domein een account had kunnen aanmaken en kunnen gebruiken.

Dat ik dus @bits-bytes-cs.nl heb wil dus niet automatisch zeggen dat ik dat alleen ben.
Als ik nu meerdere mensen in dienst zou hebben die allemaal een e-mail adres zouden hebben met de @bits-bytes-cs.nl account, aan wie is het dan te beslissen dat het van 1 persoon afkomstig moet zijn?

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Dat ik dus @bits-bytes-cs.nl heb wil dus niet automatisch zeggen dat ik dat alleen ben.
Dat klopt maar in het 'Ubuntu' topic heb je geschreven dat BBCS en ikbenik een en dezelfde persoon zijn.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ikbenik heeft al eerder aangegeven eigenaar te zijn van BBCS,
op de web pagina van BBCS staat ook de eigenaar vermeld, en die gegevens stemmen overeen met het huidige e-mail adres

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 20 Okt 2007 14:37 door Moppentappers

ikbenik heeft al eerder aangegeven eigenaar te zijn van BBCS,
op de web pagina van BBCS staat ook de eigenaar vermeld, en die gegevens stemmen overeen met het huidige e-mail adres
Allemaal prima, maar waarom heb jij dan in het 'Ubuntu' topic geschreven dat jij denkt dat BBCS en ikbenik niet dezelfde persoon zijn?
Geplaatst op 18 Okt 2007 19:23 door Moppentappers

is die firewall ook ountbound dus?
dat is wel mooi, alleen zou een gemiddelde gebruiker er niets/weinig aan hebben omdat ze toch wel op toestaan drukken
dat ook linux ge-exploit kan worden, en er virussen voor kunnen komen
is iets waar ik van overtuigt ben
beveiliging lijkt perfect, en dan toch blijken er een hele hoop gaten in het hek te zitten
niets mis mee, dat "hoort"
net zoals onze mac gebruikertjes, die het "licht" gezien zouden hebben
hoewel MAC ongeschaad (door het weinige gebruik) is de Iphone al lekker opweg de rede daarvoor is overduidelijk, het is populair
dat BBCS geen ikbenik is weet ik redelijk zeker, zijn gedachtegang is anders dan die van ikbenik, zo ook zijn conclusies

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ikbenik of BBCS of Marcel of wie je ook bent,
Dus jij verlangt dat drivers voor windows 98 ook onder Linux moeten werken, want daar gaat het uiteindelijk wel om.
Nee hoor, ik wil uitsluitend dat microsoft rekening houdt met de bestaande apparatuur in de markt.

Dat doen ze niet , omdat ze niks te vrezen hebben van de concurrentie.
Erg klant-onvriendelijk.

Er komt nog eens tijd dat Microsoft niet meer oppermachtig is en net zoals elk ander bedrijf moet vechten om de gunst van de consument

( ik weet het ikbenik, je vind consument een vies woord, maar het is degene die je rekening betaald )

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

redelijk zeker, ik had nog niet naar het e-mail adres gekeken
gedachtegang leek ook totaal anders dan die van ikbenik.. niet dus

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Nog maar een keer:

Mijn naam is Marcel Giebels en ik ben sinds 5 april 2004 voor mezelf begonnen.
Ik heb een eigen computerbedrijfje en ik zit ook op de diverse fora.
Niet om mezelf te promoten, maar puur om mijn ervaringen als monteur zijnde de mensen verder te helpen bij problemen.

Aangezien ik dit eerst compleet anoniem wilde doen heb ik voor de naam ikbenik gekozen.
Die naam wilt gewoon zeggen ik ben gewoon ik, dit omdat ik geen andere naam heb kunnen verzinnen.

Toolboy wees me op een forum van TV-Gelderland en daar ben ik met de naam BBCS begonnen. Ook op de lokale voetbalforum ben ik die naam gaan gebruiken.
De naam BBCS past beter bij mij dan ikbenik.
Vandaar dat ik die naamsverandering hier op de site ook ben gaan doorvoeren.

De naam BBCS is een afkorting van mijn bedrijfsnaam en die heeft een betere identiteit dan ikbenik.

Ik voel me beter onder de naam BBCS als bij ikbenik.

En ik ben ze allebei. :lol:

Voor alle duidelijkheid:
De naamsverandering heef totaal niets te maken met promotie van mezelf.
Daarnaast is het mijn bedoeling helemaal niet om mezelf hier te promoten, want ik ben van mening dat zulke zaken hier niet thuis horen.

Ik wil de consument ook een blik laten werpen achter de schermen die voor veel consumenten niet zichtbaar zijn en vaak ook niet zichtbaar zullen zijn.

Veel problemen die winkeliers tegenkomen belicht ik hier ook, puur om de consument te laten inzien dat er meer is tussen de consument en winkelier en dat de winkelier met meer zaken rekening moet houden dan alleen de wens en de wil van de consument.

In het verleden waren de consumenten meer hierbij betrokken en wisten de consumenten meer wat er afspeelde. Nu heeft de consument zich in hokjes geplaatst en denkt ook in hokjes, waardoor er vaak onbegrip heerst waarom dat een reparatie langer duurt dan men verwacht.

Er is meer dan de weg tussen de consument en de winkelier. De problematiek van de onderdelen bijvoorbeeld.
Ook moet er rekening worden gehouden dat er wereldwijd veranderingen plaatsvinden, ook in de regelgeving van en naar de fabrikanten toe.

Een tijdje terug kon je dat goed merken. Het gebruik van lood in producten wordt verboden door die verandering kan het gebeuren dat er sommige onderdelen tijdelijk niet meer leverbaar zijn.

Opeens was er besloten dat er geen lood meer in de computerkasten verwerkt mocht worden, en toen was er een leveringsprobleem van computerkasten.

Daarnaast hebben wij ook als winkelieren te maken met de duane van de verschillende landen. Die houden nog eens hele partijen onderdelen tegen (reden onbekend) en daardoor ontstaat er weer een leveringsprobleem.

Dit zijn zaken waar je als consument zijnde vaak niks over hoort, maar wel mee te maken hebt.

Gesloten