Heb drie weken geleden een geschil tegen KPN aangespannen wegens deze "kosten n.a.v. opzegtermijn" en onjuiste berekening abonnementskosten via http://www.sgc.nl
Inmiddels heeft KPN aangegeven te willen schikken. Men is akkoord gegaan met betaling van het betwiste bedrag + 50 euro klachtengeld + 75 euro "coulance".
Tot behandeling van het geschil komt het niet eens. 3 weken later krijg je een schikkingsformulier toegestuurd van KPN en wordt het geld op je rekening gestort.
De "procedure" is voor mij zo geheel gratis geweest. Met 75 euro die ik als vergoeding in mijn geschil had gevraagd.. Het heeft me al met al een half uurtje gekost.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN berekend opzegkosten onterecht
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2012 14:48
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Bob, gefeliciteerd! Kennelijk is dit een effectieve methode. Dank voor deze waardevolle tip.Bob Schurkjens schreef:(...)
Inmiddels heeft KPN aangegeven te willen schikken.
(...)
De "procedure" is voor mij zo geheel gratis geweest.
Veel geluk in je KPN-vrije leven
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Heb me speciaal hier geregistreerd om Bob Schurkjens te bedanken voor de tips.
Had ook een eindafrekening gekregen met boete voor beëindiging contract terwijl dat niet van toepassing was.
Het ging om een relatief gering bedrag maar en passant hadden ze bij de verrekening van de terug te storten maand de btw ook achtergehouden.
Bedrag gewoon af laten schrijven en mail gestuurd naar [email protected] met de tips van Bob ( zoals dreigen met de geschillencommissie ) en de vermelding dat dezelfde klacht via het web-formulier was ingediend.
Reactie op de mail was dat deze niet meer in gebruik was maar mijn mail met klacht werd daarin wel gequote.
De reactie per mail op het web-formulier was dat ik 20-08-2012 ( 5 dagen na mijn klacht ) tussen 12:00 en 14:00 gebeld zou worden. Ook daarin werd mijn klacht gequote.
Nadat ik na 7 dagen nog niet gebeld was weer dezelfde procedure gevolgd met daarin uitgesproken de verwachting dat ik het bedrag waar ik recht op had uiterlijk na nog eens 7 dagen op mijn rekening verwachtte met wederom dreiging met de geschillencommissie en € 50 voor ongemak en tijd, was de reactie per mail de volgende dag gelieve toch te wachten op een telefoontje en een paar uur later een mail dat er iets fout was gegaan en ik het bedrag bijgeschreven zou krijgen.
De laatste mail kreeg ik niet van [email protected] ( ging om een privé aansluiting ) maar van
[email protected]
Nu nog zien of ze het bijschrijven.
Had ook een eindafrekening gekregen met boete voor beëindiging contract terwijl dat niet van toepassing was.
Het ging om een relatief gering bedrag maar en passant hadden ze bij de verrekening van de terug te storten maand de btw ook achtergehouden.
Bedrag gewoon af laten schrijven en mail gestuurd naar [email protected] met de tips van Bob ( zoals dreigen met de geschillencommissie ) en de vermelding dat dezelfde klacht via het web-formulier was ingediend.
Reactie op de mail was dat deze niet meer in gebruik was maar mijn mail met klacht werd daarin wel gequote.
De reactie per mail op het web-formulier was dat ik 20-08-2012 ( 5 dagen na mijn klacht ) tussen 12:00 en 14:00 gebeld zou worden. Ook daarin werd mijn klacht gequote.
Nadat ik na 7 dagen nog niet gebeld was weer dezelfde procedure gevolgd met daarin uitgesproken de verwachting dat ik het bedrag waar ik recht op had uiterlijk na nog eens 7 dagen op mijn rekening verwachtte met wederom dreiging met de geschillencommissie en € 50 voor ongemak en tijd, was de reactie per mail de volgende dag gelieve toch te wachten op een telefoontje en een paar uur later een mail dat er iets fout was gegaan en ik het bedrag bijgeschreven zou krijgen.
De laatste mail kreeg ik niet van [email protected] ( ging om een privé aansluiting ) maar van
[email protected]
Nu nog zien of ze het bijschrijven.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
@Zappert: graag gedaan
Wanneer je een geschil aanspant tegen KPN (kan allemaal online), krijg je 2 weken later dit schikkingsvoorstel van KPN (75 euro vergoeding voor tijd en ongemak):
Jouw ervaring dat het betreffende KPN e-mailadres niet meer werkt is al eerder aan bod geweest. KPN wijzigt regelmatig de KPN klantenservice-emailadressen om zo vervelende klanten buiten de deur te houden.
Wanneer je een geschil aanspant tegen KPN (kan allemaal online), krijg je 2 weken later dit schikkingsvoorstel van KPN (75 euro vergoeding voor tijd en ongemak):
Jouw ervaring dat het betreffende KPN e-mailadres niet meer werkt is al eerder aan bod geweest. KPN wijzigt regelmatig de KPN klantenservice-emailadressen om zo vervelende klanten buiten de deur te houden.