Het is duidelijk dat er data recovery is afgesproken en dat dat ook op papier staat. Dat staat in het openingsbericht van TS:Geplaatst op 04 Jun 2009 08:51 door TheLD
Maar wat nou indien de TS heeft aangegeven dat hij vrijwillig afstand doet van zijn "oude" behuizing in een poging deze onder te brengen in een nieuwe behuizing. Mij is namelijk niet precies duidelijk wat er is afgesproken en of er ergens voor getekend is.
"Wat me nog het meest hindert, is dat er in het geheel geen datarecovery is geprobeerd. Hoewel deze als dusdanig staat vermeld op het reparatie-innameformulier heeft Mycom alleen geprobeerd of de disk in een andere behuizing wel werkte."
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71757&start=0
Inderdaad. En het is natuurlijk te laat als Mycom aangeeft dat zij geen data recovery kunnen doen nadat die zgn. data recovery heeft plaatsgevonden; zoals geschreven in het openingsbericht van TS:Indien MyCom heeft aangegeven dat ze een echte recovery gaan doen zitten ze natuurlijk helemaal verkeerd
"Ik heb dit gemeld bij Mycom Nederland. Hun reactie komt er op neer dat ik heb afgezien van garantie dus ik heb pech gehad. Daarnaast merken ze ook nog eens op dat er voor datarecovery-systemen gespecialiseerde bedrijven zijn en dat hun technische afdeling dat helemeel niet kan. Dat ze me dat wel toezeggen en me ook op basis daarvan laten afzien van mijn garantie maakt verder kennelijk niets uit."
Mycom heeft dus bij de afspraak (overeenkomst) tot data recovery duidelijk een verkeerde verwachting geschept bij TS. Dat is misleidend. En dat dat wellicht komt door de onwetendheid van de Mycom medewerker is niet relevant. Het behoort tot de taak (lees verantwoordelijkheid) van een winkelier en haar personeel om verstand van zaken te hebben en de klant goed voor te lichten.
Wellicht is er een juridische mogelijkheid Mycom te dwingen om op kosten van Mycom alsnog data recovery te laten doen. Maar ergens recht hebben op is wat anders dan dat 'recht' ook werkelijk krijgen.