Pagina 4 van 5

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 02 dec 2009 16:29
door Guardian72
Helaas, Quantas - hoewel een aantal problemen echt wel door klanten veroorzaakt zijn - worden problemen bij / door Ziggo (of multikabel) niet opgelost.

Problemen met verbinding, traag, haperend - blijven bellen.
Nee meneer, ligt aan uw apparatuur, is uw pc, windows is niet geschikt voor internet (okay, zit wat in) en meer van dat soort onzin.

Na 1.5 jaar zeuren bleek er een maandagmorgen modem geleverd te zijn, die een interne fout had. Inderdaad - natuurlijk kan de klant dat veroorzaken - of niet?

Daarna problemen met meer dan 1 PC op het modem. Het modem accepteerde geen enkele router (van goedkoop Dlink tot Cisco 2600 niet). Maar, ligt aan mijn apparatuur.

Dus, een echte professional (cisco certified network engineer) erbij gehaald - apparatuur (m.u.v. modem) helemaal goed en goed ingesteld. Systeembeheerder PC`s laten nalopen op virussen en spyware - schoon! - maar Ziggo blijft volhouden dat het aan mijn apparatuur ligt. Natuurlijk - alleen ik kan / mag niet de instellingen van het modem zelf bekijken (desnoods read-only).

Natuurlijk, het ligt altijd aan de klant - volgens ziggo en zijn monteurs dan.

Sinds ik geswitched ben naar XS4all geen problemen meer - en zonder enige hapering word de Cisco switch geaccepteerd - en werkt alles als een zonnetje.
Wel wat duurder, maar ja - da`s niet erg.

kortom - dat het volgens jou voornamenlijk aan de klant zal liggen - is een typische ziggo reactie, waar geen waarde aan gehecht kan worden.
In 2 plaatsen dezelfde ervaring gehad - en hun fouten worden op de klant afgeschoven.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 02 dec 2009 16:41
door poisonic
In mijn visie de munt heeft 2 kanten... dus het probleem dat dit kon veroorzaken ook en waarom gebruikt u een sisco switch ipv een router??
ik heb zelf een netwerk hier draaien op een crappy sweex router uit de kruiken tijd.... en alles werkt prima alles zelf ingesteld etc....
had u die problemen ook al met ziggo toen u die sisco switch gebruikte?
want dan lag daar u probleem een kabel modem houd alleen maar van routers of rechtstreeks in de computer.... een switch kan namelijk niet tegen een modem zeggen van he ik ben cc-33216 een kabel modem kijkt naar je mac en gebruikers naam... :lol:
dus logish als je dat sisco switch ding gebruike dat jij problemen had

mvg

Bert

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 02 dec 2009 18:33
door Guardian72
Bert,

ik heb verschillende types gebruikt , router en modem.
De laatste poging was een Cisco gigabit switch.
Deze werken prima - de exact zelfde apparaten hangen op mijn werk in het rack.

Ook zonder switch kuren, als je via een PC internet deelt met een tweede.

WE hebben allerhande scenarios getest - en alles werd door ziggo afgedaan met 'het ligt aan uw apparatuur'.

Het enigste wat goed werkte was 1 PC op de kabelmodem - iedere andere config, hetzij met een router (linksys) hetzij met een switch, hetzij via shared internet - ging niet.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 00:37
door Voisin
Ik vind dat jlthkoch Ziggo wel erg promoot op dit forum. Moet je eens zien hoeveel mensen problemen hebben met Ziggo. Zelf ben en blijf ik bij KPN.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 06:51
door jlthkoch
Voisin schreef:Ik vind dat jlthkoch Ziggo wel erg promoot op dit forum. Moet je eens zien hoeveel mensen problemen hebben met Ziggo. Zelf ben en blijf ik bij KPN.
Ik promoot Ziggo? :shock:
Denk dat het tijd wordt voor een brilletje. :D

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 09:59
door jor
Voisin schreef:Ik vind dat jlthkoch Ziggo wel erg promoot op dit forum. Moet je eens zien hoeveel mensen problemen hebben met Ziggo. Zelf ben en blijf ik bij KPN.
Lezen is ook een vak hoor, kijk voor de grap nu eens wie dit topic heeft geopend en lees eerst eens wat van jlthkoch's zijn reacties voor je zoiets zegt.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 10:42
door quantas01
Het enigste wat goed werkte was 1 PC op de kabelmodem - iedere andere config, hetzij met een router (linksys) hetzij met een switch, hetzij via shared internet - ging niet.
Dus conclusie het ligt niet aan Ziggo maar aan je eigen installatie.

Geen enkele provider geeft support op spullen die niet van hun zijn en door hun zijn aangesloten.
Het feit dat ie rechtstreeks wel werkt betekend helaas voor jou dat het signaal van en naar de modem goed is want 1 pc werkt nl wel.

Dat ze op je werk in een rack hangen wil niet zeggen dat het voor thuis situaties geschikt is.
Dus, een echte professional (cisco certified network engineer) erbij gehaald - apparatuur (m.u.v. modem) helemaal goed en goed ingesteld. Systeembeheerder PC`s laten nalopen op virussen en spyware - schoon!
Een cisco certified wil ook niks zeggen alleen dat je het examen van cisco goed afgelegd hebt maar dat is geen garantie dat die man ook inderdaad weet hoe de rest in zijn werk gaat.

Ik heb zelf dat examen jaren geleden al gedaan en dat is peace of cake maar de genoemde problemen leer je daar niet mee.

En systeembeheerders ja die ken ik ook zat ja meneer de pc is helemaal virusvrij maar wij mochten komen om het probleem op te lossen, 1 simpel programmaatje geïnstalleerd en jawel hoor haalde er 290 virussen vanaf.

Maar ja als je heilig overtuigd bent dat Norton je 100% beveiligd ja wat moet je dan zeggen.

Certificaten zijn leuk maar de praktijk ervaring wint het altijd.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 10:53
door Voisin
Lezen is ook een vak hoor, kijk voor de grap nu eens wie dit topic heeft geopend en lees eerst eens wat van jlthkoch's zijn reacties voor je zoiets zegt.
Ik lees nu dat het niet jlthkoch is maar dat de juiste Ziggo promotor Jor is. Met excuus voor de vergissing.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 11:05
door Guardian72
quantas01 schreef:
Het enigste wat goed werkte was 1 PC op de kabelmodem - iedere andere config, hetzij met een router (linksys) hetzij met een switch, hetzij via shared internet - ging niet.
Dus conclusie het ligt niet aan Ziggo maar aan je eigen installatie.
Dan dus de volgende conclusie - Ziggo liegt.
Want, men stelde dat ik zonder problemen 2 PC`s via dezelfde verbinding zou kunnen laten surfen.

Dit heeft echter nooit goed gewerkt, hetzij met alleen het kabelmodem, hetzij met een extra router / switch of 36x rebooten van het kabelmodem.

Ik heb ziggo specifiek gevraagd of het mogelijk was dit te doen - twee computers op 1 kabelmodem - het antwoord was "ja zeker, dit is zonder problemen mogelijk"

Als 1 PC goed werkt, dan zou internet sharing via die PC ook goed moeten werken. Maar nee - dan deed het het niet.
En, gezien de eerdere ervaring met defecte modems (wat ook mijn apparatuur was, volgens ziggo/multikabel) kan ik niet anders dan concluderen dat men daar totaal niet weet wat men verkoopt - maar alleen maar wil verkopen.

Een goede vriend van mij werkt bij ziggo sinds kort - en hij bevestigd dat het een zooitje is, mensen niet voldoende opleiding / begeleiding krijgen - en men een achterstand van meerdere weken heeft met het behandelen van problemen en storingen.

Je kan me nog meer vertellen - maar ik durf te stellen dat mijn apparatuur goed is.
Dat Ziggo alleen 1 PC op 1 modem toelaat - kan ik niets aan veranderen (mag niet eens de settings van het modem bekijken) - maar verkoop het dan niet als zijnde geschikt voor een netwerk.
Een cisco certified wil ook niks zeggen alleen dat je het examen van cisco goed afgelegd hebt maar dat is geen garantie dat die man ook inderdaad weet hoe de rest in zijn werk gaat.


Als werkervaring en salaris een indicatie is - dan zit dat wel goed. Inderdaad, een papiertje op zich zegt niets. Maar aangezien hij ondertussen via 1e , 2e, en 3e lijns network engineering is opgeklommen naar r&d voor networking, is toch een redelijke indicatie dat hij zou kunnen weten hoe dingen werken.

Nog een praktijk stukje : Toen ziggo nog multikabel was, en Windows 98 net uit kwam - wist men te vertellen dat je met W98 totaal niet op internet zou kunnen.
Bij een andere vriend van mij - network security specialist - werd gezegd dat linux niet geschikt was om op internet te komen. Dat geeft ongeveer het kaliber van de support bij ziggo weer.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 11:15
door quantas01
Je kan me nog meer vertellen - maar ik durf te stellen dat mijn apparatuur goed is.
Dat Ziggo alleen 1 PC op 1 modem toelaat - kan ik niets aan veranderen (mag niet eens de settings van het modem bekijken) - maar verkoop het dan niet als zijnde geschikt voor een netwerk.
Dat is een kwestie van kijken en lezen je hebt maar 1 utp aansluiting dus ook maar 1 verbinding simpel zat.
Wil je meer moet er een router tussen zoals bij diverse providers.

Met een router kan jij een netwerk opzetten niet zonder router.
Dan dus de volgende conclusie - Ziggo liegt.
Want, men stelde dat ik zonder problemen 2 PC`s via dezelfde verbinding zou kunnen laten surfen.
Ja dat kan ook gewoon en ziggo geeft ook aan dat dat via een router moet nergens zegt men dat het via de modem kan.
Ik heb ziggo specifiek gevraagd of het mogelijk was dit te doen - twee computers op 1 kabelmodem - het antwoord was "ja zeker, dit is zonder problemen mogelijk"
Als je niet duidelijk bent kan je zo'n antwoord krijgen want je kan wel 40 pc's op die modem zetten maar wel met een router ertussen.
Bij een andere vriend van mij - network security specialist - werd gezegd dat linux niet geschikt was om op internet te komen. Dat geeft ongeveer het kaliber van de support bij ziggo weer.
Nogmaals de helpdesk zijn studenten en die mogen alleen maar oplezen wat er in het protocol staat en een student is nu eenmaal niet geschikt om te denken tegenwoordig.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 13:15
door jor
Voisin schreef:
Lezen is ook een vak hoor, kijk voor de grap nu eens wie dit topic heeft geopend en lees eerst eens wat van jlthkoch's zijn reacties voor je zoiets zegt.
Ik lees nu dat het niet jlthkoch is maar dat de juiste Ziggo promotor Jor is. Met excuus voor de vergissing.
Volgens mij spoor je niet helemaal. Eerst is jlthkoch de promotor ( die nota bene dit topic opende TEGEN Ziggo) en nu ben ik het die zich nog nooit met deze hele discussie hebt bemoeit simpel omdat ik geen ziggo heb( en er dus ook geen oordeel over kan/wil geven).Beetje zielig als je jezelf zo slecht inleest en maar wat roept.

Dit was mijn enige reactie in dit topic over Ziggo en dan zegt deze zeer slecht lezende %^&*( (Voison) dat ik een Ziggo-Promotor ben
jor schreef....Heel fijn, nu nog even de honderden klachten oplossen die op talloze forums te vinden zijn over dit bedrijf en dan is iedereen blij. Nu lijkt het nog steeds dweilen met de kraan open.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 13:27
door Guardian72
[quote="quantas01]Wil je meer moet er een router tussen zoals bij diverse providers.

Met een router kan jij een netwerk opzetten niet zonder router.[/quote]

Tja - en op het moment dat er een router aan het kabelmodem gehangen werd - ging het mis. Verscchillende merken en types geprobeerd - maar elke keer weer "DHCP server unavailable". Het enige wat werkte was dus zonder extra apparatuur 1 PC op de modem. Iedere poging om meerdere PC`s te verbinden (ja, via of een router, of een GB switch) mislukte.


[quote="quantas01]
Nogmaals de helpdesk zijn studenten en die mogen alleen maar oplezen wat er in het protocol staat en een student is nu eenmaal niet geschikt om te denken tegenwoordig.[/quote]

Mee eens. Maar in dat geval zou men 'service' of 'helpdesk' niet als term mogen gebruiken, en al helemaal niet achter een 0900 mogen verschuilen.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 13:32
door quantas01
Tja - en op het moment dat er een router aan het kabelmodem gehangen werd - ging het mis. Verscchillende merken en types geprobeerd - maar elke keer weer "DHCP server unavailable". Het enige wat werkte was dus zonder extra apparatuur 1 PC op de modem. Iedere poging om meerdere PC`s te verbinden (ja, via of een router, of een GB switch) mislukte.
Sorry dat ik het zeg maar wat voor prutster er bezig geweest is vraag ik me dan wel af

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 13:40
door Voisin
Jor je hoeft je niet te schamen hoor als Ziggo jouw provider is. BZV is anders ook een prima provider.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 13:41
door Guardian72
Hoezo prutser..

als een klant exact doet wat de helpdesk adviseert..
* modem uitzetten
* apparaat aan modem aansluiten (Linksys router, of eender welk ander multiple PC apparaat)
* na 10 minuten modem aanzetten - en de DHCP word niet gevonden - waardoor het router geen externe connectie kan maken...

wat kan de klant dan nog meer doen?

Volgens Ziggo werkt alles - alleen zij testen alleen tot aan het modem - en als het modem een ICMP bericht terugstuurt , is alles voor hun dus okay.

Het gekke is - met Compuserve ging het prima met dezelfde equipment.
Bij XS4ALL werkt het nu al een tijd lang met dezelfde spullen prima.

Alleen via Ziggo wilde het maar niet lukken.

Na veel gezeur en ge emmer is door Ziggo uiteindelijk ook een kleine schadevergoeding aan de klant uitgekeerd - nadat het internet was opgezegd.
Geeft toch te denken, niet?

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 13:56
door Roosje1957
Het is duidelijk niet alleen de Ziggo klantenservice die niet kan lezen, maar ook veel deelnemers aan deze topic.
Volgens mij gaat dit topic over de klantenservice van Ziggo onder hoofdstuk 'televisie'.
Is het niet handiger een nieuwe topic te starten en dan onder afdeling Internet?

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 14:00
door Voisin
Precies of onder internetproviders !

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 14:01
door Roosje1957
Voisin schreef:Precies of onder internetproviders !
Nog beter!!

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 14:01
door quantas01
als een klant exact doet wat de helpdesk adviseert..
* modem uitzetten
* apparaat aan modem aansluiten (Linksys router, of eender welk ander multiple PC apparaat)
* na 10 minuten modem aanzetten - en de DHCP word niet gevonden - waardoor het router geen externe connectie kan maken...

wat kan de klant dan nog meer doen?

Volgens Ziggo werkt alles - alleen zij testen alleen tot aan het modem - en als het modem een ICMP bericht terugstuurt , is alles voor hun dus okay.
Je vergeet 1 ding de helpdesk ondersteunt je in het geheel niet met het instellen van je router.
Modem kan gewoon aanblijven alleen als de router is aangesloten dan zet je beide even uit en weer aan.

Dus indien het signaal wel via de modem op de pc komt en via de router niet ligt het wel degelijk aan de instellingen etc etc.

Vandaar mijn opmerking dat degene die het gedaan heeft er bar weinig verstand van heeft.

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Geplaatst: 03 dec 2009 17:33
door jlthkoch
Voisin schreef:
Lezen is ook een vak hoor, kijk voor de grap nu eens wie dit topic heeft geopend en lees eerst eens wat van jlthkoch's zijn reacties voor je zoiets zegt.
Ik lees nu dat het niet jlthkoch is maar dat de juiste Ziggo promotor Jor is. Met excuus voor de vergissing.
Toch maar eens aan een brilletje gaan denken dan?