LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door jor »

thea tol schreef: Heb eerst nog gebeld ja die auto stond er nog dus wij ernaartoe ,stond ie boven ergens achteraan maar het was een mooie auto om te zien maar er waren wat problemen want er was te weinig personeel alles was met vakantie dus de auto kon niet naar beneden kon hem ook niet horen lopen .
Maar als je een auto nodig hebt ja dan doe je misschien rare dingen dus ik mee met die meneer mee naar beneden konden ze hem vandaag donderdag 22 juli naar beneden halen en kon ik hem morgen wel ophalen maar dan zonder apk dat wilde ik niet dus moest een aanbetaling doen van 500 euro mijn rijbewijs inleveren werd ie gelijk op naam gezet Kan ik hem een dinsdag ophalen maar ze doen het zo uitgekookt dat ik nu eigenlijk een auto gekocht heb die ik nog geeneens in het daglicht heb gezien niet heb gehoord en niet mee gereden hebt.


Met alle respect maar je hebt dus zelf heel dom gehandeld en nu schuif je het op dat bedrijf. Ik, maar ook vele anderen wijzen iedere keer weer op het feit dat je eerst een proefrit moet maken voor er ook maar iets word aan word aanbetaald en als een bedrijf dat niet wil ga je een deur verder. Nu kun je alleen maar de proefrit afwachten ( als je tenminste nog niet alles hebt betaald ) en hopen dat dit goed gaat, zo niet ben je waarschijnlijk €500.- lichter. Wat witte angora ook zegt, soms vraag ook ik me af of mensen nu opzettelijk besodemieterd willen worden.

E. Moerkerken
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2010 17:58

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door E. Moerkerken »

Autocentrum nieuw-vennep heette een paar jaar terug nog A4 auto's, en is toen voor dezelfde praktijken aangepakt en opgedoekt, vlak daarna werden de auto's opgekocht door het huidige autocentrum nieuw-vennep, door dezelfde mensen. Zo zie je maar...................

isabelle gosselin
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 11:42

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door isabelle gosselin »

Ik sluit aan in de rij, ik zocht ook een auto en vond die bij Auto centrum
Nieuw-vennep.
Het zelfde verhaal als voor gaande en hoop dat er een oplossing komt tegen dit bedrijf. Ben bezig om alle instanties te melden wat voor een bedrijf het is.

Ik kocht een Renault Megane scénic uit 1998, op de tweede dag deed de auto het niet meer een sensor was stuk.
omdat ik met vakantie ging de auto drie dagen later na laten kijken bij mijn garage daar bleek de onderkant verrot te zijn dit na 4 maanden na de keuring.
Ook kreeg ik van het bedrijf te horen dat ik naar het bedrijf moet gaan waar hij was gekeurd. Dit voorval kan iedereen gebeuren ondanks het commentaar op het forum. Ik ben nog niet klaar met het bedrijf !!

Jusje88
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:44

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Jusje88 »

Ik heb daar helaas ook een auto gekocht. Een meid van 22 jaar, geen verstand van auto's maar je gaat ervan uit dat die mensen wel goede auto's verkopen. Toen ik een auto had gevonden gingen we over tot een aanbetaling en het in orde maken van de papieren. Vervolgens bleek inderdaad dat er voor de APK en het voorbereiden van de auto een flink bedrag wordt gerekend terwijl je daar eerder niet van op de hoogte wordt gebracht. Ik heb wel netjes een aanbetalingsbewijs gekregen. Ik heb ook meteen een afspraak gemaakt voor een proefrit want dat kon allemaal. Vervolgens twee keer geweest voor een proefrit maar de auto was iedere keer nog niet klaar.

Dus ik heb uiteindelijk de Renault Megane Scenic uit 1999 gekocht met een G3 gas-installatie. Ik heb de auto op 8 maart opgehaald en 3 weken later bleek dat ik de distributieset moest vervangen en de waterpomp want die was stuk. Nu een aantal maanden later loopt de auto niet lekker en heb ik deze vorige week gebracht naar een gasboer om de installatie af te laten stellen, tot mijn verbazing wordt mij verteld dat ik een normale gas-installatie heb i.p.v. een G3 installatie. Door de oplichterij van Autocentrum Nieuw-Vennep pleeg ik momenteel belastingfraude omdat ik voertuigenbelasting betaal voor een auto met een G3 installatie en dat is een verschil van 107 euro per kwartaal. Ook heb ik te veel betaald voor de auto omdat over het algemeen de auto's met een G3 installatie duurder zijn.

Bij de eerste problemen met de auto heb ik gebeld wat ze hieraan gingen doen. Toen werd mij op een niet al te vriendelijk manier verteld dat het mijn probleem is ondanks dat mij was verteld dat de auto motorisch 100% in orde is. Ik heb ook een aangetekende brief gestuurd maar hier nooit antwoord op gehad. Dus de auto op eigen kosten laten maken omdat ik deze nodig had.
Nu heb ik net te horen gekregen dat er een normale gas-installatie in me auto is geinstalleerd i.p.v. een G3 maar daar moet ik nog contact over opnemen en ik kan jullie laten weten, ik laat het deze keer niet meer zo zitten!!! Ik denk dat het voor mij ook tijd wordt voor een rechtszaak tegen Autocentrum Nieuw Vennep!!!

Maandag maar meteen contact opnemen met de bijstandsverzekering.

Ik hoop dat jullie nog iets hebben aan mijn info voor andere rechtszaken tegen dit bedrijf.

auto-pech
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2010 18:35

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door auto-pech »

nou hier is ze dan.

een gedupeerde van ac nieuw vennep

ik heb laatst mijn auto ingeruild voor een auto van hun.

ik heb 275,- euro betaald aan rijklaar kosten en APK.

wat krijg ik er voor terug?

een auto met een verrotte accu en kapotte ruitenwisser en remmen die NIET werken!!!!
een lege tank en een garantie van 3maanden alleen op de draaiende onderdelen!
ik ben bezig met gerechtelijke stappen voor dit bedrijf en ik ga er voor zorgen dat ze alles kwijt raken!
uiteraard heb ik bewijs en meer verklaringen nodig!!!!

als u ook een gedupeerde bent van dit bedrijf zou u dan alstublieft contact met mij willen opnemen???
mijn email is : [email protected]

ik ben 2 keer bijna dood geweest door deze hufters.
de eerste keer met de remmen merkte ik op de snelweg onderweg van ac naar mijn vriend in Amsterdam noord.
toen ik een noodstop moest maken weigerde mijn remmen te remmen en heb ik met een beetje stuurwerk mijzelf de vluchtstrook op weten
te manoeuvreren.
ik was meteen terug gegaan en eiste dat ze mijn remmen zouden maken.
mijn vriend was mee en die was natuurlijk razend!!!!
na wat consumptie bonnen te hebben gekregen en het te nuttigen kwam de monteur na 30 minuten
vertellen dat ze de remmen wat hadden bij geslepen en dat ze wat verweerd waren.
n zouden ze het wel weer moeten doen.

2 maanden later ging ik naar een garage bij mij in de buurt om mijn banden te laten verwisselen en even mijn remmen te controleren.
ik ben 800 euro lichter door die remmen!!!! mijn schijven waren helemaal naar de vervelend en mijn remcilinders achter helemaal vast.
de monteur vertelde mij dat ik mazzel heb dat ik nog leef!!! en dat hij dit in zijn 30 jaar als monteur nog nooit heeft meegemaakt!

mensen ik heb verklaringen nodig om deze zaak te starten alstublieft help mij en stuur mij een mail met uw verhaal!

Danzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 12:31

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Danzle »

Beste mensen,

Vorige week ben ik bij dit bedrijf langs geweest en vond daar een hele mooie auto. Maar aan de hand van al jullie vervelende verhalen ga ik daar mijn geld niet uitgeven. Dus bij deze bedankt voor jullie ervaringen en heel veel succes met het halen van jullie gelijk! Overigens wel heel bijzonder dat ze nog steeds met het "RDW erkend" keurmerk mogen pronken.. Is dat keurmerk blijkbaar ook niet meer dan een misleidende vorm van kwaliteit.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Byob »

"RDW Erkend" betekend toch niet meer dan dat het bedrijf bevoegd is om kentekens over te schrijven en vrijwaringen uit te geven?

Maar dit zegt toch niets over de kwaliteit van het bedrijf zelf??

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Jusje88 schreef: Nu heb ik net te horen gekregen dat er een normale gas-installatie in me auto is geinstalleerd i.p.v. een G3 maar daar moet ik nog contact over opnemen en ik kan jullie laten weten, ik laat het deze keer niet meer zo zitten!!! Ik denk dat het voor mij ook tijd wordt voor een rechtszaak tegen Autocentrum Nieuw Vennep!!!

.
wat er op je kenteken staat vermeld bepaald wat je betaalt aan belasting, dat moet overeenkomen met de installatie die is ingebouwd

als er geen g3 is ingebouwd maar het kenteken is na inbouw wel geleverd met vermelding g3, dan kan je het inbouwbedrijf aansprakelijk stellen

Danzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 12:31

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Danzle »

Byob schreef:"RDW Erkend" betekend toch niet meer dan dat het bedrijf bevoegd is om kentekens over te schrijven en vrijwaringen uit te geven?

Maar dit zegt toch niets over de kwaliteit van het bedrijf zelf??
Net hier even wat over nagezocht en inderdaad je hebt gelijk. En ze mogen vaak ook APK's uitvoeren. Helaas doen ze dat bij dit bedrijf ook terwijl ze gevaarlijke auto's aan klanten verkopen. Maar het BOVAG keurmerk is meer een kwaliteitsgarantie. Hier adverteren ze echter niet mee.

Jusje88
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:44

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Jusje88 »

@ Danzle: Ik zou het inderdaad niet doen. Success met het vinden van een leuke, mooie en GOEDE auto.

@ Byob: Het zou wel wat moeten zeggen over de kwaliteit van de APK keuring dacht ik.

@ Mallemalle: Het is inderdaad raar maar de gasboer waar ik ben geweest zat ernaast. De installatie zelf is al een vrij oude en een gewone LPG installatie maar softwarematig is het dus een G3. Dat houdt in dat de auto volgens de regels een G3 is, minder brandstof verbruik, minder CO2 enz. Dus een hele opluchting. Ik weet nu in ieder geval dat ik bij een vriend die gasboer is als hobby niet meer langs hoef te gaan :?.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Mallemalle »

als op je kenteken g3 staat is er dus geen enkel probleem en fraudeer je niet

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik was vanmiddag bij een ander autobedrijf in Nieuw-Vennep, gewoon om eens te oriënteren welke bedrijven meer of minder betrouwbaar te zijn. Heb alleen melding gemaakt van 'een bedrijf in Nieuw-Vennep dat op internet niet zo goed bekend staat'. De eigenaar wist precies om welk bedrijf het ging. :lol:

adarshi
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 nov 2010 11:06

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door adarshi »

Bij aankoop van mijn auto in april 2010 had ik een apk tot oktober 2010. De verkoper schreef op mijn aankoopnota dat ik in oktober terug kon komen voor een gratis nieuwe apk. Dus in oktober ging ik naar Autocentrumnieuwvennep, voor mijn APK. Tot 4x moest ik terugkomen, werd afgewimpeld en men zei dat ze "tegen inkoopprijs" bedoelden. ??? wat bedoelde hij hiermee????

Uiteindelijk werd de APK toch uitgevoerd en bleek dat de banden ver onder de APK norm waren, en er moesten nieuwe op, en dan was de auto "perfect". Ik had dus een auto gekocht die niet aan de norm voldeed, met een APK voor 4 maanden. 400 euro voor nieuwe banden, ik terug naar de garage. "APK moet helemaal overnieuw mijnheer". Teon vonden ze opeens van alles en nog wat, en moest ik nog 2x op en neer naar de garage.

Hij gaf mij mijn sleutel niet terug, en eiste 50 euro voor het afmelden. Ik moest naar een afspraak en was al laat, dus ik was gedwongen dit bedrag te betalen. Echter toen ik de RDW raadpleegde over het bedrag van afmelden bleek dat dit bedrag voor 2010 4,20 euro was.

KOOP NOOIT EEN AUTO BIJ AUTOCENTRUM NIEUWVENNEP!!!!

pietertc
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:57

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door pietertc »

Allemaal ontzettend bedankt en veel succes met het halen van jullie recht.

Ik ben op zoek naar een Citroen C5 en zag er 2 staan bij dit auto/oplichters bedrijf. Maar na het lezen van jullie reacties ga ik daar zeker niet meer heen!

Misschien geeft het wat voldoening dat jullie ervaringen hier wel degelijk een effect hebben en dit bedrijf echt klanten kost die nu liever ergens heen gaan waar wel op een normale manier zaken gedaan wordt.

Dus bedankt voor de waarschuwing.

Groet Pieter

gerrit098
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2011 20:51

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door gerrit098 »

Ik was van plan een auto te kopen bij deze zaak.

Na wat stroef email contact met ze en vooral onverledige en of selectieve antwoorden ben ik op zoek gegaan. Na het lezen van dit forum ga ik toch maar even op zoek naar een andere garage

gerrit1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2011 10:00

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door gerrit1953 »

Nieuwe aanvaring met Auto bedrijf Nieuw Vennep
Oplichter zijn het als de verkoop niet door gaat doordat zij dat afblazen dan mag (moet) jij als klant betalen en dit wordt zo scherp onderbouwt dat het gemiddelt een bedrag kost van 625 euro. :?: waarom hun gaan niet accoort waarom moet de klant dan betalen :?: Oplichters zijn het .Ze zijn een schande voor het logo van de RDW .dit mogen ze niet eens voeren zeker als je oplichters praktijken uitvoert

909374
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 22:04

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door 909374 »

Jullie hebben gelijk en het zijn een stelletje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij hebben een opel corsa 1.2 met airco enz. bij hun gekocht de auto koste 1750,-euro ze zeiden je krijgt drie maanden garantie en dat kost je 200,-euro.
Wij hebben dit betaald.
Na 6 dagen ging de auto kapot anwb gebeld die zei de waterpomp is kapot en de kachelpomp die zit tussen de koelvloeistof van de motor naar je kachel ook kapot. Wij hebben toen gebeld met het bedrijf Autocentrum nieuw vennep en omdat het op zaterdag was zeiden ze kom maandag maar naar ons toe ??????
Hoe gaan we dat doen terwijl er geen koelvloeistof meer in de motor zit????????
Ik heb toen maar zelf op zaterdag een nieuwe waterpomp en een nieuwe thermostaat en een nieuwe kachelklep gekocht want dit was allemaal kapot volgens de anwb. En er zelf ingezet. Toen weer de anwb gebeld en gevraagd of het allemaal goed was en het was uitstekend zei deze man van de anwb. En de auto weer in orde en reed weer goed. Maar wat ik was tegengekomen tijdens de reparatie van deze onderdelen was dat de v-riem dusdanig gescheurd was dat hij venieuwd moest worden. Dus het acn weer gebeld dat de v-riem niet in orde was ze zeiden dat ik vandaag dinsdag 05-07-2011 langs kon komen. Ik ging vanmorgen daar naar toe en toen vroeg hij van waar is de v-riem ?????
Ik zei ik heb toch drie maanden garantie hij zei alleen op de motor????????
Dus daar ging mijn 200,- aan garantie ik moest zelf die v-riem kopen en dan zou hij hem eronderzetten.Toen ik over de onderdelen begon (waterpomp,kachelklep) begon praatte hij eroverheen dus geen geld terug.
Terwijl dit eigenlijk een reparatie is van min. 800,-euro hoefde hij mij maar 150,-euro te betalen maar dit doet hij niet. (valt niet onder mijn 3 maanden garantie). Wij hebben nu rechtbijstand ingelicht. en in afwachting hiervan hoord u meer. :evil: :evil: :twisted:
Laatst gewijzigd door 909374 op 05 jul 2011 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator.

Danzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 12:31

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Danzle »

Heeft er iemand al succes geboekt door een rechtzaak tegen deze zaak?

Zie nl tot mijn verbazing dat ze nog wel steeds actief zijn. Heb overigens net weer een andere auto gekocht maar kon mezelf erop betrappen dat ik elk bedrijf via google even "check". Dus heb wel iets geleerd van A4 auto's / Autocentrum Nieuw Vennep en dat voordat ik daar gelukkig een auto heb gekocht :).

timmy123
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 21:59

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door timmy123 »

Hallo mensen paar maanden geleden hebben wij een renaultje clio bij auto centrum nieuw vennep gekocht harstikke leuk ding leek een goeie auto zaten wel een paar min puntjes aan maar dat zou verholpen worden duss niet de auto had 2 gladde achterbanden en kwam wonder boven wonder boven wonder door de apk heen (Terwijl wel voor nieuwe banden hebben betaalt) ik weet niet of die mensen bij rdw onder een steen leven want met deze praktijke begrijp ik niet dat de man nog rdw erkent is wij hebben de man een paar keer gebelt en telkens zou het geregelt worden maar ze zitten dr nog steeds niet onder afijn toen we de auto een week hadden kwamen we dr achter ... dashboard verlichting defect dakraam stuk radio stuk.
this ongeloofelijk dat die man zoveel mensen heb kunnen oplichten tot gehandicapte aan toe en niemand die ingrijpt want hij verkoopt hedendaags nog steeds autos wij hebben nu de auto voor een prikkie aan een garage bedrijf verkocht die er wel wat mee kon maar dit geintje heb een hoop geld gekost.
kortom weer iemand opgelicht mensen koop nooit van je leven daar een auto ee bak ellende. deze kerel belooft van alles maar doen ho maar we helpen graag om deze praktijken te stoppen dus miscchien hebben jullie wat aan dit verhaal groeten tim

Gesloten