LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Lieve Helena,

Ik wilde dat ik iets voor je kon doen in je trieste verhaal. Ik stuur je nu een PB en lees het even als je wilt.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@Helena,

Trek je maar niets aan van de commentaren die niet leuk zijn. :mrgreen:
Heb zelf vroeger ook slechte tijden gehad en weet waar je het over hebt hoor.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

vogels schreef:
Heb zelf vroeger ook slechte tijden gehad en weet waar je het over hebt hoor.
Zelfde telt voor mij, die tijd vergeet je niet.
Daarom kijk ik of ik toch iets kan doen, juist omdat je het niet vergeten mag, dat het nu toch beter is als vroeger (gezondheid daarbuiten gelaten dan)

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door ikkes »

misschien een rare vraag maar, wat zei de geschillencommissie?
Uit ervaring weet ik dat energiebedrijven echt niet blij zijn met een geschillencommissie zaak, zou wel eens heel snel kunnen gaan.

als u een geschil aanhangig maakt dan word de leverancier verzocht om de aansluiting te herstellen totdat het geschil is afgehandeld.
Nogmaals, maak bezwaar tegen het afwijzen van de doktersverklaring en vermeld dat het spoed is.

ik verwacht dat er binnen een week actie is (ja dat is lang zonder warmte, maar sneller als dan dat het nu gaat)

heb je vragen, stuur me even een bericht.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

update:

Gisteren gebeld met de geschillencomissie, die heeft mij doorverwezen naar het juridisch loket. Ben ik gisteren dus heen geweest en ze hebben mij naar een advocaat toegewezen. Die moet mij vandaag terugbellen. Maar ik zal zelf ook proberen te bellen. Ben het zat dat het te lang duurt.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

Morgen eindelijk de afspraak met de advocaat, hopelijk kan hij mij helpen in deze toestand. Ondertussen is mijn aanvraag voor het GKA verzonden, ik heb hier ook schriftelijk een bevestiging van gekregen van schuldhulp. Maar dan ben ik er nog niet. Als de aanvraag word afgewezen, wordt volgens mij pas het WSNP traject van belang. Ik zal even navragen hoe het zit, zodat ik die informatie ook hier kan vermelden.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Een ding is zeker Helena, zoals je er achter aan zit hoef je jezelf niks te verwijten. Wat een energie en doorzettingsvermogen! Als je eenmaal weer bent aangesloten heb je het dubbel en dwars verdient, zonder meer.

Volhouden meid!

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

@witte angora

Bedankt voor de bemoedigende woorden die kan ik zeker wel gebruiken. Ik moet ook wel al mijn energie erin steken want dat ben ik verplicht aan mijn zoontje. Hij is namelijk het meest de dupe hiervan. Verder ben ik dat ook verplicht aan de mensen hier op het forum, die mij steunen. Wat mij alleen steekt is de onmenselijkheid die wordt getoond door de deurwaarder en de NUON. Want ik was al aangemeld bij schuldhulp voor ik afgesloten werd en dat heb ik ook vermeld aan de eisende partijen en hier is geen gehoor aan gegeven. Ik moet eerst wachten tot ik opgenomen word in het WSNP traject eer ze me weer gaan aansluiten heeft de deurwaarder mij te kennen gegeven. Toen ik om de precieze kosten vroeg aan de netwerkbeheerder kon de deurwaarder mij alleen het bedrag geven met de incassokosten. Dus ik weet nog steeds niet wat de exacte kosten aan de netwerkbeheerder zijn. Dat is ook een punt waar ik me aan erger. Want de deurwaarder weet ook, dat als ik het precieze bedrag overmaak wat ik de netwerkbeheerder schuldig ben, ik aangesloten kan worden. Maar nee de deurwaarder wil gelijk zijn loon hebben, dus kan ik niet worden aangesloten. De medewerker die ik sprak zei: of de NUON moet de doktersverklaring geldig verklaren, maar de deurwaarder beslist dus of ik wel of niet word aangesloten. Mijn advocaat moet dus nu ook om een specificatie gaan vragen waar de precieze bedragen opstaan en aan wie ik wat dus schuldig ben. Nou we zullen zien wat de advocaat kan doen. En ja dit vergt zeker veel energie, maarja dat is wel energie waar ik niet voor hoef te betalen :lol:
Laatst gewijzigd door helena1906 op 06 jan 2010 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt in ieder geval je humor nog, maar ik kan me voorstellen dat het allemaal wel eens teveel wordt.

In Nederland lijkt alles zo goed geregeld te zijn, tot je tegen de burocratie en willekeur aanloopt van mensen die menen iets te vertellen te hebben terwijl ze feitelijk niks meer of minder zijn dan een ander.

We moeten allemaal eten, we moeten allemaal naar de wc. Of niet dan.

Het is niet anders.

Sterkte.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Helena,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat het nog steeds niet duidelijk is of de energie wordt aangesloten of niet.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@ De Nuon Medewerker

Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd met het gsm nummer van Helena.

m.vr.gr. jeanne

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

Update: :(

Vandaag langs een advocaat geweest. Meneer zei dat hij een gespecificeerde rekening gaat aanvragen zodat we precies zien, wat ik schuldig ben aan de verschillende kosten. Want tegen mij willen ze dat niet vertellen, ze hebben het alleen maar steeds over de kosten van de netwerkbeheerder samen met de inkassokosten. Hij vraagt zich af of het wel wijs is om te proberen ons gelijk te halen, want de deurwaarder kan als we een geding tegen hun beginnen (omdat ze weigeren aan te sluiten) alsnog besluiten om mijn huis leeg te halen als tegenantwoord. Ja want ze hebben dus al beslag gelegd op mijn inboedel. Wat de advocaat vervolgens ook gaat doen, is proberen om mijn computer terug te halen die ze de dag van aansluiting hebben meegenomen. Alles hebben ze laten staan maar wel mijn computer meegenomen. Pesterij volgens hem, want dat had niet gehoeven, want die computer zou nergens heen gaan. En het geeft hun ook nog eens extra kosten om die op te slaan.

Verder loopt mijn aanvraag nog bij het GKA voor schuldsanering, en pas als die wordt afgewezen kan ik aangemeld worden bij WSNP traject. En dan pas moeten ze me daadwerkelijk aansluiten. maar hopelijk wordt de aanvraag bij het GKA goedgekeurd en hoeft het niet zover te komen. Want als de aanvraag bij GKA word goedgekeurd kan ik ook worden aangesloten. De aanvraag moet helaas wel weer opnieuw ingediend worden, omdat ik gisteren te horen heb gekregen dat hij niet compleet was, omdat ik volgens het GKA geen huurtoeslag ontving, die ik wel hoor te krijgen. Dus dat ook vandaag nog aangevraagd via toeslagen.nl en nu maar afwachten op die papieren zodat die mee kunnen gestuurd worden voor een heraanvraag bij het GKA. Al met al ik ben weer een klein stapje verder.

Oproep!!!

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen ook dit meemaken of hebben meegemaakt of het er niet mee eens zijn en samen met mij brieven willen sturen naar desnoods het ministerie van Sociale Zaken of andere belanghebbenden.

Ook al hebben mensen schulden dan horen ze nog niet zo behandeld te worden, en dat ze dan maar in de winter in de kou moeten blijven tot hun aanvraag bij de WSNP is goedgekeurd etc. Er moet een oplossing komen voor dit probleem en wel snel. Nu komen de energieleveranciers met allemaal trucjes om toch onder de wet onderuit te komen die verbied om mensen af te sluiten in de winter. Ik bedoel wat als je al bent afgesloten voor de winter? Moet daar dan niet een wet voor zijn dat ze de energieleveranciers of de netwerkbeheerders daadwerkelijk verplichten om gelijk bij temperatuur onder het vriespunt aan te sluiten, omdat het gewoon onmenselijk is om de mensen in de kou te laten zitten???

Natuurlijk heb je dan weer, dat er waarschijnlijk onderscheid word gemaakt tussen bepaalde wanbetalers of mensen die buiten hun schuld om hun rekeningen niet meer konden voldoen. Maar zeg nou zelf, behalve als je een doktersverklaring hebt waarin staat dat de situatie levensbedreigend is word je aangesloten. Het klopt toch niet? Bij kleine kinderen en ouderen is het dan toch alleen maar wachten tot die situatie levensbedreigend word of niet soms? En moet dat dan eerst gebeuren voordat je eindelijk weer als mens word behandeld en niet als ding? Want dat is hoe het gaat. Ik heb het zelf meegemaakt met de deurwaarder. De toon waarmee de deurwaarder mij aansprak was echt niet meer respectvol te noemen. Ik zou bijna geloven dat hij de directeur was van het kantoor.

Zijn er hier mensen die net als mij een oplossing voor dit probleem willen, en zien dat het hier gaat om onmenselijkheid? Wilt u hierover gedachten met mij willen uitwisselen en zou u zich misschien geroepen voelen om meer te doen dan alleen maar klagen en afwachten? Bent u het net als mij zat en wilt u ook een verschil uitmaken en uw stem laten horen? Stuurt u mij dan een persoonlijk bericht. Hoe meer mensen van zich laten horen hoe meer kans we maken dat er verandering kan komen tegen deze onmenselijke daden. Misschien dat we dan de starheid van de deurwaarders en energiebedrijven kunnen wegnemen. Ik weet het niet van u, maar ik kan niet stilzitten en afwachten en maar kijken hoe het verder gaat.

Groet, Helena

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Dit is een klassebrief en een naar mijn hart. Ik ben het helemaal met Helena eens, dat in deze barre wintermaanden het onmenselijk is, om deze praktijken toe te passen. Zelfs de daklozen hebben een warm onderkomen, terwijl die er toch zelf voor kiezen om op straat te verblijven (niet altijd trouwens).
Ook de manier van behandelen is beneden alle peil, want je hebt wel met mensen te maken, ook al zitten ze even in de puree, soms zelfs buiten hun schuld.

In het verre verleden heb ik ook een zeer moeilijke periode als alleenstaande moeder gehad en was toen maar wat blij, als er hulp kwam.
Je kunt er nl. niet altijd iets aan doen en soms word je dan ook nog mensonwaardig behandeld door instanties, deurwaarders, die denken dat ze God zijn en daarom zo mogen neerkijken op deze mensen.

Nou, die houdt van iedereen hoor en ik vind dat gewoon alle mensen met respect moeten worden behandeld, of je nu arm bent of rijk.
Laat mensen hun waardigheid tenminste behouden, want het is al moeilijk genoeg.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

mijn mening:

Ik snap het niet, Nederland komt altijd op voor mensenrechten en het belang van kinderen, ouderen etc, gaat naar andere landen om daar ervoor te zorgen dat men als mens word behandeld. Maar waarom beginnen ze niet hier? Het plaatje klopt gewoon niet. Zelfs een gevangene die misschien net een heel gezin heeft uitgemoord krijgt nog een verwarmde cel, een lichtje om te lezen en een warme douche. Waarom mensen met schulden dan niet? Mensen daar gaat het om. Ook al is iemand door eigen schuld in de problemen geraakt of buiten schuld om, daar gaat het niet meer om in dit geval. Het gaat om de onmenselijkheid die hier word gepleegd.

marcel35
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:20

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door marcel35 »

ik vind het sowieso absurd dat er tegenwoordig mensen worden afgesloten en uit hun huis worden gezet terwijl je als wooningcooperatie of energielevrancier kan regelen dat het direct van je werkgever/uitkering word ingehouden wat je dan nog over hebt is om te leven en om je andere verplichtingen te voldoen wij hebben een colectieve zorgverzekering en die word rechtstreeks ingehouden moet ook kunnen met huur en gas en licht lijkt me niet moeilijk nee nederland geeft liever geld aan derdewereldlanden helena ik wens je veel s6 en hoop dat het deze week nog allemaal goed komt

marcel35
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:20

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door marcel35 »

marcel35 schreef:ik vind het sowieso absurd dat er tegenwoordig mensen worden afgesloten en uit hun huis worden gezet terwijl je als wooningcooperatie of energielevrancier kan regelen dat het direct van je werkgever/uitkering word ingehouden wat je dan nog over hebt is om te leven en om je andere verplichtingen te voldoen wij hebben een colectieve zorgverzekering en die word rechtstreeks ingehouden moet ook kunnen met huur en gas en licht lijkt me niet moeilijk nee nederland geeft liever geld aan derdewereldlanden helena ik wens je veel s6 en hoop dat het deze week nog allemaal goed komt
sorry voor de typfouten me zoon typt mee :)

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

marcel35 schreef:
marcel35 schreef:ik vind het sowieso absurd dat er tegenwoordig mensen worden afgesloten en uit hun huis worden gezet terwijl je als wooningcooperatie of energielevrancier kan regelen dat het direct van je werkgever/uitkering word ingehouden wat je dan nog over hebt is om te leven en om je andere verplichtingen te voldoen wij hebben een colectieve zorgverzekering en die word rechtstreeks ingehouden moet ook kunnen met huur en gas en licht lijkt me niet moeilijk nee nederland geeft liever geld aan derdewereldlanden helena ik wens je veel s6 en hoop dat het deze week nog allemaal goed komt
sorry voor de typfouten me zoon typt mee :)
De grootste typefout is dat je er één lange zin van hebt gemaakt zonder enige interpunctie of wat dan ook. Terwijl je wel de slash weet te vinden.

Zie niet zo goed in wat je zoon daarmee te maken heeft?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door renegade66 »

als mij dit zou overkomen zou ik persoonlijk met mijn kindje en mijn vrouw naar de nuon gaan een thermoskan koffie en broodjes mee, alle medicijnen en voeding voor de kleine meenemen en daar in het pand mijn bivak opslaan.

als ze dan vragen wat u komt doen zeg je gewoon ik kom hier opwarmen want jullie hebben mij afgesloten en ik heb het koud, het vriest bij mij binnen in huis en hou het niet meer uit. en laat de media er bij wezen. en weiger gewoon om weg te gaan. laat je tranen zien en vertel dat je het niet meer zitten.

dit alles vertel je ten overstaan van alle mensen die daar zijn. moet jij eens kijken hoe snel ze wel stappen willen ondernemen, want ze staan echt compleet voor schut.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

renegade66 schreef:als mij dit zou overkomen zou ik persoonlijk met mijn kindje en mijn vrouw naar de nuon gaan een thermoskan koffie en broodjes mee, alle medicijnen en voeding voor de kleine meenemen en daar in het pand mijn bivak opslaan.

als ze dan vragen wat u komt doen zeg je gewoon ik kom hier opwarmen want jullie hebben mij afgesloten en ik heb het koud, het vriest bij mij binnen in huis en hou het niet meer uit. en laat de media er bij wezen. en weiger gewoon om weg te gaan. laat je tranen zien en vertel dat je het niet meer zitten.

dit alles vertel je ten overstaan van alle mensen die daar zijn. moet jij eens kijken hoe snel ze wel stappen willen ondernemen, want ze staan echt compleet voor schut.
Ik heb dat vorig jaar al tegen Helena gezegd, maar dan wel naar de sociale dienst.
Nuon is eigenlijk veel beter nog en een sterke vent die mij daar had weggestuurd.
Kranten, alles erbij en dan had ik inderdaad wel eens willen zien, wat er gebeurd was.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

De deurwaarder is degene die mij onheus behandeld op dit moment. Dhr van het kantoor heeft zelf gezegd dat zij nu beslissen wanneer ik word aangesloten of niet. Dus waarschijnlijk moet ik bij hun gaan bivakkeren. Alleen als NUON zegt dat ze me moeten aansluiten door een geldige doktersverklaring dan is er sprake van een uitzondering op het strenge beleid van de onrespectvolle deurwaarderkantoormedewerker.

Gesloten