LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door crazyme »

Youp van het Hek gaat voorlopig nog even door met zijn haatcampagne tegen helpdesks van grote bedrijven, waaronder T-mobile. De cabaretier krijgt zijn eigen rubriek in het consumentenprogramma 'Kassa'.

In het TV-programma zal hij opmerkelijke klachten voordragen. Op 1 december komt De Help uit, een tijdschrift met diverse klachten van mensen. "Tot die tijd kom ik Kassa een beetje opvrolijken, want dat programma kan wel een opkikkertje gebruiken", aldus Youp. Tot het blad er is, leest Van het Hek iedere week een anekdote voor uit de klachtenbak, zo meldt Mediacourant.nl
Hij kiest dus liever voor Felix......

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Henri42 »

crazyme schreef:
Youp van het Hek gaat voorlopig nog even door met zijn haatcampagne tegen helpdesks van grote bedrijven, waaronder T-mobile. De cabaretier krijgt zijn eigen rubriek in het consumentenprogramma 'Kassa'.

In het TV-programma zal hij opmerkelijke klachten voordragen. Op 1 december komt De Help uit, een tijdschrift met diverse klachten van mensen. "Tot die tijd kom ik Kassa een beetje opvrolijken, want dat programma kan wel een opkikkertje gebruiken", aldus Youp. Tot het blad er is, leest Van het Hek iedere week een anekdote voor uit de klachtenbak, zo meldt Mediacourant.nl
Hij kiest dus liever voor Felix......

Hij kiest voor de consument en tegen de plukkende providers, zet door ook Vodafone maar bij :(

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door mmichel »

Henri42 schreef:
crazyme schreef:
Youp van het Hek gaat voorlopig nog even door met zijn haatcampagne tegen helpdesks van grote bedrijven, waaronder T-mobile. De cabaretier krijgt zijn eigen rubriek in het consumentenprogramma 'Kassa'.

In het TV-programma zal hij opmerkelijke klachten voordragen. Op 1 december komt De Help uit, een tijdschrift met diverse klachten van mensen. "Tot die tijd kom ik Kassa een beetje opvrolijken, want dat programma kan wel een opkikkertje gebruiken", aldus Youp. Tot het blad er is, leest Van het Hek iedere week een anekdote voor uit de klachtenbak, zo meldt Mediacourant.nl
Hij kiest dus liever voor Felix......

Hij kiest voor de consument en tegen de plukkende providers, zet door ook Vodafone maar bij :(

Yoooh! Henri42 dán mag het wel, indien er maar géén UPC bijstaat. tsssk...

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Ik zeg T-Mobile op schreef:„Uw mening over onze service is voor ons van groot belang. Hiermee kunnen wij u beter van dienst zijn. Het kan zijn dat u hierover teruggebeld wordt. Dit gesprek kan tevens worden opgenomen ter verbetering van de kwaliteit van onze dienstverlening”.

Dan ga je er toch van uit dat dat ook gebeurt? Dat ze op de hoogte zijn van de complete janboel binnen hun bedrijf?
Die managers zijn ook op de hoogte van de problemen.. alleen voor hen gaat het op deze manier juist perfect!

Als telecombedrijf wil je een goed imago, dus stuur je teksten de wereld in als "uw mening is van groot belang", "service staat bij ons voorop". Maar is dat ook echt wat die managers willen?

Nee tuurlijk niet. Die hele helpdesk is weer een vrolijke geldkoe. Mensen met een klacht moeten lang wachten (=betalen om te kunnen klagen). Mensen die willen opzeggen moeten lang wachten (=betalen). Als een klant met een probleem zit of teveel geld betaald, dan moet je het hem juist zo moeilijk mogelijk maken.

Een deel van de klanten haakt namelijk vroeg of laat af met hun klacht en nemen hun verlies. Als een klant echt hardnekkig blijkt te zijn dan geven we wel zn geld terug. (Doet me een beetje denken aan hoe de kerk de slachtoffers van misbruik behandelt.)

Telecomaanbieders hebben gewoon twee gezichten:
Het nepgezicht, gecreeerd door de marketingafdeling.
Het ware gezicht, gecreeerd door sluwe bedrijfsvoering gericht op geld verdienen.

Nog een voorbeeldje daarvan: het 0-minutencontract. Zogenaamd om dubbele abonnementskosten te voorkomen voor de klant. Alleen zijn minuten EXTREEM duur, dus als je al naar je telefoon kijkt was je met een 3-dubbel abo goedkoper uit.

imago vs bedrijfsvoering

Maar dat doe je toch niet? Dan lopen toch klanten bij je weg? Is toch slecht voor je bedrijf?

Welnee joh! Laat ze maar gaan! In deze markt zijn er een stuk of 5 aanbieders die de klanten verdelen en allemaal doen ze klantenservice op deze manier. De boze klanten schuiven ieder jaar een provider door, dus over 5 jaar zijn ze weer terug. Ennuh voordat ze ons kunnen verlaten moeten ze nog wel hun contract uitdienen: nog een jaar lang €30/maand krijgen en dan mogen ze ook lekker gaan. Geld genoeg aan ze verdiend.

Ik zou trouwens ook wel eens willen weten:
Hoeveel kost een belminuut nou echt?
Wat is het winstpercentage dat zij hebben op een belminuut? (50%? 100%? 500%? 8000%?)

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door dusus »

Ik zou trouwens ook wel eens willen weten:
Hoeveel kost een belminuut nou echt?
Wat is het winstpercentage dat zij hebben op een belminuut? (50%? 100%? 500%? 8000%?)
Er is een keer in de branch uitgelekt dat een SMS 0,001 euro kostprijs is. Dan zal een belminuut inkoop zeker niet meer kosten dan 0.01 euro. Reken de winst maar uit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door GJvdZ »

STUUR ZE HEM !!! Per mail: [email protected]
Waarom verschuilt hij zich achter een anoniem e-mail adres? Ik wil weten met wie ik te maken heb als ik een klacht indien. Van 't Hek gedraagt zich hier dus hetzelfde als de bedrijven waartegen hij ten strijde trekt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Henri42 »

GJvdZ schreef:
STUUR ZE HEM !!! Per mail: [email protected]
Waarom verschuilt hij zich achter een anoniem e-mail adres? Ik wil weten met wie ik te maken heb als ik een klacht indien. Van 't Hek gedraagt zich hier dus hetzelfde als de bedrijven waartegen hij ten strijde trekt.

zou dat geen nep mailadres zijn ?? niet van Youp in elk geval :)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Henri42 schreef:
GJvdZ schreef:
STUUR ZE HEM !!! Per mail: [email protected]
Waarom verschuilt hij zich achter een anoniem e-mail adres? Ik wil weten met wie ik te maken heb als ik een klacht indien. Van 't Hek gedraagt zich hier dus hetzelfde als de bedrijven waartegen hij ten strijde trekt.

zou dat geen nep mailadres zijn ?? niet van Youp in elk geval :)
Hekwerk is 1 van de BV'tjes van Youp van 't Hek (zie http://www.hekwerk.nl/index.php?p=18436). Dus [email protected] het anonieme contactadres van dat bedrijf. Net zoals bijvoorbeeld [email protected]....

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door dusus »

@GJvdZ

hoezo druktemaken over anoniem?
eigenaar en adres van info@ > http://www.hekwerk.nl kan je nog terugvinden via http://www.sidn.nl, maar JIJ verbergt je achter het anonieme GJvdZ :P

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ik probeer al weken Yoep te bereiken maar kom er maar niet door. Die lokaal tarief ga ik ook echt niet betalen. Een hele slechte service en zeer onbereikbaar!

Hij reageer ook al niet op de emailtjes! Kan Radar hier niet iets tegen doen?
;)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door tennis »

SirPeter schreef:Ik probeer al weken Yoep te bereiken maar kom er maar niet door. Die lokaal tarief ga ik ook echt niet betalen. Een hele slechte service en zeer onbereikbaar!

Hij reageer ook al niet op de emailtjes! Kan Radar hier niet iets tegen doen?
;)

De stunt is er al weer voorbij.
Nu de volgende vergeten BNér! :lol:

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door sediek »

Punt is dat vele helpdesks, inderdaad een potje maken.
gelukkig niet altijd, want heel vaak gaat het goed. Ja heel vaak wel.

maar als je een beroep doet bij problemen, dan is oplossing niet gegarandeerd. en ja helaas wordt je vaak in de wacht gehouden.
Ik vind deze actie terecht!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Henri42 »

sediek schreef:Punt is dat vele helpdesks, inderdaad een potje maken.
gelukkig niet altijd, want heel vaak gaat het goed. Ja heel vaak wel.maar als je een beroep doet bij problemen, dan is oplossing niet gegarandeerd. en ja helaas wordt je vaak in de wacht gehouden.
Ik vind deze actie terecht!
want heel vaak gaat het goed. Ja heel vaak wel. graag en overzicht van providers waarvan de klantendesk goed opereert?????? :), dat zou een nieuw fenomeen zijn.
Youp gaat onverdroten verder met YouTube naast zijn vele optreden in ons land en Belgie :?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door crazyme »

SirPeter schreef: Hij reageer ook al niet op de emailtjes! Kan Radar hier niet iets tegen doen?
;)
De helpdesk van youp functioneert ook niet optimaal dus ?

Dan moet je echter wel bij Kassa zijn. Die Youp is toch rooier dan we dachten....

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Youp zal het inderdaad ook druk hebben met andere zaken. 1 december komt zijn glossy 'help' uit, waarin de helpdesks "genadeloos bloot gesteld zulen worden".

Hoe houden we het momentum in deze beweging? Youp is bezig met die Glossy, en hopelijk vind hij ook soms tijd om in de publiciteit te treden.

Maar hoe kunnen wij deze beweging voort stuwen?

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Weet je waar ik mij persoonlijk aan erger. Dat mensen op dit forum iets zeggen waar totaal niks van klopt. Als je er niks van af weet zeg dan ook niks. Ik heb zelf bij een telecombedrijf gewerkt die alle providers aan biedt.
En bijna het enige wat ik hier zie staan zijn negatieve dingen over t-mobile en haast niks positiefs. Het is natuurlijk algemeen bekent dat mensen altijd van het negatieve uitgaan en nooit van de positieve dingen. Een voorbeeld: 10 sommen waarvan 2 fout. Wat zullen mensen zeggen? Je hebt er 2 fout of je hebt er 8 goed? Het eerste dus!! Maar ik zal is wat positieve dingen zeggen over t-mobile.

1. Ten eerste is de klantenservice gratis als je die belt en niet zoals iemand hiervoor beweerd dat je die moet betalen. Wil je niet wachten aan de telefoon ga dan naar een shop van t-mobile. Word je altijd zeer vriendelijk geholpen.

2. T-mobile is 1 van de weinige waar je telefonisch je abo kan opzeggen. Stoor je je aan de wachttijd aan de telefoon, schrijf dan een brief waarin je je abo opzegt zoals je ook bij alle andere providers moet doen. Die kan je kant en klaar op internet vinden.

3. Bij t-mobile betaal je per seconde, bij veel andere providers per minuut. Over uitbuiten gesproken.

4. Bij t-mobile neem je al je belminuten onbeperkt mee!!!! Bij andere providers hooguit 1 maand en dan ben je ze kwijt!

5. T-mobile geeft je de meeste tijd met uitstel van betaling van je factuur, anders providers sluiten je al af binnen 2 weken na het betalingstermijn.

6. Bijna alle zaken kan je ook in de shop van t-mobile afhandelen waar ze zeer klantvriendelijk zijn en alle tijd voor je hebben.

7. De klantenservice heeft ook zijn fouten maar aangaande klantvriendelijkheid is het 1 van de providers die altijd zeer vriendelijk blijven aan de telefoon. En geloof me ik heb alle providers aan de telefoon gehad en daar zit zeker verschil in.

8. T-mobile is niet voor niks al een aantal jaren telecomretailer van het jaar geworden. Zegt toch ook wat!

9. Nummerbehoud is altijd mogelijk en kosteloos. Is ook niet bij alle providers zo.

10. Nieuwe simkaartjes kan je in de winkel ophalen. Hoef je geen week of weken op te wachten.

11. Bestaande klanten die verlengen krijgen zeker minimaal dezelfde akties als nieuwe klanten, en vaak betere akties. Dit is bij andere providers wel anders.

Al met al is t-mobile zeer zeker servicegericht en waar mensen werken worden fouten gemaakt. En als je een hekel hebt aan lange wachttijden aan de telefoon dan bezoek je gewoon een shop en zij kunnen je ook heel goed helpen.

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Tuurlijk doet T-mobile ook goede dingen, maar deze actie breidt zich ook uit naar ALLE providers.

Het probleem met Providers in het algemeen is als volgt:

- Ze verkopen een niet-fysiek product. Het valt dus moeilijk te controleren hoeveel dat waard is. Uiteraard proberen ze te doen voorkomen dat door alle kosten eromheen ze toch behoorlijk wat moeten vragen. Dat is prima, want winst maken mag, zelfs een flinke winst. De mensen (ook ik) zijn bereid dit te betalen.

Maar ga dan niet via allerlei achterdeurtjes nog eens extra geld uit de zakken van mensen kloppen! Deze mensen zijn je klanten! Ze betalen je een aardig bedrag per maand en sommigen gaan er flink overheen en zijn honderden euros per maand kwijt.

Denk je nou eens een bedrijf in dat een fysiek product verkoopt. Mensen komen er iedere maand 1 of 2 jaar lang en iedere maand betalen zij tussen de 10 en 200 euro. Geen één bedrijf zou die klanten zo schofferen, maar juist alles doen om ze te behouden. Zo'n klant is goud waard! Kan jij een ander product bedenken waar mensen zo trouw zo veel voor betalen?

De realiteit is dat providers, middels hun helpdesk, klanten zo lang mogelijk in hun probleem laten wentelen dat zij opgeven. Voor een provider kost dat geen moeite, zij hoeven namelijk NIETS te doen, de klant zit met geldzorgen = stress. Het moment dat zij opgeven is het kassa, want dat betekent dat de normale winst met een factor 2-10x zo groot wordt.

De helpdesk doet voorkomen alsof je overal terecht kan: bellen, langs de winkel of op de website. Helaas, bij complexe problemen zoals je die hier leest kom je bij alle drie bedrogen uit. De FAQ is te beperkt, de helpdesk is niet bevoegd en in de winkel kunnen ze dat probleem niet oplossen.

De klant moet maanden wachten, kosten maken en van alles regelen. De provider heeft zogenaamd de tijd nodig en is gebonden aan regels, dus gaat zij zorgvuldig te werk. Maar wat we vermoeden bleek al waarheid: het kost geen enkele moeite en nauwelijks tijd om problemen op te lossen. Want zodra een BNer zijn naam gebruikt, of een advocaat dreigt met een proces dan is het zo opgelost!

Waarom zijn wij boos:
- We betalen al veel voor een product dat feitelijk weinig waard is
- Als je veel betaald verwacht je iets terug
- Als er een probleem is, is het moeilijk dat opgelost te krijgen
- De provider doet weinig, frustreert in veel gevallen zelfs
- In sommige gevallen worden klanten bijna afgeperst
Laatst gewijzigd door Elkitchtasso op 11 nov 2010 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Tuurlijk willen ze eraan verdienen. Wie niet. Anders was er geen 1 bedrijf meer geweest. Elk normaal mens wil ergens aan verdienen. Maar bij t-mobile geven ze wel altijd een eerlijk advies in de shop, welk abo bij je past. En als die mensen ergens anders een aanbieding hebben gezien die goedkoper is wordt er ook eerlijk gezegd dat zij daar niet in mee kunnen en dat die mensen dan door voor moeten gaan kiezen. Dus eerlijk zijn ze wel. En dat kan je niet van onafhankelijke aanbieders zeggen die alle providers verkopen. Want die praten je een provider aan waar zij de meeste commissie op krijgen. Dus hoe onafhankelijk zijn ze dan!! Niet dus. Zal je bij t-mobile niet hebben. Die bieden je altijd een abo aan die bij je past en smeren je geen hoge abo aan als je die niet nodig hebt. Dus ondanks wat fouten is t-mobile zeker eerlijk en oprecht. Kan je niet van alle providers zeggen.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door atesli »

@ FEMRICH

Helemaal met je eens, is natuurlijk heel makkelijk om een provider verder de grond in te boren.
Maar ik irriteer me mateloos dat er allemaal leugens worden verspreid om de boel nog verder op te fokken.

klantenservice van t-mobile is net zo slecht of goed als bij die andere aanbieders.
Ik heb 4 t-mobile nummers en werkelijk nooit echt problemen gehad of ze werden snel opgelost.

ATESLI

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

ik heb het bericht aangepast- het was wel erg kortaf.

Gesloten