LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Scheveninger,

Het was aangenaam toeven aan jouw dorp's kust vandaag. :)

Vooraf: je argumenten snijden zeker hout, maar het blijft (net als bij mijn argumentatie overigens) een kwestie van hoeveel waarde hecht je persoonlijk aan elk punt en hoeveel vertrouwen heb je erin.

Tijd om in te gaan op je lange schrijven. Sorry als het een beetje van de hak op de tak springt; ik volg de belangrijkste punten uit jouw bericht, ik zal proberen alleen het hoogstnoodzakelijke te herhalen.

- Over "ieders situatie is uniek": Ik ben het helemaal met je eens: SLV is goed bezig met een collectieve uitspraak te forceren. Na die collectieve uitspraak zul je toch weer individueel je gelijk moeten halen. Hoe je tot die tijd rondkomt van je geld en hoeveel van je geld je uiteindelijk nog weet te redden is wel degelijk uniek voor iedereen. Ik ben het overigens ook roerend met je eens wat je verderop schrijft: Dexia gaat natuurlijk maximaal tegengas geven. En dat is ook hun taak; als ik aandeelhouder van Dexia was zou ik ook van ze eisen dat ze zo min mogelijk geld uitdelen aan die rare klanten van ze...

- Het puntje van de rechtzaak ging bij mij niet over de rechtzaak SLV vs. Dexia (daar zal allicht iets positiefs uitkomen), maar over een eventuele rechtzaak die Dexia kan aanspannen tegen mij als contractant. In de link die ik erbij had gezet (http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... c&start=30) gaat het er namelijk over dat zo'n zaak puur en alleen zal gaan over "is er contractbreuk gepleegd door wanbetaler Patrick" en het antwoord daarop is onherroepelijk "Ja. En dus betalen, Patrick", aldus Robert in die thread. Dat SLV ook bezig is met een andere rechtzaak tegen Dexia is op dat moment niet relevant. (Caveat: ik ga af op wat ik in die thread lees, ik ben niet juridisch onderlegd!) Kortom: ik begeef me in een situatie waarin ik Dexia de kans geef mij aan te klagen en nagenoeg zeker te winnen! Nou kan ik me bij een lage schuld voorstellen dat dat geen ramp hoeft te zijn, maar voor 22.000 euro zou ik, als ik Dexia was, best even de moeite van een sure-win rechtzaak willen nemen. Kortom, dat vind ik een onacceptabel risico gezien de kosten. Betalen kost me in mijn geval namelijk minder!

- Je vindt Dexia onzeker en misleidend overkomen, daar kan ik in met je meegaan. Verplaats je eens in hun schoenen; wat zou jij doen om deze crisis te bezweren als op topniveau is beslist: "we gaan eerst proberen niet te betalen"? Dan ga je natuurlijk proberen je probleem te verkleinen. Om cynisch te zijn: het Aanbod was een briljante zet; 80.000 mensen hebben het aangenomen. Dat is al bijna een halvering van de totale hoeveelheid probleemgevallen! De juridische afdeling daar lacht zich een kriek. En nee, natuurlijk is Dexia niet zeker van haar zaak. Ik denk dat zij net zo min als wij de uitkomst van die rechtzaak kunnen voorspellen. Tot die tijd zullen ze er alles aan doen om de schade zoveel mogelijk te beperken.

- De eerste uitspraak van de rechter lijkt een mooie wortel, maar dat zal nog niet de laatste uitspraak zijn. Kortom, je zult je houding een flink aantal jaren moeten volhouden. Ik heb het gevoel dat ik door te betalen de komende jaren weet waar ik aan toe ben. Je merkt overigens terecht op de de onrust weer terug gaat komen als ik mijn geld terug ga halen met een advocaat, dat is inderdaad zo. Iets verderop stel ik dat ook niet-betalers dat zullen krijgen tegen die tijd.

- Een van de grote voordelen die je ziet is dat je jezelf trots in de spiegel kan aankijken dat je niet gezwicht bent voor het geboefte. Dat doet mij persoonlijk eigenlijk vrij weinig. Ik probeer het zakelijk te bekijken; ik heb drie jaar geleden een stomme keuze gemaakt, hoe beperk ik de schade daarvan en hoe krijg ik weer rust in mijn leven. Als ik daarvoor de schoenen van het geboefte moet kussen, dan doe ik dat en zal ik daar verder geen nacht slaap over verliezen. Ik kan mezelf in de spiegel aankijken en zeggen "goh, daar heb ik mezelf toch maar weer uit gered".

- Ik ben met je eens dat het lastig zal worden wat geld van Dexia terug te krijgen, lastig als in: kost weer een rechtzaak en tijd. Maar ik zal het terugkrijgen, daar twijfel ik niet aan (zo lang de uitspraak in de SLV rechtzaak goed uitpakt tenminste). Eigenlijk op dezelfde manier zoals Dexia er nu waarschijnlijk zeker van is dat ze mijn geld gaat krijgen, met misschien hier en daar een rechtzaak of wat weigering.

- Je lijkt te denken dat jouw problemen opgelost zijn op het moment dat SLV een uitspraak krijgt. Dat is naar alle waarschijnlijkheid niet zo; stel dat de uitspraak iets is als "waar twee hebben, hebben twee schuld. Netjes de schuld fifty-fifty delen". Op dat moment gaat Dexia in jouw geval alle mogelijke moeite steken in het omhoog praten van de schuld die jij zou hebben bij ze. Door rente, administratieve kosten, incassokosten, gerechtskosten en advocatenkosten is je fictieve huidige schuld natuurlijk opgelopen. Misschien komen ze wel op een twee keer zo hoog bedrag zodat die fifty-fifty erop neerkomt dat je ze nogsteeds alles moet betalen! Net zoals Dexia bij mij maximaal zal gaan tegensputteren als ze me moeten terugbetalen, zullen ze dat bij jou doen om jouw nog niet betaalde centjes toch alsnog te krijgen!

Dank voor de discussie, ik vind hem wel interessant!

Groeten,

Patrick

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Karin »

Ton,

Zou jij jouw vraag van 18.03 even nader kunnen toelichten?
Ik begrijp hem niet helemaal.

Groeten,
Karin

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Meisje »

Karin,

Ton bedoelt intruders van Dexia.

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Karin »

Meisje,

Ik heb geloof ik heel wat gemist, de afgelopen uren die ik op een andere (aangenamere) manier doorbracht.
Heb geen idee wie die Dexia-intruders allemaal zijn; àls zij het zijn, degenen die hier continu de boel lopen te stangen.
Mogelijk zijn het het gewoon mensen die in het dagelijks leven iets missen en hier hun frustraties komen botvieren.
Het interesseert me ook niet zoveel, dat hoe en waarom.
Wel vind ik het jammer dat zinnige discussies tussen mensen, die hier hun theorieën spuien, altijd weer op de één of andere manier afge***en worden. (de sterretjes waren niet van de redactie).
Mijn waardering gaat uit naar iedereen, die duidelijk zijn verhaal vertelt en zijn mening weergeeft, of ik het er mee eens kan zijn of niet.
Piet, Ton, Scheveninger, Hr. Blok, Luc, Rob v.d., Sara, Maarten, zelfs Plukker, die misschien onuitstaanbaar is, maar daar ook geen doekjes om windt, zijn mensen die een duidelijke visie geven en die ik waardeer.
Helaas ben ik zelf niet in staat om goede adviezen te geven; daarvoor ben ik niet voldoende ingevoerd in de wereld van financiën, rechtspraak, beleggingen.
Zo langzamerhand heeft dit forum (forum? what's in a name?) een niveau bereikt waar de honden geen brood van lusten, ondanks de weekend-maatregelen van Tros Radar.

Meisje, dit verwijt was niet aan jou gericht, maar aan iedereen die de schoen wil aanpassen.

Groeten,
Karin

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Sorry karin,

Ik heb je niet kunnen antwoorden, moest weer eens naar bed,
maar ja het is toch wel heel typisch, steeds als er onderwerpen komen die wat moeilijker zijn, of hartekreten dan komt er daarna iemand met persoonlijke opmerkingen naar iemand toe.
Afgelopen week werd hier alop gewezen en verdorie het is nog zo ook.
Steeds als er een goed topic is dan wordt het door een stoorzender de aandacht van afgetrokken, is toch raar.
En nee ik kan niet geloven dat het allemaal Dexia is, maar toevalig is dit wel.
Kijk nu naar de afgelopen dag, volg het forum eens goed, toch vreemd wat er dan gebeurt. vreemd donderstraaltje die Inge, en gewoon heel de dag vreemd gedrag.
Ach neem maar aan dat het aan mij ligt, maar toch.

Ton

p.s. alle meningen tellen en zijn belangrijk, ook die van jou karin, schrijf gewoon wat je voelt en denkt, en daarna leer, lach/huil om de kritiek, wetende dat het goed was, en dat jij het lekker kwijt bent.

p.s. extra, goed topic Patrick. sterk, blijf toch maar hardliner,maar heel realistisch en waardevol, dank je .

Scheveninger
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2003 02:30

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Hallo allen,

Mag ik dan als opzetter van deze topic u allen vragen om de onruststokende berichten van sommige lieden totaal te negeren ? Ik stel voor dat we collectief niet meer reageren op persoonlijke aanvallen. Al schrijft iemand hieronder "Beste Scheveninger, je stinkt naar de vis" of zoiets, of "je hele topic slaat nergens op" moet ik daar dan op gaan reageren ?? Dat is toch alleen maar de bedoeling ?? Iedereen die persoonlijk wordt vervuilt het forum en net als tussen Israël en de Palestijnen: niemand wil toegeven en iedereen wil het laatste woord maar toch wil iedereen vrede, ra ra hoe kan dat ?
Daarom aan allen: reageer gewoon totaal niet op een persoonlijke aanval en plaats een reaktie die aansluit op het onderwerp van de betreffende topic alsof die persoon die die onrust stookt niet bestaat.

En nu zullen er wel figuren boos op mij worden en roepen dat ik niet de forumpolitie mag spelen enz enz. Maar ik heb helemaal geen zin om mijn tijd te verdoen aan die figuren en de andere normale forumleden, naar ik aanneem, ook niet.

allen gegroet,
Scheveninger.

p.s.: Regina, ik ga die brief even voor je opzoeken; van de week zet ik hem hier in deze topic, okee ?

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door tester »

up

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door tester »

Nog maar een keer voor de Twijfellaars.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door tester »

up

Gesloten