LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaarding

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Chris H
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 aug 2003 18:33

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Chris H »

Ja Sara ik heb voor Wouter gekozen, omdat ik de ****** troep van nu aanzagkomen. CDA/VVD/D'66 . **** mij wacht een simpele knieoperatie. Kan pas in februari a.s. gebeuren. Tegen die tijd kan ik mijn doctoraal Sinterklaas net halen.

Chris.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Pjotr,

Ik weet niet hoe je hier nou weer bij komt, maar met mijn bericht heeft het in elk geval niets te maken.
Ik wees enkel op het feit dat dergelijke procedures complex zijn, en voorts op het feit dat het tekort aan financiele middelen bij de rechterlijke macht - dankzij de briljante keuze van het merendeel van de Nederlandse bevolking - is toegenomen. En dat dit de snelheid van procedures niet bevordert.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door capellenaar »

Ik lees net op een ander berichtje dat wanneer je wel alle termijnen betaald hebt maar niet je restantschuld dat de melding bij de bkr luidt: theoretisch afgelost maar met een A codering. Deze A-codering staat voor achterstand maar die is er niet geweest. Mooi verhaal maar zie dit maar eens terug te draaien en lenen is er de komende 5 jaar dan ook mooi niet bij. Ga zeker mijn eigen codering nakijken bij de BKR of dit echt zo is,

groeten rene

pjotr
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 sep 2003 11:55

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door pjotr »

Als je gedagvaard wordt, kun je toch verwijzen naar de rechtzaak die door de stichting aanhangig is gemaakt??

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Indien de schuld niet volledig is afgelost en nog wel bestaat moet er een achterstand worden gemeld bij het BKR door de bank. En de 'restchuld' is gewoon het gedeelte van het door lessee afgesloten krediet dat niet wordt gedekt door de waarde van de aandelen. Dat gedeelte moet dus in beginsel nog worden afgelost. Indien je dat niet doet volgt een achterstands melding. Ndat je hebt betaald wordt er een H van Herstel achter de A-codering gezet. Vijf jaar na betaling wordt de codering inclusief H verwijderd en ben je schoon.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door capellenaar »

Zou je denken ja maar ook daar is die bewuste advocaat voor nodig heb ik begrepen. Dus eigenlijk kunnen we zelf niets doen. Misschien maar beter want dan kunnen de emoties ook niet meespelen. Advocaat tegen advocaat. Zo hoort het.

pjotr
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 sep 2003 11:55

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door pjotr »

Dat kan ik zelf toch ook wel zeggen :D

pjotr
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 sep 2003 11:55

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door pjotr »

Geplaatst op 24 Sep 2003 21:01 door pjotr


--------------------------------------------------------------------------------

Leuk zo'n CGA, wat heb je eraan als je voor de rechter moet komen en toch in het ongelijk wordt gesteld als eegaleaser??? Deze commissie komt op z'n vroegst volgend jaar met iets en dan is het nog maar de vraag of je er nog wat aan hebt.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dat moet dan de laatste jaren veranderd zijn. In mijn verleden, en dat is een 28 jarig bankverleden waar ik nu nog steeds werkzaam in ben, heb ik heel veel leningen verstrekt als adviseur. Toen betekende een a bij een afgelost krediet dat er gedurende de looptijd een achterstand was geweest van langer dan 2 termijnen. Voor leningen waarbij een restantschuld niet betaald wordt bestaat er volgens mij geen aparte codering. Maar ik kan me vergissen. Verstrek al enkele jaren geen leningen meer. Hou me nu, hou bizar in dit geval ook, bezig met beslagleggingen en faillissementen.

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Hannes »

Toen mijn contract werd vernietigd moest ik nog 2 termijnen betalen heb ik ook betaald. Toen kwam de brief met de 3 keuzes. Wat er met de aandelen moest gebeuren.

Ik heb toen geantwoord dat ik daar niets over kon zeggen, omdat mijn eega het contract buite recht had vernietigd en dat er dus geen contract was.

Dus heeft Dexia de aandelen op eigen houtje verkocht. Zijn ze toch ook verkeerd bezig.

Hannes.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Capellenaar,

Ik heb de BKR reglementen opgevraagd en er is sprake van een achterstand wanneer betrokkene niet voldoet aan de overeengekomen betalingsverplichting. Je hebt een krediet afgesloten en dat dient na drie jaar te worden voldaan. Behoudens verlenging etc. Indien de aandelen het krediet niet dekken en er dus een deel moet worden betaald na verkoop van de aandelen en je doet dit niet, dan ontstaat een achterstand en die moet gemeld worden. Overigens mag dat alleen indien de bank betrokkene mededeelt dat, indien betaling nog langer uitblijft de achterstandsmelding verricht zal worden.

Er is geen sprake van een 'afgelost krediet', een deel is nog niet afgelost nu de verkoop van de aandelen onvoldoende opleverde om het krediet te dekken. De term restschuld richt zich gewoon oop het nog niet afgeloste gedeelte van het krediet dat betrokkene bij Dexia heeft afgesloten.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door capellenaar »

Zo zie je maar een mens is nooit te oud om te leren! Zo ben ik dan ook wel weer, :D . Dank je voor je heldere uitleg. Het houdt me allemaal wel bezig he!

groeten rene

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hannes,

Natuurlijk verkoopt Dexia de aandelen wanneer jij niet overgaat tot verlening omdat je zegt vernietigd te hebben. Afgezien daarvan, wat maakt het jou uit. Als jij stelt dat er vernietigd is, dan heb je niets met die aandelen te maken, nooit gehad ook juridisch gezien want vernietiging werkt in beginsel terug naar het moment van totstandkoming. Dexia mag toch zeker wel aandelen in haar eigen bezit verkopen? Van jou zijn ze niet en ook nooit geweest.

chýcco
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2003 22:00

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door chýcco »

:evil: Hallo ýedereen.
heeft al ýemand van ýncasso bur. brýef gekregen
dat je moet betalen met verhogýng en wat hebben jullýe toen gedaan ( we hadden wel voor de contract getekend om te betalen maar tot op heden nýet betaald) gaarne met spoed berýcht. :cry: :cry: [/b]

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Hannes »

Sara,

Dat zegt mijn vrouw ook steeds tegen me. Maar ik ben een Friese stijfkop, eerst zien dan geloven.

Hannes.

pjotr
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 sep 2003 11:55

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door pjotr »

Als er nu werkelijk binnenkort in een eegalease zaak een uitspraak komt van de rechter dan is dat in feite toch een uitspraak voor alle eegaleasers. Wat hebben die naaikransjes dan nog voor zin (stichting, DSI, CGA).

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Hannes,

Oke, maar ik dacht dat een stijfkoppige Fries wel consequent is. En dat ben jij dus niet wanneer je enerzijds zegt: 'ik heb vernietigd dus is er geen contract en nooit geweest ook' en anderzijds roept: 'Dexia mag de aandelen die op basis van mijn contract zijn gekocht niet zonder mijn toestemming verkopen'. Je kunt niet van twee walletjes eten. Het is of het één of het ander.

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Hannes »

Sara,

Dat is zo maar ik ben zo bang dat we verliezen. € 50.000,00 schuld ik ben 64 kan geen kant meer uit.

Alles verkopen terwijl we hier al 43 jaar wonen. Ik begrijp het wel maar kan er niet van slapen.

Hannes.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Hannes,

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar jullie hebben nu gedaan wat kon, vernietiging inroepen buiten rechte (op grond van?) en nu is het gewoon afwachten. Hoe moeilijk dat ook mag zijn.

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Hannes »

Ha Sara,

Dat heeft mijn vrouw geregeld zij is een stuk jonger dan ik via eegalease vernietigd, dacht ik.

Ik kijk elke dag naar het forum en lees alles maar het meeste begrijp ik niet.

Bedankt voor de mooie woordjes we zullen het wel zien.

Hannes.

Gesloten