LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
het gaat na 1 januari nog seeds om de inrichting van de auto,nl. we gaan wel geel betalen maar moeten, wat inrichting betreft, grijs blijven rijden!
hoezo, discrimineren!!
kely.
hoezo, discrimineren!!
kely.
Maar is het nu inderdaad zo dat de prov. opcenten er voor ex-grijs niet bijgeteld worden zoals hier en daar verteld wordt?
idd de opcenten komen er NIET bij. dus dat scheelt weer iets in de pijn. ik ga bijv. van 150€ naar 700€ per jaar belasting in de nieuwe regeling. dit geld kan ik dus niet in de economi stoppen (jammer voor de presidint van de ned. bank) maar gaat gewoon weer op in de grote bodemloze put in den haag!
Ik Ali el Bejjati jatte altijd alles uit grijze auto`s maar nu kan dat niet meer .
En dan pak je een keer een rooie wagen en dan gaat het helemaal mis
Door de afgunst van bepaalde mensen ontstaat er een verkeerde discussie, want het gaat er niet om of je nu wel of niet geld heb geleend, of je nu wel of niet een auto heb op grijs kenteken.
Waar het om gaat is , of het normaal/redelijk is dat dat er mensen zijn die een verhoging moeten betalen aan de belasting van +/_ 600 %, en tevens door deze maatregel met een bijzondere waarde vermindering zit opgescheept, niet te spreken over de inkomsten derving van vele bedrijven.
Ik heb namelijk nog nooit eerder gehoord dat er iets met zo'n 600% in kosten omhoog ging!
Sommige mensen zullen altijd afgunstig zijn, dit kunnen wij toch niet veranderen, maar ik heb nog steeds geen goede argument gelezen waarom er zoveel meer betaald moet worden.
Ook mijn bus heb ik niet voor niks gekregen , daar heb ik voor gespaard en eerlijk betaald.
Die man die in de vut zit en op vakantie gaat, heeft dit ook niet zomaar gekregen, hier heeft die man voor gewerkt!
Dus mijn vraag is ,of dit nu normale gedrag is om ergens 600% meer voor te vragen!!!!!!!
Zijn dit nou die normen en waarden waar de regering veel over praat!!!
Waar het om gaat is , of het normaal/redelijk is dat dat er mensen zijn die een verhoging moeten betalen aan de belasting van +/_ 600 %, en tevens door deze maatregel met een bijzondere waarde vermindering zit opgescheept, niet te spreken over de inkomsten derving van vele bedrijven.
Ik heb namelijk nog nooit eerder gehoord dat er iets met zo'n 600% in kosten omhoog ging!
Sommige mensen zullen altijd afgunstig zijn, dit kunnen wij toch niet veranderen, maar ik heb nog steeds geen goede argument gelezen waarom er zoveel meer betaald moet worden.
Ook mijn bus heb ik niet voor niks gekregen , daar heb ik voor gespaard en eerlijk betaald.
Die man die in de vut zit en op vakantie gaat, heeft dit ook niet zomaar gekregen, hier heeft die man voor gewerkt!
Dus mijn vraag is ,of dit nu normale gedrag is om ergens 600% meer voor te vragen!!!!!!!
Zijn dit nou die normen en waarden waar de regering veel over praat!!!
je vergeet een woordje: "huidige"waar de regering veel over praat
Maar je kan er lang en breed over l*ullen; die mafketels in de Haag hebben het er toch al doorgedrukt dus.....................
Schorsen of bezwaar schriftje misschien?
Bus verkopen als we een maand of wat verder zijn en de storm weer is geluwd?
Bij lichtere wagens kan je nog wel een tijdje vooruit als je de niet geheven BPM tegen de extra MRB afzet in vergelijking met een geel kenteken.
Ach ja. al het geld wat men nu via de MRB hoopt binnen te krijgen kan niet nog een keer worden uitgegeven. Echt veel erop vooruit zal de economie er wel niet van gaan. Mensen worden echter wel minder mobiel wat erg lastig is in een economie waarin je een beetje flex moet zijn wat werk betreft.
Ik ga straks, ooit, HEEL HARD lachen als het er door komt dat de aftrek van de hypotheekrente doorgaat. Hierover wordt ook al JAREN gesproken, worden proefballonnetjes opgelaten, ideetjes geventileerd, etc.
Dus huiseigenaren: tegen die tijd NIET ZEUREN! Jullie konden het allemaal weten, net als die 'asociale profiteurs' van een grijskentekeneigenaren.
En al die 'arme' geelkentekenrijders: krijgen jullie IETS te zien van al dat geld dat grijskentekenrijders hebben uitgespaard en nu moeten gaan bijbetalen? Helemaal geen reet! Laat me toch niet lachen! Dat doe ik straks wel als ook bij woningen het bezit met onmiddellijke ingang ten volle wordt belast net als bij de auto.
Dus huiseigenaren: tegen die tijd NIET ZEUREN! Jullie konden het allemaal weten, net als die 'asociale profiteurs' van een grijskentekeneigenaren.
En al die 'arme' geelkentekenrijders: krijgen jullie IETS te zien van al dat geld dat grijskentekenrijders hebben uitgespaard en nu moeten gaan bijbetalen? Helemaal geen reet! Laat me toch niet lachen! Dat doe ik straks wel als ook bij woningen het bezit met onmiddellijke ingang ten volle wordt belast net als bij de auto.
Wordt eens volwassen Krientje.
Jij hebt pech; iemand anders "lacht je" uit. Je gunt vervolgens iemand anders ook pech zodat jij hem weer uit kan lachen. Dacht dat de meesten onder ons dat stadium na de kleuterschool wel achter zich gelaten zouden moeten hebben
Jij hebt pech; iemand anders "lacht je" uit. Je gunt vervolgens iemand anders ook pech zodat jij hem weer uit kan lachen. Dacht dat de meesten onder ons dat stadium na de kleuterschool wel achter zich gelaten zouden moeten hebben
Ik ben het wel eens met Krientje,ik ben ook ondernemer en kan simpelweg die 5-6 ton voor een huis niet voor elkaar krijgen,daar ik geen vast inkomen heb.
Dus ik ben wel gebaat bij een hypo-aftrek afschaffing.
Laat maar zakken die aso-prijzen.
En ik heb 2 bussen,dus ik hoop geen last van Dhr.Wijn te hebben,anders heb ik echt een probleem.
Ik ben eenmanszaak en heb ze beide hard nodig.
1 voor te werken(vol met materiaal) en de andere is leeg om spullen in te kopen.
Verder heb ik 4 gezinswagens,dus ik betaal al meer dan genoeg geel!
Dus ik ben wel gebaat bij een hypo-aftrek afschaffing.
Laat maar zakken die aso-prijzen.
En ik heb 2 bussen,dus ik hoop geen last van Dhr.Wijn te hebben,anders heb ik echt een probleem.
Ik ben eenmanszaak en heb ze beide hard nodig.
1 voor te werken(vol met materiaal) en de andere is leeg om spullen in te kopen.
Verder heb ik 4 gezinswagens,dus ik betaal al meer dan genoeg geel!
als je 4 gezinswagens rijd heb je geld zat en moet je niet zeuren
maar buiten dat jij kunt op je bedrijf grijs blijven rijden dus daar ben je niet de dupe van.
maar dat er mensen grijs rijden die het niet mogen omdat ze geen zaak hebben meteen korte metten mee maken.
jullie klagen nu over 600% verhoging maar over de prijs wat het qua bpm ed scheelde destijds hoor je jullie niet over.
je auto of bus was toen goedkoper op grijs dan op geel en dat verschil eist men nu terug.
het is simpel een bus die zakelijk wordt gebruikt ok, maar een bus met alle luxe die gebruikt wordt als weekendauto voor het gezin oid is dus gewoon geel.
je gebruikt hem niet zakelijk dus simpel he
maar buiten dat jij kunt op je bedrijf grijs blijven rijden dus daar ben je niet de dupe van.
maar dat er mensen grijs rijden die het niet mogen omdat ze geen zaak hebben meteen korte metten mee maken.
jullie klagen nu over 600% verhoging maar over de prijs wat het qua bpm ed scheelde destijds hoor je jullie niet over.
je auto of bus was toen goedkoper op grijs dan op geel en dat verschil eist men nu terug.
het is simpel een bus die zakelijk wordt gebruikt ok, maar een bus met alle luxe die gebruikt wordt als weekendauto voor het gezin oid is dus gewoon geel.
je gebruikt hem niet zakelijk dus simpel he
Staat niet in de wet dat hij ook zakelijk gebruikt moet worden!die zakelijk wordt gebruikt ok
Wagen kan je op grijskenteken zetten als deze ingericht is voor het vervoer van goederen en ondanks de achterbank kan je met een DC toch erg leuk verhuizen
Geest van de wet was dat ondernemers niet hoefden te lijden onder de onstilbare honger naar geld van de Nederlandse overheid die wordt afgewenteld op autobezitters (nadruk op bezitters). Alleen de geest van de wet is de afgelopen 15 jaar juridisch niet voldoende geweest om mensen te kunnen beletten grijs kenteken aan te vragen. Op dit moment leveren de extra inkomsten genoeg op om een meervoudig systeem voor zakelijk grijs, invaliden grijs, geel en geel zonder opcenten in het leven te roepen. Zakelijke afweging dus.
Iedere grijskenteken rijder wist en weet dat de regeling voor particulieren legaal is maar niet voor hem bestemd. Als je hiervan hebt kunnen profiteren moet je daar blij mee zijn, maar als de regeling bijgesteld wordt in de geest zoals ze is bedoeld, moet je niet zeuren maar je neerleggen bij de feiten en bovendien blij zijn dat de financiele meevaller niet met terugwerkende kracht moet worden terugbetaald!
Kunnen ze helemaal niet maken; zeker niet als ze zo'n regeling jaren open laten staan voor gebruik door elke nederlandse burgerblij zijn dat de financiele meevaller niet met terugwerkende kracht moet worden terugbetaald
En dus moet je blij zijn er gedurende een paar jaar gebruik van te hebben gemaakt!
echt een stel kk hom*'s in die *** regering
het enige wat ze doen is ons kapot maken kk honden
het enige wat ze doen is ons kapot maken kk honden
De mensen die nu grijs kenteken rijden hebben hier bewust voor gekozen GAST !!!
Iedereen mocht hier gebruik van maken.
Mensen met een kleine beurs kiezen hiervoor, omdat dit voor de meesten nog hun enige vorm van mobiliteit is.
Zowel ondernemers als gehandicapten als particulieren hebben onder dezelfde wetgeving hun auto aangeschaft. De huidige rijders zouden
dus ook onder dezelfde voorwaarden moeten doorrijden.
Iedereen mocht hier gebruik van maken.
Mensen met een kleine beurs kiezen hiervoor, omdat dit voor de meesten nog hun enige vorm van mobiliteit is.
Zowel ondernemers als gehandicapten als particulieren hebben onder dezelfde wetgeving hun auto aangeschaft. De huidige rijders zouden
dus ook onder dezelfde voorwaarden moeten doorrijden.
Klopt. Dus allen verantwoordelijk voor het gebruik maken van een wet die niet voor hen bedoelt was. Het was een kwestie van tijd dat deze wet aangepast zou worden. 'Blijvend' grijs bestaat immers niet. Vraag maar aan die 'belangenvereniging' van jullie [SBG].De mensen die nu grijs kenteken rijden hebben hier bewust voor gekozen GAST !!! Iedereen mocht hier gebruik van maken.
Ik ben geen jalourse geel rijder dat zeg ik alvast.
Nee ik vind het niet gek dat particulieren hun grijs kenteken wordt afgepakt, waarom?
Daar is deze regeling nooit voor bedoeld geweest.
Het is wel hard idd als je net een dure car hebt gekocht, de waarde donderd, maar dit was ongeveer vorig jaar rond deze tijd al bekend dat het er aan zou komen.
Het zou misschien wel beter zijn om de regeling af te bouwen voor particulieren, de overheid heeft het te lang toegestaan
Nee ik vind het niet gek dat particulieren hun grijs kenteken wordt afgepakt, waarom?
Daar is deze regeling nooit voor bedoeld geweest.
Het is wel hard idd als je net een dure car hebt gekocht, de waarde donderd, maar dit was ongeveer vorig jaar rond deze tijd al bekend dat het er aan zou komen.
Het zou misschien wel beter zijn om de regeling af te bouwen voor particulieren, de overheid heeft het te lang toegestaan
Omdat je zelf ook zo gek bent om elke maand slaafs een wereldbedrag aan de belastingdienst te overhandigen onder het motto: iedereen doet het dus dan zal ik het ook maar doen. Vergelijking met een stel makke schapen lijkt snel gemaakt. Opperschaap Wijn zegt dat het zo hoort dus dan zal het wel zo zijn en dan sjokken we er maar allemaal achteraan.Nee ik vind het niet gek dat particulieren hun grijs kenteken wordt afgepakt, waarom
Als je rijk genoeg bent om een auto te kopen dan zul je ook wel rijk genoeg zijn om een groot deel van de Nederlandse begroting op te hoesten. Ezeltje strekje en weer kletterde er een hoop goud in de vaderlandse schatkist.
Alleen geld voor onderwijs waar men zelfstandig leert denken schijnt er niet te zijn