LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

tja, dat kan ik niet voor je zeggen, ik heb het zo geformuleerd dat ik het nog steeds samen met ze wil oplossen zonder tussenkomst van wie dan ook! en dat ik hoop dat ze hun bij mij beschadigde imago enigzins kunnen herstellen, blabla :D

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind inderdaad dat je de brief beter met beleid had kunnen schrijven en versturen.Met direct eisen en ander bewoordingen zul je hun in het harnas jagen.Beleefdheid is het minste wat je kan betrachten,en krijg je meer voor elkaar.Bedenkt dat je met stroop meer vliegen vangt dan op je achterste benen stijgert. s6

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Voor de rest is het heel vriendelijk :P en over die regel twijfelde ik inderdaad nogal..Bedankt i.i.g.!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Na de brieven van Tui aan de reisburo's gelezen te hebben waar iemand naar verwees weet ik nu dus dat ik blij mag zijn als ik 20 mei iets hoor over mijn reis op 22 mei. Wat een trage bende zeg!!!! Gaan ze nu eerst eens aan de slag met de mensen van 13,14,15 mei. Kom nou dit kan toch veel sneller. Dit is toch te gek voor woorden als ze inmiddels al ruim een week weten hoe de vlag ervoor staat. Voor mij nooit meer een reis via Tui. Hoe langer ze je aan het lijntje houden des te vervelender wordt het. Weg voorpret, weg vakantiedagen.
Ik weet niet of ik eigenlijk nog wel wil. :x

Henkybaby

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Henkybaby »

Er schoot mij iets te binnen en daarna moest het me toch even van het hart. Er wordt hier wat afgescholden op TUI. Het zou de meest grote geldgraaiersorganisatie zijn die er bestaat. Waar ik echter niemand over hoor is wat TUI allemaal heeft gedaan om Holland Exel reizigers een vakantie te garanderen door eerst tienduizenden stoelen in te kopen en later zelfs Arke-Fly op te richten. Dat heeft ze echt geld gekost en ze nemen iig een risico.

Ik denk dus dat jullie (en dat gaat niet lukken) je even over je persoonlijke gevoelens heen moeten zetten en niet gewoon maar emmers sh*t over TUI moeten uitstorten.

Die link naar de brieven van TUI aan de reisbureaus maken veel duidelijk.

medegedupeerde

Re: phuket air

Ongelezen bericht door medegedupeerde »

Wij hebben een groepsreis via Kras geboekt met vertrekdatum 01-07 as, de aanbetaling is reeds in januari voldaan. Wij hebben direct contact opgenomen met onze rechtsbijstandverzekering op het moment dat wij hoorden dat PA geen landingsrechten in NL had. Volgens rechtbijstandverzekering hebben wij geen recht op terugbetaling van aanbetaling maar moeten afwachten met welk alternatief de touroperator komt. De keus is aan ons of betaling van restant reissom of annuleren.Wij zitten nog te twijfelen, we verwachten niet dat wij nog met PA naar Bankok vliegen maar zijn wel benauwd met welke maatschappij wij in Thailand vliegen ?? Moet dit nog bij Kras navragen we hebben geen zin met PA aldaar te vliegen.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

informeer even bij t reisbureau of je uitstel van betaling mag hebben..

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Ik schat in dat TUI (of welke andere organisatie dan ook) niet zo dom is om na het huidige debacle met PA de reizigers op een andere schimmige luchtvaartmaatschappij te boeken. Binne Thailand zul je wel met Thai Airways vliegen.

Overigens snap ik niet helemaal waarom het zo langzaam gaat. Phuket Air deed drie vluchten per week, met zo'n 350 passagiers per keer. Dat zijn dus maximaal 1000 stoelen per week, en waarschijnlijk zijn er minder verkocht.
Er zijn zeker 10 maatschappijen die vanaf Schiphol met max 1 tussenstop op Bangkok vliegen, KLM en China Air bijv. al dagelijks. Dat zijn minimaal 5000 tot 7000 plaatsen per week. Het zou dus op zich niet zo moeilijk moeten zijn om in ieder geval een groot deel van de mensen die met Phuket hadden geboekt een ander plekje te geven.

Als Onur Air aan de grond wordt gehouden wordt dat een veel groter probleem...dan gaat het om tienduizenden plaatsen.

lalexander
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2005 16:19

Re: phuket air

Ongelezen bericht door lalexander »

Dit antwoord heb ik gisteren van Kras ontvangen. Misschien dat sommige hier wat aan hebben. Een standaardbrief, maar het geeft mij toch meer duidelijkheid. Het is wel even geduld hebben, maar ik heb nog zeer goede hoop dat het goed afloopt. Wij vertrekken 15 juni (hoop ik).


We kunnen u melden dat de landingsrechten van Phuket Air inderdaad tot nader order zijn ingetrokken. Dit impliceert dat op termijn mogelijk
opnieuw landingsrechten worden toegekend aan betreffende maatschappij. Indien dit het geval is, kunnen de afgesloten reisovereenkomsten naar Thailand en Indonesië volledig conform de voorwaarden ten uitvoer gebracht worden. Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels individueel door ons benaderd. Momenteel zijn we heel druk bezig met het zoeken en aanbieden van alternatieven voor eenieder die met Phuket Air zou vliegen en tot en met 15 juni zou vertrekken. Ook uw reisdatum valt hieronder hetgeen impliceert dat we u zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk in de loop van de komende week, e.e.a. is echter afhankelijk van de vluchtcapaciteiten en de snelheid waarmee airlines onze seataanvragen behandelen) zullen benaderen met een alternatief voorstel.

Omdat het bij het aanbieden van alternatieven momenteel gaat om
individuele alternatieven die per vertrekdatum en per persoon kunnen
verschillen (immers momenteel zijn we afhankelijk van de "restcapaciteit" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen), is het praktisch onmogelijk hierover algemene mededelinen te doen. Pas op het moment dat Phuket Air weer definitief kan en mag vliegen vanaf Schiphol, danwel vanaf het moment dat er definitief sprake is van het uitvoeren van vluchten standaard door een andere airline dan Phuket Air, kunnen we hierover een algemene mededeling doen.

Feit is dus dat vooralsnog uw reisovereenkomst met onze organisatie
door ons wordt gehandhaafd, waarbij u zo spoedig mogelijk over een
alternatief zult worden bericht.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten en hoogachting,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor

Mw. J. Ogier

afdeling Consumentenbetrekkingen

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Ik snap alleen niet hoe Kras kan doen alsof er niks aan de hand is op het moment dat PA de landingsrechten terugkrijgt. Als je de lijst met incidenten op de routes Amsterdam-Bangkok en Londen-Bangkok bekijkt en het tempo in aanmerking neemt waarin PA zich bij de Nederlandse autoriteiten onmogelijk heeft gemaakt (slechts 5 weken oftewel 15 vluchten waarvan een groot deel met flinke vertragingen of volledige annulering) kan ik me niet voorstellen dat ze zomaar aannemen dat het dan verder wel goed zal gaan.
Er zullen weinig passagiers zijn die nog vertrouwen hebben in PA, zelfs al krijgen ze hun landingsrechten terug.

Bebo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Bebo »

Wij hebben een 22-daagse rondreis Thailand bij Kras geboekt voor vertrek op 27 mei. We hebben echter nog geen bericht gehad van Kras. Zijn er hier meer mensen met vertekdatum 27 mei? Wij zijn benieuwd naar het alternatief.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Weet iemand ook hoe het zit met je annuleringsverzekering als je een alternatief krijgt aangeboden?? Gaat deze dan opnieuw in?
Dat wil dus zeggen al je 10 dagen voor vertrek een andere luchtvaatmaatschappij krijgt en het geldt als nieuwe reis dat je niet veel meer kunt met je annuleringsverzekering als je bijv.dagen voor vertrek moet annuleren in verband met familieomstandigheden want dat wordt op zon korte termijn niet gedekt.
Als voorbeeld, een familielid was ten tijde van boeking in december nog niet ziek.
Nu heeft zij een terminale ziekte en ligt in een hospice.Er is echter niet te zeggen hoe lang ze nog te leven heeft.Als zij nog redelijk is willen wij wel op vakantie gaan. Is dit niet het geval en willen wij dan bijv.3 dagen van te voren annuleren dan zou dit niet mogelijk zijn(zonder kosten bedoel ik)omdat we ten tijde van de omboeking op de hoogte waren van haar toestand. wie weet hoe dit werkt??

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben vertrek datum 29 mei maar ook nog niet vernomen.

Blueyez

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blueyez »

Wij vertrekken ook op 29 mei en hebben ook nog niks van ons reisbureau gehoord.

Zijn er al mensen die rond deze datum vertrekken en wél al iets weten?

Wat zijn de meerkosten met andere vliegtuigmaatschappijen ongeveer?

Alvsat bedankt! :?

boobo
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2005 21:42

Re: phuket air

Ongelezen bericht door boobo »

>>>>Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels individueel door ons benaderd.

Vetrekdatum 27 mei a.s. en nog niks van Kras vernomen. Morgen maar eens bellen. Misschien zit ik NIET in de categorie 'meeste gevallen' want 'deze klanten' zijn inmiddels benaderd...

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Blueyez: de meerkosten van een andere maatschappij zullen enkele tientjes tot 200-300 euro zijn, afhankelijk van je bestemming.
Amsterdam - Denpasar met Phuket kostte in ons geval (vertrek 20 juli) 979 euro p.p. Cathay Pacific, Malaysia en Thai Airways zitten allemaal ook rond die prijs voor de voordeligste stoelen.
Probleem is dat die vaak niet meer beschikbaar zijn. De goedkoopste Cathay-stoel op onze vertrekdatum kost nu bijv. 1140 euro excl. belastingen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Mij is zaterdag dus door KRAS verteld dat ze alle vluchten voor 1 juli omboeken naar verschillende maatschappijen. Ze heeft mij zelf verteld dat de organisatie KRAS druk bezig is om een contract af sluiten met andere maatschappijen om alle reizigers ook na 1 juli om te boeken naar andere maatschappijen. Ze vinden het niet meer geloofwaardig om met PA verder te gaan indien deze de landingsrechten weer retour krijgen. Ik heb haar gevraagd naar de meerkosten aangezien wij eind juli vertrekken en nu geen zekerheid krijgen. Het is dan zo dat er bijvoorbeel met China Airlines af wordt gesproken om alle klanten over te nemen voor 75 euro pp meer. Het betekent dus niet dat je de dagprijs van de ticket gaat betalen.

Natuurlijk weet ik niet hoe betrouwbaar deze gegeven info is maar ik wacht voorlopig af.

Tevens heeft ze me verteld dat alle mensen met een vertrekdatum na 18 mei, binnen max. 2 a 3 weken bericht krijgen over de gevonden oplossing.

Indien ik meer hoor dan laat ik het weer weten.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Nou is er 1 ding wat ik nog steed niets snap.

Ik heb een seat only geboekt bij KRAS om te vliegen met PA
PA zegt dat mensen voor 18 mei kosteloos kunnen annuleren. Echter alleen die mensen die rechtstreeks bij hen geboket hebben.
Dit zijn wij dus niet. Dus KRAS gebeld, deze zeggen je mag niet kosteloos annuleren, wel annuleren met 15 kosten (=aanbetaling)

Nou hoor ik hier veel mensen zeggen dat ze zelf de kosten (extra of annulering) zelf bij PA moeten claimen. Klopt dit wel? Want in ons geval is KRAS toch onze contractant en PA die van hen?
Is het dan niet zo dat KRAS de kosten bij PA moet claimen en de reiziger schadeloos steld?

Tevens heeft de medewerkster van KRAS verteld dat de kosten bij PA te verhalen zijn voor mensen die tot 18 mei vertrekken. Daarna wordt deze regel weer ingetrokken.

Kan dit juridisch allemaal?? ik snap het ff niet meer. :-(

Graag antwoord

Sester

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sester »

Er is volgens mijn rechtsbijstandverzekering maar 1 manier om Kras c.s. te bewegen echt iets substantieels te doen voor de gedupeerden en dat is de krachten bundelen. Ik heb het vertrouwen in Kras verloren en ga annuleren; uiteraard onder protest. Bijna 1 maand na de eerste duidelijke problemen met PA hebben ze nog steeds geen eenduidige positie ingenomen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ik begrijp je volkomen maar wij gaan dus nog niet annuleren, ik moet het anders zeggen, wij gaan helemaal niet anuleren. Een technisch mankement is er wel vaker, ook bij de goede maatshappijen, Echter de de inspectie van verkeer en waterstaat in apil aangekondig extra controles uit te gaan voeren op goedkope maatschappijen en dus is het logisch dat er ineens meer aan het licht komt dan voorheen. Als ik kijk dat alle organisaties ineens alles moeten omboeken dan kan ik mij voorstellen dat dat voorgaat op afspraken maken met een organisatie die de vluchten overneemt. zoals ik hierboven al schreef, ze hebben me verteld dat we zeker gaan en dat er binnen 2 -3 weken bericht komt voor ons (vertrek eind juli). Voorlopig gaan we er dus gewoon vanuit dat we gaan en met een andere maatshappij dan PA.

Wel ben ik het met je eens dat er een eenduidig antwoord naar buiten had gemoeten en niet allerlei verschillende dingen.
Zo zie je maar dat voor het ene reisburo de goodwill naar de klant groter is dan bij de andere.

Gesloten