LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
07 okt 2021 21:40
witte angora schreef:
07 okt 2021 20:50
… en stukken rustiger dan bij de Italiaan aan de overkant die van die heerlijke Italiaanse bollen heeft…
Mijn favoriete bollenboer :D
Het zou toch een bak zijn als je vanmiddag naast me had gestaan... :lol: Ok, even off-topic: erg groot, goed belegd, broodje voor maximaal 5 euro. En koffie haal je daarna gratis bij Ikea. Tijdens de lock-down was hij, samen met de frietboer verderop, volgens mij de enige waar je te eten en te drinken kon krijgen.

Voor de rest ben ik beter geslaagd dan ik aanvankelijk dacht. Bij de Praxis was het erg rustig, bij Ikea iets drukker. Toch een paar mensen die zo met zichzelf bezig zijn dat ze niet in de gaten hebben dat ze de doorgang compleet blokkeren. Het zal er wel bij horen. In ieder geval denk ik niet dat een eventuele toename in het aantal besmettingen voort komt uit teveel mensen in/op/bij elkaar. Niet in de winkels althans.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

scharrelschipper schreef:
07 okt 2021 21:41
ik hoef niet zonodig de kroeg in tijdens het weekend,dat kan ik goed missen,maar het gaat erom dat ik dat niet meer op een normale manier mag.
Het is al heel lang zo dat dat niet meer op een "normale" manier mag (kan). Waarom heb ik hier eerder niemand over gehoord?
https://nos.nl/l/2360666
https://nos.nl/l/2363784
https://nos.nl/l/2352645

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
07 okt 2021 21:49
Het weigeren van gevaccineerden en ongevaccineerden is allebei onzin,en draagt niets bij aan de "volksgezondheid" dat moge duidelijk zijn.
Tsja, dat mag jij vinden. De rechter heeft echter anders geoordeeld.
Tja,dit soort reactie was te verwachten.
Slaat echt nergens op.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

alfatrion schreef:
07 okt 2021 21:40
Jablan. Longschade is op scans te zien. Onderzoek dat daarnaar kijkt is interessant. Ik geloof er niets van dat vitamine c die schade kan beperken, laat staan kan voorkomen.
In principe is al het onderzoek naar het virus en de gevolgen van een besmetting interessant. Naast de vaccins zijn er geen speciale medicijnen voor de behandeling en daar is wel behoefte aan. Longschade springt wel het meest in het oog, maar het virus reist door het hele lichaam, alle organen in de buikholte en de hersenen kunnen beschadigd raken.

Het vitamine C-verhaal komt om de zoveel tijd weer terug. Preventief heeft het geen enkele zin en hoort het in de wappie-hoek thuis. Als onderdeel van de behandeling tijdens een verblijf in het ziekenhuis geeft het bij sommige groepen een positief effect.

Bij dit soort studies/onderzoeken moet je op drie dingen letten:
- wanneer is het onderzoek gehouden en welke variant was daar dominant?
- hoeveel patiënten/deelnemers zijn er?
- waar op de wereld was dat onderzoek en wie heeft het betaald? (Kun je vaak vinden door de namen van de onderzoekers door de zoekmachines te trekken)

Heel veel 'onderzoek' heeft niets te maken met Corona, maar is een middel om de financiering van de eigen instelling overeind te houden, want tegenwoordig bepaalt het aantal publicaties mede de hoogte van de subsidie.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

alfatrion schreef:
07 okt 2021 21:58
Het is al heel lang zo dat dat niet meer op een "normale" manier mag (kan). Waarom heb ik hier eerder niemand over gehoord?
https://nos.nl/l/2360666
https://nos.nl/l/2363784
https://nos.nl/l/2352645
Link 1 van 14 dec. 2020: Nederland vanaf vandaag in lockdown: de maatregelen tot en met 19 januari
Link 2 van 10 jan. 2021: Lockdown wordt met drie weken verlengd, steun uitgebreid
Link 3 van 17 okt 2020: RIVM: gedeeltelijke lockdown mogelijk tot in december nodig
Allemaal uitgebreid besproken in deel 1 en 2 van dit topic.

Ik denk zelf, dat het leven van voor Corona, het precovidium, niet meer terugkomt. Wat het wel wordt? Ik laat mij verrassen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alfatrion, die bronnen, dat gold voor iedereen. Ik had nog steeds de horeca zelf de keus laten maken (bedrijven mogen kiezen of ze alleen gevaccineerden binnen laten, mixen of alleen ongevaccineerden). Nu gaan we vanuit overheidswege de horeca inzetten om onderscheid te gaan maken tussen mensen. Ik vind het een enge wereld worden dat iedereen dit maar normaal begint te vinden. Het begint nu hier, maar wat is de volgende stap?

Het begint een beetje te lijken op het begin van dit stukje. https://www.tweedewereldoorlog.nl/kenni ... ing-joden/

Ja, ik weet het. Je mag de vergelijking niet maken, ook al is het begin bijna 1 op 1 gelijk. Persoonlijk vind ik het al te ver gaan dat mijn geschiedenislessen me deze vergelijking laten maken, dan moet er echt wel iets erg fout gaan in de politiek. Echter, als je dan ziet dat er administratief een scheiding is, er vaccinatie bewijzen zijn en mensen niet zonder vaccinatie bewijs naar de bioscoop of naar een restaurant mogen, dan zit er wel degelijk een groot vergelijk in. Dat vind ik eng, want ik zei dit al bijna een jaar geleden en het gebeurt ook. Ik vind dit al te ver gaan, ik wil niet nog verder en ik wil zeker niet de richting op die er ingezet is. Jullie toch ook niet?

Maak me maar af over het feit dat ik de vergelijking maak, maar ik staaf me in ieder geval op een betrouwbare bron en leg mijn mening uit.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

07 okt 2021 22:15
Moneyman schreef:
07 okt 2021 21:49
Het weigeren van gevaccineerden en ongevaccineerden is allebei onzin,en draagt niets bij aan de "volksgezondheid" dat moge duidelijk zijn.
Tsja, dat mag jij vinden. De rechter heeft echter anders geoordeeld.
Tja,dit soort reactie was te verwachten.
Slaat echt nergens op.
Probeer het nog eens, en nu met argumenten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Dan hebt u blijkbaar niet echtgoed opgelet bij de geschiedenisles, dat u deze corona maatregelen durft te vergelijken met de tweede wereldoorlog en de mishandeling van de joden.

Nijogeth

U bent af. Eerst lezen dan oordelen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
07 okt 2021 22:29
Alfatrion, die bronnen, dat gold voor iedereen.
De klacht is, "ik kan niet normaal naar de horeca", dat gold toen ook.
Nijogeth schreef:
Het begint nu hier, maar wat is de volgende stap?
Hoe meer ik er over na denk hoe meer ik vind dat een negatieve test onvoldoende is en we alleen mensen zouden moeten toelaten die gevaccineerd of het virus hebben gehad zijn.
Nijogeth schreef:
Echter, als je dan ziet dat er administratief een scheiding is, er vaccinatie bewijzen zijn en mensen niet zonder vaccinatie bewijs naar de bioscoop of naar een restaurant mogen, dan zit er wel degelijk een groot vergelijk in.
Tja, met het rijbewijs wordt ook onderscheid gemaakt tussen mensen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vraag me af wat Nijogeth van WO II heeft meegekregen. Hebben je ouders WO II meegemaakt? Of je grootouders?

Heb je voortgezet onderwijs genoten? Havo o.i.d? Iets op kunnen steken tijdens geschiedenisles over bijvoorbeeld de https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wannseeconferentie ?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
Het begint een beetje te lijken op het begin van dit stukje. https://www.tweedewereldoorlog.nl/kenni ... ing-joden/
Ja, ik weet het. Je mag de vergelijking niet maken, ook al is het begin bijna 1 op 1 gelijk.
Maak die vergelijking dan ook niet! Dit kan niet en klopt ook niet.
Niet doorslaan svp!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar hebben alle zuipmaatjes van Nijogeth geen volledige vaccinatie gehad. Jammer dan voor hen dat ze zich moeten laten testen. Tenslotte heeft hij zich wel laten vaccineren om zijn baas te plezieren.

Dat wat betreft principes over vrijheid.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:

Hier bij de Ikea in Utrecht exact hetzelfde. De QR code werd ingescand met een mobiel, naar een ID wordt niet gevraagd. Heb hem laten zien, er werd naar gekeken, toen ik hem terug stopte zag ik dat ik hem ondersteboven hield. Dus echt gekeken werd er niet. En was het nou zo dringend noodzakelijk? Het was in het restaurant stukken rustiger dan in de winkel beneden, en stukken rustiger dan bij de Italiaan aan de overkant die van die heerlijke Italiaanse bollen heeft, en die je bij gebrek aan binnenruimte op het 'terras' op kan eten.

Ik denk dat ze bij de Ikea schouderophalend doen wat er gevraagd wordt, zonder dat het ze echt boeit.
Had u zich nou nog laten testen op corona, aangezien u een paar dagen geleden nog zo ziek was?

Nijogeth

Bob Schurkjens schreef:
07 okt 2021 23:03
Ik vraag me af wat Nijogeth van WO II heeft meegekregen. Hebben je ouders WO II meegemaakt? Of je grootouders?

Heb je voortgezet onderwijs genoten? Havo o.i.d? Iets op kunnen steken tijdens geschiedenisles over bijvoorbeeld de https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wannseeconferentie ?
Om je vragen te beantwoorden. Mijn beide, helaas overleden, opa's hebben voor de bezetters moeten werken in de tweede wereldoorlog.

Verder heb ik het gymnasium gedaan, waar de tweede wereldoorlog heel erg ruim werd behandeld, waaronder een les waarbij 4 veteranen ons kwamen vertellen over de oorlog.

Wat mijn vergelijking echter met de wannseeconferentie van doen heeft, dat snap ik niet. Ik heb het duidelijk over het begin van de bezetting en het feit dat die eerste alinea op die site toch wel heel erg veel overeenkomsten vertoont met de maatregelen zoals nu genomen.

Daarbij toon ik mijn afkeer daarvoor aan en geef ik aan dat ik het eng vind dat zulke ontwikkelingen zo wijd gedragen worden. Maar ik zal het stukje gewoon quoten waar het over gaat, dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of ik nu gek ben dat ik de vergelijking zie.

"Tijdens de bezettingsjaren worden Joden stapsgewijs uit het openbare leven geweerd. Vanaf 1940 brengt de bezetter een administratieve scheiding aan tussen Joden en niet-Joden. Joden krijgen een J in hun persoonsbewijs en een eigen bestuur: de ‘Joodse Raad’. Ook worden Joden maatschappelijk uitgesloten. Ze mogen alleen nog naar ‘Joodse theaters’ en ‘Joodse winkels’ en ze mogen geen handel drijven of omgaan met niet-Joden. "

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth,

Als je het verschil niet snapt tussen het onderscheid op afkomst ( Joods of niet Joods ) en onderscheid tussen mensen die ervoor gekozen hebben om gevaccineerd te zijn of niet ( maar die wel de mogelijkheid hebben om via TvT ) overal aan deel te nemen, dan heb je de geschiedenislessen toch niet zo goed begrepen.

Dan een ander ‘af’ noemen maakt het dat je niet echt serieus genomen kan worden.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth toch, door wie wordt u zo beïnvloed?

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
08 okt 2021 07:48
Bob Schurkjens schreef:
07 okt 2021 23:03

Om je vragen te beantwoorden. Mijn beide, helaas overleden, opa's hebben voor de bezetters moeten werken in de tweede wereldoorlog.

Verder heb ik het gymnasium gedaan, waar de tweede wereldoorlog heel erg ruim werd behandeld, waaronder een les waarbij 4 veteranen ons kwamen vertellen over de oorlog.

Wat mijn vergelijking echter met de wannseeconferentie van doen heeft, dat snap ik niet. Ik heb het duidelijk over het begin van de bezetting en het feit dat die eerste alinea op die site toch wel heel erg veel overeenkomsten vertoont met de maatregelen zoals nu genomen.

Daarbij toon ik mijn afkeer daarvoor aan en geef ik aan dat ik het eng vind dat zulke ontwikkelingen zo wijd gedragen worden. Maar ik zal het stukje gewoon quoten waar het over gaat, dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of ik nu gek ben dat ik de vergelijking zie.

"Tijdens de bezettingsjaren worden Joden stapsgewijs uit het openbare leven geweerd. Vanaf 1940 brengt de bezetter een administratieve scheiding aan tussen Joden en niet-Joden. Joden krijgen een J in hun persoonsbewijs en een eigen bestuur: de ‘Joodse Raad’. Ook worden Joden maatschappelijk uitgesloten. Ze mogen alleen nog naar ‘Joodse theaters’ en ‘Joodse winkels’ en ze mogen geen handel drijven of omgaan met niet-Joden. "
Ik zie twee opties om jouw gedrag te verklaren:
1- Je snapt het echt niet. In dat geval raad ik je aan om je gymnasiumboeken nog eens goed te bestuderen.
2- Je probeert de boel op te ruien en bent namens bepaalde groeperingen aan het infiltreren op dit forum. Wordt je toevallig gesponsord door Baudet of Engel?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
08 okt 2021 07:27
witte angora schreef:

Hier bij de Ikea in Utrecht exact hetzelfde. De QR code werd ingescand met een mobiel, naar een ID wordt niet gevraagd. Heb hem laten zien, er werd naar gekeken, toen ik hem terug stopte zag ik dat ik hem ondersteboven hield. Dus echt gekeken werd er niet. En was het nou zo dringend noodzakelijk? Het was in het restaurant stukken rustiger dan in de winkel beneden, en stukken rustiger dan bij de Italiaan aan de overkant die van die heerlijke Italiaanse bollen heeft, en die je bij gebrek aan binnenruimte op het 'terras' op kan eten.

Ik denk dat ze bij de Ikea schouderophalend doen wat er gevraagd wordt, zonder dat het ze echt boeit.
Had u zich nou nog laten testen op corona, aangezien u een paar dagen geleden nog zo ziek was?
Ja, ik heb me laten testen en het was negatief. Inmiddels weer opgeknapt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
08 okt 2021 07:48
Maar ik zal het stukje gewoon quoten waar het over gaat, dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of ik nu gek ben dat ik de vergelijking zie.

Ik geloof niet dat je dit zegt om te trollen, dus ik zal serieus reageren.

Het probleem met dit soort vergelijkingen is dat er weliswaar op onderdelen feitelijke overeenkomsten zijn, maar dat de totale context en omstandigheden dusdanig anders zijn dat het trekken van een vergelijking (en het daarop willen baseren van keuzes) totaal ongepast en onjuist is.

Even een willekeurige vergelijking: als ik zie dat het huis van mijn buurman in brand staat, ben ik blij als de brandweer het huis vol water spuit om de brand te blussen. Als ik echter een kaars op tafel heb staan, zou ik dat een vrij vervelende actie vinden. terwijl er in beide gevallen sprake is van brandend vuur in een woning. Dat kan je dus prima vergelijken - zolang je alle relevante andere factoren buiten beschouwing zou laten.

Zo is het ook met de WOII-vergelijking. Ja, er zijn overeenkomsten, en ja, een één op één vergelijking gaat totaal mank.

Gesloten