angel1978 schreef: ↑07 okt 2021 20:28
het is niet voor niets afgeraden te vaccineren als je zwanger bent
Niet waar!
Voor mij is dat niet te snappen dat je dan ook nog vindt dat je bepaalde privileges moet gaan krijgen en jezelf beter vindt dan anderen, omdat jouw mening is dat jij het juiste doet.
Dat is jouw interpretatie, maar nergens op gebaseerd.
Voor wat betreft dat stukje over dat het niet voor iedereen weggelegd is, moet je misschien bedenken dat ik me in andere kringen bevind. Ik ga om met mensen die nog geen kinderen hebben, een fulltime baan en in het weekend dus willen doen wat ze leuk vinden. Daar horen dus restaurants en kroegen bij, sportkantines etc..
Misschien moet je je nu eindelijk eens beseffen dat jij niet de referentie bent voor anderen. Je komt zelf met het argument dat iedereen hetzelfde zou moeten kunnen en hetzelfde behandeld moet worden. Maar dat geldt dus alleen voor de dingen die jij belangrijk vindt en alleen voor jezelf. Als er dan anderen zijn die dit niet kunnen om een andere reden, dan telt dit ineens niet meer?
Het is altijd zo makkelijk om mensen buiten te sluiten omdat je zelf vindt dat jouw keuze de juiste is, maar mensen moeten gewoon de keuze kunnen hebben en dezelfde vrijheid kunnen houden als anderen.
Idem hier.. Dit geldt dus alleen voor jouw vrijheden en mogelijkheden, maar als het anderen betreft die dit niet kunnen dan is dat dus geen probleem...
ik kan me even niet beheersen en ga toch reageren.
Het gaat dus nog steeds om welles-nietes.
Wat een onzin!!
Hoezo is Nijoghet niet de referentie voor anderen?
Ik ga er vanuit dat ik persoonlijk in een heel andere leeftijdsklasse zit,maar ik ben het met zijn/haar betoog helemaal eens.
ik hoef niet zonodig de kroeg in tijdens het weekend,dat kan ik goed missen,maar het gaat erom dat ik dat niet meer op een normale manier mag.
Er zijn nu horeca zaken die ongevaccineerden weigeren,en er zijn zaken die geen onderscheid maken,het wachten is op zaken die geen gevaccineerden binnen willen hebben.
Zitten we daar op te wachten?
Het weigeren van gevaccineerden en ongevaccineerden is allebei onzin,en draagt niets bij aan de "volksgezondheid" dat moge duidelijk zijn.
Zie de diverse verhalen over klanten van een kroeg/restaurant en het bedienend personeel aldaar.
En elkaar afzeiken om een andere mening is niet zo moeilijk,maar lost niets op,integendeel,het bevorderd alleen maar de tweedeling.
Die er volgens Hugo de Jonge niet is.
Hij weet beter,maar kan/mag dat niet zeggen, of hij echt zo dom?