LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Ik had het over faillisement EN doorstart.
Decennia lang heeft men de mond vol over marktwerking. Laat de markt dan zijn werk doen!
ipv met staatsteun de stedentrips voor een habbekrats te financieren.
Duizenden banen? Waarom dan 3.4 miljard in KLM stoppen , ipv bijvoorbeeld in het MKB ?
Decennia lang heeft men de mond vol over marktwerking. Laat de markt dan zijn werk doen!
ipv met staatsteun de stedentrips voor een habbekrats te financieren.
Duizenden banen? Waarom dan 3.4 miljard in KLM stoppen , ipv bijvoorbeeld in het MKB ?
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Coronavirus - algemeen topic
Sja, dat is mijn mening ook, met die marktwerking. Laat de stedentrips per vliegtuig gewoon flink wat duurder worden, dan gaan mensen vanzelf wat vaker met de minder milieu-belastende trein. En wie weet scheelt het dan toch aardig wat vluchten en daarmee overlast voor de omwonenden.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Hoeveel supergoedkope stedentrips biedt de KLM aan dan?
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Coronavirus - algemeen topic
Kijk hier maar eens. https://stedentrips.klm.com/nl/nl/
Re: Coronavirus - algemeen topic
Tja, ik vind een enkele reis naar Barcelona voor tussen de 150 en 300 euro met een cityhopper ( alleen handbagage ) niet echt goedkoop.. Wat is voor jou een supergoedkoop ticket dan?
Re: Coronavirus - algemeen topic
Met een beetje moeite heb je eenzelfde ticket voor een tiende van de prijs van de KLM.
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Coronavirus - algemeen topic
Wat dacht je van alle aanbiedingen van 98 euro? Zit je zo een paar honderd kilometer verder. Met de auto ben je duurder uit volgens mij.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Volgens mij zijn dat aanbiedingen vanaf 99 euro en moet je flink zoeken om er een voor die prijs te krijgen en dan ook nog op een beetje courante momenten. Dit zijn geen lage prijzen voor een vlucht ( bij de concurrent kan je voor een tientje ), maar een poging nog enkele plekken te vullen zodat de vlucht nog een beetje rendabel weg kan.witte angora schreef: ↑27 jun 2020 13:29Wat dacht je van alle aanbiedingen van 98 euro? Zit je zo een paar honderd kilometer verder. Met de auto ben je duurder uit volgens mij.
Met een auto kom ik overigens met 98 euro bijna 1200 km ver ( voor 4 man ) terwijl de klm-vlucht per persoon is. Ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd.
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Coronavirus - algemeen topic
Maar als je alleen bent wordt het een ander verhaal.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Als je alleen bent, dan wordt die vlucht niet uitgevoerd.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Als transavia en easyjet die vluchten voor €10 pp kunnen uitvoeren en nog steeds winst kunnen maken, dan kun je niet blijven beweren dat de €99 van KLM veel te goedkoop of zelfs dumpprijzen zijn. Zeker niet als je de gemiddelde prijs per vlucht gaat tellen ( die 50 tot 100% hoger ligt ).
De duurder laten maken lost dus niets op, sterker nog, daar heeft alleen de concurrentie wat aan.
De duurder laten maken lost dus niets op, sterker nog, daar heeft alleen de concurrentie wat aan.
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Coronavirus - algemeen topic
Dan zou de concurrentie verplicht kunnen worden de tickets toch ook duurder te maken? Wat volgens mij, heel ver in mijn herinnering, ook wel gebeurd is.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Alles kan, maar heeft het ook het beoogde effect.
Sommige dingen kunnen gewoon wettelijk niet en dan sta je in no time voor de rechter.
En wie heb je er dan nog meer bij nodig. Denk dat heel wat kleine vliegveldjes in Duitsland en België op de banken staan.. Enige wat je dan doet is de luchtvaartindustrie in Nederland de nek omdraaien. .als dat je wens is, prima, maar verkoop het dan niet als 'reden' om steun aan KLM te geven.. Want je maakt de kans dat je het geld nooit meer terug ziet alleen maar groter.
Brussel, Luik, Weeze, Dusseldorf, Koln, Munster en Frankfurt zullen je dankbaar zijn.
Sommige dingen kunnen gewoon wettelijk niet en dan sta je in no time voor de rechter.
En wie heb je er dan nog meer bij nodig. Denk dat heel wat kleine vliegveldjes in Duitsland en België op de banken staan.. Enige wat je dan doet is de luchtvaartindustrie in Nederland de nek omdraaien. .als dat je wens is, prima, maar verkoop het dan niet als 'reden' om steun aan KLM te geven.. Want je maakt de kans dat je het geld nooit meer terug ziet alleen maar groter.
Brussel, Luik, Weeze, Dusseldorf, Koln, Munster en Frankfurt zullen je dankbaar zijn.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Ik ben toch regelmatig met ruimbagage (want geen zin om over het vliegveld rond te lopen met handbagage) erbij voor 200 euro naar Mallorca, Ibiza of Rhodos op en neer gevlogen. Daar is sowieso al niet met de auto te komen, maar alleen die afstand op en neer rijden kost me minimaal het dubbele, als het niet meer is met mijn rijstijl.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Maken ze dan winst op die vluchten?
Om landingsrechten niet te verliezen vlogen er zelfs lege toestellen rond
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -verliezen
Re: Coronavirus - algemeen topic
Ze maken er winst op, omdat ze die plekken aanbieden om het vliegtuig op te vullen. Stel ze hebben 100 man erin zitten voor de normale prijs, dan kunnen ze er voor kiezen alleen met die 100 man te vliegen of om de vlucht aan te vullen met mensen, zodat de vlucht vol zit en elke 10 euro is dan meegenomen.16again schreef: ↑27 jun 2020 18:21Maken ze dan winst op die vluchten?
Om landingsrechten niet te verliezen vlogen er zelfs lege toestellen rond
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -verliezen
Re: Coronavirus - algemeen topic
Verpleeghuis dan maar weer op slot voor bezoekers https://www.telegraaf.nl/nieuws/1751290 ... smettingen Verwacht dat er nog wel meer gaan volgen de komende weken.
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Coronavirus - algemeen topic
Vanmiddag naar Amsterdam, uiteraard met de auto, om een bijzondere trein te spotten: https://www.facebook.com/karelrocks/pos ... 5176210911
In de stad zelf, op de Nieuwendijk en het Damrak was het gezellig. Drukker dan de afgelopen maanden, maar niet te druk. Precies goed eigenlijk. De meeste mensen hielden zich aan de afstand; op de Nieuwendijk was er tweerichtingsverkeer en dat ging eigenlijk bijna altijd goed. En de paar keer dat het niet zo goed ging was er voldoende ruimte om dat op te vangen. Bij één kledingwinkel was er een wachtrij; vreemd genoeg stonden mensen daar hutje-mudje.
Bij de Hema op de Nieuwendijk een bak koffie gehaald; eigenlijk bizar dat je met een rood rijdbaar mandje achter je door de winkel heen naar boven moet voor je koffie. Het restaurant is flink aangepast; de stoelen bij de kleine tafels zijn weg, daar mag ook niemand meer zitten. Gevolg is dat er eigenlijk maar weinig zitplekken over zijn.
En op het station? Het was er erg rustig, prettig rustig om precies te zijn. Enkel als er een trein leegliep, dan liep hij letterlijk leeg. Maar dat waren eigenlijk de enige echt drukke momenten. En toch was iedereen rustig, geen gehaast of gejakker, wat voorheen wel vaak was. Opvallend: nauwelijks treinspotters. Doorgaans staan er tientallen bij dit soort gelegenheden. Vermoedelijk hebben de meesten hun abonnement nog niet geactiveerd, of ze hebben gewoon geen zin in een mondkapje, voor een paar foto's. Met de 4 die er wel stonden een leuk gesprek gehad; op een gegeven moment bleek dat zeker twee van hen ook autistisch zijn. Van de andere twee vermoed ik het. Het bleek dat we een gemeenschappelijke vriend hebben; iemand die ik hier op het forum heb leren kennen omdat ik al direct doorhad dat hij autist is, maar die intussen al lang en breed weg is. Bijzonder hoe klein de wereld soms is.
Het 'gewone leven' lijkt zich weer te hervatten, maar dan anders. De stad begint weer te leven, maar nu echt te leven, omdat het zoveel rustiger is dan voor Corona. De stad verstikt niet meer in de toeristen; Amsterdam is weer leefbaar. Van mij mag het zo nog heel lang doorsukkelen.
In de stad zelf, op de Nieuwendijk en het Damrak was het gezellig. Drukker dan de afgelopen maanden, maar niet te druk. Precies goed eigenlijk. De meeste mensen hielden zich aan de afstand; op de Nieuwendijk was er tweerichtingsverkeer en dat ging eigenlijk bijna altijd goed. En de paar keer dat het niet zo goed ging was er voldoende ruimte om dat op te vangen. Bij één kledingwinkel was er een wachtrij; vreemd genoeg stonden mensen daar hutje-mudje.
Bij de Hema op de Nieuwendijk een bak koffie gehaald; eigenlijk bizar dat je met een rood rijdbaar mandje achter je door de winkel heen naar boven moet voor je koffie. Het restaurant is flink aangepast; de stoelen bij de kleine tafels zijn weg, daar mag ook niemand meer zitten. Gevolg is dat er eigenlijk maar weinig zitplekken over zijn.
En op het station? Het was er erg rustig, prettig rustig om precies te zijn. Enkel als er een trein leegliep, dan liep hij letterlijk leeg. Maar dat waren eigenlijk de enige echt drukke momenten. En toch was iedereen rustig, geen gehaast of gejakker, wat voorheen wel vaak was. Opvallend: nauwelijks treinspotters. Doorgaans staan er tientallen bij dit soort gelegenheden. Vermoedelijk hebben de meesten hun abonnement nog niet geactiveerd, of ze hebben gewoon geen zin in een mondkapje, voor een paar foto's. Met de 4 die er wel stonden een leuk gesprek gehad; op een gegeven moment bleek dat zeker twee van hen ook autistisch zijn. Van de andere twee vermoed ik het. Het bleek dat we een gemeenschappelijke vriend hebben; iemand die ik hier op het forum heb leren kennen omdat ik al direct doorhad dat hij autist is, maar die intussen al lang en breed weg is. Bijzonder hoe klein de wereld soms is.
Het 'gewone leven' lijkt zich weer te hervatten, maar dan anders. De stad begint weer te leven, maar nu echt te leven, omdat het zoveel rustiger is dan voor Corona. De stad verstikt niet meer in de toeristen; Amsterdam is weer leefbaar. Van mij mag het zo nog heel lang doorsukkelen.
Re: Coronavirus - algemeen topic
Oh ja, de 466, hij bestaat nog.
De NOS meldt, dat NS bezuinigt. In de dienstregeling staan ter discussie:
- Tien minuten dienst Eindhoven-Amsterdam (elk kwartier + extra spitstreinen)
- Het complete avond- en weekendaanbod. (nu vaak gelijk aan doordeweeks, ook hier lagere frequenties mogelijk)
- Extra spitstreinen in de zomer- en kerstvakantie laten vervallen
Ter discussie betekent hier: niets staat vast.
Positief is het advies om alleen nog per verpleeghuis maatregelen te nemen, wanneer er veel zieken zijn. Desondanks denk ik niet, dat het veel zal helpen. Overal in Europa zijn woonzorgcentra sterk getroffen en dat betekent, dat er iets structureel niet klopt met de verzorging van de oudere / zwakkere medemens.
Horeca is open. Maar de beperkingen zijn een te hoge drempel, daarom wordt nu overal thuis gefeest en gegeten. Tenminste in onze omgeving. Hoe is dat ergens anders?
De NOS meldt, dat NS bezuinigt. In de dienstregeling staan ter discussie:
- Tien minuten dienst Eindhoven-Amsterdam (elk kwartier + extra spitstreinen)
- Het complete avond- en weekendaanbod. (nu vaak gelijk aan doordeweeks, ook hier lagere frequenties mogelijk)
- Extra spitstreinen in de zomer- en kerstvakantie laten vervallen
Ter discussie betekent hier: niets staat vast.
Positief is het advies om alleen nog per verpleeghuis maatregelen te nemen, wanneer er veel zieken zijn. Desondanks denk ik niet, dat het veel zal helpen. Overal in Europa zijn woonzorgcentra sterk getroffen en dat betekent, dat er iets structureel niet klopt met de verzorging van de oudere / zwakkere medemens.
Horeca is open. Maar de beperkingen zijn een te hoge drempel, daarom wordt nu overal thuis gefeest en gegeten. Tenminste in onze omgeving. Hoe is dat ergens anders?