LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

en mijn betalingsdatum komt steeds dichterbij...... nog 4 dagen, en ik vrees dat ze het niet gaan halen. hoe hebben andeen dit gedaan? ben er wel al uit dat ik wil annuleren, maar ga niet eerst betalen om het vervolgens terug te krijgen

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Uitstel van betaling.
Reisbureau zei dat je uiterlijk 2 weken voor vertrek betaald moest hebben. Je kunt dus wachten met betalen totdat je een alternatief aangeboden hebt gekregen. Je zit nu wel binnen 42 dagen voor vertrek, dus als je om andere redenen wilt annuleren ben je veel geld kwijt. Check ff bij je reisbureau hoe lang ze je uitstel van betaling willen geven.

Bassie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Bassie »

vandaag KRAS maar weer eens gebeld. Cindy Nierop wist mij te vertellen dat ALLE passegiers die vertrekken in juni/juli vandaag, uiterlijk morgen dor KRAS gebeld worden met een alternatief (indien voorhanden). heb verteld dat mij ondertussen al veel verschillende beloften gedaan zijn, vertrouwen is wel weg zo ondertussen...

masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door masollie »

Mipster,

Annuleer nu maar. Neem je aanbetaling als verlies en regel zelf
je reis. laat je nou nite gek maken door anderen. De één heeft het goed
voor mekaar en de andere niet. De één betaalt 75 eur en de ander 307 eur elk. '

Nog maar vier dagen ! Wees snel.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

8) en nu allemaal hopen dat Cindy Nierop gelijk heeft :lol:

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

hahaha, ik weet het Masollie, bedankt voor je medeleven, maar ik ben maar een student en alhoewel ik een flinke spaarrekening heb en 200 euro best kan lijen, heb ik het liever gelijk in mijn handjes! als ik niks hoor voor mijn betaaldatum annuleer ik zowiezo!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker slim om zelf te annuleren kost altijd geld.

OF HET REISBURO KOMT MET VERVANGEND VERVOER , EVT MET BIJBETALING ACCEPTEER JE DIT NIET IS DE ANNULATIE KOSTELOOS EN KOST HET NIETS.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Ik zou ook nooit annuleren inderdaad, wacht lekker af. Want 1 regel staat echt vast: als je moet bijbetalen en je bent het daar niet mee eens dan moet het reisbureau je geld teruggeven. Dan maar later op vakantie, maar ik gun Kras etc.. echt niet nog meer geld!

Vraag aan Happy Family:: jullie hadden het over een inspraakinstelling. Op die wijze hebben jullie je geld teruggekregen. Wat bedoel je precies met een inspraakinstelling?

Bal(i)en

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Bal(i)en »

Vetrek ook zondag 15 mei (?)...
Hoor volgens het reisbureau morgen meer.
Afwachten maar.

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

nee ik heb ik het verkeerd neer gezet! ik ga niet zelf annuleren, maar ik w8 tot ik een aanbod krijg, en wat deze ook is ik zal annuleren! 8) ik heb namelijk zowiezo geen vertrouwen meer om daar heen te gaan :x Bedankt voor jullie adviezen, ik ga echt niet zelf annuleren, domste wat je kan doen in dit geval:!:

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Dat lijkt mij ook het beste idee..ga je wel ondertussen betalen als je over 4 dagen nog niks gehoord hebt?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Mipster het is duidelijk."Waar ze ook mee komen,wat voor maatschappij ook,je annuleerd al voor jeweet dat het een veilige maatschappij zal zijn.Jij annuleerd omdat je er tabak van hebt!!!!Dat is duidelijk!!Kan je ook beter thuis blijven,want dan kan je niets overkomen:

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Als ze een alternatief van China Airlines, Malysia of Singapore bieden zonder meer dan 75 euro te moeten betalen. Dan ga ik daar echt wel voor.

Liever dat dan dat ze weer met Phuket Air vliegen. \En 75 euro vind ik nog te doen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Mispster als jij niet hoeft bijtebetalen en ze bieden een andere maatschappij aan kan je niet annuleren. Alleen op eigen kosten

offline

Re: phuket air

Ongelezen bericht door offline »

Ik volg e.e.a. al een tijdje want wij hebben geboekt voor 2 pers. naar bangkok op 1 juli. . Ik kom daarbij eigenlijk tot de volgende punten:
1. PA heeft tegen die tijd nog geen vliegvergunning en dus wordt je omgeboekt (evt. tegen meerprijs);
2. PA gaat failliet (je wordt omgeboekt of je krijgt je geld terug);
3. PA krijgt vergunning terug, situatie ongewijzigd.

Als je annuleert 42 dagen voor vertrek: aanbetaling kwijt.
Als je annuleert tusen 20 en 42 dagen voor vertrek: wat gebeurt er dan?
Als je omboeking weigert: wat gebeurt er dan?

Ik wil sowieso niet meer vliegen met PA. Vertrouwen is geschonden. Ik overweeg gewoon te annuleren om van het gezeur af te zijn. Ondanks dat het voor Arke de makkelijkste oplossing is (kosten € 230,-). Als je toch kiest voor omboeking met bijbetaling (stel 2 maal € 75) dan is annuleren toch een hele makkelijke oplossing?

Wel met het risico dat als ze een goed alternatief bieden tegen geen of weinig meerprijs, je eigenlijk het voordeligst uitbent (maar ondertussen veel onzekerheid hebt!).

Wat is het je allemaal waard (=onzekerheid + geld)?
Wie heeft hier info over....

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Als je annuleert tussen 42 en 20 dagen voor vertrek ben je 35% van je reissom kwijt
Als je het alternatief weigert ben je nisk kwijt, krijg je volledige reissom terug
Beste is dus om in onzekerheid te wachten hoe vervelend het ook is.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

foutje:
42-28 dagen : 35%
28-21 dagen: 40%
21-14: 50%

kuta-X

Re: phuket air

Ongelezen bericht door kuta-X »

Vertrek 11 mei naar bali en volledige reissom reeds betaald in feb.

Eindelijk!! vandaag gebeld door reisburo (Globe) alternatief van HI:
via KLM extra kosten eur 254,00 p/p rechtsreeks Jakarta.
extra kosten vergoedt door PA. Via fax een kopie v/d brief ontvangen waarin PA bevestigd, dat reizigers de extra kosten tot eur 600,00 max. te zullen terugvergoeden voor de vluchten van 1 t/m 15 mei met de daarbij horende compensatie formulier.

Vandaag gebeld met PA en zij hebben de inhoud van de brief bevestigd/
gegarandeerd.

Alternatief heb ik geaccepteerd.

offliner

Re: phuket air

Ongelezen bericht door offliner »

NR dank je voor reactie.
Ondertussen maar eens gevraagd/gemaild hoe mijn reisburo dit denkt te gaan oplossen met Arke.

Waarschijnlijk niet, maar degelijke en snelle info is toch wel zo klantvriendelijk.

Trouwens ik wacht tot 15 mei af want PA zegt dat ze tot die datum geen vergunning hebben (heb met ze gebeld) en dat ze druk bezig zijn deze terug te halen. Indien ze hun vergunning terugkrijgen annuleer ik meteen. zo niet dan wacht ik nog ff af.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Toen ik met Phuket air belde vrijdag, zeiden ze dat hun vergunning tot eind juni was ingetrokken.

Gesloten