LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Nieuwste voorspelling:
Volgende Corona golf in september. Ik had het al voorspelt en vele hebben er dan ook werkelijk alles aan gedaan om te zorgen dat dit ging gebeuren !

Nijogeth
Berichten: 10138
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, zolang ze maar geen extra maatregelen nemen dan voorzie ik geen probleem. Jammer genoeg zie je wel echt frustratie eruit komen bij bepaalde groepen. Hier in t dorp is het geweld de laatste tijd ook toegenomen, maar meestal is het wel volk uit een grotere stad in de buurt. Maar als je ziet wat er in Den Haag gebeurt en wat er in Utrecht gebeurt, dan houd ik mijn hart vast voor wanneer er daadwerkelijk nieuwe maatregelen worden genomen.

En persoonlijk wil ik natuurlijk ook geen nieuwe maatregelen en denk nog steeds dat dat ook niet nodig gaat zijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Ze zijn al wat laat met nieuwe verplichte maatregelen. Je ziet het langzaam uit de hand lopen qua besmettingen, dan moet je vroegtijdig ingrijpen, anders gaat het vanzelf fout.
Het gaat een zware herfst en winter worden, dat voorspel ik maar even.

De rellen in Den Haag en Utrecht hebben niets met Corona te maken, de types welke dit doen houden zich toch al nergens aan.
Het land glijd in hoog tempo af, vele zien het gebeuren en ondergaan het gelaten....

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
15 aug 2020 09:56
Maar 28 positieve tests op 100000 inwoners is toch gewoon oranje.
Was het maar zo. Er zouden in Europees verband afspraken over zijn gemaakt, toch hanteert elk land een andere norm voor de risico's.

Veel nieuwe maatregelen verwacht ik niet. Economische schade is te groot en nog een keer mensen verplichten thuis te blijven, gaat voor zoveel onvrede zorgen, dat je geweld niet meer mag uitsluiten.

Nog even naar het ziekteverzuim bij onze klanten/opdrachtgevers gekeken. Onveranderd laag en ook geen meldingen van nieuwe Covid-19 gevallen. Ik hou het erop, dat het virus momenteel rondgaat in nieuwe groepen.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik hoop voor de lokale ondernemers hier dat evt nieuwe maatregelen lokaal of max regionaal genomen kunnen worden en zo toegespitst op de situatie daar. Hier al weken geen besmetting meer gehad en dat gedrag zou beloond moeten worden.

Nijogeth
Berichten: 10138
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoezo zien we het langzaam oplopen qua besmettingen? Al 2 weken zitten we tussen 400 en 800 te schipperen.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

:(
angel1978 schreef:
15 aug 2020 18:09
Hier al weken geen besmetting meer gehad en dat gedrag zou beloond moeten worden.
Lees ik dit nu goed? Dat gedrag zou beloond moeten worden? Dus als je besmet raakt is het eigen schuld?

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Pardon, waar zie je dat staan?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

En die maatregelen? Hier op vakantieadres inmiddels een aantal supermarkten bezocht. Allemaal strenger dan bij ons, en hier inderdaad minder besmettingen. Echter, in de binnenstad hartstikke druk, geen hond die zich eraan hield. En gisteren liepen we te wandelen met de honden rondom een landgoed waar ook een restaurant gevestigd is, daar was een trouwerij bezig. In de tuin. Hartstikke druk, alles en iedereen klitte aan elkaar en de ober had moeite om zich tussen de mensen door te wurmen.
Naar mijn idee zijn het juist dit soort situaties waar besmettingen de kans krijgen.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat perfect.😡😳😡

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

angel1978 schreef:
15 aug 2020 18:41
Pardon, waar zie je dat staan?

In mijn post vanochtend stond ook niet dat ik vond dat het allemaal niets voorstelt. En er stond zeker niet in dat ik voorstelde om extra onzekerheid in te voeren in het testen. Eerder het tegenovergestelde, als je goed gelezen had.

Blijkbaar is het recht om iemand woorden in de mond leggen of bepaalde conclusies te koppelen aan de hand van een bepaalde uitspraak voorbehouden aan enkele personen in dit topic.

En woorden in de mond leggen, dat is niet wat ik doe. In jouw post koppel je het uitblijven van besmettingen aan gedrag. Ergo, wie besmet raakt heeft zich niet goed gedragen. Eigen schuld dus blijkbaar.

Maar goed, als mijn conclusie op basis van jouw uitspraak niet klopt, moet je zelf misschien ook niet zo snel klaarstaan met je (voor)oordeel.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
15 aug 2020 18:45
Waar is hier @Angel? Ik woon in Breda en daar is geen stijging.
Hier is overal waar het aantal besmettingen al een aantal weken 0 of bijna 0 is.
Gezien je andere posts is Breda dat dus niet.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
15 aug 2020 19:03
angel1978 schreef:
15 aug 2020 18:41
Pardon, waar zie je dat staan?

In mijn post vanochtend stond ook niet dat ik vond dat het allemaal niets voorstelt. En er stond zeker niet in dat ik voorstelde om extra onzekerheid in te voeren in het testen. Eerder het tegenovergestelde, als je goed gelezen had.

Blijkbaar is het recht om iemand woorden in de mond leggen of bepaalde conclusies te koppelen aan de hand van een bepaalde uitspraak voorbehouden aan enkele personen in dit topic.

En woorden in de mond leggen, dat is niet wat ik doe. In jouw post koppel je het uitblijven van besmettingen aan gedrag. Ergo, wie besmet raakt heeft zich niet goed gedragen. Eigen schuld dus blijkbaar.

Maar goed, als mijn conclusie op basis van jouw uitspraak niet klopt, moet je zelf misschien ook niet zo snel klaarstaan met je (voor)oordeel.
Nee hoor, maar die conclusie is dus voor jezelf.
Over wiens gedrag had ik het eigenlijk? Of heb je dat in je poging om snel een conclusie te trekken ook niet begrepen?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

De pot verwijt de ketel...

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
15 aug 2020 19:33
De pot verwijt de ketel...
Als je bedoelt dat mijn conclusies voor mijzelf zijn, dan kan ik dat beamen.. En anders zijn we het hier dus gewoon niet eens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben mij ervan bewust dat ik misschien in herhaling val :oops: , maar :

Corona slaat hard toe in gebieden met veel luchtvervuiling.
Kijk alleen maar naar Nederland, in het Noorden amper besmettingen itt tot bv Brabant en het Westen.
In Brabant de intensieve veehouderij, in het Westen de overbevolking, fabrieken etc.

Stoppen met het kappen van regenwouden, stoppen met intensieve vleesindustrie.
Stoppen met die vieze markten.
Corona is een zo zoonotische aandoening, het gaat van dier op mens.
Kijk ook naar bv Q koorts.

Een virus en milieu heeft toch écht alles met elkaar te maken.
Wanneer gaat het roer drastisch om ? Nu is het echt dweilen met de kraan open.

Welke maatregel dan ook , dit virus elimineer je niet zomaar of er komt wel weer een ander virus.
Een vaccin is er misschien pas volgend jaar.
Een krimp nu van 8.5 % , hoeveel kan een land hebben??

Ik vrees ook echt de volgende golf , zeer waarschijnlijk volgende maand al.
Vakanties voorbij, scholen weer open.
Komt er dan weer een lockdown?
Waarom laat Rutte het aan ons zelf over?
Het werkt toch niet? Velen zijn het zat en lappen toch iedere maatregel aan hun laars?
We doen het toch écht allemaal zelf, als mens.

En de hele wereld lijkt een kruitvat, één vonkje erbij en de boel ontploft, letterlijk.

En in Wit Rusland wordt mannetje aan mannetje gedemonstreerd, ook daar is de geest nu uit de fles en worden Coronamaatregelen ook al niet nageleefd.
Schiet mij maar lek , maar ik blijf zeggen : zorg gewoon en vooral goed voor jezelf.
Iets anders weet ik niet meer.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
15 aug 2020 18:52
Waarom gaat het niet goed dan volgens u?
Niet over de uitbraken hier en daar gelezen? Verdere reisbeperkingen naar verschillende buitenlanden?

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet zo heel lang geleden sprak ik een collega aan. Hij maakte zich druk over bepaald gedrag van anderen, en ik snap precies waar hij tegen aan loopt. Mijn advies was: 'je kunt een ander niet veranderen. Het enige wat je kunt veranderen is hoe je er zelf mee omgaat'.

Dat is dit net zo. Er is gewoon een groep mensen die zich nergens wat van aantrekt, die overal en aan iedereen maling heeft. Dat verander je niet. Het enige wat je kunt doen is je kijk erop veranderen. Hoe ga je er zelf mee om, hoe voorkom je dat je zelf besmet raakt of anderen besmet, en wat ga je doen als er opnieuw zware maatregelen worden getroffen, misschien zelfs in een wettelijk kader. En verder moet iedereen er maar zo goed mogelijk doorheen zien te fietsen denk ik.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
15 aug 2020 21:09
@angel in Breda zijn wel besmettingen maar is stabiel al zeker een maand. En aantal doden daalt.
Waar is bij jou 0 besmettingen? Dat moet een dorp zijn en geen stad.

@lady1234.in andere landen gaat het niet zo goed nee, maar we hebben het hier toch over Nederland?
Jose, er zijn echt heel wat plekken ( gemeenten ) met 0 besmettingen, dus kies maar uit.
Ook genoeg met 0 - 10 per 100000..

De 74 per 100000 is dan niet echt goed nieuws vind je wel?
Bijlagen
Het coronavirus in Nederland op de kaart, in cijfers en grafieken Het Parool.png
(127.4 KiB) 207 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 15 aug 2020 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat dacht u van die camping? En dat studentendispuut? En nu weer een verpleegtehuis voor de tweede keer?

Gesloten