LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
8715

Re: phuket air

Ongelezen bericht door 8715 »

zou je me op de hoogte willen houden als je nieuws hebt? ik zal mijn info plaatsen

traveldude
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door traveldude »

Zojuist deze e-mail binnengekregen:
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek delen wij u het volgende mede.

Zeer tot onze spijt hebben wij u moeten berichten dat uw reis naar Thailand met vertrekdatum 12 juni a.s. geen doorgang kan vinden, in verband met het feit dat de Nederlandse autoriteiten, de routevergunning van luchtvaartmaatschappij Phuket Air hebben ingetrokken. Aangezien KRAS SterVakanties als touroperator zich in dit geval, volgens de ANVR Reisvoorwaarden moet beroepen op overmacht, hebben wij voor u een alternatieve vlucht geboekt waarbij de meerkosten ad. € 75,- per persoon, worden doorberekend aan de reiziger.

Wij hebben voor u alternatieve vluchten kunnen reserveren naar Bangkok en wel als volgt:

U vliegt met China Airlines

12-06-2005 CI 66 Amsterdam - Bangkok 14.25 - 06.50 (volgende dag)
26-06-2005 CI 65 Bangkok - Amsterdam 02.35 - 09.40

Graag ontvangen wij uw akkoord voor deze wijziging per omgaande retour. We zullen u vervolgens een acceptgiro doen toekomen voor deze meerkosten. De tickets zullen enkele dagen voor vertrek worden toegestuurd.

Wij bieden u onze verontschuldigingen aan

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ja en??

bass
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:24

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bass »

dus ook nog positieve berichten....
goede reis, traveldude

Blaaskaak

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blaaskaak »

Chapeau Traveldude. Van harte. Fijne vakantie.
Geniet vooral van het eten hmmmmmmm en lekkah.

Masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Masollie »

Het probleem zit um niet in de maand juni, maar in juli.
Tot en met 30 juni zijn de vluchten gemiddeld rond de 700/ 800 euro.

In juli (hoogseizoen zowel in de hotelbranch) wordt het pas een probleem. Volgens de site van Kras was de maand juli aardig vol geboekt (op 13 juli na) met Phuket Air.

Ben erg benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Enige is een vliegtuig charteren, maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

vertrek 22 mei via Holland International. Nog steeds niets gehoord.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Het lijkt net alsof KRAS iets verder is met oplossingen en bovendien goedkopere oplossingen biedt dan Holland International. Kras heeft al mensen van 12 juni benaderd terwijl bij HI nog mensen van mei zitten te wachten. Toch maar blij zijn dan dat we met Kras geboekt hebben. :wink:

panman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:24

Re: phuket air

Ongelezen bericht door panman »

Vandaag ook voorstel van Kras gekregen.
Oorspronkelijk vertrek naar Thailand op 12 juni met PA .
Voorstel: vertek 13 juni met 75 Euro pp bijbetaling met China Airlines.
Toch een goede touroperator? 8) :lol:

Blueyez

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blueyez »

Tis echt niet leuk om te zien dat mensen die veel later op vakantie gaan dan ik, al een voorstel hebben gekregen van Kras, terwijl ik bij TUI (holland international) heb geboekt en nog steeds in onzekerheid zit....

Hoe zou het komen dat Kras veel sneller is? Minder klanten die geboekt hebben of gewoon veel efficiënter?

Zijn er mensen die bij TUI hebben geboekt en wel al iets weten? Dan weet ik ongeveer bij welke datum ze zijn..... :cry:

Gomera2

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gomera2 »

Phuket Air gaat boeings 747-400's aanschaffen!! Ik begrijp alleen niet waar ze het geld vandaan halen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

@ blueyes ben het helemaal met je eens, wel fijn voor die mensen maar ja wij willen ook weten waar we aan toe zijn, volens mijn reisbureau zijn ze nu bij de mensen van 13,14,15 mei. Ik moet dus ook nog ff wachten( 22 Mei). :evil:

aliceB
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2005 13:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door aliceB »

Mensen die een voorstel aangeboden krijgen met 75 euro bijbetalen: Wijs Kras eens op art.4 lid 1 van de ANVR: Ze mogen de reissom niet meer verhogen als het hele bedrag is betaald!!!!
Ik weet het, het is maar 75 Euro en je bent blij dat je weg kan, maar toch, 't is 't principe...

bebo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bebo »

wij hebben vertrekdatum 27 mei; 22-daagse rondreis Thailand. Gisteren gebeld met Kras en we zouden gisteren of vandaag gebeld worden. De dag is nog niet om, dus we hopen nog goed bericht te ontvangen vandaag.....

agenda

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

Gomera waar heb je dat verhaal vandaan dat PA Boeing 747 gaat aanschaffen??? Ik heb begrepen dat ze in London een vliegtuig van PA in bewaring hebben genomen omdat PA zijn rekening nog niet had voldaan. Lijkt mij stug dat een bank geld investeert in een zinkend schip.

traveldude
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door traveldude »

Ik kan alleen maar zeggen: Wij hebben rechtstreeks bij Kras geboekt, online, met een speciale zondagsaanbieding, 1x een informatieve mail gestuurd over het hoe en wat i.v.m. Phuket en 1 x gebeld gisteren over de stand van zaken. Keyword:vriendelijk blijven. Ik snap de frustratie wel bij sommigen, maar met stroop vang je meer vliegen dan met stronx.
En nu zullen er best wel zijn die zeggen: Ja makkelijk praten als het is geregeld, maar geloof me, ik ben ook niet meer zo blij met deze reis.
-Voor maar 595 geboekt en toch nog fuel tax gekregen 75 euro.(ondanks voor 1-3 geboekt)
-75 euro extra kosten i.v.m omboeken.
= +150 euro op een speciale aanbieding. Niet zo speciaal dus meer.
Van de oorspronkelijke 595 incl fueltax etc is weinig meer over, maar we gaan er het beste van maken.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Is het niet zo dat iedereen die met China Airlines vliegt en maar € 75,00 bij hoeven te betalen naar malysië op vakantie gaan, en dat de mensen naar Indonesië een veel duurder bijv. KLM alternatief krijgen aangeboden???

bali-traveller

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bali-traveller »

Ook geboekt bij Holland International, vertrek 29 mei.
Ook nog steeds niets gehoord. :cry:
Ik begrijp niet waarom het bij HI zolang duurt....
Zoals het er nu voorstaat hoor je 2 dagen voor vertrek wat het alternatief is. :shock:

traveldude
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door traveldude »

Mensen die een voorstel aangeboden krijgen met 75 euro bijbetalen: Wijs Kras eens op art.4 lid 1 van de ANVR: Ze mogen de reissom niet meer verhogen als het hele bedrag is betaald!!!!
Ik weet het, het is maar 75 Euro en je bent blij dat je weg kan, maar toch, 't is 't principe...
Volgens mij staat er:Artikel 4, lid 1
De gepubliceerde reissom geldt per persoon, tenzij anders
aangegeven. Hierin zijn begrepen de diensten en voorzieningen
in de publicatie vermeld.

Ze kunnen zich dus nog steeds beroepen op overmacht.Of ik heb de verkeerde ANVR voorwaarden?

gclo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gclo »

Ik neem aan dat jullie onderstaand artikel bedoelen.

artikel 4 lid 3 REISSOM

Zolang de gehele reissom niet is voldaan, heeft de reisorganisator het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verlaging is berekend.

Dus de reisssom moet zijn voldaan en je moet binnen 20 dagen voor vertrek zitten.

Gesloten