LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, maar die poeptesten kunnen dus (nog) niet.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Enige tijd terug is er een darmkanker onderzoek gedaan waarbij iemand een test kit thuis gestuurd kreeg.
Kan me niet voorstellen dat iets als dat nu niet mogelijk zou zijn.
Misschien zelfs dezelfde kit.

witte angora
Berichten: 32057
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
23 aug 2020 09:12
@witte angora “Mocht mevrouw Halsema zich trouwens afvragen waar alle klanten zijn gebleven die nu niet meer in Amsterdam komen shoppen: laat haar maar eens in Haarlem komen kijken. Vanmiddag stap ik rond 17.00 uur uit de trein, het was megadruk richting station. Drukker als ooit te voren.”

Ik denk eerlijk gezegd niet dat mevr. Halsema zich dat zal afvragen. Maar het is de hele zomer al heel erg druk geweest in Haarlem, zeker in de weekenden. Dus waar u het vandaan haalt dat mensen nu ineens naar Haarlem komen die anders naar Amsterdam zouden gaan?
Geen idee of mevrouw Halsema zich iets afvraagt. Het enige wat ik weet dat het in de gebieden waar nu een mondkapjesplicht is een stuk rustiger is. Het publiek is ergens heen, maar het is niet daar. Kan Haarlem zijn, kan overal zijn, dat weet ik uiteraard niet. Mij viel in ieder geval de drukte op richting het station. Wat ook opviel: net als in Amsterdam werd er geen afstand gehouden, er werd niet rechts gelopen, sterker nog, ik werd bijna permanent gedwongen op de rijbaan te lopen - wat ik dus vertikte.

Ik ben de afgelopen jaren vaak genoeg in die stad geweest, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

ZeerPrivé
Berichten: 6131
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

hebra98 schreef:
23 aug 2020 11:45
Enige tijd terug is er een darmkanker onderzoek gedaan waarbij iemand een test kit thuis gestuurd kreeg.
Kan me niet voorstellen dat iets als dat nu niet mogelijk zou zijn.
Misschien zelfs dezelfde kit.

Ten 1e krijgen alleen mensen boven een bepaalde leeftijd zo'n test thuisgestuurd. Ten 2e moet je misschien even lezen waarom men (nog) niets aan zo'n poeptest heeft.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora “Wat ook opviel: net als in Amsterdam werd er geen afstand gehouden, er werd niet rechts gelopen, sterker nog, ik werd bijna permanent gedwongen op de rijbaan te lopen - wat ik dus vertikte.”

Wat heeft u dan gedaan?

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

hebra98 schreef:
23 aug 2020 11:45
Enige tijd terug is er een darmkanker onderzoek gedaan waarbij iemand een test kit thuis gestuurd kreeg.
Kan me niet voorstellen dat iets als dat nu niet mogelijk zou zijn.
Misschien zelfs dezelfde kit.
Het gaat er hier niet om dat het niet mogelijk zou zijn. Het gaat om de resultaten die je er (niet) mee behaalt als je de test zou gebruiken als coronatest.

witte angora
Berichten: 32057
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
23 aug 2020 12:24
@witte angora “Wat ook opviel: net als in Amsterdam werd er geen afstand gehouden, er werd niet rechts gelopen, sterker nog, ik werd bijna permanent gedwongen op de rijbaan te lopen - wat ik dus vertikte.”

Wat heeft u dan gedaan?
Gewoon rechts op de stoep gelopen, al knalde er regelmatig haast iemand tegen me op. Maar links lopen was ook geen optie, daar liepen ook voortdurend mensen. Ik was trouwens bepaald niet de enige.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Okay... De riool zuivering kan bijna op het aantal personen aantonen hoeveel besmettingen er zijn.
Waar halen ze dit uit?

Urine, ontlasting, Badwater of ....... wat ?
De rioolzuivering is toch nergens langs gegaan met dat wattenstaafje?
Als het daarin zit, is dit toch een alternatieve methode.

Dan geloof ik niet dat het niet mogelijk is omdat "iemand" dat roept.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

hebra98 schreef:
23 aug 2020 12:34
Okay... De riool zuivering kan bijna op het aantal personen aantonen hoeveel besmettingen er zijn.
Waar halen ze dit uit?

Urine, ontlasting, Badwater of ....... wat ?
De rioolzuivering is toch nergens langs gegaan met dat wattenstaafje?
Als het daarin zit, is dit toch een alternatieve methode.

Dan geloof ik niet dat het niet mogelijk is omdat "iemand" dat roept.
Misschien eens interessant om te lezen
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ri ... ~bded6a04/

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 aug 2020 12:30
Gewoon rechts op de stoep gelopen, al knalde er regelmatig haast iemand tegen me op. Maar links lopen was ook geen optie, daar liepen ook voortdurend mensen. Ik was trouwens bepaald niet de enige.
Haarlem Jazz & More was bezig, dus ja, daar komen veel mensen op af.
Anderen passen zich niet aan, u past zich niet aan, moeilijk moeilijk......

ZeerPrivé
Berichten: 6131
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik loop regelmatig op de rijbaan, waarom zou ik dat niet doen? Het gaat tenslotte om mijn eigen veiligheid/gezondheid. Daarvoor wil ik best wel even een stap opzij zetten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat is inderdaad duidelijk.
Dat komt doordat besmette personen in het begin geen symptomen hebben, maar het virus via de ontlasting dan wel al kunnen uitscheiden. ‘We weten dat het virus zich eerst nestelt in neus en keel en snel daarna in de ontlasting voorkomt’,
Maar men weet nog heel veel niet, omdat men het niet proefondervindelijk vaststeld.
Combineer een tijdje verschillende testen met testpersonen en kijk hoe betrouwbaar elke vorm van testen is.
Als iemand besmetting toont, toont hij dat dan ook in urine of ontlasting.

Net als dat je eigenlijk ook iemand moet testen op antilichamen als hij niet besmettelijk test!

witte angora
Berichten: 32057
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
23 aug 2020 12:43
witte angora schreef:
23 aug 2020 12:30
Gewoon rechts op de stoep gelopen, al knalde er regelmatig haast iemand tegen me op. Maar links lopen was ook geen optie, daar liepen ook voortdurend mensen. Ik was trouwens bepaald niet de enige.
Haarlem Jazz & More was bezig, dus ja, daar komen veel mensen op af.
Anderen passen zich niet aan, u past zich niet aan, moeilijk moeilijk......
Heb er even op gezocht, volgens de programmering was dat 's avonds.

Maar hoe moet ik me volgens jou dan aanpassen? Die stoep is een meter of vier, vijf breed, over de hele breedte lopen mensen, en op de rijbaan rijden fietsers en auto's. Terug naar huis dan maar?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat was toch het advies? Vermijd drukke plekken.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 aug 2020 13:05
Heb er even op gezocht, volgens de programmering was dat 's avonds.

Maar hoe moet ik me volgens jou dan aanpassen? Die stoep is een meter of vier, vijf breed, over de hele breedte lopen mensen, en op de rijbaan rijden fietsers en auto's. Terug naar huis dan maar?
In de cafés is het ‘s middags al feest met live muziek.
Af en toe even op de rijbaan lopen dan maar. Als het zo druk is, doen wel meer mensen dat.

ZeerPrivé
Berichten: 6131
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
23 aug 2020 13:23
ZeerPrivé schreef:
23 aug 2020 12:46
Ik loop regelmatig op de rijbaan, waarom zou ik dat niet doen? Het gaat tenslotte om mijn eigen veiligheid/gezondheid .
Komkommertijd logica?
Dat moet je toch even verklaren voor me.

ZeerPrivé
Berichten: 6131
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
23 aug 2020 13:47
Mij is vroeger gekeerd dat de stoep voor voetgangers is en de rijbaan voor gemotoriseerd verkeer. Indien voetgangers zich tussen het gemotoriseerd verkeer gaan begeven voor hun veiligheid vind ik ironisch.

Er wordt over geadviseerd vanwege veiligheidsredenen drukte te vermijden. Dat negeert men, om vervolgens als voetganger de rijweg als veilig alternatief te kiezen.

Ho ho, ik vermijd zeker zoveel mogelijk de drukte, geen voorbarige conclusies trekken. Maar ook als het niet druk is, zijn er veel mensen die graag de hele stoep in beslag nemen. Ja, dan stap ik de rijbaan op, ik heb ogen in mijn hoofd, ik loop zo dicht mogelijk langs geparkeerde auto's en ga zo gauw als het weer mogelijk is terug de stoep op. Zo doe ik het al maanden, nog nooit problemen ondervonden.

witte angora
Berichten: 32057
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
23 aug 2020 13:47
Er wordt over geadviseerd vanwege veiligheidsredenen drukte te vermijden.
Klopt. Ik had ook helemaal niet verwacht dat het zo druk zou zijn. Zelf in Amsterdam, een week eerder, was het lang niet zo druk. Overigens was het verderop in de stad een stuk rustiger. Een uurtje later richting het station trouwens ook. Koffie heb ik maar op het station gehaald, dat was in de stad geen optie.

Afijn, wat ik nodig had heb ik. Volgende keer maar naar een andere stad denk ik. Moet nog even zien.

Op de rijbaan gaan lopen om voetgangers te ontwijken lijkt me niet echt een veilige optie.

ZeerPrivé
Berichten: 6131
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
23 aug 2020 14:13
Ik oordeel niet, ik moest alleen lachen om de ironie 'ik loop regelmatig op de rijbaan vanwege mijn eigen veiligheid'

Door dat stukje eruit te halen zoals ik deed zou het zo een quote van kkt kunnen zijn.
Er stond nog wat achter het woord 'veiligheid'. :wink: Voor mij is het een risico inschatting en het minste risico voor mij is stoep op / stoep af.

witte angora
Berichten: 32057
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommer wordt gemist, al is het ergens ook wel lekker rustig. ;)

Gesloten