LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Trijntje en Luna, ja herkenbaar, alleen ik heb het vooral als ik een afspraak heb, als ik iets moet. Vind het ook het fijnst als ik geen plannen heb bijv voor het weekend. Dan kan ik me er van tevoren ook niet druk over zitten maken. Ik doe heus wel dingen, maar ik hou er gewoon niet van als iets moet. Dat wil niet zeggen dat ik zo spontaan ben, juist niet; ik wil niks vastleggen en als ik iets wil ondernemen wil ik graag bepalen wat en wanneer...controle houden dus. Ik begrijp dat dit nogal egocentrisch kan overkomen op vrienden (hoewel mensen het vaak ook wel begrijpen als ik t uitleg), dus ik probeer soms juist wel 'los te laten' en spontaan te zijn...kost alleen zoveel stress en energie.

James, hoe valt je eerste portie 30mg? Ik voel me er wat onrustiger onder maar het is zeker te doen. Vannacht in mn slaap wat haar eruit getrokken (na gisteren mn vingers te hebben afgekloven)...bizar. Maar ja, we gaan gewoon vrolijk door, hopend dat dit even iets tijdelijks is. Anders heb ik straks niet alleen een angststoornis maar ben ik ook nog half verminkt.. :roll:

Mathy hoe was het in Zwitserland?

Inge en Enjoy, hoe is het met jullie?

Lfs Jana

Luna Maan
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Luna Maan »

Trijntje, ik vind het echt zo knap dat je werkt!! Iedereen hier trouwens. Ik heb dan nog een lange weg te gaan. Ja dat overprikkeld zijn herken ik ook heel erg. En ook ik slaap slecht de nacht voor een afspraak.. Echt heel vervelend.

Jana, ja erg herkenbaar, controle houden! Als iemand me belt van, hee er is een kaartje over, ik kom je over een uur halen! Dan schiet ik in de stress. Dan is het gelijk van.. ja leuk, maar ik weet het niet. De meeste weten nu dat ze dan moeten zeggen, denk er even over na, dan bel ik je over een half uurtje. Ik ga meestal wel mee en is het ook erg leuk. Maar ik heb gewoon voorbereidingstijd nodig. Vroeger had ik daar geen last van, maar had ik wel veel tijd voor mezelf nodig. Lijkt wel of dat steeds meer wordt.

Ik heb trouwens gister per ongeluk 80 mg geslikt. Was alweer vergeten dat ik het had ingenomen. Voelde me echt niet goed, vooral vanmorgen niet. De apotheek maar gebeld, nu mag ik pas aan het eind van de middag mijn pil voor vandaag innemen.
Ik ga echt zo'n week medicijndoosje kopen. Ik vergeet te vaak of ik het nou wel of niet heb ingenomen.

Sorry iemand, heb geen uittreksel. Leerse!!

Bonzo, erg moeilijk!! Ga het wat vaker oefenen. Ik denk dat ik binnen 2 seconde alweer afgeleid ben.

Roerganger, ik luister heel veel naar muziek, maar ik kan dan echt niet rustig zitten ik moet dan dansen en gek doen. Heb echt veel te veel peper in mijn reet zitten!!

Hoe is het met de rest????

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Jana en de rest,

Dat van het controle overal over willen houden komt ook mij weer heel bekend voor. Ik zou ook graag veel spontaner willen worden. Dat leeft toch het soepelst denk ik :O
En ik heb vandaag nog geen 30 mg geslikt, ik moet over een uurtje bij mn psych zijn en hoogstwaarschijnlijk krijg ik dan 30 mg mee :O
Ik moet wel zeggen dat ik van die 20 wel best opgeknapt ben hoor. Ik durf wat meer en voel mij veeeeeeeel stabieler op emotioneel vlak.
Dus de overschakeling van 20 naar 30 is niet zo heel heftig als dat je net begint met slikken, jana?
Ik denk ook dat al die dingen die je noemt van tijdelijke aard zijn hoor. Het is gewoon even 1 a 2 weekjes afzien en flink doorbijten en dan word het vanzelf allemaal wel weer wat beter. Ik zag dat het van 0 naar 20 ook allemaal tijdelijk was dus dat zal nu ook heus wel zo zijn.

prettige dag nog verder allemaal.

trijntjejansen
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:07

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door trijntjejansen »

Hoi Jana, James, Iemand, Bonzo, Luna Maan en De Rest,
Gisteren was ik redelijk optimistisch, maar heb vannacht amper geslapen, ik baalde zo. Moest om 9.00 uur bij de tandarts zijn, ben daarna tot 15.00 uur in bed blijven liggen, maar kon niet slapen. Zou de slapeloosheid van de citalopram komen? De ene nacht gaat het goed, de andere slecht. Vanavond ga ik sporten maar ik zie er weer zoooooo tegenop, terwijl ik weet dat het goed voor me is. Ik wil me eigenlijk nog steeds verstoppen, zo weinig mogelijk mensen zien, maar ja, ik moet morgen ook weer werken....Zie ik ook al zo tegen op. Ik voel me emotioneel veel stabieler door de cita, maar ben nog niet de oude.
Ik heb ook net als Jan (geloof ik) moeite met afspraken. De avonden wil ik vrij hebben om de accu op te laden, zelfs tel. is me vaak al te veel. De weekenden wil ik ook vrij houden, net als jij Jana kan ik geen afspraken maken want dan zie ik er weken tegen op, dan zeg ik uiteindelijk af of ik ga er hyperventilerend naar toe. De prijs van zo'n leven is af en toe eenzaamheid, maar ik kan niet anders. Als ik mijn leven volplan word ik gek.
Nou, ik ga toch maar sporten (maar nog steeds geen zin).
Groeten aan iedereen en sterkte met alles.

trijntjejansen
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:07

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door trijntjejansen »

Iemand,
Over huurrecht heb ik niks, maar ik zit midden in de ellende van gedoe met mijn huurhuis in Amsterdam. Mijn huisbaas wil me er het liefst uit hebben, maar ik wil niet.
De Huurdersvereniging weet alles over huurrecht, misschien kun je contact met hen opnemen. Maar w.s. heb je dat zelf ook al bedacht.
Goed van je dat je ondanks alles gewoon doorgaat met studeren.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey trijntje,

Dat slechte slapen ervaar ik ook sinds ik cita ben gaan slikken. Niet dat ik niet goed in slaap kan vallen, maar ik word elk kwartier wel wakker. Heel vermoeiend zeg. Heb jij ook van die hele bizarrre levensechte dromen? Iemand hier op het forum ook ervaring mee? Ik begin nu zelf soms te geloven dat sommige dromen ook daadwerkelijk gebeurd zijn. Bijvoorbeeld dat ik laatst droomde dat ik in een bepaald winkelcentrum was met mn moeder. En laatst begon ik tege mn ma van we zijn toch daar en daar geweest......nou we waren helemaal nergens geweest, ik had alles gewoon gedroomt.

Ook voel ik me emotioneel 10 keer stabieler trijntje, ik zie dat echt als een super groot voordeel. Ik was nogal een piekeraar en dat lijkt nu zo goed als over. Dat scheelt al een hele hoop energie zeg! Ik voelde me overigens met 20 miligram cita EN oxazepam erg lekker in mn vel. Alleen als ik het zonder de oxa doe dan word ik toch weer erg gestresst enzo. Dus ik ga vanaf morgen mijn eerste 30 mg slikken, in de hoop dat deze mij net dat ene extra zetje geeft zodat ik over 2 weekjes ofzo ook geen oxazepam meer hoef. Het gaat in ieder geval hier met kleine stapjes steeds meer vooruit. Ik hoop dat het bij jullie ook snel goed gaat komen.

Over huren heb ik verder ook absoluut geen verstand, ik woon nog bij mn ouders dus sorrie. Het zal ongetwijffeld een hoop gedoe zijn.

prettige avond nog

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

Dag allemaal,

Gisteren heb ik gezegd dat ik me vandaag ziek zou melden, nou dat heb ik dus niet gedaan. Ben ondanks de heftige spanning gaan werken (al heb ik wel een paar Xanaxjes geslikt) en ik heb het einde van de dag weer gehaald :) . Ik heb echt de hele dag op mezelf in zitten praten om me maar eniogzins rustig houden en dat is dus gelukt.
Ik ga nu met meer vertrouwen de dag van morgen tegemoet dus dat is wel fijn, ik voel me dus wat rustiger nu.
Even over de dromen en de slapeloosheid die een aantal mensen hier ervaren...daar heb ik dus helemaal geen last van.
Ik slaap goed in en ik ga in één ruk door tot aan de wekker, dat was met de seroxat wel anders. Dan moest ik om de haverklap eruit om te plassen.
Ook het heftige dromen heb ik niet meer dan anders...

Prettige avond...Bonzo.

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Way to go Bonzo! Super dat je toch naar je werk bent geweest!

Heb precies hetzelfde James, ik kan prima in slaap komen maar word de hele tijd wakker 's nachts, echt irritant!! Lig ook enorm te draaien en te wiebelen en moet steeds plassen. Moet wel zeggen dat het de laatste week 20mg beter ging, nu met die ophoging naar 30mg slaap ik weer onrustiger. Hopelijk wordt dit minder, maar Luna heeft me hoop gegeven op dit gebied :)
Heftige dromen heb ik niet echt...
Alvast een goede nachtrust allemaal :P

ron77
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 sep 2007 22:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ron77 »

jesus..als ik bepaalde reacties zie dan snappen sommige mensen niet bepaald de intentie van mijn berichten.

Ik ben er voor dat mensen verder kijken juist naar alternatieve zaken.
uiteraard kopieer ik onderzoeken omdat ik zelf geen lab aan huis heb of 200 testpersonen in mijn logeerkamer.

Ik heb stukken gekopieerd maar ook aangevuld met soortgelijk onderoek en gekopeld.
De intentie van mijn stukken is dat de farmaceutische industrie zoals james ook al aangeeft alternatieven zelfs boycot.

echter zelf verder kijken kan zeker helpen.
Als voorbeeld wil ik het programma voor een andere doelgroep namelijk babys wil is wet aangeven.
Veel van deze kinderen zouden het stempel gedragsgestoord opgeplakt krijgen door psychiaters.

http://www.rtl.nl/reality/babyswiliswet/

graag helemaal kijken voor te oordelen.

ron77
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 sep 2007 22:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ron77 »

Geert Jan.
De cijfers zijn de feiten.
Als je zo kortzichtig bent door te denken dat als jij geen klachten hebt het dan ook wel goed zou zijn tja..das pas generaliseren...ik kom met feiten.....gekopieert of niet..maakt dat wat uit?
Daarnaast zijn er ook nog mensen die deze feiten niet kennen dus misschien voor deze mensen wel interessant.
Het gaat mij er alleen maar om dat zo veel mogelijk mensen aan het denken worden gezet en ook verder gaan kijken naar alternatieven.

ron77
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 sep 2007 22:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ron77 »

als je deze info al kent of zo blij bent dat je ook kan googlen laat die overspannen reacties dan achter wegen en ga in op de inhoud of niet.

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes! Hebben jullie mij een beetje gemist? :)

Ik ben dat weekendje Zurich prima doorgekomen! Weliswaar met een stevige dosis pammetjes (dat opgesloten zitten in een vliegtuig is bij mij namelijk ook wel een ding...pfff) maar: lekker om door Zurich te wandelen en de stad eens anders te ervaren dan traumatisch! Gewoon lekker gewinkeld, gegeten, bioskoopje e.d., helemaal goed. Ik merkte wel dat het me af en toe eventjes naar de keel greep, met name op het moment dat ik in een restaurant zat, maar dan trok het toch weer langzaam weg. Ik merk dat het belangrijk is om op paniekmomenten TOCH te blijven zitten waar je zit. Op dat moment merk je dat je innerlijke kracht sterker is dan je denkt!
Bonzo: grote hulde! Heel goed! Laat je niet wegjagen door je eigen paniek! En neem de komende weken gerust die Xanax. En kijk per dag of je steeds met minder doorkomt. Volgende week is de grote verhuizing toch? Ga die met volle kracht tegemoet! En help jezelf met die Xanax en voel je daar ook niet shuldig over. Wij 'dippers' kunnen niet goed tegen veranderingen. Dat moeten we leren. Oefenen. Voorzichtig doen. Ben aardig en streng vor jezelf tegelijk, dat kan best!
Ik heken het hoor, maar vermijdingsgedrag is het ergste wat je jezelf kunt aandoen. Je zult zien Bonzo, als je deze verandering hebt doorstaan, dan kun je de hele wereld aan! Mijn zegen en steun heb je. Ook als het niet gaat trouwens, don't get me wrong. Maar dat je bent gegaan gisteren.... wow!

Ik ga ook nog reageren op jullie allemaal, maar ik moet mij nu gaan haasten!

@Ron. Ik wil je voorstellen om een aparte topic te openen, want wij slikkers hebben dit topic geadopteerd om elkaar te steunen. Als jij een apart topic opent, kunnen we zelf kiezen of we jouw informatie willen lezen of niet. Je krijgt van mij alle vrijheid van meningsuiting, maar je geeft nu je informatie aan een kwetsbaar clubje mensen en nu spreek ik alleen even voor mezelf: het is hier persoonlijk en we leggen hier onze zielen bloot. Als je gewoon een topic opent met "kritiek op AD" dan beloof ik bij deze dat ik het zal lezen. In mijn eign tijd en op mijn eigen moment.

Het kan zijn dat de anderen hier er anders over denken trouwens, maar dit is mijn mening....


mathy[/b]

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

MATHYYYYYYYYYY


Wat leuk dat het toch lekker soepel is verlopen zeg! Weer een ervaring om trots op te zijn. Je bent toch maar even het vliegtuig ingestapt enzo. Mooi dat je hebt kunnen genieten van een bioscoopje etc.
We zaten hier al met een paar mensen ons af te vragen hoe het met je ging daar in zwitserland :)

Hoe heeft je zoontje het gevonden? Heeft hij het naar zijn zin gehad? voor hem zal het ook wel een best apparte ervaring zijn zeg.

groetjessssss

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

ik ben sinds twee weken bezig met citalopram (20mg). Ik weet dat het nog even kan duren voordat 't werkt en dat ik moet volhouden, maar soms is dat erg lastig. De ene dag voel ik me redelijk goed (in elk geval niet zo depri), de andere dag voel ik me zo ontzettend rot dat ik niets anders kan dan in een hoekje op de bank wegkruipen en daar uren blijven zitten. En ik vertrouw op het moment totaal niet op m'n gevoel omdat dit zo sterk wisselt. Kent iemand dit gevoel? En gaat dit na een paar weken over? En hoe komen jullie zo'n rotmoment door?
Het lastige van de "betere" momenten is dat ik me juist op die momenten ga afvragen of dit is wat ik met m'n leven wil. Graag jullie ervaringen/reacties hoe jullie hier mee omgaan.

groetjes
ester

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey beste Ester,

Ook toen ik begon wisselde mijn stemming onwijs erg. ik herken het onwijs. Het is heel lastig. Voordat ik ging slikken deed ik nog wel dingen ik lachte ik soms nog wel. Alleen toen ik begon met slikken werd alles de eerste paar weken erger. Ik wou niet eens uit bed komen zo erg was het. Ik slik het voornamenlijk voor paniek, dus die paniek was ook nog eens super erg. Waarvoor slik jij het hoofdzakelijk? Je voelt je zeker ook erg suf?

Enneh hoe ik ermee omging...uhhhm. Tsjah, de eerste weken heb ik gewoon praktisch niks gedaan (zit ook ziek thuis van mn werk). En na 3 weken slikken in totaal, waarvan 1 week 20 mg begon ik al op te knappen. Ineens was de zin om dingen te doen weer terug en ging ik weer naar buiten. Ik heb mezelfs aangemeld bij een sportschool en ben begonnen. Zoiets had ik hiervoor echt niet gedurft. Het is ech een kwestie van doorbijten. Ik kan wel zeggen van zoek zoveel mogenlijk afleiding, maar bij mij hielp dat niet echt. Als ik me zo rot voelde in het begin wou ik alleen maar in bed liggen. Daarom snap ik heel goed wat je bedoelt. Ben je nog aan het werk of ziek thuis ofzo?

In ieder geval succes verder :P

groetjes

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

He James,

bedankt voor je snelle reactie :-)
Ik slik citalopram omdat ik last heb van depressieve buien. De afgelopen twee weken was ik erg moe/suf en de eerste week extreem misselijk.

Ik ga elke dag naar m'n werk, de ene dag gaat 't beter dan de andere dag. Vorige week moest ik mezelf echt elke dag m'n bed uit slepen, maar ik wist dat als ik thuis zou blijven, dat ik me alleen maar beroerder/depressiever zou gaan voelen (ben 5 jaar geleden zwaar depressief geweest, deed toen niets anders dan thuis zitten en nog depressiever worden, met uiteindelijk vrijwillige opname in 't ziekenhuis als gevolg). Werk zorgt toch voor wat afwisseling en regelmaat, hoeveel moeite 't me soms ook kost om er naar toe te gaan en om me te concentreren op m'n werk. Thuisblijven is wat dat betreft voor mij geen optie, dan zak ik volgensmij snel af naar 't niveau van 5 jaar geleden en daar wil ik nooit meer terecht komen.

Wel goed van je dat je weer naar buiten durft en bent begonnen bij een sportschool! Ik haal mijn rustmomenten ook uit 't sporten, maarja, ik kan nu eenmaal niet 24x7 gaan sporten om mezelf daardoor meer in balans te houden :wink:

groetjes
Ester

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Hoi Esther,

En die depressie van vorige keer? Ben je die ook te lijf gegaan met anti-depressiva? Of is dit de eerste keer dat je het slikt?
Ook hier herkenning. Ik heb de eerste drie weken dat ik het slikte me echt enorm rot gevoeld. Hoe kom ik die daaaaaaaaaaagen door vroeg ik mezelf dan steeds af. En ook helemaal niet meer open staan voor wat er om je heen gebeurd. Echt een dof, dood gevoel. Het heeft bij mij zeker 6 weken geduurd voordat ik mezelf weer een beetje begon te vertrouwen. Nu gaat het echt een stuk beter. Ik ben na die drie wekn overigens op 50% gaan werken en dat is een hele goeie beslissing geweest. Wel in het ritme blijven, maar veel meer rust nemen. In het begin hield ik die halve dagen amper vol, maar nu ben ik het langzaam weer aan het opbouwen. Ik ben nog steeds niet de oude, maar ik merk echt dt die pillen werken!
Hou vol! En ga naar de sportschool, maar beloon jezelf ook met een zonnebankje en een stukje chocola!

lfs
Mathy

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Jaaaaaaaaaaaamsyboy! en natuurlijk de anderen!
Ja man, mijn zoontje heeft het leuk gehad. Hij heeft voor het eerst zijn nieuwe broertje gezien en hij is naar de dierentuin geweest en naar het zwembad. Hij had wel wat moeite met z'n vader geloof ik; ik hoorde hier en daar wat gemorrel van zowel vader als zoon, maar hij heeft het volgens mij goed ervaren allemaal.
Zelf ben ik niet van iedere maand naar Zurich, maar dat hele negatieve is er wel af.
Ik was daar samen met een vriend die een boek over mijn verhaal gaat schrijven. Dus we hebben ook veel locaties gefotografeerd die eventueel in het boek beschreven gaan worden, dus al met al best leuk geweest. En dat zonnetje! Die blauwe lucht! ;)

En jij dan? Hoe ga je? En wanneer stop je met de chillpillen? Ben je daar een beetje mee aan het afbouwen? Ik neem nu in plaats van 1 diazepam van 2 mg nu driekwart per dag. Het gaat nog goed, maar ik zit nog in de pammetjes-roes van de vlucht (tranxene blijft namelijk zo'n 100 uur in je bloed zitten), dus ik weet het pas echt over een paar dagen. Ik hoop daarna naar een halve te kunnen en de week daarna een kwart etc. etc. Ik voel me eigenlijk best prima nu. Geen gekke paniektoestanden en zeker niet depri, tjongejonge, wat voelt dat als een opluchting! Ik hoop ook dat ons clupje hier allemaal gaat opknappen, want het was volgens mij een lastig weekend als ik de verhalen zo lees.
Doreen, ook begonnen in Byron Katie! Wat vind je er van tot nu toe?


lfs
Mathy

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

@ Jana: ik zou me daar niet druk over maken. Als jij niet houdt van dat afspreken van te voren, dan moet je dat ook echt niet doen! Of je doet het met een slag om de arm, maar meestal houden mensen daar niet zo van. Dus spontanere acties zijn daarom veel leuker en werken kennelijk voor jou het beste. Als ik me goed voel, dan bel ik mensen gewoon even om een praatje te maken of ik vraag ze een borrel te komen drinken. Voel ik me wat minder, zet ik een potje kruidenthee en probeer ik wat te lezen. Lekker low-key. En het geeft allemaal niet, we zijn aan het herstellen! Neem die tijd en die ruimte daar ook voor.
Bewegen is wel belangrijk. lekker naar buiten. iedereen roept ook steeds dat ik moet gaan hardlopen.... zucht. Ik ga wel naar de sportschool trouwens en dat is heerlijk. Zonnebank daarna en hupsakee, ik zit meteen beter in mijn vel. In mijn sportschool hebben ze ook een turks stoombad en dat is ook heilzaam moet ik zeggen. Al die warmte om je heen, het voelt bijna als een soort 'knuffel' - of is dat raar wat ik nou zeg?
;)

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

Hoi Mathy,

de vorige keer heb ik seroxat gehad, maar had toen niet het idee dat dat heeft geholpen (hoewel ik natuurlijk ook niet weet hoe ik er aan toe was geweest als ik helemaal niets had geslikt).

Zonnebank is wel een goed idee :) maar ik weet ook dat ik alleen goed voor mezelf zorg op de momenten dat ik me ietsje beter voel. Op de rotmomenten krijg ik gewoon niets voor elkaar, het lukt me dan niet eens om een kop thee voor mezelf te maken.

wel fijn om al jullie ervaringen en bemoedigende woorden te lezen, dat scheelt wel :)

groetjes
Ester

Gesloten