Je bericht bevat weer een neerbuigende opmerking richting anderen en daarmee laat je zien, dat de Coronatrol inmiddels je geest heeft overgenomen. Tot nu toe heb je nul onderbouwing gegeven waarom jij de extra ronde vaccineren afwijst.Jose2501 schreef: ↑13 jan 2022 09:02Twee grote studies, 1 uit Noorwegen en 1 uit Amerika tonen aan dat Omicron tot ongeveer 70 procent minder ziekenhuisopnames leidt dan de twee eerdere varianten van het coronavirus. Omicron leidt nauwelijks tot IC opnames en overlijden.
Het verbaast mij dat de "deskundigen" hier op dit forum deze studies niet noemen. Googelen ze misschien alleen in hun eigen opgebouwde bubbel?
En blijven ze daardoor volharden in het angst aanjagen en de boosterprikken blijven promoten? Terwijl Omicron dus de klachten geeft van een verkoudheidsvirus.
Worden in verschillende liveblogs genoemd. En zo terug te vinden bij medrxiv.org.
Maurice en artsencollectief hebben toch behoorlijk wat betere onderbouwde actuele informatie dan wat ik hier lees. Zelfs WHO noemt Noorse studie.
Momenteel verschijnen overal nieuwe publicaties. Ze voldoen nauwelijks aan wetenschappelijke standaarden, zijn niet meer dan een blik op de ontwikkelingen in de eigen regio sinds deze variant opdook. Echte relevante publicaties vragen veel meer tijd, vanaf volgende maand verwacht ik er een paar, die veel meer informatie over deze variant bevatten.
Jij ziet over het hoofd, dat er een causaal verband bestaat tussen de ziekenhuisopnames en de vaccinatiegraad. Ook bij Omicron en ook deze Sars-CoV2-variant heeft een sterftecijfer, want er worden mensen met deze variant het ziekenhuis ingereden om het later, ingepakt in zes planken, weer te verlaten. Kijk voor de aardigheid eens rond op ourworldindata.
Tegelijk vang ik signalen op, dat in Nederland erg veel mensen in de verpleeghuizen terechtkomen, die niet goed herstellen na Covid en daardoor extra hulp nodig hebben. Bij Omicron kan het milde verloop nog een staartje krijgen: ziek, hersteld en een paar weken later een terugval. Details laat ik nu bewust weg, want die paar gevallen zijn nog te weinig om er een harde uitspraak over te doen.