LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
trijpet

Re: phuket air

Ongelezen bericht door trijpet »

Lampje, wat ben ik jaloers op jouw. Voor € 50,-- extra toch naar bali.
Mij kostte het verdorie € 306,-- extra op 8 mei. Ik heb ook nog wel gezegd dat ik wel op een andere datum wilde, omdat dit te duur was.
Ze hebben verder niet eens voor mij gekeken!!!! Nu zat ik dan ook bij Arke, maar dat valt ook onder TUI.

cecil

Re: phuket air

Ongelezen bericht door cecil »

Wij zijn vanavond gebeld met een alternatief, wij vliegen op 29 mei, geboekt bij kras, wij moeten 180,- pp bij betalen en vliegen dan met singapore airlines, het enige is dat we een dag eerder terug moeten vliegen omdat er voor de terug weg geen ander alternatief is.

cecil

Re: phuket air

Ongelezen bericht door cecil »

Wij zijn vanavond gebeld met een alternatief, wij vliegen op 29 mei naar bali, geboekt bij kras, wij moeten 180,- pp bij betalen en vliegen dan met singapore airlines, het enige is dat we een dag eerder terug moeten vliegen omdat er voor de terug weg geen ander alternatief is.

traveldude
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door traveldude »

Je hoeft het alternatief niet te accepteren. De reisorganisatie is dan verplicht om de gehele reissom terug te betalen. Zie de website van het ANVR, met een special over Phuket air. Kijk tevens onder het kopje overmacht bij meest gestelde vragen.

Erwin (België)

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Erwin (België) »

Er is al veel gezegd en geschreven maar wat is concreet?
Wat ik weet is een landingsverbod tot 15 mei en dat ze tot deze datum omboekingen terug betalen.

Ben zelf afkomstig uit België, heb mijn retourvlucht, met vertek in Schiphol op vrijdag 20 mei, geboekt en betaald bij connections.(520 euro)

Krijg nu een voorstel om te boeken via china airlines (560 euro).

Probleem is, ik moet deze vlucht ook direkt betalen en zou later mijn geld van phuket air terug krijgen??

Maar betalen ze vluchten na 15 mei wel terug, zou dan al 2 vluchten betaald hebben en ben nog steeds niet weg.

Ben hier terecht gekomen omdat er in België niets over te vinden, ben ik misschien de enigste?

Weet iemand hoe de zaken bij Phuket air ervoor staan.
Graag antwoord.
Dank je

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Bel ze morgen even zelf op en vraag ze om je de gegeven info per fax, email of brief te bevestigen. Weliswaar duur vanuit belgie, maar toch, +31 (0)20-4069602. Eventueel kun je ze nu zelfs nog bereiken. Succes.

melenkim

Re: phuket air

Ongelezen bericht door melenkim »

Zojuist contact gehad met mijn reisbureau (Thomas Cook) ze las mij de laatste memo van TUI voor, waar in het volgende in wordt medegedeeld:

De mensen die tussen 18 mei en 16 juni hebben geboekt worden omgeboekt naar SA met een meerprijs vanaf 222,- pp. Er kan ook kosteloos worden geannuleerd en uit coulance???!!! Kan er een andere reis worden geboekt via ARKE FLY. Ook staat in deze memo dat die gedupeerde geen geld bij PA kunnen terug krijgen.

Het is te triest voor woorden!!

Het is trouwens uiterst merkwaardig te noemen dat mensen die bij ARKE hebben geboekt worden omgeboekt naar een vlucht die vele euro’s goedkoper is. Ik heb zelfs ergens gelezen dat ze dit doen om aan hun korting te komen, mooie oplichters zijn het! Ik heb dit gemeld bij de ANVR en ik raad iedereen aan die een duurder alternatief van TUI hebben gekregen dit te melden aan de ANVR zij gaan dit dan direct uitzoeken.

Ik zou 10 juni vertrekken maar ik weet nu nog niet wat we gaan doen 2x 222,- is toch een hele boel geld!!

Succes allemaal.

Groeten

Rosy

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Rosy »

Wij zouden 23 september op huwelijksreis gaan, eerst naar Bali en op de terugweg naar Thailand, omdat mijn vriend mij vorig jaar in Thailand ten huwelijk heeft gevraagd vonden we het leuk weer naar dezelfde plek terug te gaan, ook omdat onze vrienden in bangkok wonen vonden we het een leuke combi.
Deze combi werd alleen aangeboden door Tui met Phuket Air.
In de resgidsen zag het er allemaal fantastisch uit, als ik had geweten dat die kisten 25 jaar oud waren had ik nooit geboekt.
Het vervelende is dat we dus zowel naar Bali als naar Bangkok gaan en er zijn weinig alternatieve luchtvaartmaatschappijen die dit aanbieden.
Zolang we niet weten of Phuket Air weer gaat vliegen kunnen we geen kant op, en worden we aan het lijntje gehouden.
Als Phuket Air weer gaat vliegen moeten we gewoon mee en dat nooit!
Als ze dat niet doen kunnen we met Thai Airways voor 500 Euro extra wat echt teveel is.

Dus mooi balen!!!!
We kunnen er niks tegen doen behalve afwachten. :evil:

baliclaudi

Re: phuket air

Ongelezen bericht door baliclaudi »

Een uur geleden het alternatief gekregen door KRAS..
Voor 180 pp (=360) euros voor één dag korter en een overstap, zijn er mensen die een soortgelijk aanbod hebben gekregen.
Wij zouden 1 juni vertrekken :?: :( 8) :evil:

bebo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bebo »

wij zouden 27 mei vertrekken, 22 daagse rondreis Thailand. Wordt nu 26 mei met € 75,- pp bijbetaling voor China Air.

bebo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bebo »

p.s. geboekt bij Kras. Zijn gebeld en werd verteld dat wij niet te bereiken waren. Gek, ze hebben 4 nummers van ons en uitgerekend proberen ze het op dat ene nummer waarop overdag niemand bereikbaar is. Onze nummermelder zal trouwens wel niet reageren op het nummer van Kras....
Ook werd ons gevraagd naar ons e-mail adres...ondanks het feit dat we online geboekt hebben en reeds enkele malen gemaild hebben.
Waarschijnlijk waren ze niet goed oorbereid op een dergelijke hektiek...
ach ja...overmacht.

maar... :lol: wij gaan op vakantie!!! :lol:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Om alles even te overzien

Met KRAS:
-naar Thailand --> 75 euro en China air
-naar Bali--> 75 euro en China Air naar Bangkok + prijs alternatief naar B
Bali
- Oplossingen voor Thailand reizen: geregeld t/m 15 juni en soms verder
-Oplossingen voor Bali reizen: geregeld t/m eind mei, begin Juni.

Met TUI, Holland International en Arke:
-naar Thailand en Bali --> varierende meerprijzen van 50 euro tot 400 met Singapore Airlines, KLM en Malaysia (geen China Air)
-Oplossingen geregeld tot eind mei voor zowel Thailand als Bali

Vind het echt heel heeel vreemd dat TUI etc. geen zaken doet met China Air en op deze manier ontzettend veel meerkosten in rekening brengt. China air was eerst bijzonder slecht, maar heeft een volledig nieuwe vloot en doet vooral niet onder qua service.

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

voor de goede orde:
kras, arke en holland international behoren allen tot het tui concern.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

dat is inderdaad zo. Ik bedoel het reisbureau waarbij men geboekt heeft. Er zijn nl. ook World of TUI reisbureau's in diverse steden. Het lijkt erop dat KRAS reizen, ookal is het een onderdeel van de TUI groep, betere en snellere oplossingen biedt.

Joperoni

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joperoni »

Ik ben ook gisteravond gebeld door Kras. Aardige mevrouw aan de lijn.
Mijn vertrekdatum was 22 juni naar Bali.
Kon overboeken via Singapore Airlines met een bijbetaling van €180,- pp

Inmiddels heb ik via Cathay Pacific zelf een ticket geboekt naar Bali voor €762,- pp en bij Kras geannuleerd.
Ik regel ter plaatse wel een hotel voor de periode. Zelfs met een duur hotel kom ik dan nog goedkoper uit dan het alternatief van Kras.

Let wel op: Vluchten van Cathay lopen snel vol.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Net gebeld met KRAS,

1 Geen standpunt ingenomen over het wel of niet verder gaan met PA indien de landingrechten weer terug gegeven worden

2 Op dit moment bezig met alle reizigers tot eind Juni

3 Reizigers voor de maand juli krijgen eind deze, of begin volgende week bericht

4 Geen vaste afspraken gemaakt met een airline die de reizigers overneemt voor een vast bedrag

5 Geen bericht dat PA de vergoeding van gemaakte afspraken gaat verlengen.

Afgesproken indien volgende week woensdag niets gehoord, zelf weer bellen.

Afwachten maar weer.

aliceB
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2005 13:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door aliceB »

MENSEN DIE EEN AANBOD KRIJGEN MET BIJBETALEN:

DE REISORGANISATIE MAG ALEEN DE REISSOM VERHOGEN ALS NOG NIET ALLES IS BETAALD!!!!!!!!!!!!!!! HEB JE DUS BETAALD, DAN MOETEN ZE JE GEWOON KOSTELOOS OMBOEKEN!!!!!!!!!!!!
ZIE ANVR VOORWAARDEN ART. 4

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

@ gast 9:34:
Wanneer zou jij dan vertrekken. Ik vertrek 6 juli, dus ik zou eind deze week of volgende week bericht kunnen verwachten?

Blueyez

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blueyez »

Ik kan dat artikel nergens vinden, hoor!

Zijn er mensen die op 29 mei weggaan, bij tui geboekt hebben, en al wat meer weten?

agenda

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

Ik begrijp er niets meer van. Ik spring een gat in de lucht als onze reis omgeboekt kan worden naar Singapore Airlines met bijbetaling. Het kost me toch veel meer om te annuleren. Ik ben dan niet alleen mijn aanbetaling kwijt maar er is bovendien geen enkele touroperator in NL die nu een rondreis aanbieden met vertrek 01-07. Dat betekent dat ik een rondreis van 2 weken ( Kras 3 weken)zou kunnen boeken die net zoveel kost als de rondreis van Kras + de annuleringskosten. Ik ben het wel met jullie eens dat de voorwaarden van de ANVR moordend zijn. Je hebt als consument geen poot om op te staan zelfs een rechtsbijstandverzekering kan niets voor je doen.[

Gesloten