LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
8715

Re: phuket air

Ongelezen bericht door 8715 »

NR,

Waar heb je geboekt? Wij gaan ook op 6 juli, geboekt bij Holland International. Ik heb net een mail gestuurd of ze al meer wisten. Wanneer ik bericht krijg laat ik het je weten.

Masollie

Ongelezen bericht door Masollie »

Tips voor Joperoni,

Denk ook eens aan een stopover in Hongkong.

Bali hotels Inna Putri te Nusa Dua en Grand Bali Beach in Sanur (vraag naar Oka Wirawan )
Ubud Bungalows in Ubud (monkey forrest Road vraag naar Wayan)

Onderhandel ook de transfer; deze kan namelijk gratis

Succes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

NR, wij hebben voor 24 juli geboekt, seat only.
Zoals de medewerkster het vertelde zullen ze vandaag starten met de reizigers van de maand juli. Ik neem aan dat de kans bestaat dat jij morgen al bericht krijgt, en wij pas in de loop van volgende week.

8715

Waar heb je geboekt gast voor juli?

Gast

nou ik werd net gebeld door mijn reisbureau en ze weten nog steeds niets ondanks herhaaldelijk bellen met tui. Ik ga met holland international...

8715

Ben je dezelfde gast als de gast voor mijn vorige berichtje?

Joperoni

Ongelezen bericht door Joperoni »

@Massollie
Dank voor de tips. In Sanur zal ik waarschijnlijk wel in Grand Bali Beach terecht komen.
Ubud Bugalows lijkt me ook leuk. Alleen heten ze bijna allemaal Wayan, is dat de eigenaar ofzo?
Een stopover in Hongkong maak ik niet, ik vertrek een dag na mijn huwelijk en ben dan blij als ik in Bali aankom. Een citytrip zal te druk worden. Bij de terugreis zie ik het ook niet zo zitten. Volgende keer misschien.

@all
Ik heb trouwens kosteloos kunnen annuleren, ook als ik alles al had betaald. Ik had nu alleen de aanbetaling gedaan aan Kras en die krijg ik terug.
Boek bv. een losse vlucht en regel via VanVerre.nl of SelamatJalan.nl een rondtrip of hotels ter plaatse.

Gast

nee ik ben een andere gast! ik ga 3 juni

ditbenik

Ongelezen bericht door ditbenik »

Hallo 8715,

Het tweede berichtje was niet van mij. Wij vertrekken in juli en hebben geboekt via KRAS.
Deze heb ik vanmorgen gebeld en vertelden mij over de reizigers van de maand juli (start vandaag en hopen in de loop van volgende week een ieder gehad te hebben)

NR

Ongelezen bericht door NR »

ik ga op 6 Juli met Kras naar methavalai in Cha am voor 17 dgn. Hoop snel iets te horen, heb ze ook een aangetekende brief gestuurd met het verzoek voor 20 mei met een oplossing te komen, want moet de 25e betalen.Maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat wel lukken!

regeleenswat

Ongelezen bericht door regeleenswat »

Ik begrijp uit de reacties dat Kras vandaag begint met oplossingen voor de maand juli. Als ze zelf verdommen hierover adequaat te communiceren is het mooi dat er nog consumentenforums zijn. Ten eerste iedereen bedankt die hier mensen op de hoogte houden waar een reisorganisatie dat zelf zou horen te doen. Mijn vertrekdatums zou 3 juli zijn en ik laat het direct weten zodra ik iets van ze verneem.

Ik heb flightonly bangkok geboekt (KRAS) en zou het geweldig vinden als ik spoedig zal blijken dat ik voor een paar tientjes in een betrouwbaardere jet kan stappen straks. Als voor lage tarieven de luxe bedenkelijk is vind ik dat geen probleem, het vliegtuig is met afstand het meest luxe vervoermiddel wat ik op vakantie gebruik. Maar vanwege een flinke portie vliegangst ben betaal ik graag ietsje meer, enkel om die uren wat gemoedelijker door te komen.

Mocht KRAS dit binnen twee weken kunnen regelen dat vind ik dat een uitstekende prestatie en als er niet teveel dagen van mijn vakantie worden afgesnoept vind ik dit sterk handelen. Ze lezen (en posten) ongetwijfeld mee in dit forum en snappen hopelijk dat de meeste frustraties voortkomen uit hun wancommunicatie. Dagenlang moest het duren vooraleer er een melding op de site van KRAS kwam te staan. Nu staat die melding er en nóg kan de consument niet zien hoever ze zijn met de voortgang.

Ik laat wel weten wanneer ik wordt benaderd.

ditbenik

Ongelezen bericht door ditbenik »

wij hebben dus ook een flight only (seat only) geboekt. Op zich moet ik zeggen dat KRAS het tot nu toe heel erg netjes regeld. Het is natuurlijk zo dat ze op 30 april moesten beginnen met het omboeken van alle reizgers die die week zouden vertrekken en dan komt er veel bij kijken. Ik vind dus ook dat ze het netjes aanpakken om alles op volgorde te doen. Verder zijn ze dus nu al behoorlijk ingelopen. half mei en de maand juli gaat nu omgeboekt worden.

ik hoop alleen 1 ding dat ons alternatief ons geen 500 euro extra gaat kosten. want dit is niet te doen. Dan kan ik beter annuleren en 200 kosten betalen (wij hebben de reissom nog niet volledig betaald) en de tickets boeken bij lufthansa en vliegen via duitsland.

Ik ga uit van een goede afloop.

keessie

Ongelezen bericht door keessie »

O N U R A I R de Turkse charter luchtvaartmij.
heeft vandaag ook een verbod gehad om gedurende "EEN MAAND" op Nederland te vliegen.

Het is een goede zaak dat de Nederlandse luchtvaartautoriteiten de veiligheid van de passagiers zo goed in de gaten houden.

PHUKET AIR & ONUR AIR, ik zal er "nooit" mee vliegen.

Veiligheid voor alles.
Dan maar wat Euro's meer betalen.

Ban al dit soort krakkemikkige lowcost luchtvaartmaatschappijtjes van Schiphol.

Kees

lololo

Ongelezen bericht door lololo »

Is er al iemand die in juli vertrekt en iets meer heeft gehoord van KRAS??!

Ben namelijk erg benieuwd. Vertrek zelf 13 juli (hoop ik) naar Thailand. Natuurlijk ben ik bereid om iets bij te betalen maar als het uitkomt op honderden euro's per persoon dan kan ik het gewoon niet betalen.

Laten we hopen op goede alternatieven voor iedereen!

agenda

Ongelezen bericht door agenda »

Wij vertrekken 01-07 naar Thailand, hebben ook nog steeds niets gehoord. Gisteren nog een mail verstuurd maar heeft alleen maar een standaard antwoord opgeleverd.
Degene die wel iets van Kras horen, graag melden .

8715

Geachte mevrouw *****,

Naar aanleiding van uw mail kunnen we u het volgende mededelen;

De touroperator is op dit moment druk bezig met het zoeken naar een
alternatief voor de vluchten richting Bali.
Voor vluchten tot 15 juni is een alternatief gevonden met Singapore
Airlines, met bijbetaling. Voor reizen beginnend na deze datum is men
nog bezig met onderhandelingen met de luchtvaartmaatschappijen.
U kunt er van uit gaan dat uw reisbureau kontakt met u zal opnemen,
zodra er over uw vlucht iets bekend is.

Met vriendelijke groeten,
Henriëtte Cross
TUI.nl

Gast

Een oproep aan een ieder:

Indien de reisorganisatie contact met u opneemt voor het wijzigen van de reis meldt dan hier het volgende:

Datum contact:
Reisorganisatie: (bijv. KRAS,TUI etc)
Datum vertrek: (oud en nieuw)
Datum terugkomst: (oud en nieuw)
Maatschappij:
Bijbetaling:

Indien annulering
Kosten annulering:

Zo houden we het forum een beetje schoon....
Hoop dat een ieder het hier mee eens is.

lololo

Ongelezen bericht door lololo »

prima idee!

Mipster

Ongelezen bericht door Mipster »

Ik zou vandaag bericht krijgen + een alternatief aanbod, maar we zijn met Kras vertrek 26 Juni nog steeds niet aan de beurt, kan wel volgende week worden! hebben wel uitstel van betaling! Ze liegen iedereen voor, en elke goedkope student-telefonist bij hun klantenservice zegt wat anders! :shock:

Gast

mipster,

ze liegen niet iedereen wat voor. ze gaan de reizigers met vertrek juli eind deze week en volgende week benaderen en ZIJN NOG STEEDS BEZIG MET REIZGERS VAN JUNI! Dit betekent dat jullie er daar 1 van zijn. Het is vervelend maar geef ze even de tijd. Zoals je hier op het forum leest, zijn de meeste oplossingen acceptabel.

Gesloten