Re: tv stuk na 2,5 jaar. wat zijn mijn rechten
Geplaatst: 20 aug 2011 02:09
Waarom schrijf je advocaten tussen accolades ("")? Zijn het volgens jou geen advocaten..?BBCS schreef:Ik heb die onzin van die "advocaten" al vaker gehoord.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Waarom schrijf je advocaten tussen accolades ("")? Zijn het volgens jou geen advocaten..?BBCS schreef:Ik heb die onzin van die "advocaten" al vaker gehoord.
Zeker mag gediscuteerd worden, maar hier wil iedereen van de "advocaten" zijn gelijk halen.alfatrion schreef: Een discussie, tussen forumleden, die gaat over conformiteit, bewijslast en de daarmee gepaarde rechten acht ik in relatie tot de vraag van TS en daarmee dus on-topic. Ik vind ook dat andere leden gerust door mogen praten over dit onderwerp.
Het is de realiteit dat jullie dat wel gedaan hebben.alfatrion schreef:@BBCS: Ik herken mij niet in het geen je over mij geschreven hebt en dat doet Ad vast ook niet.
precies zoals hobby zegthobby1 schreef:Zeker mag gediscuteerd worden, maar hier wil iedereen van de "advocaten" zijn gelijk halen.alfatrion schreef: Een discussie, tussen forumleden, die gaat over conformiteit, bewijslast en de daarmee gepaarde rechten acht ik in relatie tot de vraag van TS en daarmee dus on-topic. Ik vind ook dat andere leden gerust door mogen praten over dit onderwerp.
Ook zijn sommige berichten on topic, maar er wordt om de bovenstaande redenen vaak onder de gordel geschoten.
seconds-out schreef:Even resumerend>>
Gelukkig wordt de Tv dus kosteloos gerepareerd.
Ts weet nu wat haar rechten zijn, dankzij Alfatrion.
superklaver schreef:Leuk hoor, zo te zin heb ik een hele discussie op gang gebracht. Maar ik ben er uit. Ik vind het te duur worden om het via samsung te laten repareren. morgen laat ik het door een ander bedrijf onderzoeken en waarschijnlijk ook repareren. zou een stuk goedkoper uitzijn. €15.- onderzoekskosten die je terugkrijgt als je het laat repareren. en er zit 3 maanden garantie op. bij samsung zou ik minimaal 30 euro kwijt zijn en dan moet ik nog 80 km rijden en parkeerkosten betalen om het af te geven en later weer op te halen. dus minimaal 45 euro. en dan is er nog niets gerepareerd. waar ik het nu laat doen is 5 minuten met de auto. samsung vond dit ook logisch dat ik hiervoor koos.
Je hebt gelijk maar wel jammer dat je niet even zegt om welk model het gaat.superklaver schreef:Leuk hoor, zo te zin heb ik een hele discussie op gang gebracht. Maar ik ben er uit. Ik vind het te duur worden om het via samsung te laten repareren. morgen laat ik het door een ander bedrijf onderzoeken en waarschijnlijk ook repareren. zou een stuk goedkoper uitzijn. €15.- onderzoekskosten die je terugkrijgt als je het laat repareren. en er zit 3 maanden garantie op. bij samsung zou ik minimaal 30 euro kwijt zijn en dan moet ik nog 80 km rijden en parkeerkosten betalen om het af te geven en later weer op te halen. dus minimaal 45 euro. en dan is er nog niets gerepareerd. waar ik het nu laat doen is 5 minuten met de auto. samsung vond dit ook logisch dat ik hiervoor koos.
Gaarne verwijzing naar het topic waar ik dat doe, liefst de posting. Of zou het een leugen kunnen zijn?BBCS schreef:Ad heeft ook al eens aangegeven dat als een consument een verwachting van probleemloze werking voor een computer van 8 jaar heeft, dat die dan die 8 jaar kosteloze reparatie of vervanging kan gaan eisen.
U slaat de spijker op de kop, zij het dan dat het stukje 'wat de diverse mensen doen' moet worden vervangen door 'wat ik doe'.BBCS schreef:Wat misleidend is, is wat de diverse mensen doen: zinnen uit de wetstekst halen, daar apart een betekenis aan toekennen, waardoor die zin uit de tekst een complete andere betekenis krijgt dan welke in de context van de gehele tekst heeft.
Kortom, het komt erop neer dat je een duidelijke garantie hebt en daarna vermeende rechten.adSolvendum schreef:Duidelijk verhaal.
De rechten zijn anders dan wat ad schrijft.DJM schreef:Kortom, het komt erop neer dat je een duidelijke garantie hebt en daarna vermeende rechten.adSolvendum schreef:Duidelijk verhaal.
In de pratijk zal het in de meeste gevallen niet de moeite lonen om de lange weg in te slaan die naar de rechter zal leiden dus dan hangt het af van de service van de verkoper en de verwachting van de klant.
In het geval van de TS zou ik adviseren om gewoon een nieuwe tv te kopen omdat die waarschijnlijk niet veel duurder is dan de reparatiekosten en dan heb je wel weer 2 jaar zekerheid en dat heb je met je oude tv niet (afgezien van het nieuwe onderdeel).
Ook als een verkoper geen garantie verstrekt bestaat er vanuit de wet garantie, er wordt in die wet enkel niet met zoveel woorden omschreven wat die garantie dan precies inhoudt, zoals we wel zien in 'kleine lettertjes'. Overigens kunnen die kleine lettertjes u wel minder rechten verschaffen dan de wet al doet, waarbij de wet wint, dit zal al wel duidelijk zijn (dwingend recht bij consumentenkoop).DJM schreef:Kortom, het komt erop neer dat je een duidelijke garantie hebt en daarna vermeende rechten.adSolvendum schreef:Duidelijk verhaal.
In de pratijk zal het in de meeste gevallen niet de moeite lonen om de lange weg in te slaan die naar de rechter zal leiden dus dan hangt het af van de service van de verkoper en de verwachting van de klant.
In het geval van de TS zou ik adviseren om gewoon een nieuwe tv te kopen omdat die waarschijnlijk niet veel duurder is dan de reparatiekosten en dan heb je wel weer 2 jaar zekerheid en dat heb je met je oude tv niet (afgezien van het nieuwe onderdeel).
Blijf je nog steeds leugens vertellen dat de consument gedurende de verwachte levensduur recht op kosteloze reparatie of vervanging heeft?adSolvendum schreef: Dus, in casu, een tv van 2,5 jaar oud, even aannemend dat de te verwachten levensduur feitelijk gemiddeld op 5 jaar ligt, zegt het gezond verstand tegen mij dat de helft van de reparatiekosten toch wel voor de verkoper is.
adSolvendum schreef:Ook als een verkoper geen garantie verstrekt bestaat er vanuit de wet garantie, er wordt in die wet enkel niet met zoveel woorden omschreven wat die garantie dan precies inhoudt, zoals we wel zien in 'kleine lettertjes'. Overigens kunnen die kleine lettertjes u wel minder rechten verschaffen dan de wet al doet, waarbij de wet wint, dit zal al wel duidelijk zijn (dwingend recht bij consumentenkoop).DJM schreef:Kortom, het komt erop neer dat je een duidelijke garantie hebt en daarna vermeende rechten.adSolvendum schreef:Duidelijk verhaal.
In de pratijk zal het in de meeste gevallen niet de moeite lonen om de lange weg in te slaan die naar de rechter zal leiden dus dan hangt het af van de service van de verkoper en de verwachting van de klant.
In het geval van de TS zou ik adviseren om gewoon een nieuwe tv te kopen omdat die waarschijnlijk niet veel duurder is dan de reparatiekosten en dan heb je wel weer 2 jaar zekerheid en dat heb je met je oude tv niet (afgezien van het nieuwe onderdeel).
Het betreft ook geen vermeende rechten, de rechten staan duidelijk en limitatief omschreven in de wet. Enkel wanneer sprake is van die rechten, dat zal uit de context moeten blijken, waarbij de wet aan de rechter handvatten geeft, net zo duidelijk en limitatief, e.e.a. te kunnen beoordelen. Daar het subjectieve handvatten zijn kan hierover gediscussieerd worden, het is echter wel zinvol zich in een discussie op hetzelfde te baseren als de rechter, jurisprudentie, parlementaire geschiedenis en doctrine. Dat dit het tot een ongrijpbaar iets maakt kan ik me voorstellen, maar dan hebben we altijd het gezond verstand nog, zoals al eerder aangegeven.
Dus, in casu, een tv van 2,5 jaar oud, even aannemend dat de te verwachten levensduur feitelijk gemiddeld op 5 jaar ligt, zegt het gezond verstand tegen mij dat de helft van de reparatiekosten toch wel voor de verkoper is.
Dit zijn nu net mooie zaken voor een rechtsbijstandsverzekering. Het vermelden van het bezit hiervan bij het onderhandelen met de verkoper kan geen kwaad lijkt me. Die onderhandeling zou ik ook zeker aangaan wanneer men overtuigd is van het gelijk, niet geschoten is altijd mis, en wellicht komt er toch iets moois uit zonder dat hier een rechter aan te pas moet komen.
Wat TS betreft, deze heeft een mooie relatief goedkope oplossing gevonden, zodat verder conclaaf met de verkoper zinloos is. Was de tv nu niet meer te repareren geweest vermoed ik dat TS er toch wel wat meer werk van had gemaakt.
Het verwijderen van berichten is niet mogelijk. Aanpassen van berichten wordt aangegeven in het bericht. Nog een zwaktebod.BBCS schreef:Ik kan dat niet meer terughalen, omdat jij zelf diverse berichten verwijderd.
In tegenstelling tot u vraag ik of het een leugen betreft, dat u dat ziet als beschuldiging zegt wellicht wat over u.BBCS schreef:Jij brengt echt de mensen op het verkeerde been en iedereen die anders schrijft dan wat jij wilt lezen noem jij een leugenaar.
Je bent zelf een grote leugenaar.
En dat noemt zich professionele jurist.
Je bent gewoon een prutser, een schande voor de juridische wereld.
Zie je eigen geplaatste berichten.
Ik ben klaar met je.
Ik had het bovenstaande bericht liever niet geplaatst, maar ik ben jouw beschuldigingen meer dan zat.
Waar leest u dat ik stel dat de consument gedurende de te verwachten levensduur recht heeft op kostenloze reparatie of vervanging?BBCS schreef:Blijf je nog steeds leugens vertellen dat de consument gedurende de verwachte levensduur recht op kosteloze reparatie of vervanging heeft?adSolvendum schreef: Dus, in casu, een tv van 2,5 jaar oud, even aannemend dat de te verwachten levensduur feitelijk gemiddeld op 5 jaar ligt, zegt het gezond verstand tegen mij dat de helft van de reparatiekosten toch wel voor de verkoper is.
Trouwens, toen de plasma tv uitkwam, werd al gezegd dat die 5 jaar probleemloos mee moet gaan.
Nogal raar.
Nee, correct. Nog even afwachten dus.DJM schreef:We weten de reparatiekosten nog niet.
Heb je wel mijn zinnetje gelezen?Als u zich er niet in kan vinden dat ik dat doe, lees het dan niet.
Het zou jouw sieren, minder arrogant te zijn, maar misschien ligt het toch aan het beroep
Omdat u hier dat ook mag doen.En waarom reageert u off-topic?
misschien dat je eens kan denken dat TS helemaal niks aan die strijd tussen julie hebben? waarvoor moeten wij hier op dit forum er van meegenieten?adSolvendum schreef:@Hobby1
Vindt u het er op wijzen dat er eigenlijk geen bijdragen meer geplaatst zouden moeten worden in dit topic, daarbij refererend op mijn posting aan iemand met vraagtekens die kennelijk content met de posting was, niet arrogant?
De reacties in dit topic door mij geplaatst welke off-topic zijn, zijn geplaatst in antwoord op. U kiest ervoor uit eigen beweging, zonder verdere aanleiding dan de aandrang uw gal te spugen denk ik dan maar over mijn posting in antwoord op de vraagtekens bij een ander, een off-topic bericht te plaatsen.
Daarbij laat u de vraag waarom u BBCS niet aanspreekt op zijn off-topic gedrag, de aanleiding van het onzinnige gebeuren, onbeantwoord.
Zit u verder nog iets dwars, nu we toch off-topic bezig zijn?
Jij hebt aangegeven dat het jou om de feiten ging. Een TV is een duurzaam product met een levensduur van een jaar of acht a tien. Ik heb je ook laten zien door vonnissen hoe hier in de praktijk mee wordt omgegaan. Feitelijk geef je verkopers alle vrijheid om de wet naast zich neer te leggen. Als jij in het dagelijks leven een verkoper bent dan begrijp ik waar dit vandaan komt.DJM schreef:Kortom, het komt erop neer dat je een duidelijke garantie hebt en daarna vermeende rechten.adSolvendum schreef:Duidelijk verhaal.
In de pratijk zal het in de meeste gevallen niet de moeite lonen om de lange weg in te slaan die naar de rechter zal leiden dus dan hangt het af van de service van de verkoper en de verwachting van de klant.
In het geval van de TS zou ik adviseren om gewoon een nieuwe tv te kopen omdat die waarschijnlijk niet veel duurder is dan de reparatiekosten en dan heb je wel weer 2 jaar zekerheid en dat heb je met je oude tv niet (afgezien van het nieuwe onderdeel).