LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] id kaart toch niet gratis!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75

Re: id kaart toch niet gratis!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:
Ja graag de naam van de gemeente waar je hem in 12x mag betalen
Je kunt ook voor zaken die verlopen (ID kaart) of verslijten (auto/wasmachine) elke maand VANTEVOREN een bedrag opzij leggen :wink:
Hé.. dat concept is helemaal nieuw voor me.. Hoe heet dat ? :mrgreen: :lol:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Emmy75 schreef:
bprosman schreef:
Je kunt ook voor zaken die verlopen (ID kaart) of verslijten (auto/wasmachine) elke maand VANTEVOREN een bedrag opzij leggen :wink:
Hé.. dat concept is helemaal nieuw voor me.. Hoe heet dat ? :mrgreen: :lol:
Sparen

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

Allemaal helemaal waar :D
Degenen die er toevallig vlot bij waren, hebben een mazzeltje en zijn er blij mee.
(Uiteindelijk) er weer voor moeten betalen zou er sowieso toch wel van gekomen zijn.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Emmy,

Ja dat is een nieuw revolutionair concept Mike... :lol:

Emmy75

snepke schreef: Sparen
Hmm wat een vreemd woord nooit van gehoord. :lol:
bprosman schreef:@Emmy,

Ja dat is een nieuw revolutionair concept Mike... :lol:
:lol:

snepke

Emmy75 schreef:
snepke schreef: Sparen
Hmm wat een vreemd woord nooit van gehoord. :lol:
Daar hebben de meeste nooit van gehoord,ken het zelf ook pas sinds kort
Heb eerst eens opgezocht wat dat woord betekend,dacht dat het een chinees woord was

Emmy75

snepke schreef: Daar hebben de meeste nooit van gehoord,ken het zelf ook pas sinds kort
Heb eerst eens opgezocht wat dat woord betekend,dacht dat het een chinees woord was
:lol:

En waar laat je dat geld dan 'opzij gezet' wordt ?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

bprosman schreef:

Nee hoor dat is niet altijd mogelijk.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

mzuri schreef:Allemaal helemaal waar :D
Degenen die er toevallig vlot bij waren, hebben een mazzeltje en zijn er blij mee.
(Uiteindelijk) er weer voor moeten betalen zou er sowieso toch wel van gekomen zijn.
Ik ben er in ieder geval blij mee.
Dacht dat ie verliep in December maar blijkt al in November, maandje vergist dus ik was blij dat ik er op tijd bij was. En dat ook nog gratis, jippie :mrgreen:

snepke

Emmy75 schreef:
Heb ik in de tuin begraven,wat bloemenmest erbij,en misschien gaat het groeien.
Heb nog nooit een geldboom gehad,misschien lukt het nu.

bprosman

In Nederland zijn er diverse "Gratis geld" producten/leveranciers geweest... zoals daar zijn de DSB, IceSave, Easy Life, voor de groenen onder ons Teakhout beleggingen, helaas worden deze producten niet meer geleverd dus persoonlijk zou ik kiezen voor een simpele spaarrekening bij een saaie bank.
Op een spaarrekening krijg je gegarandeerd je inleg terug :wink:

Valt me trouwens wel op dat het vooral de vrouwen zijn die dit woord niet kennen :P

Emmy75

bprosman schreef: In Nederland zijn er diverse "Gratis geld" producten/leveranciers geweest... zoals daar zijn de DSB, IceSave, Easy Life, voor de groenen onder ons Teakhout beleggingen, helaas worden deze producten niet meer geleverd dus persoonlijk zou ik kiezen voor een simpele spaarrekening bij een saaie bank.
Op een spaarrekening krijg je gegarandeerd je inleg terug :wink:
Het enige dat ik in die eerste zin gelezen heb is het woordje gratis. :lol:
Oh spaarrekening.. hmm meer woorden met het woord 'sparen' als ik de nederlandse spellingregels volg.. Toch maar eens opzoeken met de google zo'n spaarrekening.
bprosman schreef:Valt me trouwens wel op dat het vooral de vrouwen zijn die dit woord niet kennen :P
Zeg niet te serieus worden hè. Ik ben al in vakantiestemming.. :lol:

Emmy75

snepke schreef:Heb ik in de tuin begraven,wat bloemenmest erbij,en misschien gaat het groeien.
Heb nog nooit een geldboom gehad,misschien lukt het nu.
Dat vind ik eng.. dalijk gaat de hond van de buren het opgraven en waait het weg.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Met een ID kan ook gereisd worden, weliswaar alleen binnen de EU.
Die ID kaart heb je niet nodig om de grens over te gaan, sinds in Europa een vrij verkeer van goederen en personen geld. De kaart is echt puur ter identificatie of dat nu in het binnen- of buitenland is.
Emmy75 schreef:Persoonlijk zou ik het dan ook niet handig vinden om alleen de ID-kaart gratis te verstrekken. Je krijgt dan de situatie dat paspoorthouders en ook een gratis ID op gaan nahouden en hiermee de gemeenschap eigelijk onnodig op kosten jagen.
Dat is ook de reden dat men nu met de noodwet komt. Door de gemeente te verplichten om een registratie bij te houden en hierop te controleren worden de voorwaarden geschept die het mogelijk maken om vanuit het rijk een vergoeding te geven aan de gemeente voor het uitdelen van een ID-kaart of paspoort. Het laatste document aanmaken is wel een dienst van de gemeenten en dus kan zij hiervoor ook nog een eigen bijdrage vragen aan de burger en deze dienst daarmee kostendekkend maken. Eigenlijk best een elegant systeem.

Emmy75

alfatrion schreef:Die ID kaart heb je niet nodig om de grens over te gaan. Sinds in Europa een vrij verkeer van goederen en personen geld. De kaart is echt puur ter identificatie of dat nu in het binnen- of buitenland is.
Klopt, deze is niet nodig bij het 'oversteken' van de grens. Echter bij het inchecken op een luchthaven wordt wel nog altijd om een identiteit gevraagd om te controleren of persoon op het ticket ook dezelfde is als degene die incheckt. Althans wat ik de laatste jaren merk bij het vliegen binnen Europa. Logisch gevolg van de beveiligingsregels. Een rijbewijs zal daarbij niet geaccepteerd worden en heeft men voor vliegen binnen EU wel iets (ID of paspoort) nodig.

snepke

Emmy75 schreef:
Dat vind ik eng.. dalijk gaat de hond van de buren het opgraven en waait het weg.
Heb er schrikdraad rondom gezet.

Emmy75

snepke schreef:
Emmy75 schreef:
X marks the spot :mrgreen:
Wel af en toe water geven en pokon. Laat even weten hoe het afloopt. Maar zet het liever op de bank denk ik... Al googlend las ik iets over dat je zelfs rente krijgt... joepie gratis geld.. :lol:

snepke

Emmy75 schreef:
snepke schreef:
Emmy75 schreef:
X marks the spot :mrgreen:
Wel af en toe water geven en pokon. Laat even weten hoe het afloopt. Maar zet het liever op de bank denk ik... Al googlend las ik iets over dat je zelfs rente krijgt... joepie gratis geld.. :lol:
Als ik een paar keer geld ga storten,moet ik geld gaan betalen om te storten,weg rente!!!

Dan maar liever begraven,wie weet groeit het(je moet er ook tegen praten ,net zoals tegen bloemen)

Emmy75

snepke schreef:Als ik een paar keer geld ga storten,moet ik geld gaan betalen om te storten,weg rente!!!

Dan maar liever begraven,wie weet groeit het(je moet er ook tegen praten ,net zoals tegen bloemen)
Jamaar ik kan toch zeker wel van de ene rekening naar de andere overschrijven net zoals bij het betalen van rekeningen ? Dan geef ik mijn contantgeld uit, is ook nog eens goed voor de economie en schrijf ik het geld wel over van de gewone rekening.

bprosman

Jamaar ik kan toch zeker wel van de ene rekening naar de andere overschrijven net zoals bij het betalen van rekeningen
Als je "wit" werkt wel :wink:

Gesloten