LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijna op straat...

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Jolijn

Re: Bijna op straat...

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
Met name 2 banen voor de vriend en zij een krantenwijk erbij in de ochtend.
Ondanks dat ik zelf ook nogal eens ongenuanceerd uit de hoek kan komen en het niet met alles eens ben vond ik deze "oplossing" nog niet eens zo verkeerd.
Waarom neem jij hen niet in huis? :!:
Je werkt veel thuis, mag jij lekker tutten met de baby, gratis krantje.... 8)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

schaap schreef:De oplossing is er maar TS wil geen moeite doen.
Jep, de oplossing is het kind terug in de buik, en dan voortaan beschermde seks. Kunnen ze meteen antikraak gaan wonen.

Schaap, je loopt alleen maar verwijten te blaten, maar de oplossing om aan een woning te komen die jij voorstaat is niet altijd te realiseren. Dubbele baan, prima, maar banen liggen niet voor het oprapen op het ogenblik.
Laatst gewijzigd door witte angora op 08 mei 2012 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

@pbrosman,

tuurlijk niet om dat het te voor de hand liggend is :D

Ts wil graag tips hoe ze snel aan een huis kan komen, niet hoe zij haar inkomen kan verhogen. En gezien de postingen is het geld ook niet het probleem.

cinnie87

Ongelezen bericht door cinnie87 »

bprosman schreef:
Ondanks dat ik zelf ook nogal eens ongenuanceerd uit de hoek kan komen en het niet met alles eens ben vond ik deze "oplossing" nog niet eens zo verkeerd.
Als jullie nou eens eerst lezen, word er een beetje moe van om alles te herhalen...
Maar vooruit daar gaat ie dan weer: Mijn vriend zoekt al sinds we hier wonen een fulltime baan (en dat kan ook betekenen dat dat 2 parttime zijn, samen fulltime dus)
en ik zoek ook een baan om naast mijn opleiding te doen. Maar goed, ik typ hier denk ik maar voor een paar mensen die WEL willen nadenken over wat we verder kunnen doen in die tussentijd dat we nog niet genoeg geld hebben om particulier te huren.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je werkt veel thuis, mag jij lekker tutten met de baby, gratis krantje....

Krantje lees ik tussendoor wel online, en de tijd van "Plopsaland" en luiers ben ik inmiddels ontgroeid. :wink:
Ts wil graag tips hoe ze snel aan een huis kan komen, niet hoe zij haar inkomen kan verhogen. En gezien de postingen is het geld ook niet het probleem.
Als het inkomen hoog genoeg is heb je morgenvroeg een huis.

sephora30

cinnie, het is duidelijk hoor, alleen een oplossing is lastig. Laat de betweters maar mauwen.
Er is overal woningnood en particulier is peperduur.

Maar ik ga mijn bedje in, welterusten allemaal.

cinnie87

sephora30 schreef:cinnie, het is duidelijk hoor, alleen een oplossing is lastig. Laat de betweters maar mauwen.
Er is overal woningnood en particulier is peperduur.

Maar ik ga mijn bedje in, welterusten allemaal.
Welterusten en bedankt! :wink:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

schaap12 schreef:
Met dat inkomen kan je zo particulier een huis huren maar ja dat is teveel moeite.
Tuurlijk ,de vriend begint al vroeg met zijn werk,TS gaat de krant doen,en dan ligt de baby alleen in huis.
Of kom jij dan oppassen?

sephora30

Als het inkomen hoog genoeg is heb je morgenvroeg een huis.

Dat is een waarheid als een koe maar dat weet ts zelf ook wel :wink:

Truste.

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 »

sephora30 schreef:Iedereen verdient een 2e kans Schaap, ook ts.
Dus hou op met janken en zoek mee naar een oplossing, huilebalk :roll:
Die oplossing zeg ik al meerdere malen maar ja van werken word men moe schijnbaar.
Een 2e kans verdient men inderdaad maar dan moet je ook moeite doen.

Het enigste wat ik lees is klaagzang want men kan niet bij de ouders inwonen die moeten eruit en hun krijgen geen urgentie en blijft hopen op een groot huis waar ze dan allemaal kunnen wonen.

Wat is er mis mee om eens daadwerkelijk actie te ondernemen en die vriend eens dubbel te laten werken en TS zelf ook eens voor of na de studie.
Binnen een paar dagen ( want ze konden het wel betalen ) iets particulier huren het hoeft toch geen villa te zijn of wel soms.

Maar heb meer het idee dat men dat niet wil en niet bij mammie weg wil.
Voor elk probleem is een oplossing maar dan moet je wel willen en dat bereik je alleen met inzet van je eigen uit het zal niet aankomen waaien.

Als men wil is er werk genoeg maar ja dat zijn niet altijd de leukste baantjes.
VB Telegraaf bezorgen in de ochtend levert je 2 a 300 in de maand op.
Pakt hij er een avond blad bij weer 2 a 300 erbij.

Hebben we met enige inzet 5 a 600 euro in de maand extra, genoeg voor een particulier huisje.
Maar vooruit daar gaat ie dan weer: Mijn vriend zoekt al sinds we hier wonen een fulltime baan (en dat kan ook betekenen dat dat 2 parttime zijn, samen fulltime dus)
Dat had ie voor je verhuisde moeten doen, hij heeft dus moedwillig een baan opgegeven full-time om part-time te werken.
En dat met een zwangerschap, sorry hoor niet echt bijster slim als je het mij vraagt
Tuurlijk ,de vriend begint al vroeg met zijn werk,TS gaat de krant doen,en dan ligt de baby alleen in huis.
Of kom jij dan oppassen?
Lees eens eerst ze wonen nog bij de ouders dus die kunnen er dan ook voor zorgen.
Maar ja moeite doen komt bij jou ook niet voor in het woordenboek schijnbaar.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en dan ligt de baby alleen in huis.
Of kom jij dan oppassen?
"Oma" deed toch iets met gastouderschap ? :?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

schaap12 schreef:
sephora30 schreef:Iedereen verdient een 2e kans Schaap, ook ts.
Dus hou op met janken en zoek mee naar een oplossing, huilebalk :roll:
Die oplossing zeg ik al meerdere malen maar ja van werken word men moe schijnbaar.
Het enigste wat ik lees is klaagzang
Nou, als je dan zo voor de harde waarheid bent, zul je toch moeten toegeven dat jij het hardst mekkert.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

schaap12 schreef:Post jij dan ook onder je eigen naam of ben je bang dat het UWV erachter komt dat je hele dagen op TR zit te niksen.
Jij vult wel veel in voor mensen !
Goh leuke naam heb jij Schaap12, je zou zo maar in het echie heten. :wink:

De oplossing is er maar TS wil geen moeite doen.
Heb al oplossingen voorbij zien komen, jij niet dus.
Een tweede baan zoeken dat kan, maar die moet wel qua tijden weer passen met baan nr.1.
Overigens ligt het werk momenteel niet voor het oprapen.

Met dat inkomen kan je zo particulier een huis huren maar ja dat is teveel moeite.
Dat kan, alles kan, maar dan moet er wel die 2de baan zijn + moeten er wel huizen zijn.

Men blijft maar hopen op inwonen bij de ouders die zelf hun huur niet eens kunnen voldoen.
Als TS nu de tijd die ze hier spendeerd eens gebruikt om echt actie te ondernemen staat er straks geen kind op straat.

Als je het geld hebt wat je zelf roept had je een jaar geleden al zelf een huis gehuurd ipv in te wonen bij je ouders.
Je bent dus zelf fout en niet een ander.
Dat weet ze zelf ook wel, maar dat is helaas niet meer terug te draaien en ieder mens maakt nu eenmaal fouten in zijn leven dat is heel menselijk.

Particulier is er zat te krijgen welliswaar duurder maar dan moet je flip maar meer werken met een dubbele baan.
Makkelijk praten.
Idem dito voor jou, je hebt tijd om te internetten dus ook tijd om te gaan werken.
Pff je hebt wel lef hoor om een heleboel dingen in te vullen voor mensen hier.
Geloof niet dat je hier een lang bestaan hebt op het Tros Radar forum als je op deze manier doorgaat.

Ohja de rode tekst heb ik toegevoegd Schaap.

Chocomelk

schaap12 schreef:
Waarom bepaal jij dat een ander moe word van werken !?

Het enigste wat ik lees is klaagzang want men kan niet bij de ouders inwonen die moeten eruit en hun krijgen geen urgentie en blijft hopen op een groot huis waar ze dan allemaal kunnen wonen.
Niet zo hard mekkeren Schaap.

Wat is er mis mee om eens daadwerkelijk actie te ondernemen en die vriend eens dubbel te laten werken en TS zelf ook eens voor of na de studie.
Binnen een paar dagen ( want ze konden het wel betalen ) iets particulier huren het hoeft toch geen villa te zijn of wel soms.
Ja joh zo makkelijk werkt het allemaal.

Maar heb meer het idee dat men dat niet wil en niet bij mammie weg wil.
Voor elk probleem is een oplossing maar dan moet je wel willen en dat bereik je alleen met inzet van je eigen uit het zal niet aankomen waaien.

Als men wil is er werk genoeg maar ja dat zijn niet altijd de leukste baantjes.
VB Telegraaf bezorgen in de ochtend levert je 2 a 300 in de maand op.
Pakt hij er een avond blad bij weer 2 a 300 erbij.

Hebben we met enige inzet 5 a 600 euro in de maand extra, genoeg voor een particulier huisje.

Dat had ie voor je verhuisde moeten doen, hij heeft dus moedwillig een baan opgegeven full-time om part-time te werken.
En dat met een zwangerschap, sorry hoor niet echt bijster slim als je het mij vraagt
Wel gelukkig dat jij de slimste bent en zeer zeker de verstandigste, ahum.

Lees eens eerst ze wonen nog bij de ouders dus die kunnen er dan ook voor zorgen.
Maar ja moeite doen komt bij jou ook niet voor in het woordenboek schijnbaar.
Laat dat glazen bol gedoe van je is achterwege aub !

Chocomelk

schaap12 schreef:
@ Jolijn teneerste heb jij hier niks te vertellen al denk je van wel, maar ja je moet wat als je heel de dag werkeloos thuiszit he.
Dat dit soort mensen medisch geholpen wordt is beter voor heel die kinderen die er zonder deze maatregel de dupe van worden.
Nogmaals wie denk jij eigenlijk dat je bent ofzo, één of ander god ofzo ?
Jolijn heeft hier niets te vertellen net zoals ik en andere leden ook niet maar jij al helemaal niet, iemand die vandaag een account aanmaakt en hier tekeer gaat als een ..., en dan zo tekeer gaan tegen Jolijn en TS. :shock:
Doe us normaal.

En om te durven zeggen dat mensen medisch geholpen moeten worden omdat zij een kind op de wereld hebben gezet.......sorry hoor te walgelijk voor woorden ! :twisted:

schaap12

@ Choco

Als je wilt kan alles, als je niks wilt en onderneemt kan er gewoonweg niks.

Er zijn huizen genoeg en al zeker particulier maar ja Mevr wil niet kleiner wonen mevr wil groot wonen schijnbaar en dan heb je idd minder keus.

TS blijft enkel en alleen hameren op het probleem van de ouders en dat hun geen urgentie krijgen.

Als je dat weet ga je niet afwachten maar onderneem je actie en dat doe je niet door op TR te zitten maar door banen te zoeken.
Krant kan je deze week nog beginnen, zo zijn er nog zat baantjes te vinden als je maar wilt.
Nogmaals waar een wil is is ook een weg alleen denkt ts dat het vanzelf wel allemaal goed komt.

Jij moet ook eens leren lezen ik zeg medisch geholpen moeten worden als men een kind onder deze omstandigheden moedwillig op de wereld zet.
Want het kind is de DUPE en als je niet oplet staat er volgend jaar vandezelfde ts weer zo'n verhaal en is men weer zwanger en dan is de melkboer schuldig.

Er zijn er 2 schuldig dat zijn de TS en haar flip niemand anders.

Chocomelk

schaap12 schreef:@ Choco

Er zijn huizen genoeg en al zeker particulier maar ja Mevr wil niet kleiner wonen mevr wil groot wonen schijnbaar en dan heb je idd minder keus.

TS blijft enkel en alleen hameren op het probleem van de ouders en dat hun geen urgentie krijgen.

Als je dat weet ga je niet afwachten maar onderneem je actie en dat doe je niet door op TR te zitten maar door banen te zoeken.
Krant kan je deze week nog beginnen, zo zijn er nog zat baantjes te vinden als je maar wilt.
Nogmaals waar een wil is is ook een weg alleen denkt ts dat het vanzelf wel allemaal goed komt.

Jij moet ook eens leren lezen ik zeg medisch geholpen moeten worden als men een kind onder deze omstandigheden moedwillig op de wereld zet.
Want het kind is de DUPE en als je niet oplet staat er volgend jaar vandezelfde ts weer zo'n verhaal en is men weer zwanger en dan is de melkboer schuldig.

Als men wil kan men veel maar ijzer met handen breken gaat nog steeds heel moeilijk.
Soms maak je dingen mee in je leven dat het even tegenzit.

Ik zie nergens dat TS schrijft dat ze denkt dat het vanzelf wel allemaal goed komt, dat zie ik haar nergens schrijven, dat vul jij voor haar in.

TS vraagt hier om hulp en vraagt er hier niet om afgezeken te worden, dit begrijp je zelf neem ik aan toch ook wel dus hou daar aub mee op.

schaap12

Ik zie nergens dat TS schrijft dat ze denkt dat het vanzelf wel allemaal goed komt, dat zie ik haar nergens schrijven, dat vul jij voor haar in.
Als je goed leest dan haal je dat er goed uit.

Ouders moeten het huis uit is niet opgevallen dat er niet betaald werd, dat merk je vanzelf als de deurwaarders komen.
TS blijft telkens hameren op de urgentie die de ouders wel hebben en hun niet.
TS blijft hopen op een groot huis waar ze kunnen wonen.

Ik zie nergens maar dan ook nergens ik ga bv de krant bezorgen en mijn vriend gaat bv aardbeien plukken noem maar wat.
En dan particulier tijdelijk huren.

Nee telkens is het die urgentie, kort maar krachtig die krijgen ze niet en dienen zelf voor woonruimte te zorgen.
Hier zeuren dat men hoopt op een groot huis is een utopie die krijgen ze gewoonweg niet.

ACTIE ondernemen is het enige wat gaat helpen.

cinnie87

Chocomelk schreef:
schaap12 schreef:@ Choco

Als men wil kan men veel maar ijzer met handen breken gaat nog steeds heel moeilijk.
Soms maak je dingen mee in je leven dat het even tegenzit.

TS vraagt hier om hulp en vraagt er hier niet om afgezeken te worden, dit begrijp je zelf neem ik aan toch ook wel dus hou daar aub mee op.

Rustig maar Chocomelk, schaap vult wel meer voor mij in, ik heb ook nergens gezegd dat ik groot wil wonen en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet, dat is schaap niet waard.
Laat schaap maar, hij of zij weet mijn situatie niet, weet niet precies wat er allemaal gebeurd is en waarom ik de keuzes heb gemaakt zoals ik ze heb gemaakt. Jammer dat hij/zij denkt wel alles te weten, maar je hebt wel meer van dat soort mensen.
Wel lief dat je het opneemt voor mij en vele met mij die zich aangesproken zullen voelen :wink:

Chocomelk

cinnie87 schreef: Laat schaap maar, hij of zij weet mijn situatie niet, weet niet precies wat er allemaal gebeurd is en waarom ik de keuzes heb gemaakt zoals ik ze heb gemaakt. Jammer dat hij/zij denkt wel alles te weten, maar je hebt wel meer van dat soort mensen.
Wel lief dat je het opneemt voor mij en vele met mij die zich aangesproken zullen voelen :wink:
Je hebt gelijk, sommige mensen denken heel veel te kunnen
lezen tussen de regels door en vullen dat zelf dus maar in.

Ik hoop dat jullie snel iets vinden.

Sterkte !

Gesloten