LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon nog te nieuw

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ciske

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door ciske »

Dat klopt wel, toen ik bestelde moest je daar nog apart om vragen maar nu vraagt de Helpdesk-medewerker zelf of jij je eigen modem wilt behouden en velen doen dat verlopig
Zeer verstandig anders hadden velen waarbij het nu wel werkt ook dezelfde shi/t gehad.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:Teun , omdat het bij jouw buren wel goed doet, zegt niks, lees verhaal van trail46 die het ook heeft.

Oh zegt dat niks ??? Wel zal dat tegen hen zeggen dat Ciske van Trosradar zegt dat het werken van hun Horizon niks te zeggen heeft.

Heb het reeds eerder gezegd in een ander gelijkwaardig topic, blijkbaar hebben zij mazzel met dit alles.

Sjonge sjonge Ciske, is toch geen opmerking meer. Ik had reeds gezegd dat ik nergens ontken dat er geen problemen zijn met Horizon en dat zijn hopelijk snel zullen worden opgelost.

Maar tot die tijd, ik stap niet over totdat die kinderziektes eruit zijn, en mijn buren nog steeds "mazzel"" hebben.

Teunbosseman
Contacteer:

Har06 schreef:Jouw uitspraken liggen niet onder een vergrootglas,je meet je teveel waarde aan.
Prettig voor je buren met hun hier en daar storingen die jullie normaal beschouwen :lol:

Blijkbaar wel, want er is reeds gezegd dat het werken van Horizon bij mijn buren niet veel zegt.......tsja, tegen die sterke argumenten kan ik niet op hoor :?

Oh en jij denkt ooit een 100% werkend product van UPC te krijgen :mrgreen: :mrgreen: X tig.
Er zullen altijd wel storingkjes zijn, tis de vraag hoe snel ze worden opgelost.

Daarbij dat enkele minuten het signaal wegvalt door eender of geender zal geen doden of gewonden opleveren.[/quote]

ciske

Ik had reeds gezegd dat ik nergens ontken dat er geen problemen zijn met Horizon en dat zijn hopelijk snel zullen worden opgelost.

Maar tot die tijd, ik stap niet over totdat die kinderziektes eruit zijn, en mijn buren nog steeds "mazzel"" hebben.

Dan zeg je gewoon hetzelfde als mij :lol:
Doe je de buurtjes de groeten van mij :mrgreen:

Teunbosseman
Contacteer:

ciske schreef:
Ik had reeds gezegd dat ik nergens ontken dat er geen problemen zijn met Horizon en dat zijn hopelijk snel zullen worden opgelost.

Dan zeg je gewoon hetzelfde als mij :lol:
Doe je de buurtjes de groeten van mij :mrgreen:

Alleen klaag ik amper op wat ik nog niet heb.....ik wacht daarmee totdat ik zelf in bezit heb en ervaar zelf.

De buren zeiden....who the f**ck is Ciske ?? Heb niet verder uitgelegd alleen dat ze de groeten kregen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

De buren zeiden....who the f**ck is Ciske ?? Heb niet verder uitgelegd alleen dat ze de groeten kregen.
Je hebt leuke buren! :lol: :lol:

ciske

:lol: grapjas, ik klaag niet ik zeg duidelijk dat er problemen zijn met de horizon.

Ben blij dat ik die niet heb.Trouwens moest jij niet overstappen? :mrgreen:

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Har06 schreef: En nogmaals, tot op heden hebben mijn buren, welke horizon vanaf begin hebben, geheel geen problemen.
Tuurlijk, hier en daar een storinkje maar geen problemen zoals op diverse andere fora's wordt vermeld.

Ik zeg dus niet dat deze problemen er niet zijn, voordat die uitspraak weer onder een vergrootglas wordt gelegd.
Weer iemand die van ''horen zeggen'' even weet te melden dat er absoluut geen problemen zijn met de Horizonbox. Schei toch uit met die slappe praat. Genoeg te lezen maar jij weet het beter omdat het bij je buren goed werkt. Bij mij (ik heb er tenminste 1 :lol: ) werkt hij ook goed maar roepen dat er geen echte problemen zijn is struisvogelgedrag.En ik leg jou uitspraak niet eens onder een vergrootglas.

http://www.coax.nl/news/index.php?NewsID=3865,

http://www.telecompaper.com/nieuws/upda ... en--932255

http://www.consumentenbond.nl/campagnes ... enupcpanel
Veel problemen met UPC Horizon mediabox nog niet opgelost

19 Mrt. '13 Uit een enquête onder 743 panelleden (Consumentbond) blijkt dat er veel gebruiksproblemen zijn met de UPC Horizon mediabox en dat de mediabox regelmatig vastloopt. Deze problemen blijken al vanaf het begin bekend en zijn nog niet opgelost. De meeste problemen die consumenten met de UPC Horizon mediabox hebben (gehad) gaan over gebruiksgemak en het vastlopen van de mediabox: 75% zegt problemen te hebben (gehad) met het menu dat langzaam reageert, 61% met de te diepe menustructuur en 59% met de mediabox die vastloopt. Deze problemen zijn voor veel mensen bovendien nog niet opgelost. Bij de niet opgeloste problemen worden ook vaak ´de beperkte(re) mogelijkheden van de afstandsbediening´ en ´het omslachtig opnemen van programma's´ genoemd.
COAX NL kan zich volledig herkennen in de uitslag van het Consumentenbond Panel. COAX NL is ook van mening dat het veel te lang duurt dat de genoemde problemen blijven bestaan. COAX NL snapt niet, waarom de nieuwe verbeterde afstandsbediening nog niet geleverd cq omgewisseld is. Ook de beloofde Software Update laat veel te lang op zich wachten.
Bron: Consumentenbond panel nieuws met uitgewerkte tabellen.
Update 20-03-2013 UPC belooft dat in de zomer alle Horizons een firmware-update krijgen en een nieuwe afstandsbediening. Deze wordt gratis geleverd aan alle klanten, waaronder bestaande klanten.
En dat allemaal met een box waar volgens Teun geen problemen mee zijn. :mrgreen:

Edit, naam Quote was verkeerd.
Laatst gewijzigd door trail46 op 25 mar 2013 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

, waarom de nieuwe verbeterde afstandsbediening nog niet geleverd cq omgewisseld is.
Wist niet dat je bij "grote problemen" de afstandbediening ook mee mocht tellen :mrgreen:
Of een "te diepe menustructuur" :mrgreen:
of ´het omslachtig opnemen van programma's´.

trail46

Dat komt simpelweg omdat je hem niet gebruikt. Zelf heb ik er niet al teveel moeite mee maar bv 4 handelingen verrichten om een programma op te nemen en daarna ook nog eens 2 maal op bevestigen is overdreven.De afstandsbediening (let op 100.000 stuks) word natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam verwisseld door UPC. Zij weten zelf ook wel dat dit een moeilijk werkbaar kreng is waar talloze knoppen die op de andere afstandsbedieningen wel zitten simpel zijn weggelaten.Zelf heb ik weinig problemen met die diepe menustructuur en zie dat ook niet als een groot probleem maar het vastlopen van de box is dat wel. Je kunt soms niet anders meer dan terug naar de fabrieksinstellingen waarna je alle persoonlijke zaken weer opnieuw kunt gaan instellen,. Je hebt best een punt en mensen zoeken soms ook wel dingen maar de afstandsbediening is waardeloos.

trail46

Totaal TV test Horizon
Totaal TV zal binnenkort met een uitgebreide hardwaretest van de Horizon mediabox komen. Hieruit blijkt dat niet elk exemplaar uit de doos hetzelfde functioneert. Een deel van de Horizon mediaboxen heeft moeite om de Video on Demand functie werkend te krijgen of deze laat het na een aantal keer afweten. Zo concludeerde Hardwareinfo.nl in een eerste beknopte review dat VoD na een paar keer gebruik niet meer werkt en dat een harde reset van de Horizon box nodig is. Aan de kant van de UPC gebruikers blijkt uit reacties op social media dat vooral het activeren van bepaalde diensten via Horizon soms lang duurt. UPC heeft dan ook te maken met een overweldigende belangstelling voor Horizon waardoor wachttijden oplopen en de activering van diensten soms vertraagt.

IT wereld niet onder indruk van Horizon
Het is vooral vanuit de Nederlandse IT wereld dat er op een wat meer technische manier naar Horizon wordt gekeken, omdat dit immers de nieuwe manier van televisiekijken moet worden, waarbij alles via IP verbindingen gaat lopen en het nieuwe kijken vooral snelheid en gebruikersgemak opleveren. Hardware Info.nl was daarbij slecht te spreken over de bediening van het apparaat en de traagheid van de menu's en de Apps. Bright.nl liet in haar review zuchtend en steunend zien wat er allemaal wel niet op werkte en hoe traag het apparaat is met het afspelen van media. Nog verder gaat IT expert Alexander Klöpping, die het apparaat qua aanzien een monster noemt en stelt dat 'UPC er een klerezooi van heeft gemaakt'. Wel is Klöpping te spreken over het design en de functionaliteit. De manier waarop de functies moeten worden benaderd en de traagheid waarmee dat gebeurt doen volgens Klöpping vermoeden dat gebruikers op deze manier veel van de Apps amper zullen gaan gebruiken.
Bronvermelding = http://www.totaaltv.nl/nieuws/10353/Rev ... r_UPC.html

bprosman

Vastlopen van een box hoort ook niet en is inderdaad zeer irritant, dat heb ik bij de Ziggo Cisco box ook gemerkt. Daarom is het jammer dat in tegenstelling tot Ziggo , UPC hun systeem nog verder dichtspijkert en je niet in de gelegenheid stelt zelf een betere en/of concurrende box te kopen zoals een Humax oid.
//Offtopic Overigens ben ik qua afstandsbediening al een hele tijd geleden overgestapt op een Logitech Harmony, daar kun je ook macro's op programmeren.

trail46

bprosman schreef:Vastlopen van een box hoort ook niet en is inderdaad zeer irritant, dat heb ik bij de Ziggo Cisco box ook gemerkt. Daarom is het jammer dat in tegenstelling tot Ziggo , UPC hun systeem nog verder dichtspijkert en je niet in de gelegenheid stelt zelf een betere en/of concurrende box te kopen zoals een Humax oid.
//Offtopic Overigens ben ik qua afstandsbediening al een hele tijd geleden overgestapt op een Logitech Harmony, daar kun je ook macro's op programmeren.
Traagheid en menustructuur
De meeste klachten over de Horizon mediabox gaan over de slechte bediening en het daaraan gekoppelde gebruikersgemak. Vooral het traag reageren in het menu zorgt bij de aan de vragenlijst deelnemende Horizon-gebruikers voor ergernis. Ook de diepe menustructuur is één van de grootste kritiekpunten. Dit wordt mede versterkt door de beperkte mogelijkheden op de afstandsbediening. Zo zit er op de huidige afstandsbediening geen functietoets om direct naar de elektronische programmagids te gaan. UPC heeft op internet hiervoor wel enkele zogenaamde workaronds gepubliceerd, waardoor men bij het langdurig indrukken van een toets op de afstandsbediening wel direct de programmagids kan benaderen. Maar uit de klachten blijkt dat niet iedereen hiervan op de hoogte is. UPC heeft overigens een nieuwe verbeterde en uitgebreidere afstandsbediening aangekondigd.
Bron = totaal.tv

Het vastlopen van de Horizonbox is inderdaad heel vervelend al moet ik zeggen dat dit een stuk minder voorkomt dan op de Cisco 8685 HD DVR die ik hiervoor had, daar moest ik echt elke dag de stekker eruit trekken omdat de box ( plus 2 vervangers) vastliep. Toch kan je aan de reacties wel zien dat die diepe menu-structuur een klein probleem lijkt maar zie hoeveel mensen hier zich toch aan storen. Nogmaals, ik ben een ouwe vent en wacht wel even maar ik kan me voorstellen dat als je iets indrukt (van zender wisslen bv) dat niet pas 20 seconden later pas gebeurd. :wink:

trail46

Over de Horizonbox zelf zal je me weinig over horen klagen, een box met 6 HD Tuners waarmee je 4 programma's tegelijk mee kan opnemen, een eersteklas telefoon modem, een prima Router, een goed internetmodem en een mooie uitstraling. Daar is niets mis mee maar met de software/aansturing is wel veel mis en daarom hoop ik dat dit nog opgelost kan worden en dan is het een echte topper.

ciske

trail46 schreef:Over de Horizonbox zelf zal je me weinig over horen klagen, een box met 6 HD Tuners waarmee je 4 programma's tegelijk mee kan opnemen, een eersteklas telefoon modem, een prima Router, een goed internetmodem en een mooie uitstraling. Daar is niets mis mee maar met de software/aansturing is wel veel mis en daarom hoop ik dat dit nog opgelost kan worden en dan is het een echte topper.

Precies en jij kan het weten want jij hebt de horizon. :wink:
Ik ben echt blij dat ik dat ding niet heb.

By the way....Har zei dat niet hoor, dat was een quote van Teun :lol: Har moet ook niks van de horizon hebben. :lol:

trail46

ciske schreef:
By the way....Har zei dat niet hoor, dat was een quote van Teun :lol: Har moet ook niks van de horizon hebben. :lol:
Oei, dan ben ik Har06 een excuus schuldig, Sorry Har06. :oops:

ciske

trail46 schreef:
ciske schreef:
Oei, dan ben ik Har06 een excuus schuldig, Sorry Har06. :oops:
:lol: :lol: Zal Har wel overleven :mrgreen:

Teunbosseman
Contacteer:

ciske schreef::lol: grapjas, ik klaag niet ik zeg duidelijk dat er problemen zijn met de horizon.

Ben blij dat ik die niet heb.Trouwens moest jij niet overstappen? :mrgreen:

Mwah, ik vindt het nogal als klagerig overkomen gezien hoe diep je in de discussie mee gaat met iets wat je ( nog ) niet hebt.

Anyway, overstappen ?? Naar wat of wie ?

Teunbosseman
Contacteer:

trail46 schreef:
Har06 schreef: En nogmaals, tot op heden hebben mijn buren, welke horizon vanaf begin hebben, geheel geen problemen.
Tuurlijk, hier en daar een storinkje maar geen problemen zoals op diverse andere fora's wordt vermeld.

Ik zeg dus niet dat deze problemen er niet zijn, voordat die uitspraak weer onder een vergrootglas wordt gelegd.
Weer iemand die van ''horen zeggen'' even weet te melden dat er absoluut geen problemen zijn met de Horizonbox. Schei toch uit met die slappe praat. Genoeg te lezen maar jij weet het beter omdat het bij je buren goed werkt. Bij mij (ik heb er tenminste 1 :lol: ) werkt hij ook goed maar roepen dat er geen echte problemen zijn is struisvogelgedrag.En ik leg jou uitspraak niet eens onder een vergrootglas.

http://www.coax.nl/news/index.php?NewsID=3865,

http://www.telecompaper.com/nieuws/upda ... en--932255

http://www.consumentenbond.nl/campagnes ... enupcpanel
Veel problemen met UPC Horizon mediabox nog niet opgelost

19 Mrt. '13 Uit een enquête onder 743 panelleden (Consumentbond) blijkt dat er veel gebruiksproblemen zijn met de UPC Horizon mediabox en dat de mediabox regelmatig vastloopt. Deze problemen blijken al vanaf het begin bekend en zijn nog niet opgelost. De meeste problemen die consumenten met de UPC Horizon mediabox hebben (gehad) gaan over gebruiksgemak en het vastlopen van de mediabox: 75% zegt problemen te hebben (gehad) met het menu dat langzaam reageert, 61% met de te diepe menustructuur en 59% met de mediabox die vastloopt. Deze problemen zijn voor veel mensen bovendien nog niet opgelost. Bij de niet opgeloste problemen worden ook vaak ´de beperkte(re) mogelijkheden van de afstandsbediening´ en ´het omslachtig opnemen van programma's´ genoemd.
COAX NL kan zich volledig herkennen in de uitslag van het Consumentenbond Panel. COAX NL is ook van mening dat het veel te lang duurt dat de genoemde problemen blijven bestaan. COAX NL snapt niet, waarom de nieuwe verbeterde afstandsbediening nog niet geleverd cq omgewisseld is. Ook de beloofde Software Update laat veel te lang op zich wachten.
Bron: Consumentenbond panel nieuws met uitgewerkte tabellen.
Update 20-03-2013 UPC belooft dat in de zomer alle Horizons een firmware-update krijgen en een nieuwe afstandsbediening. Deze wordt gratis geleverd aan alle klanten, waaronder bestaande klanten.
En dat allemaal met een box waar volgens Har06 geen problemen mee zijn. :mrgreen:

Tis reeds gezegd maar je quote de verkeerde :roll: Maar als je daar al moeite mee hebt, zal het goed LEZEN ook blijkbaar een probleem zijn.

Anyway, ik heb niks van horen zeggen zoals jij dat neerplempt, het zijn mijn buren dus je reactie slaat kant nog wal dat "van horen zeggen" zou zijn.

A: Ik ontken geheel niet dat er geen problemen zijn.
B: Ik zeg nergens dat ik het beter weet

Dus nogmaals eigenwijsje hoog van de toren blazend mijn buren hebben geen problemen maar zowel zij als ik ontkennen NIET dat er geen problemen zijn.

bprosman

Dus nogmaals eigenwijsje hoog van de toren blazend mijn buren hebben geen problemen maar zowel zij als ik ontkennen NIET dat er geen problemen zijn.
Zelfde voor mij, heb diverse mensen in mijn omgeving waar het gewoon goed werkt (maar zoals ik al eerder schreef), UPC heeft ook de config aangepast, niet alles loopt meer via de box.
Dat zou ook kunnen schelen.
En er zullen best problemen zijn met de box maar ik zie ook een heleboel problemen voorbij komen waarvan ik zo goed als zeker weet dat ze niet aan UPC te wijten zijn.
Bovendien , een afstandsbediening die onhandig is om dat nou "grote problemen" te noemen.

Gesloten