LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtzaak aangaan uitspraak hondenbelasting?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ciske

Re: Rechtzaak aangaan uitspraak hondenbelasting?

Ongelezen bericht door ciske »

Mucha schreef:Verschild de belasting naar gelang het formaat van de hond ? Ik kan me voorstellen dat een tekkel een stuk minder poept dan een Sint Bernard.

Zou ook niet eerlijk zijn, dan krijg je weer gezeur over de grote van een hond. Ik zeg altijd maar zo....stront is stront en daar hoort een ander geen last van te hebben.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske

Mucha schreef:Persoonlijk trap ik liever in een chihuahua keuteltje van een drol van een Ierse wolfshond.

Dat snap ik :lol: Maar het moet geen verschil uit maken of je een grote of een kleine hond hebt. Stront is stront. Dat dien je op te ruimen.
En daar mag ook geen verschil bij de belasting in zijn.

stefanlammers

Ongelezen bericht door stefanlammers »

ciske schreef:
Mucha schreef:Persoonlijk trap ik liever in een chihuahua keuteltje van een drol van een Ierse wolfshond.

Dat snap ik :lol: Maar het moet geen verschil uit maken of je een grote of een kleine hond hebt. Stront is stront. Dat dien je op te ruimen.
En daar mag ook geen verschil bij de belasting in zijn.
Helemaal mee eens. Gewoon opruimen daar ben ik grote voorstander van.
Woon in buiten gebied. Maar als mijn hond het eens doet per ongeluk,
op een plek waarvan ik denk, de kans is groot dat iemand er in trapt.
Ruim ik op zelfs in het buitengebied. Ook al is er daar geen opruim plicht.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stefanlammers schreef:Helemaal mee eens. Gewoon opruimen daar ben ik grote voorstander van.
Woon in buiten gebied. Maar als mijn hond het eens doet per ongeluk,
op een plek waarvan ik denk, de kans is groot dat iemand er in trapt.
Ruim ik op zelfs in het buitengebied. Ook al is er daar geen opruim plicht.
En dan even het cirkeltje rond maken over de oneerlijkheid: in gemeente Apeldoorn hoeven mensen die wonen in het buitengebied ook geen hondenbelasting te betalen (wel logisch als je bedenkt dat voorzieningen voornamelijk in de stad zijn, maar goed). In Nijmegen hoeven de minima dit niet (en mensen in een buitengebied wel).

In veel andere gemeentes moet iedereen betalen.

Eerlijk, willekeurig, terecht? Anyone?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Het riekt naar willekeur ; de hondenbelasting is ooit 5 eeuwen (!) geleden ingevoerd tegen armoede bestrijding~~~~toen werd het ingevoerd tegen Rabiës , nu is het oa voor HUP.S ( hondenuitlaatplaatsen ), de rest gaat naar andere zaken binnen diezelfde gemeente, en komt niet ten goede ad honden :roll: ; een hond is een hond , groot of klein , ze kunnen allemaal dollen op zo.n plaats, dus dat is ok!
En dit telt voornamelijk in het stedelijk gebied , niet in het buitengebied.
Wat te denken van paardenvijgen?? Paardeneigenaren betalen ook geen paardenpoepbelasting en lopen ook niet met zakjes en zo kun je doorgaan.....
Het zou zolangzamerhand wel eens herzien mogen worden allemaal en overal bij iedereen hetzelfde bedrag.
( maar ik betaal niks...mijn katten zitten binnen en zitten op de bak :wink: )

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik ga mijn hond leren op de kattenbak te poepen en dan de hondenbelasting ontduiken. Als er dan een controleur komt zeg ik gewoon "Maar meneer, dat is toch een kat? Immers poept ze gewoon in de kattenbak!" :lol:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tjeerdtq schreef:De stelling is dat mensen niet gelijk worden behandeld.
Ik heb een hond betaal 100 euro. Van die 100 euro gebruiken ze 30 euro voor hondenuitlaatvelden, controles, administratie, etc.
Die 70 euro gaan op aan algemene zaken zoals bestrating, lantarenpalen en andere gemeentelijke zaken (algemene zaken, staat ook op de website van de gemeente).
Wordt lastig je hond uitlaten zonder bestrating. En in het donker lijkt het me niet veilig als bijvoorbeeld een vrouw alleen de hond s avonds uitlaat
Dus mensen met een hond betalen 70 euro MEER als iemand zonder dieren of een kat (of ander huisdier...) voor algemene zaken voor de gemeente en daarom "strijdig met het gelijkheidsbeginsel" (artikel 1 grondwet).
Ja zo ken ik er nog een paar. De wegenbelasting bijvoorbeeld. De OZB. De accijns op benzine. Etc. ETc.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Julie4444 schreef:Ik ga mijn hond leren op de kattenbak te poepen en dan de hondenbelasting ontduiken. Als er dan een controleur komt zeg ik gewoon "Maar meneer, dat is toch een kat? Immers poept ze gewoon in de kattenbak!" :lol:
Dan voeren we blaf belasting in...Dit strekt ten doel de buren van blafbeesten te voorzien van oordoppen zodat ze er geen last van hebben. Daarnaast natuurlijk om te zorgen dat blaffende honden niet bijten.

89PB

Ongelezen bericht door 89PB »

Wij hebben al 41 jaar een papegaai en altijd honden en poezen gehad dus die kan perfect blaffen en miauwen. Stond hier jaren geleden ook zo'n controleur aan de deur die mij vertelde dat we geen aangifte hadden gedaan terwijl hij een hond hoorde blaffen binnen.

Ik heb hem binnengelaten en de hond laten zien.We hebben geen boete gekregen en nooit meer controle gehad.

ciske

En in het donker lijkt het me niet veilig als bijvoorbeeld een vrouw alleen de hond s avonds uitlaat
Hangt er vanaf met wat voor een hond je loopt ,met een dwergpoedel zal dat anders zijn dan met een grote hond:-)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

89PB schreef: Ik heb hem binnengelaten en de hond laten zien.We hebben geen boete gekregen en nooit meer controle gehad.
:mrgreen: :mrgreen:

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Julie4444 schreef:Ik ga mijn hond leren op de kattenbak te poepen en dan de hondenbelasting ontduiken. Als er dan een controleur komt zeg ik gewoon "Maar meneer, dat is toch een kat? Immers poept ze gewoon in de kattenbak!" :lol:
Dierenmishandeling. :wink:

Maar je bent niet de eerste die het probeert. Ooit heeft iemand tot voor de rechter beweert dat zijn Maltees leeuwtje geen hond was. De rechter kon de humor er niet van inzien en heeft aangegeven dat sprake was van misbruik van procesrecht. De hondenbezitter mocht de proceskosten van de gemeente betalen.

Gesloten