ik wens sowieso iedereen een fijne/gelukkige/zalige kerst.
En vooral een gezonde,zonder voor of tegen want daar ben ik tegen
ik wens sowieso iedereen een fijne/gelukkige/zalige kerst.
Dat is dan ook te hopen, we zitten immers al weer weken met maatregelen en nu zelfs een lockdown.
Tja, de lockdown werkt niet mee aan de daling. Dat is namelijk pas na 2 weken zichtbaar (dat zeggen de experts iedere keer). Vandaar was de plotselinge paniekactie ook zo vreemd. De nieuwe maatregelen kregen niet eens de tijd om te functioneren, maar schijnbaar was dat al genoeg om de cijfers flink te laten dalen en de druk op de ziekenhuizen weg te nemen.Cro schreef: ↑26 dec 2021 10:38Dat is dan ook te hopen, we zitten immers al weer weken met maatregelen en nu zelfs een lockdown.
De grote vraag is echt hoe we dat zo gaan houden wanneer de maatregelen weer versoepeld gaan worden, iedere keer weer laat de samenleving zien dat niet aan te kunnen, waardoor we weer veroordeeld worden tot verdere maatregelen en lockdowns.
Is de oorzaak van nieuwe lockowns werkelijk de samenleving ? (het gedrag van mensen zal wel bedoeld worden)
Dan nodig ik je uit om de berichtgeving van toen, en de situatie van nu naast elkaar te leggen.
Volgens Anke Huckriede, hoogleraar vaccinologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, bestaat de hoop dat het coronavirus uitdooft als 70 procent van de bevolking is gevaccineerd. Ook de Wereldgezondheidsorganisatie WHO gaat uit van dit percentage.
De capaciteit van onze zorg is natuurlijk bekend, maar iedere keer zie je weer dezelfde trend:
Dat vaccins het overbrengen niet stoppen is natuurlijk al tijden bekend, daar zal de samenleving dus inderdaad rekening mee moeten houden door zich daar naar te gedragen. Strenge regels en lockdowns zouden m.i. niet nodig hoeven te zijn wanneer mensen zich eens wat verstandiger zouden gedragen en op eigen initiatief zouden proberen de verspreiding zo veel mogelijk in te dammen.
Tja, wat dat betreft zullen we waarschijnlijk van mening verschillen. Ik vind die QR codes grote onzin (zolang je als gevaccineerde niet meer hoeft te testen), dat fingeren zie ik dus niet als een probleem dat hieraan bij heeft gedragen.Cro schreef: ↑26 dec 2021 13:35De capaciteit van onze zorg is natuurlijk bekend, maar iedere keer zie je weer dezelfde trend:
Maatregelen worden versoepeld, maar in plaats op te passen, ziet een deel van de samenleving dit direct als vrijbrief om helemaal los te gaan, al dan niet ook nog eens door gebruik van bijvoorbeeld gefingeerde QR codes, waardoor we nu wederom in de **** zitten.
Dat de samenleving er behoefte aan heeft ben ik met je eens, dat zal vrijwel iedereen denk ik wel hebben. Maar in ieder geval een aanzienlijk deel van de samenleving lijkt helaas simpelweg die verantwoordelijkheid niet aan te kunnen, waardoor ze het verpesten voor de rest.
Waren de nep QR codes dan het probleem?
Het voordeel was de hogere vaccinatiegraad.
Die nep QR is natuurlijk an sich niet het probleem, het is slechts een voorbeeld dat laat zien dat de samenleving de verantwoordelijkheid niet aan kan. In plaats van zich verantwoordelijk te gedragen, zodat in de toekomst hopelijk geen of minder maatregelen nodig zijn gaat men, soms zelfs tegen forse betaling heb ik begrepen, zich misdragen door bijvoorbeeld de kroeg proberen binnen te komen met een nep QR code omdat men te beroerd is te testen, of erger, men is positief getest maar wil alsnog de kroeg in.