LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik_weet_niet_alles schreef:
29 dec 2021 14:16
Heel simpel, de webwinkel moet deze optie gewoon niet aanbieden, dan is het thuisbezorgen, bij de buren of een ander bezorgadres. Nu deze optie wel is aangeboden en daarvan gebruik wordt gemaakt moet de webwinkel zich daaraan houden.
Praten tegen een muur heet dat. Wat jij wil kan niet. Want de bezorgruimte bij de winkel is vol.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
29 dec 2021 01:57
Moneyman schreef:
28 dec 2021 23:02
alfatrion schreef:
28 dec 2021 22:55

Softwarematig kun je daar toch aardig eind komen. Je kan op basis van de capaciteit en door de gemaakte bezorging in te boeken ingeplande aangegeven wanneer een locatie vol zit. Dit kan nog aangevuld worden met een neurologisch netwerk om het gat op te vullen dat ontstaat als een deel niet ingevuld wordt.
O ja. En dat op basis van de afmetingen van de beschikbare kast, de afmetingen van de te verwachten pakketten, en dat met allerlei verschillende partijen en verschillende werkwijzen? Een wel héél hoog theoretisch gehalte.
Neurologische netwerken hebben zich inmiddels wel bewezen.
Dat is geen inhoudelijk antwoord op het gemaakte punt. En het blijft een theoretisch antwoord. De praktijk is heel anders: er is waarschijnlijk geen groot probleem (want: het merendeel zal de werkwijze prima vinden), en de eventuele oplossing is slechts in theorie een oplossing (want: in de praktijk veel lastiger en onbetaalbaar).

Ik denk niet dat de DHL-en van deze wereld hun werkwijze zullen aanpassen voor de enkeling die hier een probleem mee heeft.

Wat wel makkelijk beter kan, is de communicatie hierover. De webshops zouden dit makkelijk concreter aan kunnen geven, zodat de consument een keuze op de volledige informatie kan maken.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

kuklos schreef:
29 dec 2021 14:22
Heel simpel, de webwinkel moet deze optie gewoon niet aanbieden, dan is het thuisbezorgen, bij de buren of een ander bezorgadres. Nu deze optie wel is aangeboden en daarvan gebruik wordt gemaakt moet de webwinkel zich daaraan houden.
Praten tegen een muur heet dat. Wat jij wil kan niet. Want de bezorgruimte bij de winkel is vol.
Al zou de hele winkel vol staan, dan nog is dat simpelweg niet het probleem van TS. Dan moet de webwinkel de bestelling nog maar een keer verzenden en overleggen met TS waar dit bezorgd kan worden.

kuklos

29 dec 2021 14:35
Al zou de hele winkel vol staan, dan nog is dat simpelweg niet het probleem van TS.
Het is wel een probleem van TS, want het pakket wordt daar dan niet bezorgd.
Dan moet de webwinkel de bestelling nog maar een keer verzenden en overleggen met TS waar dit bezorgd kan worden.
Ook dit is een leuke theoretische oplossing, maar gezien de hoveelheid pakketten die zo'n vervoerder krijgt is dat simpelweg in de praktijk niet erg realistisch.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
29 dec 2021 14:09
angel1978 schreef:
29 dec 2021 13:06

Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?
Dus vanaf nu alleen nog bij jezelf of de buurman of een ander adres dat je zelf hebt opgegeven? En als daar niemand is en de buren er ook niet zijn? Terugsturen?

Want pakketpunten zijn uit den boze als alternatief.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
angel1978 schreef:
29 dec 2021 13:06
crazyme schreef:
29 dec 2021 11:59

Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?
Exact dezelfde vraag heb je al gesteld en heb ik ook al beantwoord. Ik ga mezelf niet herhalen.

Nijogeth

kuklos schreef:
29 dec 2021 14:22
Al zou de hele winkel vol staan, dan nog is dat simpelweg niet het probleem van TS. Dan moet de webwinkel de bestelling nog maar een keer verzenden en overleggen met TS waar dit bezorgd kan worden.
Ik neem aan dat we die praktijk dan ook gaan doorvoeren voor mensen die niet thuis zijn tijdens een bezorging? En dat die dan betalen voor het opnieuw leveren, want dan is het probleem namelijk veroorzaakt door de persoon die besteld heeft. En als dat dat in zou houden dat die dan 3 dagen thuis moet blijven, dan is dat maar zo. Dat is het probleem van de niet-thuiszijner.

Kom op, zeg. Er worden allemaal moeilijke oplossingen gegeven voor iets wat helemaal geen probleem is. TS haalt het gewoon niet op en het gaat weer terug naar de webwinkel. Het geld wordt terug geboekt en TS bestelt nooit meer iets online, want schijnbaar schikt het TS niet zo dat problemen op een simpele, logische manier worden opgelost. Of TS vindt het eigenlijk niet zo'n probleem, maar een beperkt aantal forummers wel.

angel1978

Nijogeth schreef:
29 dec 2021 14:57
Nijogeth schreef:

Dus vanaf nu alleen nog bij jezelf of de buurman of een ander adres dat je zelf hebt opgegeven? En als daar niemand is en de buren er ook niet zijn? Terugsturen?

Want pakketpunten zijn uit den boze als alternatief.
De kliko ook, maar ook daar hebben ze lak aan..

Nijogeth

angel1978 schreef:
28 dec 2021 18:13
Nijogeth schreef:
28 dec 2021 18:03
k2p schreef:
28 dec 2021 01:49
Back on topic. Uiteraard heb ik weinig van doen met de AV van DHL. En zelfs al had de verzender (Wehkamp) er iets over staan in de kleine letters, come on man, je kiest A, maar de kleine letters zeggen het maakt niet uit wat je kiest?
Maar nogmaals, stel de pakketautomaat of het pakketpunt zit vol, iets dat niet vreemd is in deze tijd van het jaar wanneer winkels eerder moesten sluiten en uiteindelijk zelfs helemaal, wat zie je dan als optie B? Hoe had u gewild dat zoiets opgelost wordt? Want ook bij een pakketpunt of pakketautomaat kan deze een paar dagen vol liggen, want die zijn afhankelijk van mensen die het komen ophalen.

Dus, wat als optie A niet mogelijk is, wat moet er dan gebeuren volgens u?
Wat moet er volgens jou gebeuren met een pakketje dat niet op de afgesproken plek afgeleverd kan worden?
Daarmee heb je volgens mij je antwoord.
Angel, dit was jouw antwoord.

En dat was dus, op een ander pakketpunt leveren, want dat mocht ik zelf invullen. Zijn we daar uit. Mensen moeten niet zeuren, gewoon op een ander afhaalpunt pleuren.

angel1978

Kom op, zeg. Er worden allemaal moeilijke oplossingen gegeven voor iets wat helemaal geen probleem is. TS haalt het gewoon niet op en het gaat weer terug naar de webwinkel. Het geld wordt terug geboekt
Dus eigenlijk weet je het antwoord wel?
Het had alleen een paar dagen sneller gekund.

kuklos

angel1978 schreef:
29 dec 2021 15:07
Kom op, zeg. Er worden allemaal moeilijke oplossingen gegeven voor iets wat helemaal geen probleem is. TS haalt het gewoon niet op en het gaat weer terug naar de webwinkel. Het geld wordt terug geboekt
Pak dan ook even de rest van het stuk erbij:
Nijogeth schreef:
29 dec 2021 15:03
Kom op, zeg. Er worden allemaal moeilijke oplossingen gegeven voor iets wat helemaal geen probleem is. TS haalt het gewoon niet op en het gaat weer terug naar de webwinkel. Het geld wordt terug geboekt en TS bestelt nooit meer iets online, want schijnbaar schikt het TS niet zo dat problemen op een simpele, logische manier worden opgelost. Of TS vindt het eigenlijk niet zo'n probleem, maar een beperkt aantal forummers wel.

angel1978

Nee dat doe ik niet want dat is niet het gedeelte waar ik het mee eens ben..
Jij en anderen bepalen niet of iemand nog iets online besteld. Het gaat namelijk best vaak goed. Er zijn heel wat vervoerders die wel weten hoe het moet. Maar deze moet je dus niet hebben, die doet gewoon niet wat is afgesproken.

kuklos

angel1978 schreef:
29 dec 2021 15:11
Nee dat doe ik niet want dat is niet het gedeelte waar ik het mee eens ben..
Dus dan quote je maar selectief?
angel1978 schreef:
29 dec 2021 15:11
Jij en anderen bepalen niet of iemand nog iets online besteld. Het gaat namelijk best vaak goed. Er zijn heel wat vervoerders die wel weten hoe het moet. Maar deze moet je dus niet hebben, die doet gewoon niet wat is afgesproken.
Ik vraag me dan af hoe die andere vervoerders omgaan met een volle opslagruimte en of er bewijs is dat ze inderdaad anders omgaan ermee.
Voorlopig zie ik een oplossing die voor veel, wellicht zelfs heel veel, mensen prima werkt. Maar gezien de hoeveelheid klanten en pakketjes gaf Nijogeth al aan "je kan nooit iedereen tevreden stellen. Wat ze wel mogen en moeten doen is veel duidelijker zijn in de communicatie. Maar zelfs dan zullen er klachten zijn.

Ik_weet_niet_alles

kuklos schreef:
29 dec 2021 15:09
angel1978 schreef:
29 dec 2021 15:07
Pak dan ook even de rest van het stuk erbij:
Nijogeth schreef:
29 dec 2021 15:03
Mag ik dan weten waar u de grens legt? Ik kan mij zo voorstellen dat een bezorger Amsterdam nadert en merkt dat er iets is met de auto. Daarom levert de bezorger alle pakketten maar bij de bij hem dichts bij zijnde afhaalpunt. Vervolgens mogen alle klanten naar dit afhaalpunt gaan om hun pakket op te halen. Zou u dat dan nog normaal vinden?

kuklos

29 dec 2021 15:18
Mag ik dan weten waar u de grens legt?
Bij wat redelijkerwijs verwacht mag worden. Een ander ophaalpunt in hetzelfde winkelcentrum mag je redelijkerwijs verwachten.

angel1978

Een quote is bijna altijd selectief.. integraal teksten overnemen is geen verplichting.
Daarnaast haal ik dat eruit waar ik het mee eens ben en laat weg waar ik het niet mee eens ben waarbij ik duidelijk laat zien waar het vandaan komt. Volstrekt volgens de regels.
Wat ze wel mogen en moeten doen is veel duidelijker zijn in de communicatie.
En zoals ik al aangaf ben ik dan ook al tevreden. Als de klant weet waar hij voor kiest en dit was een optie, dan heeft TS helemaal geen punt en kan een weloverwogen keuze maken.. Nu wordt er een keuze gemaakt op verkeerde informatie en had TS wellicht deze keuze niet gemaakt of een andere.. Dan was deze hele heisa er niet eens geweest.

En ja dan heb je nog steeds ontevreden mensen, maar die hebben dan zelf die keuze gemaakt en zijn daar dan ook zelf verantwoordelijk voor,

angel1978

kuklos schreef:
29 dec 2021 15:21
Bij wat redelijkerwijs verwacht mag worden. Een ander ophaalpunt in hetzelfde winkelcentrum mag je redelijkerwijs verwachten.
Maar we hebben hier al gezien wat DHL redelijkerwijs verwacht en ook hier waren sommigen het er mee eens en sommigen weer niet ( voorbeeld van de kliko en een missend pakketje).

Mijn voorstel is dat we uitgaan van wat is afgesproken en niet van de verwachtingen van mensen die per persoon kunnen verschillen.

Ik_weet_niet_alles

kuklos schreef:
Maar dan mag redelijkerwijs verwacht worden dat de openingstijden ook hetzelfde zijn.

Waar het mij in essentie over gaat is het feit dat TS een overeenkomst heeft met een webwinkel en TS wordt geconfronteerd met een situatie waarom TS niet heeft gevraagd, part nog deel aan heeft maar wel van TS wordt verwacht dat deze maar een oplossing zoekt voor een probleem dat door derden is veroorzaakt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

29 dec 2021 15:26
kuklos schreef:
Maar dan mag redelijkerwijs verwacht worden dat de openingstijden ook hetzelfde zijn.
Ja, en bovendien dat de medewerkster achter de balie net zo vriendelijk is als bij de gekozen locatie.

Je bent immers Koning klant of niet.

(Voor 5,95 aan verzendkosten)

Ik_weet_niet_alles

crazyme schreef:
29 dec 2021 15:32
29 dec 2021 15:26
kuklos schreef:

Ja, en bovendien dat de medewerkster achter de balie net zo vriendelijk is als bij de gekozen locatie.

Je bent immers Koning klant of niet.

(Voor 5,95 aan verzendkosten)
IK lees het al, alle redelijkheid is hier heel ver te zoeken omdat TS het gewaagd heeft om te klagen over DHL.

Gesloten