LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roken is een smerige gewoonte.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
PommetjeH.
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2004 11:33

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

Ruziemaken op het internet is net als meedoen in de Special Olympics..

Zelfs als je wint ben je nog een dombo!

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Wat roken betreft: Al meer dan 30 jaar heb ik gerookt...totdat inderdaad longkanker werd geconstateerd.

kanker komt niet alleen maar van roken hoor, gast.
als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel of je nou wel of niet rookt.
van bepaalde voedselproducten zoals vlees, kun je ook kanker krijgen.
wat dacht je van barbeque-gerechten?
en van die stinkende uitlaatgasten van bromfietsen en sommige auto's, fabrieken en noem maar op.
het is beroerd voor je dat je dat opgelopen hebt maar om nou speciaal gaan lopen te beweren dat het alleen door roken komt is kort door de bocht.
dus o.h. niet uit je nek en probeer wat verstandigs te zeggen.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

EEN SIGARET VERMINDERD DE SPANNING DIE DE VORIGE HEEFT VEROORZAAKT :idea:

Roker

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Roker »

Niet-rokers moeten niet zeuren. Vertel eerst maar eens waarom de niet-rokers nu ook buiten zit. LET WEL!! Niet zomaar ergens NÉÉÉ precies in de rook van de rokers.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Is altijd nog beter dan in de rook van een pistool.

Roker

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Roker »

Waarom zou je?

Met een pistool gaat 't toch veel sneller.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Wie heeft er een vuurtje voor mij?

:D

mve

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door mve »

Hebben jullie nou echt niks beters te doen als iemand wilt roken laat hem/haar zijn gang gaan

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Is het niet zo dat je jezelf kanker toewenst als je rookt?
zo ken ik er nog wel een paar,

is het niet zo dat je eigen lever graag verpest as je veel zuipt?
is het niet zo dat je je eigen liever als zwerver ziet als je veel gokt?

"ja, maar dat is alleen wanneer je verslaafd bent"

uh .. wat is roken dan ?

Fre@k

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Fre@k »

Ik vind het niet gepast om te schermen met kanker!
Ook mensen die NIET roken en dus zgn NIET "vragen" om kanker sterven aan deze rotziekte.
Dus zoek in vredesnaam diep naar fatsoen in die verrotte lijven van jullie en denk na voordat jullie met deze onzin gaat gooien!
Persoonlijk heb ik liever met rokers te doen dan van die losgeslagen randdebielen die met zulke bull gaan gooien.
"vragen om kanker" denk na!!!

:evil:

marit
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:54

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door marit »

Ben blij al vroeg te zijn gestopt met roken. De beide zoons hadden een anti-rookcontract hebben hun bonus (geld) hiervoor ontvangen en zijn daarna helaas op 18-jarige leeftijd gaan roken. Toen was ook al bekend dat van de twee mensen die gaan roken er eentje dood gaat aan de gevolgen van roken. Heb gevraagd wie ik het eerste naar het crematorium zal brengen. Heb regelmatig gezegd dan roken zelfmoord op termijn is
De ene zoon rookt nog en de ander is eigener beweging ermee gestopt. Ik blij. Moraal: iedereen kan nog zo hevig en lang aandringen te stoppen met roken, wanneer die persoon hiervan niet zelf overtuigd is zal dat niet lukken. Gelukkig komt er meer druk, overgewaaid van Amerika, vooral vanuit de media en de regering. Dit is echter erg dubbel want de inkomsten vanwege accijns zal verminderen, waardoor de sigaretten weer duurder worden enz.
Wel is ook bekend dat wanneer iedereen zou stoppen en men ouder wordt vooral de ouderdomsziekten toenemen zoals dementie en Alzheimer. Dan weet ik het dus ook even niet meer wat het beste is.
Laatst gewijzigd door marit op 01 sep 2004 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

het is beroerd voor je dat je dat opgelopen hebt maar om nou speciaal gaan lopen te beweren dat het alleen door roken komt is kort door de bocht.
dus o.h. niet uit je nek en probeer wat verstandigs te zeggen.
Bovenstaande reactie van gast 31/8 20:11 uur:

Goed lezen schijnt nog steeds een van de ergenissen te zijn op een forum. Sommige mensen "lezen" alleen maar wat ze willen dat daar zou staan. Dat is iets heel anders dan hetgeen er werkelijk staat.

Gast 31/8 20.11 uur: Vertel mij nu maar eens in welke zin ik "speciaal ga lopen beweren dat longkanker alleen door roken komt"!!!

Fijn dat je een reactie van iemand anders kwalificeert als "o.h. uit je nek" en "probeer wat verstandigst te zeggen".
Dat is een van de andere ergenissen op dit forum. Mensen lekker anoniem uitschelden, beledigen en minachten. En dan is een topic weer verziekt en kan er weer een slotje op.

Dus beste gast 31/8 20.11 uur: fijn dat je meedoet met reageren, maar wel met beide beentjes op de grond blijven, goed blijven lezen en niet de werkelijkheid verdraaien.

Son of Sam

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Son of Sam »

Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan ex-rokers die ons het leven moeilijk maken. Schei toch uit met dat gezeik!

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Sammy: is het niet andersom nl dat rokers het de niet-rokers het leven moeilijk maken door te roken in hun bijzijn en bijvoorbeeld kanker mede veroorzaken.
Alle junks zullen omgekeerde logica gebruiken om hun gelijk te halen.
Alleen medelijden blijft hier op zijn plaats!
QM

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Sep 2004 10:43 door Gast

gast van 1 september 2004 10.43u.
om te beginnen wil ik eerst mijn excuses bij je aanbieden voor de opmerking o.h.
ik had inderdaad mijn woorden beter moeten kiezen, zal voortaan beter op mijn woorden letten.
jij had het over beter lezen, ik heb het heel goed gelezen, jij zei zelf dat kanker komt door het roken; ik verwijs jou naar je bericht van 31 aug. 2004 19.56u. 2e alinea.
ik zeg niet dat roken gezond is maar om nou lopen te beweren dat het alleen daardoor komt, is overdreven.
eigenlijk snap ik niet dat iedereen zich zo druk maakt over het roken, als iemand roken wilt, laat die persoon dan, blijf uit die persoon zijn/haar buurt.
de accijnzen verhogen op tabak, daar stop je echt het roken niet mee, denk jij nou echt dat de overheid de accijnzen opschroeft om het roken te doen stoppen?
kom nou, maak je zelf niks wijs! het roken krijg je er pas uit, als alle tabakswinkels gesloten worden en de supermarkten alsmede pompstations die tabak verkopen aangepakt worden.
maar niet op de wijze wat de regering nu doet.

marit
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:54

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door marit »

:!: :idea: ROOK MAAR RUSTIG VERDER ROKEN MAAKT SLANK.
Het pamflet met daarop een geraamte dat rookte heeft jaren op mijn kantoor gehangen.
Was en ben cara-patient.

Gert K.

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gert K. »

Wat zijn wij toch een tolerant volkje, we generaliseren niet, we discrimineren niet, we geven elkaar de ruimte en gaan goed met elkaar om.
Heeft iemand nog een ander onderwerp, gedrag, gewoonte, verslaving, handicap, ziekte of iets anders wat niet erg is, maar waarbij wij ons ‘hart’ even flink kunnen belasten?
Mochten wij dan géén nadelige gevolgen van roken ondervinden, kunnen we altijd nog even terugvallen op een eventuele hartkwaal.

Roker

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Roker »

Het pamflet met daarop een geraamte dat rookte heeft jaren op mijn kantoor gehangen.
Was en ben cara-patient.
Vreten = beter? dan roken
Was en ben cara-patient = ik ook

Als ik een sigaret rook dan heb ik minder last van smog die ook door niet-rokers wordt veroorzaakt wordt.

Ga eens na wat SMOG met je doet. Of wat er uit die ellendige vliegtuigen komt. Zullen we daar niet ziek van worden?
Gezellig met z'n allen met de auto in een tunnel, zeker met al die diesel-motoren, daar blijf je 'echt' gezond bij.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Sep 2004 18:41 door marit


--------------------------------------------------------------------------------

ROOK MAAR RUSTIG VERDER ROKEN MAAKT SLANK.

DAT SCHEELT JE WEER IN AFSLANKMIDDELTJES!!!!!

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Sep 2004 18:33 door Gast

jij had het over beter lezen, ik heb het heel goed gelezen, jij zei zelf dat kanker komt door het roken; ik verwijs jou naar je bericht van 31 aug. 2004 19.56u. 2e alinea.
ik zeg niet dat roken gezond is maar om nou lopen te beweren dat het alleen daardoor komt, is overdreven.
Beste gast: onderstaande quote is de 2e alinea van mijn bericht van 31 aug. jl.
Wat roken betreft: Al meer dan 30 jaar heb ik gerookt...totdat inderdaad longkanker werd geconstateerd. En ineens was daar de beroemde knop die ik kon omdraaien en die mij heeft doen stoppen met roken.
Inmiddels ben ik een stuk long kwijt en geniet weer (rookvrij) van het leven.
In bovenstaande quote zeg ik dus dat ik meer dan 30 jaar gerookt heb en na het constateren van longkanker ik ineens heb kunnen stoppen met roken. Ik heb in geen enkele zin een verband gelegd tussen longkanker en roken. Dat is ook bij mij niet bewezen, dus kan ik dat ook niet beweren. En volgens mij héb ik dat ook niet gedaan.
Misschien dat je zelf zo geconditioneerd bent om gelijk een verband te leggen, maar dat is een verkeerde interpretatie.
Daarnaast heb ik wél aangegeven (beweerd) dat simpele dingen zoals smaak, geur etc. meer waar te nemen zijn door het stoppen met roken.
Ik ben niet tegen rokers, maar ik heb de keuze gemaakt om te stoppen met roken. En niet alleen om medische reden.

Gesloten