Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
"Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
-
- Berichten: 32513
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Over onzin gesproken. Dit is nu echte onzin!Lowieze schreef: ↑26 apr 2024 07:53Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.Nijogeth schreef: ↑25 apr 2024 19:33Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Ideaal. Als ik datzelfde via allerlei mail moet doen, kost dat veel meer zoeken en klikken en is het veel minder overzichtelijk.
Ik ben het wel met je eens dat bedrijven een app niet door de strot moeten drukken: een goeie app "verkoopt" zichzelf.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Je gebruikt grote woorden, terwijl je eigen post gewoon onjuist is. Je beschrijft hoe het zou moeten gaan, terwijl er in de praktijk heel vaak van alles fout gaat. In de praktijk blijkt vaak genoeg dat je niet uit kunt gaan van de meldingen die in diverse stadia van het bestel- en bezorgproces worden gegeven. WA heeft dus gewoon gelijk.Lowieze schreef: ↑26 apr 2024 07:53Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Het zou helpen als je het wat minder persoonlijk maakt.
-
- Berichten: 32513
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Maar dan heb je meerdere bestellingen tegelijk lopen? Dan kan het handig zijn ja. Maar voor mensen die een doodenkele keer wat online bestellen zet dat weinig zoden aan de dijk.Moneyman schreef: ↑26 apr 2024 08:53Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.Nijogeth schreef: ↑25 apr 2024 19:33Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Persoonlijk? Laat me niet lachen. WA zegt zelf dat hij apps zooi vindt en dan toch weten dat die app niet werkt? En daar mag je niet op reageren omdat het WA is?Moneyman schreef: ↑26 apr 2024 08:56Je gebruikt grote woorden, terwijl je eigen post gewoon onjuist is. Je beschrijft hoe het zou moeten gaan, terwijl er in de praktijk heel vaak van alles fout gaat. In de praktijk blijkt vaak genoeg dat je niet uit kunt gaan van de meldingen die in diverse stadia van het bestel- en bezorgproces worden gegeven. WA heeft dus gewoon gelijk.Lowieze schreef: ↑26 apr 2024 07:53Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Het zou helpen als je het wat minder persoonlijk maakt.
U weet net zo goed als ik dat het in duizenden gevallen gewoon goed gaat, alleen lees je dat nooit. Complimenten over een goede bezorging en de meldingen in de app daarover staan hier nooit.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Zal ik dan een keer meldingen maken dat het goed gaat?
DPD dan wel naar toch, gaat al 3 keer gewoon precies op tijd.
DPD dan wel naar toch, gaat al 3 keer gewoon precies op tijd.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Het gaat er uiteraard niet om dat het WA is, het gaat erom dat je het persoonlijk maakt. En ik herken hetgeen WA beschrijft, terwijl ik wél de apps gebruik. Je grote woorden zijn dus onjuist.
Onzin. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat het overgrote deel van mijn bestellingen gewoon goed gaat. En met mij een hele rits andere forumleden. Los daarvan betekent het feit dat het vaak goed gaat, niet dat je niet zou mogen klagen over dat wat er niet goed gaat.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Ja, vaak wel. Ik bestel veel online, ik krijg veel zakelijk post en pakketjes thuis, ik verzend veel, mijn printer bestelt zelf z'n toners (en dat zijn er soms ook 4 in één week). Er lopen dus veel dingen tegelijk en ook nog eens van verschillende emailadressen. Daarom zeg ik: ideaal, zo'n app.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 09:05Maar dan heb je meerdere bestellingen tegelijk lopen? Dan kan het handig zijn ja. Maar voor mensen die een doodenkele keer wat online bestellen zet dat weinig zoden aan de dijk.Moneyman schreef: ↑26 apr 2024 08:53Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.Nijogeth schreef: ↑25 apr 2024 19:33Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Zodra een zending is aangemaakt komt deze direct in de app te staan. Met een verwachte leverdatum, een globale tijdsndicatie en de mededeling dat het pakket nog niet ontvangen is. Zodra het pakket bij PostNL afgegeven is is dit direct zichtbaar.
De ochtend nadat het pakket bij PostNL afgegeven is krijg je een tijdslot te zien. Met, in de meeste gevallen, de mogelijkheid om dit aan te passen. Zodra het pakket op de rit zit, of als de verzender een aparte afspraak heeft met PostNL kan je het niet (meer) aanpassen.
Mocht er iets tussen komen zie je dat ook meteen in de app zodat je kan anticiperen.
Gezien de weerstand en woorden van anderen zou ik wel een andere app gebruiken of speciale functies hebben.
De ochtend nadat het pakket bij PostNL afgegeven is krijg je een tijdslot te zien. Met, in de meeste gevallen, de mogelijkheid om dit aan te passen. Zodra het pakket op de rit zit, of als de verzender een aparte afspraak heeft met PostNL kan je het niet (meer) aanpassen.
Mocht er iets tussen komen zie je dat ook meteen in de app zodat je kan anticiperen.
Gezien de weerstand en woorden van anderen zou ik wel een andere app gebruiken of speciale functies hebben.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Ja, dat is de bekende theorie: zo hoort het te gaan. De praktijk is echter vaak genoeg anders. Zo heb ik op dit moment twee pakketten die onderweg zijn, en al lang opgehaald zijn op het servicepunt, maar die in de app nog steeds op "pakket is nog niet door PostNL ontvangen" staan. Simpelweg onjuist. En een verzonden pakket wat al lang en breed ontvangen is, en waarvan ik het retourbedrag al heel lang op mijn rekening had, stond drie maanden lang als "kan niet afgeleverd worden" in de app.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 09:44Zodra een zending is aangemaakt komt deze direct in de app te staan. Met een verwachte leverdatum, een globale tijdsndicatie en de mededeling dat het pakket nog niet ontvangen is. Zodra het pakket bij PostNL afgegeven is is dit direct zichtbaar.
De ochtend nadat het pakket bij PostNL afgegeven is krijg je een tijdslot te zien. Met, in de meeste gevallen, de mogelijkheid om dit aan te passen. Zodra het pakket op de rit zit, of als de verzender een aparte afspraak heeft met PostNL kan je het niet (meer) aanpassen.
Dus doe nou niet alsof alles altijd goed gaat - dat is evidente onzin.
Die kans lijkt me klein. De kans dat je gewoon niet wilt zien of erkennen dat er ook wel eens zaken niet volgens het boekje gaan lijkt me een stuk groter.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 09:44Gezien de weerstand en woorden van anderen zou ik wel een andere app gebruiken of speciale functies hebben.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Tja, op elke slak kan zout gelegd worden. En met die gedachtengang zal helemaal niets werken.
De app is een werkbaar systeem waarbij je, op een uitzondering na, direct informatie krijgt. Dus niets van:
*in dikke nevel gehuld tot bericht van de bezorger;
*dat het onzin is dat je bij het aanmelden van het pakket al info krijgt.
*zoals het zou moeten zijn terwijl de praktijk heel anders zou zijn.
Dat het wel eens fout gaat maakt het geen structureel onbruikbare app. Dat werd namelijk gesuggereerd. Het gaat vaker goed dan fout.
De app is een werkbaar systeem waarbij je, op een uitzondering na, direct informatie krijgt. Dus niets van:
*in dikke nevel gehuld tot bericht van de bezorger;
*dat het onzin is dat je bij het aanmelden van het pakket al info krijgt.
*zoals het zou moeten zijn terwijl de praktijk heel anders zou zijn.
Dat het wel eens fout gaat maakt het geen structureel onbruikbare app. Dat werd namelijk gesuggereerd. Het gaat vaker goed dan fout.
Lowieze
vindt dit leuk
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Dat denigrerende toontje is echt niet nodig: fouten en problemen mogen gewoon benoemd worden.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 10:36Tja, op elke slak kan zout gelegd worden. En met die gedachtengang zal helemaal niets werken.
Ik vind het een prima hulpmiddel. Maar het is geen heilige graal.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 10:36Dat het wel eens fout gaat maakt het geen structureel onbruikbare app. Dat werd namelijk gesuggereerd. Het gaat vaker goed dan fout.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Bijzonder dat, als iemand het niet eens met een ander, er gesproken wordt over ‘grote woorden’ en een ‘denigrerend toontje’.
Misschien eens in de spiegel kijken naar eigen gedrag.
Misschien eens in de spiegel kijken naar eigen gedrag.
riddert
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Je mist het punt. Het gaat niet om "niet eens zijn", het gaat om woordkeus.
Het afdoen van concrete, terechte fouten als "op elke zak zout leggen" is denigrerend. En het afdoen van terechte punten als "onwaar" en "onzin verkopen" zijn grote woorden. Dat zijn constateringen die los staan van de inhoud.
Maar goed, ik heb niet het idee dat ik je ga overtuigen.
Het afdoen van concrete, terechte fouten als "op elke zak zout leggen" is denigrerend. En het afdoen van terechte punten als "onwaar" en "onzin verkopen" zijn grote woorden. Dat zijn constateringen die los staan van de inhoud.
Maar goed, ik heb niet het idee dat ik je ga overtuigen.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
4e pakketje vandaag ook weer op tijd, netjes te volgen geweest. alleen inderdaad dhl en postnl gaat wel vaker fout, of ze leveren niet aan de deur. Wat dus er vervelend is voor mij.
Moneyman
vindt dit leuk
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Ach, ik lees vanochtend, volgens mij voor het eerst, belangrijke kwalificaties als “meestal” en “dat het wel eens fout gaat”; dat vind ik al pure winst.
Waar het mij om ging en gaat, is dat mij op de website wordt meegedeeld dat ik app nodig heb om de bezorgtijd en -plaats aan te passen. Na, installatie van de app blijkt het daar ook niet te kunnen. Dan doet de app dus niet wat PostNL mij beloofd heeft.
De leverancier had kennelijk “aanbieden aan huis” verplicht. PostNL wist dat, maar was niet bereid mij dat te melden. Wel dat het een groot pakket is en dat ik maar beter kan zorgen dat ik thuis ben, “dat scheelt je een hoop gesjouw”. Kortom, als mij gebrekkige, onvolledige informatie wordt verstrekt over en in de app, ben ik niet enthousiast.
Voor de duidelijkheid, in de meeste gevallen gaat de bezorging hier gewoon goed, wat ik ook meermaals heb geschreven.
Waar het mij om ging en gaat, is dat mij op de website wordt meegedeeld dat ik app nodig heb om de bezorgtijd en -plaats aan te passen. Na, installatie van de app blijkt het daar ook niet te kunnen. Dan doet de app dus niet wat PostNL mij beloofd heeft.
De leverancier had kennelijk “aanbieden aan huis” verplicht. PostNL wist dat, maar was niet bereid mij dat te melden. Wel dat het een groot pakket is en dat ik maar beter kan zorgen dat ik thuis ben, “dat scheelt je een hoop gesjouw”. Kortom, als mij gebrekkige, onvolledige informatie wordt verstrekt over en in de app, ben ik niet enthousiast.
Voor de duidelijkheid, in de meeste gevallen gaat de bezorging hier gewoon goed, wat ik ook meermaals heb geschreven.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
@Erthanax, had de leverancier u niet op de hoogte gesteld dat er alleen bezorging aan huis mogelijk was?