Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Geplaatst: 26 apr 2024 07:26
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Over onzin gesproken. Dit is nu echte onzin!Lowieze schreef: ↑26 apr 2024 07:53Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.Nijogeth schreef: ↑25 apr 2024 19:33Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Je gebruikt grote woorden, terwijl je eigen post gewoon onjuist is. Je beschrijft hoe het zou moeten gaan, terwijl er in de praktijk heel vaak van alles fout gaat. In de praktijk blijkt vaak genoeg dat je niet uit kunt gaan van de meldingen die in diverse stadia van het bestel- en bezorgproces worden gegeven. WA heeft dus gewoon gelijk.Lowieze schreef: ↑26 apr 2024 07:53Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Maar dan heb je meerdere bestellingen tegelijk lopen? Dan kan het handig zijn ja. Maar voor mensen die een doodenkele keer wat online bestellen zet dat weinig zoden aan de dijk.Moneyman schreef: ↑26 apr 2024 08:53Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.Nijogeth schreef: ↑25 apr 2024 19:33Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Persoonlijk? Laat me niet lachen. WA zegt zelf dat hij apps zooi vindt en dan toch weten dat die app niet werkt? En daar mag je niet op reageren omdat het WA is?Moneyman schreef: ↑26 apr 2024 08:56Je gebruikt grote woorden, terwijl je eigen post gewoon onjuist is. Je beschrijft hoe het zou moeten gaan, terwijl er in de praktijk heel vaak van alles fout gaat. In de praktijk blijkt vaak genoeg dat je niet uit kunt gaan van de meldingen die in diverse stadia van het bestel- en bezorgproces worden gegeven. WA heeft dus gewoon gelijk.Lowieze schreef: ↑26 apr 2024 07:53Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 07:26Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Het zou helpen als je het wat minder persoonlijk maakt.
Het gaat er uiteraard niet om dat het WA is, het gaat erom dat je het persoonlijk maakt. En ik herken hetgeen WA beschrijft, terwijl ik wél de apps gebruik. Je grote woorden zijn dus onjuist.
Onzin. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat het overgrote deel van mijn bestellingen gewoon goed gaat. En met mij een hele rits andere forumleden. Los daarvan betekent het feit dat het vaak goed gaat, niet dat je niet zou mogen klagen over dat wat er niet goed gaat.
Ja, vaak wel. Ik bestel veel online, ik krijg veel zakelijk post en pakketjes thuis, ik verzend veel, mijn printer bestelt zelf z'n toners (en dat zijn er soms ook 4 in één week). Er lopen dus veel dingen tegelijk en ook nog eens van verschillende emailadressen. Daarom zeg ik: ideaal, zo'n app.witte angora schreef: ↑26 apr 2024 09:05Maar dan heb je meerdere bestellingen tegelijk lopen? Dan kan het handig zijn ja. Maar voor mensen die een doodenkele keer wat online bestellen zet dat weinig zoden aan de dijk.Moneyman schreef: ↑26 apr 2024 08:53Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.Nijogeth schreef: ↑25 apr 2024 19:33Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Ja, dat is de bekende theorie: zo hoort het te gaan. De praktijk is echter vaak genoeg anders. Zo heb ik op dit moment twee pakketten die onderweg zijn, en al lang opgehaald zijn op het servicepunt, maar die in de app nog steeds op "pakket is nog niet door PostNL ontvangen" staan. Simpelweg onjuist. En een verzonden pakket wat al lang en breed ontvangen is, en waarvan ik het retourbedrag al heel lang op mijn rekening had, stond drie maanden lang als "kan niet afgeleverd worden" in de app.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 09:44Zodra een zending is aangemaakt komt deze direct in de app te staan. Met een verwachte leverdatum, een globale tijdsndicatie en de mededeling dat het pakket nog niet ontvangen is. Zodra het pakket bij PostNL afgegeven is is dit direct zichtbaar.
De ochtend nadat het pakket bij PostNL afgegeven is krijg je een tijdslot te zien. Met, in de meeste gevallen, de mogelijkheid om dit aan te passen. Zodra het pakket op de rit zit, of als de verzender een aparte afspraak heeft met PostNL kan je het niet (meer) aanpassen.
Die kans lijkt me klein. De kans dat je gewoon niet wilt zien of erkennen dat er ook wel eens zaken niet volgens het boekje gaan lijkt me een stuk groter.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 09:44Gezien de weerstand en woorden van anderen zou ik wel een andere app gebruiken of speciale functies hebben.
Dat denigrerende toontje is echt niet nodig: fouten en problemen mogen gewoon benoemd worden.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 10:36Tja, op elke slak kan zout gelegd worden. En met die gedachtengang zal helemaal niets werken.
Ik vind het een prima hulpmiddel. Maar het is geen heilige graal.NeoDutchio schreef: ↑26 apr 2024 10:36Dat het wel eens fout gaat maakt het geen structureel onbruikbare app. Dat werd namelijk gesuggereerd. Het gaat vaker goed dan fout.