Gas- en elektrameter afgekeurd
-
Re: Gas- en elektrameter afgekeurd
De stekker kan inderdaad best warm worden. Niet zo warm als een waxinelichtje, maar toch...
Die stekker is feitelijk de transformator met de electronische spanningsregelaar.
Ik meende dat we het over oorzaken van brand hadden. Daar gaat advies van de brandweer immers over. Ingeplugd laten betekent ook dat aangesloten apparaat door kan blijven laden.
-
Thijs124
vindt dit leuk
Nogmaals: nope. Het ging over de opladers, die ook zónder op te laden apparaat eraan een brandrisico vormen.16again schreef: ↑10 aug 2024 17:13Ik meende dat we het over oorzaken van brand hadden. Daar gaat advies van de brandweer immers over. Ingeplugd laten betekent ook dat aangesloten apparaat door kan blijven laden.
Nou, die testen zijn natuurlijk gebaseerd op dingen die kunnen gebeuren in een elektriciteitsnetwerk.16again schreef: ↑10 aug 2024 09:33Een fors hogere stroom erdoor jagen, dan gaat het natuurlijk wel mis.Nijogeth schreef: ↑10 aug 2024 09:10Tja, ik kan je zeggen dat het bij ons op het wel gelukt is om dingen die niet anders zijn dat wat draadjes en spoelen in de fik te krijgen met simpele testen, die ook op huishoudelijke apparaten gedaan worden, maar dan moet ik teveel prijsgeven van mijn identiteit. Iets dat ik liever niet doe hier.
Maar je kan je afvragen of dat in de praktijk mogelijk is: Hoofdzekering is dan blijkbaar overbrugd, net als klantzekering.
Kom maar op dan met het testrapport....
-
Ik denk dat, als iemand zowel de zekering als de hoofdzekering weet te omzeilen, er flink geknoeid is met dat netwerk. En daar kun je als netbeheerder op een gegeven moment gewoon geen rekening meer mee houden.Nijogeth schreef: ↑11 aug 2024 02:40Nou, die testen zijn natuurlijk gebaseerd op dingen die kunnen gebeuren in een elektriciteitsnetwerk.16again schreef: ↑10 aug 2024 09:33Een fors hogere stroom erdoor jagen, dan gaat het natuurlijk wel mis.Nijogeth schreef: ↑10 aug 2024 09:10Tja, ik kan je zeggen dat het bij ons op het wel gelukt is om dingen die niet anders zijn dat wat draadjes en spoelen in de fik te krijgen met simpele testen, die ook op huishoudelijke apparaten gedaan worden, maar dan moet ik teveel prijsgeven van mijn identiteit. Iets dat ik liever niet doe hier.
Maar je kan je afvragen of dat in de praktijk mogelijk is: Hoofdzekering is dan blijkbaar overbrugd, net als klantzekering.
Je zou bijvoorbeeld ook de remmen uit je auto kunnen slopen, en vervolgens niet snappen hoe het kan dat de auto niet remt. Kun je daar de fabrikant voor aansprakelijk stellen?