Er is sprake van reclame. Naast de misleidende informatie kan ook het ontbreken van de juiste informatie over het herroepingsrecht worden getoetst door de RCC.
Fixitfaster stuurt aanmaningen
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Geldt een tekst op de eigen website als reclame? Weer wat geleerd. Dan is toetsing door de RCC inderdaad een eenvoudige, zij het tandeloze, manier om de misleiding aan de kaak te stellen.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Nee, niet altijd, maar hier zijn aanprijzende elementen aanwezig en daarnaast kan er ook online besteld worden. Ik zou me daarbij wel baseren op de tekst dit ik heb citeert, omdat de tekst Speedy123 niet onwaar is op het moment dat ze 99% van de handleidingen hebben en die van jou er net niet tussen zit.
-
- Berichten: 12883
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Dat zal dan toeval geweest zijn. Maar liefst 2,5 uur online geweest. Waarschijnlijk weer het klassieke verhaal. Om 16:53u een account aanmaken om een topic te openen, 2,5 uur later maar eens gekeken of het topic al online stond, maar deze is pas de volgende dag door de moderatie goedgekeurd. Berend krijgt niet automatisch een reactie en weet niet dat er al lang een tip gegeven is, dat er forumleden zijn die instaan voor winst en dat er (weer) pagina's gevuld worden met randzaken.
Een voordeel, bij de concullegae van Kassa gaat het ook zo. Ook daar heeft niemand zich meer terug gemeld in dat topic.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Toegegeven, het begint vaak als sabbelen.
Maar de ACM kijkt mee en als je vervolgens bij de kantonrechter komt neemt die een uitspraak wel serieus.
-
- Berichten: 32650
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Dit is Berend.
-
- Berichten: 32650
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Oh. Scherp.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Ook hier misleid door Fixitfaster. Hoe het heeft kunnen gebeuren snap ik niet. Opeens vandaag een bericht dat we €30 moeten betalen. Heeft iemand na de aanmaning van €20 (heb al gelezen dat dit gaat gebeuren) nog steeds niet betaald?
-
- Berichten: 12883
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Dat kan gebeuren als u zonder te kijken persoonlijke informatie invult, een vinkje zet in een hokje waarbij staat dat het geld kost en dan klikt op een knop met de tekst "betaalverplichting".
Een tip is al gegeven welke tekst u kunt mailen. Of dat 100% kans op winst is weet u enkel als u dat doet. Niets doen is meestal niet de slimste keuze.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Misleid door Fixitfaster of me laten misleiden door Fixitfaster. Dat is de vraag. In beide gevallen zou ik denken: jammer van die 30 euro leergeld. De volgende keer ga ik beter opletten voordat ik op websites dingen ga aanklikken en daardoor bestellen. Dat zou de les moeten zijn.
Op 't internet is een gezonde dosis wantrouwen een gezonde eigenschap. Op t internet is gratis advies zonder een 'haakje' zeldzaam.
Vooral als je er voor moet betalen.
witte angora
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Zijn er mensen die door Fix it Faster voor de rechter zijn gedaagd omdat ze niet betaald hebben. Ook ik heb de rekeningen gekregen.
Ik ben benieuwd wat gebeurd er als je nergens op reageert, niet op de rekeningen reageren ze niet mailen over de rekeningen ect.
Mensen die voor de rechter zijn gekomen graag reageren en de uitslag van die zaak ben ik benieuwd naar ?
Ik ben benieuwd wat gebeurd er als je nergens op reageert, niet op de rekeningen reageren ze niet mailen over de rekeningen ect.
Mensen die voor de rechter zijn gekomen graag reageren en de uitslag van die zaak ben ik benieuwd naar ?
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
GHdV: denk er wel aan om de overeenkomst met een ondubbelzinnige, schriftelijk verklaring te herroepen.
-
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Dit is niet een gemiddelde aankoop die te betitelen is als "niet opgelet". Er is een belofte gedaan die niet waargemaakt kon worden; het downloaden van andere handleidingen was niet de reden van de "aankoop". Dus de opmerkingen "leergeld" en "beter opletten" zijn misplaatst.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
De praktijk van fixitfaster hangt aan tegen oplichting. Immers er is een gerede kans dat je niet krijgt waarvoor je betaald. Pas na het registreren en het zogenaamd een verbintenis aangaan, kun je echt zoeken naar een handleiding. Is die er niet, dan zit je vast aan je overeenkomst, aangezien er volgens de algemene voorwaarden ook geen herroepingsrecht is.
Daarbij moet het zo zijn dat je in dit geval er ook akkoord mee is gaan dát er geen herroepingsrecht is en dat je daar dus vanaf ziet. Het is onvoldoende dat fixitfaster dat alleen in de voorwaarden zet. Dat moet veel explicieter. Gelukkig wordt in deze situatie wettelijk de herroepingstermijn dan een jaar. Dus iedereen zou wettelijk gezien de overeenkomst nog steeds moeten kunnen herroepen.
Ook van de facturering klopt helemaal niks. Mijn 86-jarige moeder heeft op 12 september het vinkje gezet en niet gezien dat ze een betalingsverplichting aanging. Op 25 oktober ontving zij een zogenaamde 4e aanmaning, met een verhoging van €20.zij zou nu €50 moeten betalen.
Zij heeft echter nooit een eerste factuur ontvangen en ook niet de eerdere drie aanmaningen. Dat kan ook bijna niet. Immers fixitfaster geeft aan dat je de factuur twee weken na het vinkje ontvangt. Dat zou in dit geval dan rond 27 september moeten zijn geweest. Met een redelijke betalingstermijn van twee weken, zou de eerste herinnering dan rond 10 oktober moeten zijn verstuurd. Ervan uitgaande dat een herinnering een betalingstermijn van een week kan hebben, er in totaal drie zouden zijn verstuurd, kan het nooit zo zijn dat de vierde op 25 oktober wordt verstuurd.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Wanneer het juridisch wellicht niet oplichting is, dan gaat het hier minimaal om een oneerlijke handelspraktijk.
Daarbij is het überhaupt de vraag of fixifaster het copyright van bedrijven niet schendt door handleidingen waarvan zij het copyright niet heeft, tegen betaling te verkopen.
EDIT: ik ontdek zojuist dat Fixitfaster artikel 6 van de algemene voorwaarden heeft aangepast.
Oorspronkelijk:
Algemene voorwaarden van FixitFaster
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.
Nu:
Artikel 6 – Bedenktijd
De consument heeft het recht om de overeenkomst voor het aanmaken van een online account bij Fixitfaster binnen een bedenktijd van 14 dagen (zegge: veertien dagen) zonder opgave van redenen te herroepen. Deze bedenktijd gaat in op de dag van het aanmaken van het account. Indien de consument gebruik wil maken van dit herroepingsrecht, dient hij dit binnen de gestelde termijn per e-mail kenbaar te maken aan Fixitfaster via [email protected]. In dit geval wordt de overeenkomst kosteloos voor de klant ontbonden.
Dat is in elk geval een minimale verbetering waar echter klanten die een overeenkomst zijn aangegaan voor deze wijziging, niets aan hebben.
Daarbij moet het zo zijn dat je in dit geval er ook akkoord mee is gaan dát er geen herroepingsrecht is en dat je daar dus vanaf ziet. Het is onvoldoende dat fixitfaster dat alleen in de voorwaarden zet. Dat moet veel explicieter. Gelukkig wordt in deze situatie wettelijk de herroepingstermijn dan een jaar. Dus iedereen zou wettelijk gezien de overeenkomst nog steeds moeten kunnen herroepen.
Ook van de facturering klopt helemaal niks. Mijn 86-jarige moeder heeft op 12 september het vinkje gezet en niet gezien dat ze een betalingsverplichting aanging. Op 25 oktober ontving zij een zogenaamde 4e aanmaning, met een verhoging van €20.zij zou nu €50 moeten betalen.
Zij heeft echter nooit een eerste factuur ontvangen en ook niet de eerdere drie aanmaningen. Dat kan ook bijna niet. Immers fixitfaster geeft aan dat je de factuur twee weken na het vinkje ontvangt. Dat zou in dit geval dan rond 27 september moeten zijn geweest. Met een redelijke betalingstermijn van twee weken, zou de eerste herinnering dan rond 10 oktober moeten zijn verstuurd. Ervan uitgaande dat een herinnering een betalingstermijn van een week kan hebben, er in totaal drie zouden zijn verstuurd, kan het nooit zo zijn dat de vierde op 25 oktober wordt verstuurd.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Wanneer het juridisch wellicht niet oplichting is, dan gaat het hier minimaal om een oneerlijke handelspraktijk.
Daarbij is het überhaupt de vraag of fixifaster het copyright van bedrijven niet schendt door handleidingen waarvan zij het copyright niet heeft, tegen betaling te verkopen.
EDIT: ik ontdek zojuist dat Fixitfaster artikel 6 van de algemene voorwaarden heeft aangepast.
Oorspronkelijk:
Algemene voorwaarden van FixitFaster
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.
Nu:
Artikel 6 – Bedenktijd
De consument heeft het recht om de overeenkomst voor het aanmaken van een online account bij Fixitfaster binnen een bedenktijd van 14 dagen (zegge: veertien dagen) zonder opgave van redenen te herroepen. Deze bedenktijd gaat in op de dag van het aanmaken van het account. Indien de consument gebruik wil maken van dit herroepingsrecht, dient hij dit binnen de gestelde termijn per e-mail kenbaar te maken aan Fixitfaster via [email protected]. In dit geval wordt de overeenkomst kosteloos voor de klant ontbonden.
Dat is in elk geval een minimale verbetering waar echter klanten die een overeenkomst zijn aangegaan voor deze wijziging, niets aan hebben.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Hier het zelfde probleem, ik keek eind augustus op mijn spam en plots had ik allemaal onbetaalde facturen van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord had. Mijn contact gegevens waren niet eens juist. Ik ga online opzoek. Ik probeer in te loggen ( moest ik gekend zijn op hun website, zou die mijn gegevens kennen) wat niet zo was, ik stuur hun een mail hierover. Ik zou gezegd op hun website zijn geweest om iets op te zoeken. Maar hun data klopt niet en ik ben op mijn geheugen gaan kijken en vind niks van hun website terug. Maar ik blijf maar facturen krijgen van 30 euro is ondertussen al 70 euro. Vandaag een brief gekregen, hoe het bij mij is geraakt weet ik niet. Want mijn postcode is totaal fout. Geen deftige betaling factuur, gewoon die mail waar we al zoveel van hebben ontvangen nu per brief. Wat moet ik doen? Wat kan ik doen om dit te stoppen? Moet ik me zorgen maken? Komt er echt een incassobureau aan te past als ik nu niet betaal? #hopelijk kan iemand mij helpen
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Gewoon negeren dan. Zij kunnen, afgaande op jouw informatie, nooit een overeenkomst aantonen. Ze zullen je dus ook niet dagvaarden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 nov 2024 13:32
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
FIXITFASTER creëert een nieuw verdienmodel.
Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Inmiddels via mijn rechtsbijstandsverzekeraar ( achmea) betaald onder protest. Bij voldoende aanmeldingen gaan zij FixitFaster aanklagen en geld terugvorderen.
Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.
Ze zijn niet bereikbaar, sturen de post ongeopend terug, blijkbaar is dat "het nieuwe verdienmodel".
Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.
Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Inmiddels via mijn rechtsbijstandsverzekeraar ( achmea) betaald onder protest. Bij voldoende aanmeldingen gaan zij FixitFaster aanklagen en geld terugvorderen.
Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.
Ze zijn niet bereikbaar, sturen de post ongeopend terug, blijkbaar is dat "het nieuwe verdienmodel".
Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Zeker.
We hebben er deze video over gemaakt: https://youtu.be/RF42DCPKW8o
Tevens zijn er opzegbrieven beschikbaar: https://radar.avrotros.nl/artikel/radar ... ngen-61061
-
- Berichten: 12883
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
U zet een vinkje in een vakje waar naast staat dat het €30,- kost. U klikt op een button met de tekst "account aanmaken met betaalverplichting". Uw rechtsbijstandsverzekeraar adviseert om te betalen (niet slim). Online op meerdere fora is hulp te vinden, maar ondanks alles hoopt u dat een ander het gaat oppakken voor u?karelvandorp schreef: ↑11 nov 2024 13:58FIXITFASTER creëert een nieuw verdienmodel.
Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Inmiddels via mijn rechtsbijstandsverzekeraar ( achmea) betaald onder protest. Bij voldoende aanmeldingen gaan zij FixitFaster aanklagen en geld terugvorderen.
Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.
Ze zijn niet bereikbaar, sturen de post ongeopend terug, blijkbaar is dat "het nieuwe verdienmodel".
Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.