LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

heb je die ook al in grijskenteken?

Nico Tijdink

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Nico Tijdink »

Laten we even terug gaan naar het begin....

Het grijze kenteken is in het leven geroepen om bedrijfsmatig auto's te gebruiken en daar financieel voordeel mee te hebben. Helaas is er een klimaat ontstaan waarbij ook niet bedrijfsmatig auto's in gebruik werden genomen met een grijs kenteken terwijl dit natuurlijk niet de bedoeling was/is.

Eigenlijk is dit iets wat iedereen gewoon weet/wist. Achterramen werden geblindeerd, banken verwijderd en ga zo maar door. Dit alles om maar echt een grijs kenteken te kunnen verkrijgen en daarmee dus een financieel voordeel.

Even allemaal opletten !!!

Het grijze kenteken is gewoon bedoeld voor voertuigen met voorin twee zitplaatsen en verder niets. Gewoon een voertuig dat je vol kunt stoppen met materialen en producten, gewoon een voertuig voor het dagelijkse werk en dus niet een voertuig waar je prive lekker met moeders en de kinderen een leuk ritje mee kunt maken !!

Nu is de tijd gekomen om allemaal weer gewoon met beide benen terug op aarde te komen !!

Het grijze kenteken behoort toe aan ondernemers met een inschrijving in het KVK en ook met het daadwerkelijk gebruik van dit grijze kenteken t.b.v. hun bedrijf. In alle ander situaties moet misbruik direct worden gestopt.

En kom nu niet aan met verhalen over de verhoging van de wegenbelasting e.d.

IEDEREEN WEET DAT HET RISICO ERIN ZAT/ZIT !!

Maar ik ben natuurlijk niet alleen belerend maar ook adviserend.

Voor een ieder die problemen heeft met de nieuwe wetgeving adviseer ik om gewoon terug te gaan naar een normaal kenteken. En kom nu niet aan met verhalen als "Ik moet de auto voor een laag bedrag verkopen" of "Niemand wil de auto kopen" .

Een veertje laten moet toch kunnen.... u hebt toch al die tijd ook de financiele voordelen ervan geplukt ??

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Een veertje laten moet toch kunnen.... u hebt toch al die tijd ook de financiele voordelen ervan geplukt ??
En als je die voordelen in 1 klap weer kwijt bent door het "veertje" wat je moet laten dan ben je nog niets opgeschoten 8)

Heerlijk zulke logica :lol:

Er is trouwens zodanig lang gedoogd dat we er weliswaar geen rechten aan kunnen ontlenen maar wel van de overheid een overgangsregeling zouden mogen verwachten.

Zou ik overigens ook mee mogen delen met de opbrengst van die geldboom die je ongetwijfeld in de tuin hebt staan; je praat zo makkelijk over andermans financieen dat je zelf waarschijnlijk riant in het geld zit :twisted:

Jos H.

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Jos H. »

Even voor die gene die het ok vinden dat grijs word afgeschaft.

Jullie zullen niet als laatste lachen want de regering heeft nog talloze fijne plannetjes in petto die op de een of andere manier iedereen zal raken,.. Denk hierbij aan het uitkleden van de gezondheidszorg.

Ook tol heffing op bepaalde wegen en rekening rijden zullen worden ingevoerd.

Iedereen zal in de toekomst de dupe worden van dit beleid!

En dan over dat geklets dat het moeilijke tijden zijn,.. Lezen jullie geen kranten? Het mkb melde dat er in het eerste deel van dit jaar meer faillisiments aanvragen zijn geweest dan ooit. Maar de grote multinationals draaien record winsten!

Snappen we het nog?


Dit kabinet is er voor het kapitalisme en niet voor jan met de pet,.. Al die valse beloftes, kom op zeg!

Wij voeren de euro in omdet dan alles goedkoper kan? Heeft iemand daar iets van gemerkt? Dacht het niet.

Nederland moet privatiseren omdat het de overheid te veel geld kost om al die dingen te regelen. Wat schetst mijn verbazing, de 2 kamer heeft meer geld nodig( ten weten 5 millioen) om het privatiseren te kunnen betalen!


Ja hard schreeuwen kunnen ze dat het in Nederland slecht gaat en dat iedereen in moet leveren en dat het pijn zal doen voor iedereen. Natuurlijk.

Free

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Free »

En voor de mensen met een inkomen van 1300,- euro en een schuld van 15000,- euro ,,Domkop!!!''. je moet eerst sparen en dan uitgeven!. Eigen schuld had je maar genoegen met minder moeten nemen. Hier ben ik het helemaal mee eens, er ... le tarief.

Free

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Free »

En voor de mensen met een inkomen van 1300,- euro en een schuld van 15000,- euro ,,Domkop!!!''. je moet eerst sparen en dan uitgeven!. Eigen schuld had je maar genoegen met minder moeten nemen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, er wordt veel te snel geleent in Nederland, bij de bank, bij de postorder bedrijven en ga maar door, ik vindt het niet gek dat mensen in de problemen komen, het lenen is veel te makkelijk in deze moeilijke tijden.

Voor een auto, motor, caravan, boot e.d. moet je sparen niet lenen.

Ik ben wel van mening dat de huidige regering een uitzondering moet maken voor bestaande eigenaren van grijs kenteken en nieuwe aanvragen voor grijs in de prive sector mag belonen met het gele tarief.[/quote]

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

vroeger, vroeger was alles beter. Toen lieten ouders hun kinderen nog een half uur lopen naar school of bij gratie Gods kregen ze een kwartje voor de bus. Kinderen van nu zijn veel te veel verwend en hun ouders ook met dat grijskenteken
Tjonge wat een beperkte hersen capaciteit :!:

Notebook

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Notebook »

Vroeger werd je ook gestenigt als je "God" riep in een minder vriendelijke context. Vroeger verbrandden ze vrouwen waarvan ze van gehoord hadden dat het heksen zouden kunnen zijn (vager kan niet). Vroeger verdiende jan met de pet 50 stuivers per maand. We leven niet meer in het verleden...alleen bij sommigen hier heb je wel het idee dat ze door een foutje in de natuur een jaar of 300 te laat zijn geboren.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie zijn wel knap vlot met reageren op een stukje wat ik 3 weken geleden gepost heb :!:

Voo de duidelijkheid; dit was de zin waar ik een cynische maar gedeeltelijk op waarheid berustende reactie op gaf:
Vroeger had je ook gezinnen met meer dan 10 kinderen....hoe deden die mensen het dan? ......

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

Die gingen op de fiets!! :lol:

GaitJan UUt Twente

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door GaitJan UUt Twente »

Hoi AUTO eigenaars ! :P

IK HOOP DAT VEEL GEEL KENTEKEN EIGENAARS DE :shock: OGEN EENS OPEN GAAN !
EN DAT NIET GRIJS KENTEKEN EIGENAREN TE WEINIG BETALEN MAAR DAT DE GEEL KENTEKEN EIGENAREN GEWOON TE VEEL BETALEN :roll: !!!!!!!!

KIJK MAAR NAAR BIJVOORBEELD DUITSLAND !

mvg GAITJAN UUT TWENTE

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft niet veel zin om tegen de geelrijders te gaan lopen zeuren. De plaatboeven zitten in Den Haag. De paar geelrijders die schik hebben om ons financieel verlies getuigen door hun berichtjes alleen van hun eigen kortzichtigheid.
Maar ja zo zitten Nederlanders in elkaar; je mag het niet beter hebben als een ander :o

Danieldw

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Danieldw »

Zeg Nico, over met beide benen op de grond staan gesproken.
En ik heb niks tegen geelrijders, heel veel geelrijders (gelukkig zijn er ook nog sympathiserende geelrijders) tegen grijsrijders wel. Dat heb ik al op diverse fora gemerkt.


Veel grijsrijders met mij proberen nu de geelrijders te overtugen dat zij TEVEEL betalen in plaats van wij grijsrijders te weinig.
Maar zelfs dat schiet de geelrijders in het verkeerde keelgat.
Geen idee waarom. Blijkbaar brengen die graag hun geld weg :roll:

De regering heeft het plan opgevat om op nieuwe bestelauto's BPM te gaan heffen. Dit staat al haaks op de richtlijnen van de Europese Unie om registratiebelastingen (BPM) af te schaffen op PERSONENauto's.
En deze regering moet nog gauw even wat bijeenschrapen door BPM te gaan heffen op BEDRIJFSauto's en particulieren met een grijs kenteken in geel tarief te dumpen.
Dit zal zeker niet getolereerd worden door de EU, helaas is het richtlijn en geen wet.
Zouden ze de grijsrijders ook gepakt hebben als het benzinewagens waren geweest?. Ze weten dat daar natuurlijk de meeste auto's rijden op diesel en LPG en aangezien dat dat op geel kenteken toeslagbrandstoffen :!: zijn, willen ze het grijs voor particulier afschaffen

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb expres een goedkoop autootje gekocht, grijs omdat ik net alleen was met een baby, lekker goedkoop en zuinig.
ik heb het NODIG voor mijn WERK, ik heb avonddiensten en onze wijken zijn verdeeld over 6 dorpen.

maar met de aankomende belasting kan ik mijn autootje wel verkopen!
ik kan niet meer overdag gaan werken (alsnog een probleem door de grote afstanden.. maar goed) omdat ik een baby thuis heb.
maar ook niet meer savonds omdat mijn oppas niet vaker kan.

dankzij dit kabinet moet ik eigenlijk mijn auto gaan verkopen..
maar hoe moet ik dan naar mijn werk?
ik heb niet eens een normale busverbinding in dit dorp?
en trouwens, dan zou mijn avonddienst wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
lang duren als alles met de bus moest
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
bedankt nederlands kabinet
kleden jullie nog maar een paar normaal werkende mensen uit

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

koop je toch een brommertje!?
Je kan het natuurlijk ook overdrijven.
Die regeling was er niet om particulieren die de normale, aan een personenwagen gebonden, kosten niet kunnen betalen te sponsoren. De regeling heeft echter wel zolang gedraaid - zonder dat particuliere registraties geweigerd werden - dat het alleszins redelijk zou zijn om een overgangsregeling in te stellen voor bestaande grijsrijders.

B.Lasting

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door B.Lasting »

Ik lach me rot om al die ondernemers die het nu geweldig vinden dat het grijze kenteken wordt afgeschaft voor particulieren.
De groep die het minst belasting betalen in Nederland zijn de ondernemers. Zelf zijn ze daar niet van overtuigd, maar het is wel zo. Dat is al zo vaak aangetoond. Maar goed die discussie win je nooit met dat soort mensen.
Het valt mij wel op dat ik al die ondernemers die de auto alleen voor het werk gebruiken, tegen kom op campings door heel Europa. Leuk he, al die filialen in Europa en toevallig ook nog op een camping! Nee, dat is niet privé. Nou komen ze gelijk weer aan met; maar daar betaal ik een kostenvergoeding aan het bedrijf voor. Nou laat mij niet lachen, die kilometerregistratie is één grote fauwekul.
Ps ik werk bij de belastingdienst dus weet wel waar ik het over heb.

Danieldw

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Danieldw »

koop je toch een brommertje
Geeft al weer aan dat je niet verder kijkt dan je neus lang is. Vanaf 1 september 2005 krijgt een nieuwe brommer een KENTEKEN en op 1 januari 2007 moet dat helemaal rond zijn http://www.rdw.nl/cgi-bin/search/redir. ... 3_0048.htm. Zogenaamd om diefstal tegen te gaan en overtreders makkelijker te kunnen bekeuren. Denk je niet eerder dat net als bij de kentekens voor aanhangers en caravans dit bedoeld is om hier wegenbelasting over te gaan heffen?
Blijkbaar lopen er nog heel veel Nederlanders met een GAIK-plaat voor hun kop rond. Alleen is deze niet van het normale buigzame blik maar van gepantserd staal :evil: [/url]

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Denk dat jij met dat brommertje lang niet aan de 1200 euro per jaar aan belasting komt die ik straks extra voor mijn grijskenteken ga betalen :o.
En bovendien.........voor mij maakt het niets uit; ik leg dat geld wel op tafel. Voor jouw is het kiezen of kabelen dus wie heeft er hier nu een probleem? Laat mij dan maar lekker in mijn warme auto met een stalen - gele - kentekenplaat voor m'n kop, in mijn ex-grijsketeken die ik voor veel geld weer naar geel moet ombouwen ,naar het werk rijden :twisted:

chevyvan

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door chevyvan »

Maar ja zo zitten Nederlanders in elkaar; je mag het niet beter hebben als een ander .

Spreek voor jezelf en niet voor mij AUB

Theo1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2004 10:08

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Theo1964 »

Dit is weer zo'n typische VVD maatregel, die doen er alles aan om de gewone man te onderdrukken in zijn financieele ontwikkeling.
Alle maatregelen die tot nu toe getroffen zijn of nog moeten worden ingevoerd treffen heel toevallig wel de "gewone" hard werkende werknemer.

Dat ze de hypotheek-aftrek voor huizen boven de € 350.000 maar ter discussie stellen, maar nee want dan moeten ze zelf dokken
En het geld voor die salarisverhoging van 30 tot 50 % voor bewindslieden moet toch ergens vandaan komen en dan is het pakken van jan met de pet het makkelijkst.

Gesloten