LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Maar de downline is wel ingestapt en heeft al betaald en die centjes heb jij al weer ontvangen als bonus, dus het maakt niet uit of de downline wel of niet verdient. Je bent alleen maar bezig om nieuwe instappers te vinden. Of iemand wel of geen talent heeft om iets te kopen is absoluut niet relevant bij MLM.
Madeleine,

De downline stapt in en betaalt aan het moederbedrijf het inschrijfgeld (bij HBL €108). Ik ontvang dus helemaal niks als bonus..lees maar de andere threads. Het maakt daarom wel degelijk uit of mijn downline verdient. Ik verdien pas bonussen/royalties als mijn downline omzet maakt!!
Een goede distributeur is niet alleen maar bezig met nieuwe distributeurs vinden. Je vindt een balans tussen klanten (winst) en downline (bonussen).
Voor de tigste keer: Er wordt een selectieprocedure gehanteerd, "verkooptalent" zoeken we niet. Integriteit, bereidheid om hard te werken, affiniteit hebben met gezondheid, voeding, heeft bij ons de prioriteit! Stap je in met het idee van "5 uurtjes per week werken, 5000 euro verdienen" nou, vergeet het maar...blijf dan maar zitten waar je zit.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Kristina krijgt nu 50% korting op haar produkten en zij verdient ook nog als de downline produkten afneemt. De produkten die Kristina afneemt, daar gaat ook nog een percentage van naar haar upline, naar de volgende upline, naar de volgende upline, etc. Dus uiteindelijk betaald de klant wel 90% te veel voor een produkt.
Kristina krijgt 50% omdat Kristina daar keihard voor gewerkt heeft!!!!
Iedereen begint op hetzelfde niveau, namelijk 25% inkoopkorting, wil je omhoog klimmen, zul je daar iets voor moeten doen.
Mijn upline verdient idd een percentage van mijn omzet. Let wel: dit gaat maar tot "3 hoog", met andere woorden, 3 mensen boven mij verdienen wat aan mij, daarna houdt het op..het is niet eindeloos.
"dus betaalt de klant wel 90% teveel voor een product": voor iemand die niks van het systeem af weet, weet jij er zogenaamd wel heel erg veel van....NOT!
Inkoopkorting heeft dus niks te maken met advies verkoopprijs!, voor iemand die ooit economie heeft gestudeerd, zou jij dit moeten weten.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Mijn upline verdient idd een percentage van mijn omzet.
Hoe? Stel jij verkoopt een product voor 10 euro. Jij hebt een korting van 50% dus het product heeft jou dan 5 euro gekost, toch? Hoe komt jouw upline aan haar deel? Dit wordt uit de 5 euro betaald die het moederbedrijf van jou ontvangt? En hoeveel is dit?
Inkoopkorting heeft dus niks te maken met advies verkoopprijs!
Waar heeft Madeleine dat dan beweerd? Madeleine heeft het volgens mij nergens over de ADVIES verkoopprijs, maar over de ECHTE verkoopprijs, dus het bedrag dat de consument betaalt.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Waar heeft Madeleine dat dan beweerd? Madeleine heeft het volgens mij nergens over de ADVIES verkoopprijs, maar over de ECHTE verkoopprijs, dus het bedrag dat de consument betaalt.
Madeleine heeft dat niet beweerd. Ik heb ook niet gezegd dat zij dit heeft beweerd. Ik wil gewoon duidelijk maken dat het produkt niet duurder wordt naarmate je inkoopkorting hoger wordt.
Als distributeur bepaal je in principe zelf hoe hoog je inkoopkorting (tevens je winstmarge) wordt.
De (advies) verkoopprijs blijft dus hetzelfde voor de consument. En wordt niet belachelijk duur zoals madeleine wél beweert.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Madeleine heeft dat niet beweerd.
Dat impliceer je wel, maar goed.
Ik wil gewoon duidelijk maken dat het produkt niet duurder wordt naarmate je inkoopkorting hoger wordt.
Dat zegt Madeleine dus ook niet. Zij zegt dat het product sowieso erg duur is, om de marge hoog genoeg te maken voor het uitkeren van bonussen.
Als distributeur bepaal je in principe zelf hoe hoog je inkoopkorting (tevens je winstmarge) wordt.
?! Hoe doe je dat dan? Tegen HL zeggen dat je niet 50% maar 35% korting wil?!
De (advies) verkoopprijs blijft dus hetzelfde voor de consument.
Dat kan. Maar 1 en ander hangt af van de vraag die ik in het vorige bericht stelde, maar die je nu niet beantwoord hebt. De vraag is namelijk hoe hoog nu eigenlijk de totale marge op de HL producten is.

Stel een product verkoopt voor 10 euro. Deze prijs is op een bepaalde manier opgebouwd:

- Fabricagekosten (x)
- Winstopslag HL (y)
- Winstopslag distributeurs (z)

x en y zijn voor jou niet direct van belang. Maar de vraag is dus, hoeveel is z? Kennelijk heb jij een inkoopkorting van 50%. Jij kunt dus het product kopen voor 5 euro. Maar hoeveel procent is er voor de rest? Dus hoe wordt dit uitbetaald? Moet jij uit je winstmarge van 50% je upline betalen (gaat het er bij jou af) of ontvangt jouw upline een deel van de overige 5 euro?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Dat impliceer je wel, maar goed.
whatever :roll:

Maximaal 9% wordt uitbetaald aan bonussen/royalties, waarvan 5% over de eerste 3 lijnen (niet eindeloos) en 4% (wel eindeloos) als je in de "top" zit.
Het percentage komt niet uit mijn zak, nee, maar van HBL zelf!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Maximaal 9% wordt uitbetaald aan bonussen/royalties, waarvan 5% over de eerste 3 lijnen (niet eindeloos) en 4% (wel eindeloos) als je in de "top" zit. Het percentage komt niet uit mijn zak, nee, maar van HBL zelf!
Ok, dus in de opbouw die ik gaf geldt dan bijvoorbeeld:

Klant betaalt 10 euro
Winst voor jou = 5 euro (50% marge)
Omzet HL = 5 euro (10 -/- 5)
Bonussen upline = 9% = 90 cent of 45 cent (ligt eraan waar die 9% over genomen wordt, ik neem aan over de omzet die HL maakt, dan dus 45 cent)
Voor HL resteert dan 4 euro 55. Hiervan is een deel winst voor HL en het andere deel zijn de kosten van HL.

Correct?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

ja

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Ok, dan snap ik het systeem bij HL.

Wat Madeleine nu volgens mij beweert is dat het product voor 10 euro verkocht wordt om het totaal aan bonussen/marge te kunnen betalen. In het voorbeeld is dit totaal dus 10 - 4,55 = 5,45. Correct me if I'm wrong.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Om jou uit een eerdere thread te quoten:

Woon jij soms samen met madeleine??

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Woon jij soms samen met madeleine??
Haha nee, zeker niet. Je weet toch dat ik niet op vrouwen val he?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Dat weet ik ja.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door MicheLM »

Woon jij soms samen met madeleine??


Haha nee, zeker niet. Je weet toch dat ik niet op vrouwen val he?
Het zou je moeder kunnen zijn, je buurvrouw, je zus, de zus van je vriendje enz. enz.
:lol: :lol: :wink:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Het zou je moeder kunnen zijn, je buurvrouw, je zus, de zus van je vriendje enz. enz.
Samenwonen met je buurvrouw? :-)
Maar wees gerust, ik ken haar niet persoonlijk.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Bij een franchise draait het niet zozeer om het systeem (het systeem van hamburgers verkopen?!). Voor de fee wordt je zaak ingericht en dergelijken
Ook hieruit blijkt dat het je aan praktijkervaring ontbreekt. Ik ben zelf franchisenemer en met de fee werd mijn zaak echt niet ingericht.

Het gaat absoluut om het systeem. Probeer maar eens met een McDonalds frikadellen te verkopen, zal je niet lukken. McDonalds is een zogenaamde 'hard franchise'.

Voor bedrijven als Subways geldt hetzelfde, met de fee koop je het recht om het systeem te mogen/moeten hanteren.

ps Enig idee in wat voor business Ray Kroch zit (eigenaar van McDonalds en het is niet hamburgers verkopen)?


ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

lees ook eens de boeken van Robert Kiyosaki (heeft overigens niets met MLM te maken) en kijk eens op www.richdad.com

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Ook hieruit blijkt dat het je aan praktijkervaring ontbreekt. Ik ben zelf franchisenemer en met de fee werd mijn zaak echt niet ingericht.
Dan heb jij een niet heel dure franchise, correct?
Het gaat absoluut om het systeem. Probeer maar eens met een McDonalds frikadellen te verkopen, zal je niet lukken. McDonalds is een zogenaamde 'hard franchise'.
Wat heeft dat nou met een systeem te maken? Je verkoopt geen frikadellen omdat Mac die niet verkoopt. Je zit vast aan de producten. Los van winkelinrichting e.d. houdt een franchise niet erg veel meer in dan het recht dat je koopt om gebruik te maken van bijvoorbeeld de naam en algemene reclamecampagnes. Bij de 1 zit er nog wat extra begeleiding bij, bij de ander weer niet. Maar een systeem?! Nee, dat is het zeker niet. Franchise is een vorm, een "format".
ps Enig idee in wat voor business Ray Kroch zit (eigenaar van McDonalds en het is niet hamburgers verkopen)?
Het laatste wat ik hoorde was onroerend goed.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als distributeur bepaal je in principe zelf hoe hoog je inkoopkorting (tevens je winstmarge) wordt.
De (advies) verkoopprijs blijft dus hetzelfde voor de consument. En wordt niet belachelijk duur zoals madeleine wél beweert.
Nee, dit bepaal je niet zelf.
Het is gebonden aan een maximum, te weten 50%.
Als mij "distributeur"50% krijgt vind ik dit wel belachelijk hoog, vooral omdat hij/zij er niets voor doet in de zin van waarde toevoegen.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Maar een systeem?! Nee, dat is het zeker niet
Ik zou zeggen lees eerst eens wat meer over franchising voordat je deze conclusie trekt.

Er is een groot verschil tussen een hard franchise en een soft franchise.

Als het niet veel meer zou voorstellen dan een format, verklaar dan eens waarom een franchise minimaal zo'n € 15.000 euro kost. Overigens een McDonalds franchise kost iets van € 300.000.

De franchise die ik heb is heel goedkoop en toch kost het veel geld!
€20.000 upfront, € 1000 per maand royaltyfee plus 9% van de maandelijkse omzet.

Gesloten