LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sollicitatiebrieven onbeantwoord
Re: Sollicitatiebrieven onbeantwoord
Dat de website van de CWI weinig tot geen nut heeft kom je snel achter als je echt serieus bezig bent met het zoeken naar een passende baan. Er zijn slechts 2 -3 kwalitatief goede landelijke sites waarvan de inhoud regelmatig wordt geupdate en waar je ook kunt inschrijven om de laatste vacatures in je mailbox te ontvangen.
Bij het CWI kun je beter gaan praten met een (gemotiveerd) adviseur dan urenlang gluren naar verouderde en onoverzichtelijke vacaturelijsten.
Ook heeft het CWI geen goede naam onder bedrijven die vacatures plaatsen. Willekeurig surfen en klikken op de site van de CWI, en daarna blindelings een stapel e-mails opsturen in de hoop op een reactie is de hoofdreden hiervan. Werkgevers zijn op zoek naar mensen met bepaalde kwaliteiten/kwalificaties. Als u reageerd op een vacature kunt u beter geen CWI noemen.
Helaas zijn de sites van de meeste uitzendorganisaties niet veel beter als het gaat om actualiteit, maar schrijf in op zoveel mogelijk.
Mijn tips:
VACATUREKRANT.NL
ASKJIM.NL
LIMBURGVAC.NL
BRABANTVAC.NL
De grotere sites zoals monsterboard zijn beter in nieuwebrieven dan
snel en actuele vacatures. Schrijf dus in op zoveel mogeleijk..
en vooral volhouden. Na 1 jaar heb ik mijn zoon op deze wijze op een voor hem passende baan geholpen.
Gewoon brieven schrijven is geen oplossing.
Direct e-mailen en bellen zijn aanraaders...maar ook (zonder afspraak) op de deur kloppen en vragen om kort te spreken met iemand van het afdeling P&O.
good Luck!!
Bij het CWI kun je beter gaan praten met een (gemotiveerd) adviseur dan urenlang gluren naar verouderde en onoverzichtelijke vacaturelijsten.
Ook heeft het CWI geen goede naam onder bedrijven die vacatures plaatsen. Willekeurig surfen en klikken op de site van de CWI, en daarna blindelings een stapel e-mails opsturen in de hoop op een reactie is de hoofdreden hiervan. Werkgevers zijn op zoek naar mensen met bepaalde kwaliteiten/kwalificaties. Als u reageerd op een vacature kunt u beter geen CWI noemen.
Helaas zijn de sites van de meeste uitzendorganisaties niet veel beter als het gaat om actualiteit, maar schrijf in op zoveel mogelijk.
Mijn tips:
VACATUREKRANT.NL
ASKJIM.NL
LIMBURGVAC.NL
BRABANTVAC.NL
De grotere sites zoals monsterboard zijn beter in nieuwebrieven dan
snel en actuele vacatures. Schrijf dus in op zoveel mogeleijk..
en vooral volhouden. Na 1 jaar heb ik mijn zoon op deze wijze op een voor hem passende baan geholpen.
Gewoon brieven schrijven is geen oplossing.
Direct e-mailen en bellen zijn aanraaders...maar ook (zonder afspraak) op de deur kloppen en vragen om kort te spreken met iemand van het afdeling P&O.
good Luck!!
Als iemand zonder afspraak bij mij op de deur klopt, kan ie toch echt net zo hard weer vertrekken. En de kans op een baan is dan helemaal 0.0 natuurlijk.
Open sollicitaties ontvang ik ook vaak zat, maar het niveau ervan is echt dramatisch soms.
Open sollicitaties ontvang ik ook vaak zat, maar het niveau ervan is echt dramatisch soms.
Als mensen zoals karr-1 een baan hebben en mensen zonder baan zo aanmoedigen vind ik dat echt ronduit zielig. Moedig de mensen die geen baan hebben een beetje aan of kom met leuke ideeen ofzo.
Het is niet mijn bedoeling om te zeggen 'dat is niet echt iets voor mij'. Ik heb 6 jaar lang achter een kassa gezeten als weekendbaantje tot ik na mijn diplomauitreiking de kans kreeg om ergens voor fulltime te gaan werken ben ik opgehouden achter de kassa. Na een maand bij dat bedrijf te hebben gewerkt is het bedrijf failliet gegaan. Toen ben ik terug gegaan naar het bedrijf waar ik 6 jaar gewerkt heb (zonder klachten naar mij toe), kreeg ik het antwoord dat ze mensen boven de 17 niet aannemen omdat ze te duur zijn. Dag 6 jaar ervaring. Ik zou wel weer graag in een winkel werken maar heb in die 6 jaar wel overbelaste schouders gekregen waardoor ik normaal niet eens meer een tas kan dragen zonder dat ik last krijg. Ik wil iedere baan aannemen die er is maar de leeftijdsgrens voor in een winkel is zo laag dat ik er dus niet meer in kom. Zelfs niet met de ervaring die ik heb.
Dus hoop bij deze dat ook mensen die al een baan hebben eens iets anders gaan kijken naar mensen die geen baan hebben maar er een moord voor doen om er een te krijgen.
Het is niet mijn bedoeling om te zeggen 'dat is niet echt iets voor mij'. Ik heb 6 jaar lang achter een kassa gezeten als weekendbaantje tot ik na mijn diplomauitreiking de kans kreeg om ergens voor fulltime te gaan werken ben ik opgehouden achter de kassa. Na een maand bij dat bedrijf te hebben gewerkt is het bedrijf failliet gegaan. Toen ben ik terug gegaan naar het bedrijf waar ik 6 jaar gewerkt heb (zonder klachten naar mij toe), kreeg ik het antwoord dat ze mensen boven de 17 niet aannemen omdat ze te duur zijn. Dag 6 jaar ervaring. Ik zou wel weer graag in een winkel werken maar heb in die 6 jaar wel overbelaste schouders gekregen waardoor ik normaal niet eens meer een tas kan dragen zonder dat ik last krijg. Ik wil iedere baan aannemen die er is maar de leeftijdsgrens voor in een winkel is zo laag dat ik er dus niet meer in kom. Zelfs niet met de ervaring die ik heb.
Dus hoop bij deze dat ook mensen die al een baan hebben eens iets anders gaan kijken naar mensen die geen baan hebben maar er een moord voor doen om er een te krijgen.
Mensen moeten leren dat ze zelf verantwoordelijk zijn en niet moeten afwachten As je niks hoord dan bel je toch naar de stand van zaken of nie dan, die gasten op TV bleven maar wachten tot ze iets hoorden lekker stom met zon houding krijg je nooit een baan.
Het CWI werd geïntroduceerd als het mechanisme om mensen aan het werk te krijgen. Maar als je voor Jan ***** solliciteert dan helpt niets! Werkgevers moeter eraan meewerken om dit systeem goed te laten lopen en die CWI'ers moeten nu uit hun neus vreten en alles overlaten aan een ander. Aanpakken!
Ha ha,
Solliciteer ik in december 2004 naar een redacteurfunctie bij TROS VERMIST. Het antwoord:
Hierbij bevestigen wij dat wij uw sollicitatie per e-mail in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen deze in behandeling nemen en u zo spoedig mogelijk informeren over de voortgang.
Vriendelijke groeten,
TROS, afdeling Personeelszaken
Daarna NOOIT meer wat vernomen!
Solliciteer ik in december 2004 naar een redacteurfunctie bij TROS VERMIST. Het antwoord:
Hierbij bevestigen wij dat wij uw sollicitatie per e-mail in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen deze in behandeling nemen en u zo spoedig mogelijk informeren over de voortgang.
Vriendelijke groeten,
TROS, afdeling Personeelszaken
Daarna NOOIT meer wat vernomen!
karr-1 vraagje: ik wil werken en heb zelfs op baantjes gesolliciteerd waar je geen ervaring voor nodig hebt zoals schoonmaakster/ interieurverzorgster, kassamedewerkster, daar zochten ze gemotiveerde mensen voor. Dat ben ik nu zoek ik al 3 jaar een baan helemaal niks sommige laten je op sollicitatie komen maar nemen nog niet eens de moeite om te antwoordenn dat je niet aangenomen bent, daar word ik zo misselijk van. ik wil wereken want ik heb ook voor mijn dochter te zorgen en nee ik moest niet solliciteren ik wilde het zelf zelf voor mijn dochter zorgen , nu heb ik gelukkig stage en school en daar ben ik heel blij mee, en dat geeft mij weer meer motivatie om nog beter en meer te solliciteren op wat ikmaar tegenkom, om voor mijn dochter te zorgen.
maar nu moet je me eens uitleggen, als je solliciteert en ze horen dat je een dochtertje hebt wordt de gezellig e sollicitatie gesprek in ene keer heel kort daar baal ik ook zo van, en dan sturen ze meestal nog niet eens een briefje dat je niet aangenomen bent.
enne als jij nou zo'n goeie bent begin een sollicitatie website met tips waar je op moet letten met sollicitaties en wat je wel en niet moet doen als jij maar op en aan merkingen hebt over werkeloze of mensen die een anderre baan zoeken . zet een site op dan hebben we danks zij jouw sneller een baan als ik bepaalde stukjes van je heb gelezen weet jij alles zo goed .
nou begin er maar mee des te sneller zijn wij werkeloze dankzij jou aan het werk als jij alles zo goed weet met wat te doen als sollicitant zet het op een website en ik laat je wel weten of we aangenomen zijn door de tips van jou .
groetjes boudica, kelsey, mariska, linda en anita
maar nu moet je me eens uitleggen, als je solliciteert en ze horen dat je een dochtertje hebt wordt de gezellig e sollicitatie gesprek in ene keer heel kort daar baal ik ook zo van, en dan sturen ze meestal nog niet eens een briefje dat je niet aangenomen bent.
enne als jij nou zo'n goeie bent begin een sollicitatie website met tips waar je op moet letten met sollicitaties en wat je wel en niet moet doen als jij maar op en aan merkingen hebt over werkeloze of mensen die een anderre baan zoeken . zet een site op dan hebben we danks zij jouw sneller een baan als ik bepaalde stukjes van je heb gelezen weet jij alles zo goed .
nou begin er maar mee des te sneller zijn wij werkeloze dankzij jou aan het werk als jij alles zo goed weet met wat te doen als sollicitant zet het op een website en ik laat je wel weten of we aangenomen zijn door de tips van jou .
groetjes boudica, kelsey, mariska, linda en anita
Ben nu een paar maanden bezig met het zoeken naar werk. En ook ik heb mijn portie afwijzingen al binnen.Ook in mijn directe omgeving zijn er vrienden, kennissen die onlangs ook hun baan zijn kwijtgeraakt. Hun ervaringen zijn eender zoals hier op de forum genoemd wordt. Geen reacties op brieven, of sollicitatie-gesprekken gehad en daarna niet worden teruggebeld. Ik denk dat Kar-1 in de luxe positie zit dat je inderdaad zoveel sollicitanten krijg dat je geen tijd heb om ze allemaal te beantwoorden. Begrijp me niet verkeerd ik vind het niet netjes als er niet eens een standaard "afwijzings"-brief de deur uit kan. Trouwens er zijn zat bedrijven die hier wel de moeite voor doen. Verder voor iedereen die nog zoekende is, probeer goede hoop te houden en zet je eisen niet al te hoog. En voor Kar-1 maak je niet zo druk, je hebt toch een baan!! En je weet dat kan zo veranderen!!! Dan ben je ook welkom hier.
Ook ik solliciteer me suf. Ongeveer 30% van mijn brieven worden niet beantwoord.
Wat het CWI betreft:
Al 2x reageerde ik op een vacature die op werk.nl stond. Beide malen geen reactie, maar tot mijn verbazing stond dezelfde vacature een maand later weer op deze site van het CWI.
Laatst kreeg ik een mail dat het CWI geen banen voor me kon vinden, met het verzoek om mijn zoekprofiel te veranderen....
Nu ben ik in de slag met reïntegratiebureaux voor een IRO (van het UWV heb ik toestemming voor een Individuele Reïntegratie Overeenkomst). De eerste heeft standaard een sollicitatietraining voor al zijn klanten op het programma, dat het UWV ruim €3900,- zou moeten gaan kosten (terwijl ik 55 jr. ben en zolangzamerhand wel weet hoe ik moet solliciteren!). Nu ga ik een volgende uitproberen, die zegt een meer persoonsgericht plan te maken. Ben benieuwd!
Misschien is het een idee om een onderzoek te doen naar de vele reïntegratiebedrijven. Zijn er cijfers hoeveel geld het UWV hieraan spendeert (max. € 5000,- per persoon), en hoeveel werklozen door hun bemiddeling aan werk komt.
Heeft het UWV daar zelf cijfers van?
Succes met het programma! Jullie doen goed werk.
Vriendelijke groet, Ingrid Paardekooper Overman.[/b]
Wat het CWI betreft:
Al 2x reageerde ik op een vacature die op werk.nl stond. Beide malen geen reactie, maar tot mijn verbazing stond dezelfde vacature een maand later weer op deze site van het CWI.
Laatst kreeg ik een mail dat het CWI geen banen voor me kon vinden, met het verzoek om mijn zoekprofiel te veranderen....
Nu ben ik in de slag met reïntegratiebureaux voor een IRO (van het UWV heb ik toestemming voor een Individuele Reïntegratie Overeenkomst). De eerste heeft standaard een sollicitatietraining voor al zijn klanten op het programma, dat het UWV ruim €3900,- zou moeten gaan kosten (terwijl ik 55 jr. ben en zolangzamerhand wel weet hoe ik moet solliciteren!). Nu ga ik een volgende uitproberen, die zegt een meer persoonsgericht plan te maken. Ben benieuwd!
Misschien is het een idee om een onderzoek te doen naar de vele reïntegratiebedrijven. Zijn er cijfers hoeveel geld het UWV hieraan spendeert (max. € 5000,- per persoon), en hoeveel werklozen door hun bemiddeling aan werk komt.
Heeft het UWV daar zelf cijfers van?
Succes met het programma! Jullie doen goed werk.
Vriendelijke groet, Ingrid Paardekooper Overman.[/b]
Helaas ontbreekt het nog bij veel werkgevers over inzicht met betrekking op een leeftijdsbewust beleid binnen hun bedrijf, veel werkgevers denken dat de leeftijdssamenstelling binnen de bedrijven onveranderd zal blijven en met de komst van een grote groep oudere werknemers is dat natuurlijk niet zo. Met de komst van een grote groep oudere werknemers komt er ook een grotere groep oudere werkzoekenden en gezien het feit dat werkgevers vaak niet op hun sollicitaties reageren geeft meteen wel aan hoe we er voor staan. Dus werkgevers investeer in kwaliteit, kennis, ervaring en kijk wat minder naar opleiding en leeftijd. Het zal u uiteindelijk een hoop kosten kunnen besparen.
Daniël
Daniël
gast1234567 en Kar1
BEIDEN ZEKER WERK HE?
Ik hoop maar gauw dat jullie allebei eens werkeloos worden. Ooit gedacht aan mensen die gedeeltelijk in de WAO zitten.
Ik zit dankzij mijn werkgever in de WAO. Door een bedrijfsongeval.
Ik zou het eigenlijk niet moeten doen,maar ik wens jullie allebei,heel veel werkeloze jaren toe,dan zou je pas snappen wat het is.
Want waarom waren er 5 a 7 jaar geleden zo weinig werkeloze? Nu zijn ze opeens veel te lui volgens jou. zou het niet kunnen zijn dat er gewoon geen werk is.
BEIDEN ZEKER WERK HE?
Ik hoop maar gauw dat jullie allebei eens werkeloos worden. Ooit gedacht aan mensen die gedeeltelijk in de WAO zitten.
Ik zit dankzij mijn werkgever in de WAO. Door een bedrijfsongeval.
Ik zou het eigenlijk niet moeten doen,maar ik wens jullie allebei,heel veel werkeloze jaren toe,dan zou je pas snappen wat het is.
Want waarom waren er 5 a 7 jaar geleden zo weinig werkeloze? Nu zijn ze opeens veel te lui volgens jou. zou het niet kunnen zijn dat er gewoon geen werk is.
-
sommige mensen weten gewoon niet waar ze over praten
die maken zich alleen maar druk om anderen en lopen een beetje mensen op te fokken
daar zou je nou ook ziek van worden
ik denk dat er meer mensen zijn die geen werk hebben en die hun best er wel voor doen dan andersom !!!
kom op zeg alsof iedereen erom vraagt om zonder werk te zitten ....
die maken zich alleen maar druk om anderen en lopen een beetje mensen op te fokken
daar zou je nou ook ziek van worden
ik denk dat er meer mensen zijn die geen werk hebben en die hun best er wel voor doen dan andersom !!!
kom op zeg alsof iedereen erom vraagt om zonder werk te zitten ....
Beste overheid stop met subsidie geven aan zgn reintergratieprojecten (die aantoonbaar falen) voor hetzelfde geld kan een kandidaat zich omscholen
Grootste fraude momenteel is de zgn. werklozenindustrie:
subsidievretende bedrijven die parasiteren op de werklozen ipv daadwerkelijk hulp te bieden. Hoe kan je GVD reintergreren op de arbeidsmarkt als je gediscrimineerd wordt (op leeftijd/recent arbeids verleden) en als er simpel weg te weinig banen beschikbaar zijn.
Grootste fraude momenteel is de zgn. werklozenindustrie:
subsidievretende bedrijven die parasiteren op de werklozen ipv daadwerkelijk hulp te bieden. Hoe kan je GVD reintergreren op de arbeidsmarkt als je gediscrimineerd wordt (op leeftijd/recent arbeids verleden) en als er simpel weg te weinig banen beschikbaar zijn.
Goed omschreven. De "grijspak-parasieten" zijn helaas wel goed geintegreerd in de Nederlandse samenleving!
Helemaal met je eens.
Ook voor mensen die bij een re-integratiebureau zijn.
Zorg voor een IRO. Het is ietsje beter dan een gewoon re-integratiebureau.
Kun je je eigen re-integratie inkopen. Ik had er liever voor gezien dat je je eigen cursus of opleiding hiervan kon kopen,maar dat mag niet. In ieder geval kun jij gedeeltelijk nog de touwtjes in handen nemen bij een IRO.
kijk bij http://www.kiesjereintegratie.nl daar staan ook tips etc.
Ook voor mensen die bij een re-integratiebureau zijn.
Zorg voor een IRO. Het is ietsje beter dan een gewoon re-integratiebureau.
Kun je je eigen re-integratie inkopen. Ik had er liever voor gezien dat je je eigen cursus of opleiding hiervan kon kopen,maar dat mag niet. In ieder geval kun jij gedeeltelijk nog de touwtjes in handen nemen bij een IRO.
kijk bij http://www.kiesjereintegratie.nl daar staan ook tips etc.
Tsja ik kan het tot in het oneindige herhalen, maar er is werk zat als je maar wilt. Desnoods word je vuilnisman of schoonmaakster, dat is ook werk.Want waarom waren er 5 a 7 jaar geleden zo weinig werkeloze? Nu zijn ze opeens veel te lui volgens jou. zou het niet kunnen zijn dat er gewoon geen werk is.
En ja ik heb inderdaad werk, ik heb mijn eigen zaak vanaf de grond af aan opgebouwd en dat draait nu lekker. Ik besteed mijn tijd dan ook niet aan gezeur zoals sommige mensen hier, maar doe er wat aan.
-
klinkt een beetje minderwaardigDesnoods word je vuilnisman of schoonmaakster, dat is ook werk.
Desnoods word je vuilnisman of schoonmaakster
Karr-1. Jij verbeeld je wel heel wat hè? Ik ben toevallig schoonmaakser geweest en laat ik je dit vertellen, HET IS EEN VAK, zoals als ook die vuilnisman.
Jij hebt het zo te zien ook erg druk met jou zaakje. Je zit de al de hele week en hele dagen hier op dit forum. Oh ja, maar jij hebt natuurlijk de mannetjes en vrouwtjes VOOR je werken, zodat jij dit hier in de gaten kan houden. Nou, van mij mag het hoor, maar laat een ieder in zijn/haar waarde.
Druk, druk, druk.
Karr-1. Jij verbeeld je wel heel wat hè? Ik ben toevallig schoonmaakser geweest en laat ik je dit vertellen, HET IS EEN VAK, zoals als ook die vuilnisman.
Jij hebt het zo te zien ook erg druk met jou zaakje. Je zit de al de hele week en hele dagen hier op dit forum. Oh ja, maar jij hebt natuurlijk de mannetjes en vrouwtjes VOOR je werken, zodat jij dit hier in de gaten kan houden. Nou, van mij mag het hoor, maar laat een ieder in zijn/haar waarde.
Druk, druk, druk.
Ik kan Karr-1 echt niet betrappen op verbeelding door deze opmerking.
Hij geeft alleen in welk vakgebied er genoeg werk is, maar waar een hoop zich te goed voor voelen om te doen.
Mensen willen dat de directeursposities zich zomaar aan komen waaien, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Hij geeft alleen in welk vakgebied er genoeg werk is, maar waar een hoop zich te goed voor voelen om te doen.
Mensen willen dat de directeursposities zich zomaar aan komen waaien, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Nogmaals SCHOONMAKEN IS EEN VAK, dus NIET iedereen kan dat werk. Met andere woorden, niet iedereen is er geschikt door. Begrepen?
Het is wel te leren, maar dat is een andere zaak. Ik wil gewoon niet dat men zo minderwaardig over schoonmaakwerk doet!
Het is wel te leren, maar dat is een andere zaak. Ik wil gewoon niet dat men zo minderwaardig over schoonmaakwerk doet!