LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bali_traveller

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bali_traveller »

Heeft iemand die de komende weken ook naar Bali gaat bij zijn reisbureau kunnen regelen dat ze kunnen worden omgeboekt naar een andere luchtvaartmaatschappij dan Phuket Air?
Zoja bij welk reisbureau of touroperator is dit mogelijk?[/quote]

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Zelf heb ik een arrangement geboekt bij Kras. En dus ook een vlucht met Phuket Air.

Ik geef sommigen onder jullie gelijk met het feit dat de beste maatschappijen met dit soort problemen te maken kunnen hebben of hebben gehad. Maar ik vind hetgeen wat met Phuket Air gebeurt wel een ander verhaal. Er gaan meer vluchten niet optijd dan wel. En ik vind 5 uur vertraging iets heel anders dan 24 tot 60 uur!
Ik ben niet echt bang om te vliegen, maar ben ook weer geen vliegheld. Weet nu al dat ik me niet veilig zou voelen. Want ondanks dat er veel controle is op de vliegtuigen...kloppen doet het niet!

M'n woeden gaat ook uit naar de reisbureaus die heel lachoniek met alle vragen en klachten omgaan. Ik heb een reis geboekt voor 1100 euro, sorry ook weer niet echt goedkoop. Als ik zou willen omboeken zou 450 p.p. meer kwijt zijn en dat alleen omdat Kras en velen anderen niet consequent hebben uitgezocht hoe Phuket Air vanuit Londen al vliegt. Kras vliegt alleen met Phuket dus zou ik m'n reis kunnen omboeken naar Spanje ofzo. Als ik naar Spanje had gewild dan had ik dat wel geboekt!

Persoonlijk vind ik dat de reisbureaus, voor diegenen die dat willen, de aanbetaling terug moeten geven of de keuze van omboeken moeten aangeven.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat iets wat voorpret (vakantie)moet geven je alleen maar een gezoek op forums en gezeik oplevert!
En dan heb ik niet over de mazzel als je vlucht goed gaat.

Ik weet wel dat ik vanaf nu m'n reis altijd zelf ga opstellen en daar bedoel ik mee: zelf contact opnemen met een resort/hotel en zelf m'n vlucht bij bv Singapore, Eva etc.. ga boeken. Een resort zelf regelen is vaak ook nog goedkoper dan hetgeen wat een reisbureau aanbiedt.

Fout van mezelf, maar wel hele een goede les.

Hoop voor de mensen die nog moeten dat ze een goede vlucht hebben. En geniet van je vakantie, want zowel Thailand als Bali (Azie)zijn super mooie landen.

Romi

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb afgelopen met een 747 van Phuketair van Phuket naar Bangkok gevlogen (ca 800 km). Ik kan me niet herinneren dat iets anders verliep dan op een normale lijnvlucht en ook het vliegtuig leek niets op aan te merken.

sretlow

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sretlow »

Ook wij hebben een reis geboekt via het reisbureau. Geboekt bij Arke, vliegen met Phuket. Voornaamste reden de prijs. We gaan met een gezelschap, dus het voordeel loopt dan vlug op. Gezien de mooie reclame in de folder van Arke vol lof over het comfort en de kwaliteit, de positieve aanvullende verhalen van het reisbureau een makkelijke beslissing. Wie wil er nou niet minder betalen voor dezelfde service die de andere vliegtuigmaatschappijen bieden?! Phuket was toen nog niet hier in de lucht, maar vol vertrouwen gingen we op zoek naar de eerste ervaringen....

En nu horen we een en al ellende, de moed zakt ons in de schoenen en de voorpret is ver te zoeken. Vier kinderen waaronder 2 peuters... een vertraging van 60 uur is niet iets waarop we ons verheugen.
Omboeken? Ja dat kan, volgens het reisbureau. Volgens de normen van de ANVR: OF 35% van de reissom kwijt zijn en voor het resterende bedrag omboeken (naar Spanje, Turkije... nou niets mis mee, maar dat is nou niet bepaald wat we voor ogen hadden toen we zó'n groot bedrag overmaakten). OF 35% van de losse vluchtprijs kwijt zijn en dan nog eens bijbetalen voor de meerprijs, kosten: tel nog maar 5000 euro BIJ de reissom! Dit dus door het aantal personen.

Bellen naar TUI, reisbureau maakt niets uit. Alles wat er hier geschreven wordt is overdreven, overtrokken, aangedikt en er is NIETS aan de hand. Maar deze verhalen maakt ons niet geruster. Omboeken kan dus, maar is financieel niet haalbaar. Begrip of een financiele tegemoetkoming hoef je niet te verwachten.

Heb naar verschillende reisbureaus gebeld. Deze melden nu dat ze nieuwe klanten niet adviseren om met Phuket Air te vliegen maar kort gezegd kunnen ze niets betekenen voor degenen die al geboekt hebben. De advertenties zijn misleidend. Is dat niet iets waar we wat op kunnen verhalen? Kan Radar misschien hier iets mee doen? Druk zetten met media, massaal klagen, dat zal helpen wellicht. Is het wat om Radar persoonlijk te benaderen en niet alleen hier op het forum te reageren??? Wij zijn erg teleurgesteld in de gang van zaken en hoe er om gegaan wordt met de klachten (door zowel het reisbureau als het TUI)

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Sretlow, ben het helemaal met je eens!!

Bali_traveller

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Bali_traveller »

Ik ben het er ook mee eens!
Ik ben benieuwd wat voor reactie wij krijgen van ons reisbureau met de vraag of we kunnen omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij.
Het kan toch niet zo zijn dat deze luchtvaartmaatschappij niet meer wordt aanbevolen bij reizigers, maar dat degene die al geboekt hebben toch in deze zogenaamde 'gerenommeerde' toestellen moet stappen.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Ja maar zoals Arke heeft ook andere vliegtuigmaatschappijen ingekocht, maar Kras niet. Dus voor diegenen die bij Kras hebben geboekt gaat die optie al niet op. Zij vliegen naar Azie alleen met Phuket.

Maar ik vind het inderdaad te belachelijk voor woorden dat ze het bijna niet meer verkopen aan nieuwe klanten, maar ons er wel nog mee laten gaan. Het klopt helemaal niet: want ze staan toch zo achter Phuket, want van al die klachten en problem weten ze niks vanaf, waarom promoten ze het dan niet meer aan nieuwe klanten!

Ik wil gewoon echt mijn aanbetaling terug. Het liefst had ik dat niet gewild zodat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan. Want ik boek een reis niet om daarna m'n geld terug te willen hebben.

bali_traveller

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bali_traveller »

Wij hebben onze reis uit de gids van Holland International en zij vliegen ook alleen maar met Phuket Air. Helaas ook weinig keus dus voor ons en de hele reissom hebben we ookal betaald. :(

sretlow

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sretlow »

Wij hebben dus geboekt bij Arke en Arke vliegt ook met Malaysian Airlines en nog een andere maatschappij waarvan ik de naam even kwijt ben, maar we kunnen dus NIET kosteloos omboeken!!! Volgens het reisbureau maakt Arke ook kosten door te annuleren bij Phuket en aangezien er dus niets aan de hand is, is het onze keus om om te boeken. Ik hoor dan: zij willen niet voor die kosten opdraaien en dus houdt Arke (lees TUI) vol dat er niets aan de hand is.

Heb ook verteld dat ik met meerdere reisbureaus heb gebeld en dat zij hun klanten niet meer reizen met Phuket verkopen, tenzij de klant dit perse wil. Daarop werd de juf van TUI boos en zij dat dat dan een keus was van het reisbureau maar dat het onzin was om deze vluchten niet meer te verkopen. Ik zei haar dat ze dit soort dingen toch niet meer kon negeren, maar ze bleef vol houden dat datgene wat je op de forums leest aangedikt en overtrokken was. Volgens haar hadden er "maar 3 incidentjes" plaats gevonden, lees ook persbericht.

Ons reisbureau zei dat ze haar klanten nog wel de reizen verkocht maar dat ze het niet meer adviseerde! Hoezo krom?! Voor ons kan ze dus niets doen! Zij was niet verantwoordelijk! Nou dat vind ik dus wel in zekere zin, want je koopt die reis toch ook door het gevoel wat je bij een reisbureau en een medewerk(st)er krijgt...?! En je wijst als klant toch ook naar je reisbureau als het niet naar tevredenheid wordt opgelost?! Ik begrijp wel dat ze er persoonlijk niets aan kan doen, zolang het TUI voet bij stuk houdt, maar als reisbureau zou ik niet blij zijn met al die boze klanten die spijt hebben van een geboekte reis. Reden dus om flink te klagen bij het TUI zodat zij een keer beseffen dat het bij de klanten wel ernstig over komt! Veel moeite om alle problemen te ontkrachten doen ze ook niet!

Idd Romi, ik wil ook mijn geld niet terug. Ik wil geruststelling krijgen. Ik wil positieve verhalen horen van reizigers die een fantastische vakantie hebben gehad met Phuket Airlines. Ik wil voorpret hebben en niet piekeren over OF het wel goed loopt en OF ik toch niet nog ergens 5000 euro vandaan kan toveren.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Heb je al gevraagd hoeveel omboeken kost. Want bij Kras kan dat waarschijnlijk op aanvraag voor 28,95 euro.

Dus als dat bij Arke ook zo is, dan zou ik als je die mogelijkheid hebt dat zeker doen. Ik weet niet hoeveel je reissom nu is en misschien kom je nog op veel meer uit omdat de andere vleigtuigmaatschappij toch iets duurder is! Maar ik zal het toch eens uitrekenen als ik jou was.

bali_traveller

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bali_traveller »

Ben ik het ook helemaal mee eens.
Wij zelf kijken al maanden naar onze vakantie uit! Het zou allemaal een relaxte droomvakantie moeten worden....
Ik wil ook graag gerustgesteld worden en genieten van de voor pret!
Ik hoop dat er gauw positieve reacties komen over Phuket Air!

sretlow

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sretlow »

Ja Romi, volgens het reisbureau kost omboeken ons 5000 euro.

Omdat we over 5 weken al gaan, moeten we volgens de regels van de ANVR 35% betalen van onze losse vluchtprijs (we hebben een pakket met hotel en de laatste houden we gewoon). We zijn met 12 personen dus je kunt wel nagaan dat dit een behoorlijk bedrag is.

Naast dit bedrag dat we dus gewoon kwijt zijn, moeten we dus weer voor 12 personen een nieuwe vlucht boeken met een meerprijs van 190 euro per persoon. En dan komen er nog wat losse kleine bedragen bij, opgeteld dus iets minder als 5000 euro.

Ik heb vandaag nog es geinformeerd of er dus een regeling getroffen kan worden, bijv. alleen de meerprijs maar dat is dus niet mogelijk volgens het reisbureau en TUI.

Hoe kom je aan die informatie over omboeken bij Kras voor 28.95 euro en is dat een bedrag per persoon of per boeking???

Molegraaf

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Molegraaf »

Ook ik had phuket air tickets, geboekt bij 333travel voor 29 april. Toen ik afgelopen vrijdag zag dat de vlucht weer gecandeld was, en na lezing van de horror berichten over deze airline, gebeld met 333 travel. Voor een geringe vergoeding hebben ze mij overgeboekt naar China airlines, dezelfde vluchtdata. Het kan dus wel, maar het is een beetje afhankelijk van of je een fatsoenlijk reisbureau hebt of niet. Succes voor al diegenen die bij kras en soortgelijke reisbureaus geboekt hebben. Weet je ook meteen dat je daar een volgende keer niet moet boeken.

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

Kras reizen , onderdeel van TUI, is een reisorganisatie die stoelen op een contractbasis heeft afgesloten bij Phuket air, waardoor ze vermoedelijk de annuelrignskosten van de ANVR in rekening brengen. Elk reisbureau wat in de computer bij Phuket air een losse ticket heeft geboekt en de ticket is nog niet gemaakt kan deze ticket kosteloos annuleren, waardoor er geen annuleringskosten zijn. Dit geldt trouwens voor alle lijndienstmaatschappijen zolang er nog geen ticket gemaakt is, maar men wel in optie in de computer kan staan. Een reisbureau kan eventueel wel administratiekosten rekenen maar nooit annuleringskosten zolang er nog geen ticket is gemaakt.

sretlow

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sretlow »

Gaste bedankt voor deze informatie. Waar heb je deze vandaan, ofwel waar kan ik naar verwijzen als ik verhaal ga halen bij mijn reisbureau?
Wanneer maken ze zo'n ticket? Niet dat ze als excuus op voeren dat die van ons dan al gemaakt is... Wij zijn namelijk al 3x geweest en krijgen telkens te horen dat we dus alleen om kunnen boeken tegen die 35% annuleringskosten van de losse vlucht + de meerprijs voor de andere vlucht OF 35% van de totale reissom kwijt zijn en een volledig nieuwe reis boeken.

Wij hebben dus een complete reis geboekt maar ik neem aan dat de hotels niet onder Phuket Air valt :wink: , waardoor het gewoon een losse vlucht is?!

Molegraaf, ik ken 333travel niet, is dat het reisbureau of is dat zoiets als TUI (een overkoepelde organisatie) want dan zou daar de oplossing in zitten waarom het bij ons niet kan. Je laatste zin kan ik het maar gedeeltelijk mee eens zijn: Ik verwacht dat ik met het boeken bij TUI (Arke, Holland International etc.) een goede organisatie in dienst heb genomen om mijn zaken te behartigen, dat ze een goede service zullen verlenen indien nodig. Nu blijkt van niet... dat vind ik teleurstellend. Dat zij zich dus kennelijk niet in kunnen leven in de ongerustheid van hun klanten en een goed betalende klant (vind onze reissom namelijk niet niets! kun je een nieuwe auto voor kopen) nog weer 5000 euro willen laten betalen voor het omboeken vind ik ronduit SCHANDALIG!

sezofala

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

Afspraak is afspraak: of het ticket geprint is doet er niet toe.

Tui heeft een stoel gekocht bij Phuket en die is nu gevuld. Als ze gaan omboeken zitten ze met een lege stoel en moeten ze een ticket kopen bij een andere airline waar ze dus geen winst op maken.

Kortom: afspraak is afspraak.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

En daar heb je aan te houden!!Zo is dat in de reis wereld.En gelijk hebben ze want dan kan je aan het veranderen blijven..Een beking is nu eenmaal een boeking.!!!!!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Dat kan wel zo wezen, maar als ik hier die verhalen lees, zou ik er ook al het mogelijke aan doen, om er van af te komen, zonder teveel verlies.

Wat een leuk vooruitzicht hebben die mensen zeg! Nou, echt niet!

Sterkte mensen en blijf proberen om er vanaf te komen, of om te kunnen boeken.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

sezofala en gast: of jullie hebben zelf nooit in zo'n positie gezeten zo als velen nu, waarschijnlijk ook niet een vlucht geboekt bij Phuket Air, of werken jullie op een van de reisbureaus?? Maar je mening mag je geven hoor, ben er alleen niet mee eens.

Tui en Kras vallen allemaal onder Arke. 333Travel valt ook onder Arke. Zijn allemaanl overkoppelende bureau'tjes van Arke.

erikje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door erikje »

Niet helemaal. Holland International, Arke en Kras zijn allemaal eigendom van TUI, en gigantische duitse touroperator. Omdat 'World of TUI' in Nederland maar niet wil aanslaan, worden de oude namen weer meer van stal gehaald. Vandaar ook de naam ArkeFly voor de nieuwe airline. Kijk er trouwens niet raar van op wanneer in de niet al te verre toekomst deze club de TUI-stoelen naar Azië voor z'n rekening gaat nemen. Zeker wanneer het bij Phuket niet snel beter gaat.

Gesloten