LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ook Pimmetje was niet racistisch hij wenste alleen dat de buitenlanders de
Nederlandse normen respecteerde.
Ook lees ik nergens over racisme dat maak je er zelf van econoom.
Overigens als jij afgestudeerde econoom bent en ik lees die reactie van je die
vol met fouten zit dan is het niet gek dat Nederland naar de k l o t e gaat.
Ik stem tegen omdat alles door je strot geduwd wordt door deze regering
zonder behoorlijk uitleg.
Ook de cultuur van graaien en snaaien bij de E U neemt behoorlijke vormen aan
en zoals het er nu uitziet wordt het nog erger en daar wil ik niet voor betalen.
Als volgens jou de economie 15 % is toegenomen tijdens de E U dan schaffen we gewoon de btw af wordt alles 19 % goedkoper de mensen gaan weer kopen
Nederland wordt goedkoper we kunnen weer koncureren uit de EU stappen
weet zeker dat Nederland Nederland weer wordt maar ja ik ben geen "econoom"

Gast

nee, dat is niet racistisch bedoeld. ik ben zelf ook een buitenlandse. wat ik ermee wil zeggen is; als de grote landen het straks voor het zeggen krijgen . dan kun je er vanuit gaan dat ze ook hun normen en waarden steeds meer door willen drukken en tot uiting willen brengen. ik ben geen nederlandse , maar ik was het in grote lijnen wel eens met pim fortuin . niet vanwege racistische overwegingen , maar omdat wij steeds meer moeten betalen voor iedereen die wel kan werken maar die het niet willen. omdat het voor de meesten te gemakkelijk gemaakt wordt om hier te blijven zonder er moeite voor hoeven te doen. op de antillen wordt nederland vakantieland genoemd. dit weet ik van een antiliaanse vriendin. en dit is niet de schuld van de antillianen of de nederlandse bevolking maar van de regering.

Gast

Gast schreef

Maar ja de grote economische voordelen zien jullie niet. Ik als afgestuurd econoom durf te beweren dat 15% van de naoorlogse groei ten bate is van de eu. MAW als we niet waren toegetreden, dan zaten we op een 15% lagere groei. Eerder is Noorwegen al aan bod gekomen, en In onderzoek welke noorwegen en Finland vergeleek, is gebleken dat de economie in finland vele malen hoger is geweest in de jaren 80 en 90. terwijl natuurlijke bronnen en desolaatheid (afgelegenheid) vergelijkbaar zijn.

Afgestudeerd en niet zien dat de landen die de euro niet ingevoerd hebben, het beter doen dan de landen die hem wel ingevoerd hebben, getuigd van een econoom die tijdens de les heeft zitten slapen.

Job20

Ongelezen bericht door Job20 »

econoom die tijdens de les heeft zitten slapen
U praat kolder....We zijn voor 80% afhankelijk van de amerikaanse beurs....Als die elke keer lager staat krijgen onze beursmensen alweer de spartelingen om angst te krijgen, en het effect is dan dat de beurs daalt en bedrijven minder winst en omzet hebben met tot gevolg dat er bezuinigt moet worden en met dat vervolg onslagen en werkelozen en daarna minder uitgaven van deze conumenten met als gevolg minder inkomsten voor de staat en bedrijven.....

GeenEU

Ongelezen bericht door GeenEU »

Stel dat we niet bij de EU waren gegaan, dan was er hier geen Euro geweest.

Dat had betekent dat we ten eerste geen 180 Euro per persoon per jaar in de bodemloze put van de EU waren aan het pompen geweest, geld waar we zelf geen enkele cent van terugzien. Oftewel hadden we in Nederland 2.880.000,- jaarlijks meer te besteden gehad. Reken dat eens om naar de guldenprijs (koers 2,20371) en dan blijkt dat we jaarlijks ongeveer Fl. 6.350.000.000,-- aan Europa kwijt zijn :!:

Lijkt me toch duidelijk dat als dat bedrag in ons eigen kikkerlandje was geïnvesteerd dat de burgers niet zo hoefden te worden uitgemolken als nu het geval is. Dat had dan weer betekend dat niet zoveel burgers in de problemen waren gekomen en de economie ook stukken beter was geworden dan dat hij nu is.

Ik heb die EU folder, oftwel papier voor in het kleinste kamertje ook doorgenomen. In de folder staat het vol van de term "recht hebben op", maar tussen het daadwerkelijk krijgen en er recht op hebben, is nog altijd een heel groot verschil. Uit de folder blijkt dat men nog geen flauw idee heeft hoe ze dat allemaal willen gaan realiseren, want daar wordt geen woord over gerept. Wat voor financiële gevolgen dit heeft, is al helemaal niet over nagedacht.

Stel nu dat ze dat "recht hebben op" willen realiseren. Een aantal voorzieningen die wij reeds kennen, zoals werkloosheidsuitkeringen, oudedagvoorzieningen en recht op zorg, die zijn er momenteel niet in bepaalde andere landen, bijvoorbeeld de Oost Europese landen. En daar we het dan over het "wij gevoel" hebben in Europa en het teveel geld kost voor zo'n land om dat alleen te financieren, zullen ze bij de EU aankloppen om dat recht te realiseren. Daar de EU ook geen geldbomen heeft, mogen de grootste betalers nog meer geld ophoesten.

En wie mag dat betalen denkt u? Een groot deel van die uitgaven komt wel weer terecht op het bordje van de braafste jongen uit de klas, die nu al de grootste nettobetaler is, Nederland genaamd, want van kale kippen zoals de Oost Europese landen kun je niets plukken, die zullen alleen de hand ophouden. Met andere woorden, we mogen nog meer gaan bijdragen en zullen derhalve nog meer uitgeknepen gaan worden door onze overheid, alleen voor het "wij" gevoel in de EU.

Buiten de kosten die er nodig zijn om alles wat ze van plan zijn te realiseren, moeten ook nog eens de arme landen binnen de EU gesteund worden met de nodige miljarden. Alleen de gedachte al dat wij als grootste nettobetaler met nog meer kosten worden opgezadeld, zou de overheid al wakker moeten maken, maar blijkbaar zijn er maar weinigen daar die hun verstand kunnen gebruiken. Ik durf zelfs te voorspellen, dat als Nederland zo dom is, om die grondwet aan te nemen, Nederland binnen 10 jaar al op zijn minst het drievoudige aan Europa mag gaan bijdragen als het al niet meer is.

Wat me met name stoort in die grondwet, is dat het EU recht voor het nationale recht gaat en dat de landen met de meeste inwoners een zwaardere stem krijgen. Met andere woorden Nederland heeft geen fluit te vertellen, maar mag wel flink betalen. Dat een land wat veel inwoners heeft, maar geen cent wil/kan uitgeven voor de EU en alleen maar uit de Europese kas zit te graaien, meer te vertellen heeft dan wij, verontrust me ontzettend. Als ze die wet eerlijker hadden willen maken, hadden ze moeten zeggen dat het land wat het meeste geld ophoest, de zwaarste stem krijgt en landen die helemaal niets bijdragen of zelfs de hand alleen maar ophouden, helemaal niets te zeggen hebben.

Als we die grondwet aannemen, lopen we een zeer grote kans dat we enkel als domme melkkoe voor de EU fungeren, want zelf hebben we geen enkel zeggenschap. En ik pas ervoor om Nederland te laten kaalplukken en ten gronde te laten richten door de EU.

Moge duidelijk zijn dat ik nee stem.

Gast

ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb gelezen over de nieuwe grondwet.

als nederlands ingezetene en vanuit mijn opvoeding kun je niet tegen of voor stemmen als je alles daarover bestudeerd .

maar... omdat met de intrede van de euro alles

Gast

ik stem tegen de grondwet.

er zijn positieve punten maar.... alles overziende en zeker wat er na intreding van de euro is gebeurd,heb ik geen vertrouwen.

ik mag er op af gerekend worden , als ik ongelijk krijg!

ik denk dat als de nieuwe grondwet doorgaat ,we er niets mee opschieten.

sterker nog ,het wordt helemaal niets.

geldverslindend ,als ik aan de euro denk (kom weinig in het buitenland)
ben ik er niets mee opgeschoten, maar achteruit geboerd ipv vooruit.

bedenk dat grote landen meer stem procenten hebben en nederland volkomen wordt ondergesneeuwd .

je kunt dat zien aan de begrotings perikelen .

nederland is het braafste jongetje in de klas(gerrit zalm)
en wat zijn we er mee opgeschoten? de slechtste economie van alle eurolanden momenteel .

kortom ik stem tegen.

Dirk#4

Ongelezen bericht door Dirk#4 »

Doordat de SP een campagne houd om tegen te zijn, stem ik voor...Mijn stem word namelijk niet zozeer bepaald door de mensen die voor zijn...Maar dus juist door de mensen die tegen zijn... Als ik hun bezwaren lees, tegen de europese grondwet... Ben ik daardoor sterk beinvloed, maar dus niet positief...En als de SP tegen is met hun gebruikte argumenten... Stem ik zeker voor...

NeeTegenEU

Ongelezen bericht door NeeTegenEU »

Dirk#4
Geplaatst op: 17 Mei 2005 09:15 Onderwerp:

Doordat de SP een campagne houd om tegen te zijn, stem ik voor...Mijn stem word namelijk niet zozeer bepaald door de mensen die voor zijn...Maar dus juist door de mensen die tegen zijn... Als ik hun bezwaren lees, tegen de europese grondwet... Ben ik daardoor sterk beinvloed, maar dus niet positief...En als de SP tegen is met hun gebruikte argumenten... Stem ik zeker voor...
Dat moet je vooral om zo'n reden doen, dat is dus echt niet slim. Dus argumenten dat de EU ons kapitalen gaat kosten en we geen ene reet te zeggen hebben binnen de EU, interesseert jou niet en dat beïnvloedt jou negatief, met andere woorden, jij betaalt graag teveel en hebt graag niets te vertellen?

Moet je vooral voor gaan stemmen, maar dan niet achteraf als een kleind kind gaan zitten mekkeren dat je het schandalig vindt dat je je tot op het laatste hemd uitgekleed wordt als je mag gaan dokken voor de rest van Europa en steeds minder voor je centen terugkrijgt.

Als ik jou was, zou ik me eerst eens goed verdiepen in de materie, alvorens je stem uit te brengen. Hierbij doel ik dat je je ook eens moet afvragen wat met elk punt bedoeld wordt, dan zul je zien dat jouw voorstem wel eens heel snel kan omslaan in een stem tegen.

Gast

Een veentuele grondwet hoort op 1 A4-tje te staan. Volgens mij gaat dit veel verder dan een grondwet en hebben we hier in de tokomst niets te zeggen over ons eigen land.

Ik stem tegen.

g.nolting

Ongelezen bericht door g.nolting »

ik stem tegen de grote heeren die alleen de macht willen en niet denken aan jan de arbeider die hen betalen om de dingen die ze doen alleen voor zich zyn bedoeld en dat is graaien. :twisted: :twisted:

Gast

Ik denk dat ik niet ga stemmen, er zijn zoveel domme mensen in NL die alleen maar tegen gaan stemmen omdat ze zo graag het huidige kabinet willen pesten, maar inhoudelijk hebben ze geen mening over de grondwet.

Dus ik stem niet, hopelijk wordt de opkomst van 30% niet gehaald. Wat heb je aan een referendum als een groot deel van de bevolking alleen de regering wil pesten door nee te stemmen. Mijn inziens helemaal niets.....

Foute gedachte

Ongelezen bericht door Foute gedachte »

Er zullen heus wel meer mensen gaan stemmen dan 30%. En denk je nu werkelijk dat we tegen stemmen om onze "zo geliefde" overheid te pesten, misschien doet een deel dat wel, maar het grootste deel zal dat zeker doen, omdat hij/zij echt tegen de grondwet is, die pas echt kant noch wal raakt.

Als je je eens zou verdiepen in de materie, zou je inderdaad tegen stemmen.

NietStemmenIsDom

Ongelezen bericht door NietStemmenIsDom »

Door niet te gaan stemmen, leg je ons lot in handen van onze regering. En dan weet je de uitkomst ook al, bij te lage opkomst zullen die hoe dan ook voor de grondwet zijn. Dat is echt niet wat je wil, ons lot aan dat stelletje clowns in Den Haag overlaten, het verleden heeft reeds uitgewezen dat deze groep de ene na de andere blunder maakt.

gertie

Ongelezen bericht door gertie »

Och mensen waar maken we ons toch druk om!!!De grondwet komt er toch enWIJ hebben helemaal NIETS in te brengen.
Het nederlandse volk en dan zeker de minder rijken zijn gewoon verplicht mee te lopen met de kudde.
Ik stem natuurlijk tegen en ben het spuugzat dat we niet voor vol worden aangezien,er wordt met ons gesold(euro,ziekenfonds wao en ga maar door)Van de andere kant hebben we de macht zelf in handen en als we eens met ons allen een week zouden staken lag Nederland op zijn achterste!!!!!!!

groetjes Het leven is toch zo mooi :

sja...

Ongelezen bericht door sja... »

Als Nederland tegen stemt en de rest van europa stemt voor, gaat het feest dan alsnog door? Of kan Nederland zich dan terug trekken?

koenbaart

Ongelezen bericht door koenbaart »

Ik heb vroeger in America op school gezeten en een van de leukste dingen van Europa was de verschillende cultuuren en landen met al die verschillende gewoonten. Wij Nederlanders zijn ook niet gevraagd om de Euro! Denken ze in Den Haag echt dat we niet trots zijn op ons land? Ik stem nee op de Europeese grondwet.

Stem uitbrengen!

Ongelezen bericht door Stem uitbrengen! »

Beste Sja,

Als er maar 1 land tegen de grondwet stem gaat het hele verhaal gewoon niet door.

We zullen dan na verloop van tijd weer worden opgeroepen voor een volgende stemronde.

Iedereen heeft een folder in de brievenbus ontvangen, daarin staat alles omschreven.

Lees deze folder gewoon even goed door, dan zul je erachter komen dat het niet zo eenvoudig is de grondwet er doorheen te drukken, wat wel de indruk is bij vele van ons.

Succes en groeten

sja...

Ongelezen bericht door sja... »

Dank u :D

Helaas geen folder :o

sja... :?

vanessabergsoeff

Ongelezen bericht door vanessabergsoeff »

ik stem ook NEE tegen de europesegrondwet punt uit!!!!

Gesloten