LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

als ik zo lees zijn er 3 a 4 mensen die een klacht hebben.

Hoeveel hebben wel goede ervaring met een philips dvd recorder.

Begrijp me goed ik veroordeel niemand maar gewoon een vraag, aangeziener maar een paar mensen reageren.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

als ik zo lees zijn er 3 a 4 mensen die een klacht hebben.
Nou, Queenfan, dat ben ik niet met je eens. Heb je die RADAR uitzending gezien en het percentage klachten betreffende de Philips DVDRs? Klik een willekeurig type Philips recorder aan op Google en ga dan eens naar Kieskeurig waar eigenaars van die recorders hun mening geven.
Hier eentje betreffende mijn DVDR 990 van Philips.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 68B522.htm

Het is diep en diep treurig dat zulke crap op de markt mag komen!
Mvg,

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

Ikk begrijp je frustraties, en nee heb de uitzending gemist.


En als ik zo de beoordelingen zie van alle dvdrecorders van Philips op Kieskeurig.nl is het allemaal (op 3 na) een voldoende.

Maar goed nogmaals begrijp je frustraties, maar ik en mijn ouders en broertje hebben (gelukkig) niet die problemen.

Maar afgaande van de beoordelingen is een DVDR3452H een goede optie aangezien een algemene cijfer een 8,8 heeft gekregen, of een DVDR7310H met een 8,4 maar beide zijn wel prijzig

http://www.kieskeurig.nl/product/081C67 ... 33E03C.htm
http://www.kieskeurig.nl/product/DC5AEC ... 3338EE.htm

Als ik met dit geluk, als ik naar ga hoeveel problemen mij zijn bespaart, ook eens bij de staatlotterij heb :D

egielen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:53

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door egielen »

Kijk en huiver dan maar eens bij het lijdend voorwerp van de RADAR-uitzending, de 725H. Een en al doffe ellende die je in de reviews leest:

http://www.kieskeurig.nl/review/3B2AC2D ... 3E1415.htm

Valt me nog mee dat er een 6,6 voor duurzaamheid is uitgekomen.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ueenfan:
Maar afgaande van de beoordelingen is een DVDR3452H een goede optie aangezien een algemene cijfer een 8,8 heeft gekregen, of een DVDR7310H met een 8,4 maar beide zijn wel prijzig
Die beoordelingen betreffen veelal de bevindingen gedurende de eerste maanden. Mijn DVDR 990 werkte de eerste 18 maanden heel goed en als ik een oordeel had gegeven over die periode zou dat zeker 8 geweest zijn. Als echter na 18 maanden de laserunit de geest geeft zoals bij de meeste klachten over dit wanprodukt van 1000 euro dan heb je niets aan goede ervaringen in het begin. Ik was nog steeds in de veronderstelling destijds dat de indicatie "Disk Error" idd aan de nieuw gekochte Philips +RW disks lag. Ook Philips liet mij in die waan! :(
Toen na 2 jaar ook koop DVDs werden aangeduid als "No Disk" ging er ook bij mij een ledje branden van " Defekte recorder" Dat had Philips mij eerder moeten vertellen toen ik hen over dit probleem ( Disk Error) had aangeschreven !
Na reparatie ( andere laser unit)die 6 maanden(!) duurde was het aanvankelijk weer Okay maar na 10 DVDs was het weer mis en wacht ik nu nog steeds op een coulance regeling omdat de laserunit niet meer door Philips op voorraad is. Geen wonder, al die dingen gingen stuk! Hier zit ik dus nog steeds te wachten op een regeling die maar niet loskomt! Reparatie niet mogelijk omdat er geen reserve onderdelen meer zijn bij die 'wereldzaak' Philips en over de brug komen met een fatsoenlijk voorstel ter vervanging van een recorder van 1000 euro schijnt in hun customer service reglement niet voor te komen!
Wat moet je nu met zo'n firma? Die is toch niet geloofwaardig meer!

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

@queenfan
heb nu nog steeds een Philips DVDR70 zonder problemen, must be lucky
Dan mag je jezelf idd guus geluk noemen. Maar hoe lang nog

hier de recenties van die dvdr70:

http://www.kieskeurig.nl/review/88E9413 ... 2E3D27.htm

of de 75 dan:

http://www.kieskeurig.nl/review/9DD30F7 ... 2F67D9.htm

Ik hoop dat je flink op de koffie mag komen, en dan terug denken hoe je geholpen hebt er niks aan te doen. En hier steeds durft te verkondigen hoe goed ze wel niet zijn terwijl er stapels bewijzen liggen. start anders je eigen topic voor de Philips fans ofzo
Laatst gewijzigd door South75 op 22 feb 2007 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

En vergeet niet. Bij de nieuwere types bij kieskeurig geven de mensen hoge cijfers voor degelijkheid terwijl ze het apparaat net hebben. belachelijk dus. Bij de dvdr70 / 75 / /880 / 990 enz kun je pas goed zien hoe het ervoor staat. Deze mensen spreken uit ervaring!

Daarom laat queen fan ook alleen de informatie zien en niet de reviews met de klagende mensen en de goeie punten die ze geven nadat ze hem een week in bezit hebben.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Ik vraag mij af of er bezitters zijn van een Philips DVDR 990 die géén problemen hebben gehad. Het is toch bij de wilde spinnen af dat een laser unit vervangen werd en dat na 1 stukje opnemen en 10x iets afspelen die vervangen, dus NIEUWE laserunit, wéér stuk is! Als een autofabrikant een defekt aan een auto constateert dan roept hij die auto's terug en het defekte of verdachte onderdeel wordt vervangen door een betrouwbaar onderdeel. Dan duwen ze er toch ook weer niet zo'n zelfde "fout " onderdeel in! Bij Philips dus wel ! :(
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit überhaupt zomaar mag en kan! Deze gehele discussie zou eigenlijk nooit mogen plaatsvinden! Dat het tóch gebeurt is een schande voor Philips!

Mijn oudste zoon heeft begin vorig jaar ook een Philips harddisk recorder gekocht en heeft die 2x naar de reparateur moeten brengen omdat de lade bleef vastzitten. Dit is een type 725. Nu draait dat ding wel goed hoorde ik . Ook nieuwe firmware moeten downloaden.Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat! ( Hij kende mijn problemen met de 990 maar dacht dat een harddisk geen problemen zou hebben !) Al doende leert men! :cry:
Mvg, vdW

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ South_75, Ik heb deze nu denk ik 3 a 4 jaar (weet het eigenlijk niet meer) en al die tijd zonder problemen.
Oke heb een keer mijn firmware moeten updaten en hij loopt af en toe vast maar niet hinderlijk vast lopen is in die jaren denk ik 3 keer voor gekomen, te verwaarlozen dus).

En daarbij heb ik de link door gegeven naar de pagina mt alle dvd recorders van Philips zodat iedeen zelf kan kijken.
Ik hoop dat je flink op de koffie mag komen, en dan terug denken hoe je geholpen hebt er niks aan te doen. En hier steeds durft te verkondigen hoe goed ze wel niet zijn terwijl er stapels bewijzen liggen. start anders je eigen topic voor de Philips fans ofzo
Dat ik een goede ervaring heb met een dvd recorder van Philips wil nog niet zeggen dat ik de fustraties van jullie begrijp.
Ik geef mijn ervaring daar is een forum voor, en als je niet met me eens ben mag dat natuurlijk maar de wel even normaal.

En daarbij zijn er (22-02-07 19:27 uur) zijn er 29 stemmen op de poll itgebracht en 14 tevreden en 15 ontevreden toch vreemd, maar goed jij hebt goede ervaring met Sony ben ik blij om.

may bee
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door may bee »

Laten we nou niet elkaar in de haren vliegen maar samen een blok vormen. In dit forum is al gevraagd om je bevindingen (en het niet nakomen van Philips op beloftes gedaan aan radar) naar radar te mailen. DOEN!
Ik stel ook voor om maandag voor de uitzending allemaal te bellen (lijnen zijn vanaf 19.00 uur open!) DOEN?!

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

queenfan

Excuses, ik liet me even gaan omdat je voor de 3e keer philips komt aanprijzen hier, terwijl ik iets probeer te beteken voor gedupeerde. Zelf ben ik er redelijk vanaf gekomen. Juist die dvdr 70 van jou was een heel slecht apparaat. En daarbij de 75 de 80 de 890, de 880 en de 990. Dit buiten de hd recorders nog. Alleen ben ik bang dat de eigenaren van die recorders niet naar Radar kijken.

Ik had ook een dvdr 70 en dat ding stond meer in reparatie dan dat ie thuis stond. Ik weet gewoon zeker dat het uitval percentage nog veel hoger was dan de HD's waar ze het bij radar over hebben. Heb heel wat persoonlijk onderzoek gedaan destijds. Overal hetzelfde verhaal. Als je bovengenoemde types op kieskeurig bekijkt moet dat toch ook duidelijk zijn. Ik vind het gewoon niet normaal hoe de mensen bij de neus genomen worden door multinationals, en niemand die er wat tegen doet. Of kan doen.

Maar jammer dat deze mensen het probleem achter zich laten, en het willen vergeten, want die 15 tegen 14 had nog veel hoger moeten zijn. En dan besteden ze bij Rader aandacht over het puntje van de ijsberg en Philips lacht zich suf.

Ik vind het persoonlijk ook niet normaal dat je firmware moet updaten en je apparaat van bijna 500 euro vastloopt. Bij mij gebeurde dit bij 7 van de 10 opnames. En dan wil je lekker kijken wat je opgenomen had en niks daar. Todat ie het helemaal begaf en 3x is gerepareerd. Nadat de lasers bij philips op waren kreeg ik een waardecheck van 200euro omdat ik 5 jaar garantie gekocht had. Heb wat bijgelegd en voor Sony gegaan omdat deze overal als beste eruit kwam (nog voor de radar uitzending). Ik heb dus totaal 580 euro betaald, waarvan ik nu 200 over heb, en dit na een hoop gedoe, op en neer rijden en maanden zonder recorder zitten. En dan vind ik nog tot ik er goed vanaf kom.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat jij hem niet echt vaak gebruikt. En daardoor misschien de enige in nederland bent die nog een werkende dvdr70 heeft. De Sony merk je gewoon aan dat ie veel beter ontwikkeld is en overal meer over nagedacht. De verkoper zei (net zoals meerdere mensen in dit forum) dat de meeste Philipsen terug komen voor reparatie en dat de qualiteit en service van Philips triest is. Het liefst willen ze er vanaf (hoe veel winkeliers al gedaan hebben)maar dat gaat zomaar niet.

Motto van philips is; goedkoop produceren, als de buit maar binnen is. De consument zoekt het maar uit. Wij zijn groot en zij zijn klein. Je leest zelf in het forum hoe ze de mensen nog steeds bij de neus nemen. Aan dit gepruts van Philips moet een eind komen. Ik denk ik leg het even uit.

En dan kom jij steeds reclame maken voor Philips hier, Foei :wink:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ south_75, excusses aanvaard en ik wil Philips helemaal niet aanprijzen.

Zand er over.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Vandaar ook dat knipoog erachter :wink:

zand er over ja

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

het :wink: had ik uiteraard begrepen.

ruben13
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 23:33

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door ruben13 »

Hallo vdW:

Een stukje uit je proza:
"Je eerste zin had moeten luiden dat Philips qua technologie heel hoog STOND! Er waren ooit echte uitvinders bij Philips. Neem de cassetterecorder, de CD (met Sony) en SACD..........enz "
Op het eind schreef je dat je een philips fan WAS !
Helaas in grote lijnen ben ik het met je eens.
Op een paar gekke bedienings 'onlogika' met de afstandsbediening na ben ik nog niet ontevreden met de 3330 HD dvd recorder.[/quote]

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door kica1 »

Toevallig hebben wij heel recent een probleem gehad met onze Philips Harddiskrecorder DVDR 3330h/19.

Deze speelde geen enkele dvd/cd meer en gaf alleen maar de melding NO DISC

Op het moment dat ik dit bij Philips meldde was dit apparaat 1 jaar en 2 weken in gebruik (dus twee weken uit de garantie)

In overleg met Philips is het apparaat opgestuurd naar E-Care in Duiven.

Wij hebben uiteindelijk een aanbod naar aanleiding van de coulance regeling gekregen.

Omdat wij onze recorder een dik jaar gebruikt hebben (de harde schijf functioneerde perfect) konden we tegen bijbetaling van EUR 65,-- (exclusief BTW) onze recorder laten omruilen. Hier kwamen wel nog de transportkosten heen en terug naar E-care bij.

Afgelopen dinsdag kregen we een splinternieuw apparaat binnen, dat voorzover nu na te gaan is prima functioneert. Ook hebben we weer een jaar garantie op de nieuwe recorder.

Het traject tussen opsturen en terugontvangen nieuwe recorder heeft in het totaal precies twee weken geduurd.

Wij zijn heel tevreden over de manier waarop Philips dit voor ons heeft opgelost!

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Rubewn13:
Hallo vdW:

Een stukje uit je proza:
"Je eerste zin had moeten luiden dat Philips qua technologie heel hoog STOND! Er waren ooit echte uitvinders bij Philips. Neem de cassetterecorder, de CD (met Sony) en SACD..........enz "
Op het eind schreef je dat je een philips fan WAS !
Helaas in grote lijnen ben ik het met je eens.
Op een paar gekke bedienings 'onlogika' met de afstandsbediening na ben ik nog niet ontevreden met de 3330 HD dvd recorder.
[/quote]

Ja, Ruben, je kan van mij moeilijk verwachten dat ik nog vertrouwen in Philips produkten en hun service heb. Na mijn klacht over de Philips +RW disks die Disk Error aangaven liet Philips mij in de waan dat het inderdaad aan die disks lag. Men had natuurlijk moeten vertellen dat er ook een fout in het apparaat zelf kon zitten! Dat kwam, zoals ik later bij Kieskeurig las, bij dit type heel vaak voor !
De reparatie duurde 6 maanden omdat Philips enorm laks was met toestemming voor een coulance reparatie. Er werd een nieuwe laserunit in gezet die na 10 disks afspelen en 1 opnemen wederom de geest gaf. Nieuwe reparatie is onmogelijk omdat er geen reserve laserunits meer op voorrraad zijn bij wereldfirma Philips!
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd aan CE Repair in Dordrecht met de vraag of Philips n.a.v. RADAR eindelijk eens over de brug komt met een redelijk voorstel voor een ander apparaat. Sinds december 2006 staat mijn defekte recorder bij CE Repair! Eerder 6 maanden! En dat alles omdat die Philips laserunit in die recorder gewoon een miskleun was en nu zelfs niet meer op voorraad is bij Philips. Die DVDR 990 kostte wel 1000 euro! Mag je dan "iets"verwachten?

Ik wens je veel "geluk"met je 3330HD want dat schijn je hard nodig te hebben met Philips DVDRs!
Philips gaat zich meer en meer werpen op de fabrikage van medische apparatuur! Als die even betrouwbaar is als die DVDRs dan moet je ook veel geluk hebben bij een operatie! :shock:

pebee
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2007 15:03

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door pebee »

Ik heb eind tachtiger jaren 2 grote Philips producten aangeschaft, een audioset en een tv . Beiden waren relatief snel stuk. Toen ruim 2 jaar geleden de dvdrecorder 725H voor een spotprijs door V&D werd aangeboden heb ik het merk nog eenmaal het voordeel van de twijfel gegeven. Had ik het maar nooit gedaan!
Binnen een jaar was hij al stuk en had Philips 6 weken reparatietijd nodig. Inmiddels is hij weer defect!
Philips weet drommels goed dat er een slecht product op de markt is gezet
Ben niet van plan om van het 'genereuze' coulance aanbod gebruik te maken. Zonde van mijn geld! Nee, meneer Philips, neem je verlies! Gewoon gratis de gedupeerden tegemoet komen. That will makes things better!


vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Ik heb eind tachtiger jaren 2 grote Philips producten aangeschaft, een audioset en een tv . Beiden waren relatief snel stuk. Toen ruim 2 jaar geleden de dvdrecorder 725H voor een spotprijs door V&D werd aangeboden heb ik het merk nog eenmaal het voordeel van de twijfel gegeven. Had ik het maar nooit gedaan!
Aldoende leert men. Philips is niet langer de Philips die wij vertrouwden vanwege kwaliteit en service. Je kan 1 koper 1X bedonderen maar je kan niet alle kopers altijd bedonderen. Je krijgt dan toestanden zoals nu met de DVDRs. Een relatief hoog aantal klachten die je alleen zou kunnen verwachten van een onbekend merk of Kruidvat DVDRs van 100 euro.



Tja, dat zou ik natuurlijk ook wel willen, mijn 929 euro terug! Of een gelijkwaardige DVDR maar dan vrij van "bugs ".
Philips heeft van die mooie slogans gehad zoals "Philips, dan is het goed "en " Let's make things better !" Misschien begrepen wij als consumenten dit laatste verkeerd en was dit voor Philips intern gebruik bestemd! Ze beseften dat veel prut gefabriceerd werd. Op de TV was enige tijd geleden eens een bobo van Philips die toegaf geen wijs te worden uit het programmeren en instellen van dit soort apparatuur. Dat MOEST eenvoudiger, vond hij. Nou, ik vind het nog steeds een crime! Toen kwam die slogan: Sense and simplicity. Nou ja, sense? Wat heeft het voor sense om rotzooi op de markt te dumpen? Simplicity? Is dat zo simpel? Al die klachten afhandelen, slechte reklame, ontevreden kopers enz enz. Een betere slogan zou zijn :
Because of customers we exist, therefore we should listen to them!
Philips customers service dept. moet opnieuw geïnstrueerd worden hoe te handelen bij gerechtvaardigde klachten van klanten.

Mvg

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Wat wel grappig is als je bij google bijvoorbeeld; philips dvd recorders intikt, Kom je bij dit topic uit. of bv, philips waardeloos etc etc. Hopelijk google'en ze bij Philips ook wel eens

:D

vdW: Bij marktplaats bieden ze de modellen wat jij hebt gratis aan. Weinig gebruikt staat er ook nog bij. Maar ook iemand die zijn 990 aanbied voor 150 euro, en een dvdr 70 voor 130euro, terwijl je ze al nieuw krijgt voor 129 nu. lache.

Maar het grootste gedeelte is "met klein defect" kwestie van schoonmaken of "voor de techneuten" En de rest van de 400 aangeboden philips recorders krijg je voor een paar tientjes. Bij de meeste staat ook voorzichtig gemeld: af en toe zegt ie "no disc"

Het is me wat
:lol:

Gesloten