90% van de consumenten zijn mensen die kunnen internetten, e-mailen etc maar van de hardware of software geen kaas hebben gegeten
En dat is nu juist wel een probleem. Als consument heb je echt wel de plicht om jezelf te informeren.
Al jaren vergelijk ik computers met autos. Ik heb geen verstand van auto's, wel van computers! Een auto moet het gewoon doen. Ik breng deze naar de specialist voor het onderhoud en daar betaal ik ook voor.
Dit zou je met computers ook moeten doen. Deze moet het gewoon doen en als er iets mee is, ga je naar de specialist.
In het geval van de auto vindt iedereen dit de normaalste zaak van de wereld, bij computers juist niet.
En ik ben ook van mening, dat als een computer werkt, ga er dan niet aan sleutelen. Installeer geen zaken, die je niet nodig hebt.
En als koopadvies het volgende. Als je er geen verstand van hebt of je weet eigenlijk niet wat je er mee wil doen en daar wil je je ook niet in verdiepen, koop dan een veel te dure. Deze zijn goed en je kan er nu alles mee. En mocht je in de toekomst meer willen, dan kan het ook nog.
En als je je er wel in wil verdiepen, ga dan naar de vakhandel. Daar krijg je advies en wordt je PC op maat samengesteld. En dan ben je goedkoper uit dan moet zo'n veel te dure alleskunner.
En nee, ik ben geen (tevreden) klant van ikbenik of zoiets. Ik schrijf uit eigen ervaring.