Dus als de topicstarter nu eens naar de rechter stapt en vervolgens de uitspraak hier vastplakt weten we eindelijk allemaal dat ik gelijk heb: de juwelier is niet verplicht die kutoobon te vergoeden.13.2 Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt
-
Re: Cadeaubon kwijt geraakt
-
en TS zou zich inmiddels toch verplicht moeten voelen te reageren op deze geweldige (petje af ) on topic bijdragen die inmiddels toch
zijn geleverd ???
>cybertje<
zijn geleverd ???
>cybertje<
Kijk!
We kunnen het wel!
Ontopic blijven!
Ongeloofelijk, hoe houden we het vol?
We kunnen het wel!
Ontopic blijven!
Ongeloofelijk, hoe houden we het vol?
Hoeveel zijn er zo dom cadeaubonnen van boven de 100 euro te verliezen?
Dus waarom zou deze controle niet kunnen.
Inderdaad zou een naamregistratie een optie zijn, maar dan is het geen cadeaubon maar een tegoedbon.
Ik heb het dan ook niet over dat de winkelier verplicht is deze verliezer te gemoet te komen, maar het zou kunnen gezien er een mogelijke registratie is die kan aantonen. Ten tweede werd mij verweten en schreeuwend gevraagd om bewijsvoering mijn bijdrage (de wettelijke).
Echter bij een juwelier zullen er ook bedragen boven de 10.000 gekocht kunnen worden dus is er verplichting wel degelijk verplicht.
Groeten Jan O.S.D.
Dus waarom zou deze controle niet kunnen.
Inderdaad zou een naamregistratie een optie zijn, maar dan is het geen cadeaubon maar een tegoedbon.
Ik heb het dan ook niet over dat de winkelier verplicht is deze verliezer te gemoet te komen, maar het zou kunnen gezien er een mogelijke registratie is die kan aantonen. Ten tweede werd mij verweten en schreeuwend gevraagd om bewijsvoering mijn bijdrage (de wettelijke).
Echter bij een juwelier zullen er ook bedragen boven de 10.000 gekocht kunnen worden dus is er verplichting wel degelijk verplicht.
Groeten Jan O.S.D.
Het kan allemaal zo gemakkelijk zijn vandaag de dag.
Cadeau bonnen boven bv 50 euro gewoon registreren, en wat mij betreft een bon met zulks een bedrag en hoger zelfs op naam.
En alleen de te naam gestelde mag de bon verzilveren.
Groet T
Cadeau bonnen boven bv 50 euro gewoon registreren, en wat mij betreft een bon met zulks een bedrag en hoger zelfs op naam.
En alleen de te naam gestelde mag de bon verzilveren.
Groet T
Hoi Toolboy (T)
Eens. Maar dan is het geen cadeaubon meer.
Het valt als al omschreven onder waardepapieren dus een (ik durf deze haast niet meer te schrijven) een verplichte wettelijke volgnummering.
Eens. Maar dan is het geen cadeaubon meer.
Het valt als al omschreven onder waardepapieren dus een (ik durf deze haast niet meer te schrijven) een verplichte wettelijke volgnummering.
Toolboy (T)
Nog lulliger is dit, door veel crimineel geld (zwart geld) worden wij als ondernemer steeds strenger aangepakt dus ben je wel verplicht een controleerbaar systeem bij te houden.
Gezien ik ook motorfietsen verkoop boven de 10 duizend euro ben ik verplicht hiervan deze aan de belasting door te geven van wie ik dit ontvangen heb.
Alleen stom maar je kunt ook in twee keer kas voldoen.
En een houder van een waardepapier is degene die zich door het tonen van het waardepapier waarin de betrokken schuld is belichaamd, kan presenteren als rechthebbende schuldeiser aan wie betaald moet worden.
Nog lulliger is dit, door veel crimineel geld (zwart geld) worden wij als ondernemer steeds strenger aangepakt dus ben je wel verplicht een controleerbaar systeem bij te houden.
Gezien ik ook motorfietsen verkoop boven de 10 duizend euro ben ik verplicht hiervan deze aan de belasting door te geven van wie ik dit ontvangen heb.
Alleen stom maar je kunt ook in twee keer kas voldoen.
En een houder van een waardepapier is degene die zich door het tonen van het waardepapier waarin de betrokken schuld is belichaamd, kan presenteren als rechthebbende schuldeiser aan wie betaald moet worden.
En Toch
Een Kado bon vertegewoordigt een waarde.
Krijg je een velig betrouwbaar en eerlijk systeem,en wordt niemand te kort gedaan.
Betalen aan toonder
Groet T
Een Kado bon vertegewoordigt een waarde.
Krijg je een velig betrouwbaar en eerlijk systeem,en wordt niemand te kort gedaan.
Betalen aan toonder
Groet T
-
En dat is dus het probleem van de topicstarter en de juwelier, want die is de bon kwijt dus het is heel goed mogelijk dat een andere toonder dan TS dat ding inleverd.Een Kado bon vertegewoordigt een waarde.
Betalen aan toonder
Dus moet daarom de winkelier dan voor de kosten opdraaien, omdat de klant slordig met die bonnen omgaat?En dat is dus het probleem van de topicstarter en de juwelier, want die is de bon kwijt dus het is heel goed mogelijk dat een andere toonder dan TS dat ding inleverd.
In mijn ogen is er een verliezen en wel de klant.
Een systeem opzetten waarbij naast nummerregistratie ook een naamregistratie wordt opgezet, zal denk ik niet werken.
Want een cadeaubon geef je aan iemand anders en dan klopt die naamregistratie niet.
Zo is het gehele systeem ook niet opgezet.
De winkelier hoeft niet de verantwoordelijkheid te dragen voor het eventueel verlies van de cadeaubon door de consumenten. Want ik heb het al diverse keren aangegeven dat de consumenten zelf verantwoordelijk zijn voor het verlies.
Dus als ik een kaartje via internet zou kopen voor de Efteling en ik krijg die kaartjes via de post thuisgestuurd en ik raak die kaartjes kwijt, dan kan ik wel bij de kassa zeggen dat ik betaald heb, maar ik heb die kaartjes niet en bij de kassa geven ze heus niet gratis nieuwe kaartjes.
In dit huidige tijdperk is dat zeer gemakkelijk gemaakt.
D.M.V. een computer.
Aleen de naam invoeren en de ean code die op de bon staat.
Legitimatie tijdens het verzilveren!!!
Life can be easy if ya want it
groet T
D.M.V. een computer.
Aleen de naam invoeren en de ean code die op de bon staat.
Legitimatie tijdens het verzilveren!!!
Life can be easy if ya want it
groet T
-
BBCS, als je al mijn reacties had gelezen had je geweten dat TS het van mij lekker helemaal zelf uit mag zoeken.
In een van mijn eerdere posts had ik zelfs de suggestie gewekt dat TS een van de velen is die na de vakantie een 'verloren' zonnebril bij de reisverzekering claimt om de kosten van de reisverzekering er uit te hebben. Dit omdat TS het presteerde in 3 jaar tijd maar liefst 200 euro bij de juwelier uit te geven, er van uit ging dat de juwelier 60% winst maakt, ofwel 120 euro winst in 3 jaar tijd. En dan is bij vergoeding van die bon de kostenpost voor de juwelier 40% van 150 is 60 euro inkoopkosten, gaat af van de winst van 120 euro, dus volgens TS heeft de juwelier in die drie jaar tijd nog 60 euro verdiend als hij die bon zou vergoeden. Samsam dus.
Kwestie van rekenen, zoals TS zelf zegt, alleen vul ik het plaatje even iets verder aan. Helaas hebben we van TS niks meer vernomen...
En dan vindt hij zichzelf nog een hele goede klant. Ik vind hem een hele misselijke kwast
In een van mijn eerdere posts had ik zelfs de suggestie gewekt dat TS een van de velen is die na de vakantie een 'verloren' zonnebril bij de reisverzekering claimt om de kosten van de reisverzekering er uit te hebben. Dit omdat TS het presteerde in 3 jaar tijd maar liefst 200 euro bij de juwelier uit te geven, er van uit ging dat de juwelier 60% winst maakt, ofwel 120 euro winst in 3 jaar tijd. En dan is bij vergoeding van die bon de kostenpost voor de juwelier 40% van 150 is 60 euro inkoopkosten, gaat af van de winst van 120 euro, dus volgens TS heeft de juwelier in die drie jaar tijd nog 60 euro verdiend als hij die bon zou vergoeden. Samsam dus.
Kwestie van rekenen, zoals TS zelf zegt, alleen vul ik het plaatje even iets verder aan. Helaas hebben we van TS niks meer vernomen...
En dan vindt hij zichzelf nog een hele goede klant. Ik vind hem een hele misselijke kwast
Wat een gedoe om dit.
De man is zijn geld kwijt punt uit.
De winkellier een bon kwijt en heeft winst.
De winkellier is tevens een klant kwijt dus geen winst (dom?)
Registratie is vandaag de dag simpel punt uit.
Bloemenman blij met een blijvende klant. (Nita)
De eerlijke vinder gelukkig.
NAK blij met bewijs de wetgeving.
Kwasten? Nee, ik denk dat de topic schrijver is geschrokken van die aanvallen.
Zo benader je ook niemand lijkt ook nergens op het reageren op dit topic is al voldoende dat er gelezen wordt.
De man is zijn geld kwijt punt uit.
De winkellier een bon kwijt en heeft winst.
De winkellier is tevens een klant kwijt dus geen winst (dom?)
Registratie is vandaag de dag simpel punt uit.
Bloemenman blij met een blijvende klant. (Nita)
De eerlijke vinder gelukkig.
NAK blij met bewijs de wetgeving.
Kwasten? Nee, ik denk dat de topic schrijver is geschrokken van die aanvallen.
Zo benader je ook niemand lijkt ook nergens op het reageren op dit topic is al voldoende dat er gelezen wordt.
En dat is dus een punt waarover ik val.De winkellier is tevens een klant kwijt dus geen winst (dom?)
Want de winkelier wordt wel gechanteerd.
"Doe jij niet wat ik wil? Dan ben je jouw vaste klant kwijt!"
"Oke, ik ben die bon kwijt, maar als jij mij geen gratis vervanger geef, dan ben jij jouw vaste klant kwijt!"
Waarom moet de winkelier altijd over zich heen laten lopen? Waarom moet de winkelier altijd water bij de wijn doen en bijna nooit de klant water bij de wijn?
Het komt altijd van 1 kant en de winkelier is gewoon de ***.
Gaan we weer.
Indien er spraken van registratie is kan dit geen probleem zijn.
Beide blij.
Klant heeft zijn nieuwe bon (kost niets meer voor de verkoper indien zo als regel boven)
Verkoper behoud zijn klant.
Indien er spraken van registratie is kan dit geen probleem zijn.
Beide blij.
Klant heeft zijn nieuwe bon (kost niets meer voor de verkoper indien zo als regel boven)
Verkoper behoud zijn klant.
Waarom moet de winkelier steeds water bij de wijn doen???
Omdat er meer winkeliers dan kerken zijn.
Omdat er meer winkeliers dan kerken zijn.