LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] polish robinia

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gerrit van het land
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2012 14:55

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door gerrit van het land »

ook wij zijn voor €11.000,- gedupeerd, het is triest om vast te moeten stellen dat in een beschaafd land als nederland , waarschijnlijk met de wet onder hun arm, mensen zo belazerd kunnen worden. Dat wij het geld kwijt zijn is waarschijlijk iets waar wij mee moeten leren leven. Maar op zijn minst moet men toch de mensen die dit verkocht hebben, met heel mooie praatjes, verantwoordelijk kunnen stellen. Het zou mooi zijn als je op zijn minst je geinvesteerde geld terug krijgt met als winst dat deze mensen aangepakt worden en nooit maar dan ook nooit meer de mogelijkheid van de wet krijgen om van dit soort praktijken gebruik te maken!!!!!!

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door bosse bol »

En ja hoor weer staat hij bovenaan.Dit is al jaren aan de gang.
Uiteindelijk zijn jullie allemaal uit winstbejag in die mooie praatjes
getrapt en zagen jullie alleen maar geld zonder verder te kijken.
Het enigste wat jullie nu doen is hier klagen maar de handen ineen slaan
en werkelijk iets doen gebeurd niet. Zal nu wel de gebeten hond zijn
en weet niet wat voor een zak hooi maar gooi de koppen is bij
elkaar en doe wat.

semarang51
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2012 20:16

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door semarang51 »

wij hebben nog steeds niets vernomen van en over [email protected].
Wie weet hier iets meer over :?: Wij krijgen (misschien ten onrechte) het idee dat dit een afleidingstactiek is van de heer Berkhouwer. Wij vertrouwen op dit moment niemand. Toch erg dat we zover gekomen zijn.

PRF dupe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:04

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door PRF dupe »

Er zijn nu al zoveel mensen (waaronder ikzelf) die benadeeld zijn door Dhr Berkouwer van PRF.
Ik zou zeggen, TROSRADAR maak er eens werk van.
De advocaat ben ik maar mee gestopt, want dit is niet meer te betalen.
Ik kan niet uitsluiten dat er niemand is onder de gedupeerden die het niet erg vind om een rode vlek op zijn auto te krijgen.

nok
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2012 12:34

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door nok »

Beste mensen,
Wij hebben jarenlang niet naar onze PRF belegging omgekeken. Zagen af en toe wel wat zorgwekkende berichten maar hoopten (ja, naief :? ) dat het wel weer goed zou komen. Hebben een paar jaar geleden ook ingestemd met het voorstel om van tussenkappen af te zien en alleen voor een eindkap te gaan want de argumenten van PRF leken hout te snijden (sic!). Tot wij in maart 2012 het voorstel ontvingen met maar EUR 2000 eindopbrengst genoegen te nemen (wij hebben 1 hectare) bij verkoop als biobrandstof. Wij zijn hier in eerste instantie niet op ingegaan (want dan neem je wel een heel groot verlies), maar nu ontvingen wij een tweede schrijven waarin PRF dreigt met een eventueel nog slechtere opbrengst (ja zelfs kosten!) wanneer we hier niet op ingaan. Volgens PRF heeft immers bijna 100% van de beleggers voor de optie verkoop met verlies gekozen en zijn wij nog maar met zo'n 20 beleggers over die niet willen/gereageerd hebben en zou daardoor ons klein oppervlak onverkoopbaar worden. Wij hebben geen enkele mogelijkheid dit te verifieren en vandaar dat wij teneinde raad maar wat zijn gaan googlen en op deze site uitkwamen. Wij zien nu dat er hier al jaren over gepraat wordt en er al minstens 1 rechtzaak geweest is (met helaas slecht resultaat en mogelijk hoger beroep). De makkelijkste oplossing lijkt ons verlies te nemen, dan hebben we tenminste nog wat en zijn we van het gezeur af, maar tegelijkertijd hebben wij het gevoel dat we dan PRF wel heel makkelijk weg laten komen met een voor de beleggers heel slechte deal. Bovendien riekt het dreigen met mogelijk toekomstige hoge kap en andere kosten wel heel erg naar "blackmail" dus alleen daarom hebben wij al twijfels... Wij vragen ons ook af of de 65 mensen die de rechtspraak aangespannen hadden nu wel allemaal ineens met dit voorstel van PRF ingestemd hebben? Lijkt niet erg waarschijnlijk... De enige manier die wij hebben om er achter te komen of er nog meer beleggers zijn die twijfelen en niet met het voorstel van PRF ingestemd hebben is U via deze weg verzoeken zich kenbaar te maken. Zijn we met een voldoende grote groep (en dus meer dan de 20 volgens PRF) dan kunnen we wellicht nog wat doen. Ik denk dan niet zozeer aan procederen (want dat brengt weer veel kosten met zich mee), maar wellicht praten met PRF en/of gezamenlijk verkopen/kappen, nu of later (hadden wij bv eerder van het plan van de heer Jaap Tuin gehoord haddden wij zeker onze hectare ter verkoop aangeboden!).

hans.speelman
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2012 22:50

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door hans.speelman »

Wij hebben niets geaccepteerd er was ons een prognose van 41000 euro voorspeld ik ga niet met een aalmoes accoord, de tussenkap was bedoeld om alle kap kosten te dekken wij zien nooit ergens rekeningen van de tussenpersoon bestaat niet meer alles hebben ze verkocht en niemand weet iets.
Berkhouwer heeft zogenaamd verlies maar ondertussen verkoopt hij ons hout voor eehabbekrats aan misschien zijn eigen bedrijf om er dan wel goed geld voor te vangen???? en ons in de luren te leggen.
Wij hebben niets alleen de lasten en de lening die eraan hing die aflossingsvrij was want dit hout dekte de kosten.
Nu na 9 jaar nog steeds de lening en geen opbrengst dus zijn nu maar zelf gaan aflossen het word gezien als persoonlijke lening dus torenhoge rente.
eer ik hier van af ben duurt het zeker nog 20 jaar.

Wij zijn er met zijn allen ingestonken mooie praatjes en folders maar verders is het lucht.
het zal allemaal juridisch best goed in elkaar zitten maar we zijn gewoon opgelicht. :( :( :evil:

marianne59
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2012 16:14

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door marianne59 »

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kun je eigenlijk nog vertrouwen heer R. van Dijk. Die weer geld vraagd terwijl ik al € 800
Betaald heb voor het eerste proces wat hij verloren heefd.
Yvonne van heemskerk die niet reageerd op emails van gedupeerden waarvan zij de oprichtster was.
Berkhouwer die ons aan het lijntje houd.
:oops: :oops: :oops: we kunnen heel veel van deze boze smile's plaatsen.

Tot wie moeten we ons nog wenden, we moeten samen onze krachten bundelen en een meting organiseren ik woon in het zuiden van het land maar wil mijn huis wel terbeschikking
Stellen hier voor.
[email protected]

elhdries
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 14:24

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door elhdries »

Uiteraard zijn wij ook de mist ingegaan en een beleggingcontract getekend in 2003 voor een bedrag van ca € 20.000,-. Maar we wisten niet dat we te maken hebben met een “crimineel”.
In 2003 kwam bij ons een oud man met een vlotte babbel en ons wijze gemaakt dat wij met garantie kunnen beleggen op een rendabele Robinia… De voorspellingen van PRF zijn altijd veel te optimistisch geweest en niet gegrond op bosbouwkennis. 8000 bomen per hectare. 3 palen per boom en dan 3 Euro per paal: 72000 Euro te verdienen. In tegenstelling tot diverse anderen leek de PRF mij een eerlijke en serieuze organisatie. Echter gaat het hier om frauduleus organisatie was.
Wat is er mis gegaan? Dat weet ik niet. Ik kan slechts gissen op basis van de beperkte informatie die beschikbaar is in 2003. Er lijken problemen te zijn geweest met het weer, tegenvallende groei (misschien waren de percelen niet optimaal geschikt), de aanpak en kosten van de tussenkap, de markt voor Robinia palen. Daardoor zijn de oogsten tot nu toe lager dan de prognose en leveren ook nog eens minder op. Dat betekent dat het rendement voor beleggers lager uitvalt en misschien aan het eind van de rit zelfs negatief is (minder dan de investering terug).
In ieder geval zal het rendement een stuk lager worden doordat PRF nu gedwongen wordt om allerlei kosten te maken die niet begroot waren. Zoals het gezeik van de AFM.
Tevens over de looptijd van deze investering. Bomen hebben jaren nodig om dik genoeg te worden voor de oogst (tussenkap of eindkap). Ook de kwaliteit van het plantgoed en de omstandigheden tijdens het eerste jaar (het weer!) zijn van grote invloed. Het is dus niet vreemd als de verwachte groei 20% tegenvalt. Bovendien kunnen de uitgangspunten van de prognose te optimistisch zijn geweest. Ter gelijke tijd worden de pluspunten op de website van Robinia gepubliceerd!!!
Pluspunten Polish Robinia Foundation
• Meedoen kan al vanaf 2.950,- eenmalig, of € 57,29 per maand
• Er geldt een variabele looptijd van 8, 14 of 22 jaar
• Polen ligt dichtbij. De stand van zaken op de plantage is gemakkelijk te controleren.
• PRF heeft een heldere juridische structuur.
• Professioneel management op de plantage.
• Uit een wetenschappelijk rapport en uit de feitelijke groei blijken dat Noordwest-Polen goed geschikt is.
• De bomen zijn tegen brand- en storm- schade verzekerd bij de Onderlinge Bossen Verzekering in Arnhem.
• PRF biedt u een terugkoopgarantie.
Omdat wij ook met een dikke schuld komen te staan en ons relatie is niet meer stabiele (met drie kinderen), heb ik net als andere ook gereageerd op de site van de gedupeerden “[email protected]” van Yvonne en Harry Heemskerk. Echter krijgen wij steeds hetzelfde standaard mailtje terug: bericht ontvangen en zullen zo spoedig mogelijk bericht krijgen. Bovendien enkele 2 mailtjes gestuurd aan advocaat van Dijk: “[email protected]” Maar tevergeefs. Hij antwoord ook niet. Wij zijn hopeloos. Ik persoonlijk weet niet hoe ik dit verder te bewerkstelligen. Elke suggestie is van harte welkom.

MDouma
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 14:04

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door MDouma »

Goedemiddag allen,

Via email verkeer heb ik aardig wat gedupeerde weten op te sporen maar hier staan er nog veel meer vermeld.
Ik heb alle email verkeer van afgelopen jaar gebundeld maar kan deze helaas niet toevoegen.
Het komt erop neer dat wij vandaag een brief hebben ontvangen van PRF de Hr Berkhouer dat wij 140 euro moeten betalen omdat zij een tussen kap hebben gehouden en die verkocht hebben aan de
Bio-energie.
Dit wordt toch te gek voor woorden. Hieronder staat mijn email adres. Mijn eerdere voorstel was om een stichting op te richten van mede gedupeerden. Ik ga er nog steeds voor.
Het spijt me te moeten melden over de werkwijze van de Hr van Dijk maar daar ben ik ook niet echt over te spreken. Dat heb ik in eerdere mailing ook al duidelijk gemaakt. Tot nu toe ben je alleen maar nog meer geld kwijt en je hoort er nooit wat van.
Wie o wie zou dit gezamenlijk willen oppakken.
Jammer genoeg besteed het programma hier te weinig aandacht aan. Peter R de Vries misschien, of anders Stegeman?

Mvrgr Menno Douma [email protected]

nok
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2012 12:34

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door nok »

Beste allen,
Ook ik heb deze week een brief van de heer Berkouwer ontvangen met een rekening voor een tussenkap waar ik helemaal niet om gevraagd heb! Ik heb in 2009 ingestemd met "alternatief 1" dwz afzien van tussenkappen en alleen nog 1 eindkap na 22 jaar. Een flinke tegenvaller weliswaar maar het leek verstandig. Op het bio-brandstof aanbod eerder dit jaar ben ik niet ingegaan want dat vond ik wel erg mager en alles is zo ondoorzichtig dus waarom zou je zonder slag of stoot een verlies van meer dan 90% accepteren?! De tussenkap rekening nu lijkt een boodschap te zijn: "werk mee en acepteer je verlies (dwz ga voor het biofuel aanbod) of je krijgt alleen nog maar meer kosten".... onacceptabel en ik hoop dat velen met mij hier niet aan toegeven! Tussenkap als oogst is in mijn geval sowieso onaanvaardbaar omdat ik van tussenkappen afgezien heb en snoei/opschoning van de percelen uit oogpunt van onderhoud is contractueel voor rekening van PRF.
Ik volg deze site met interesse en sluit mij graag aan bij een gezamenlijke actie.
Groeten.

PietDeBakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2012 23:36

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door PietDeBakker »

Wij hebben net ook de brief gekregen waarin ons gemaand werd het geld voor de tussenkap te betalen. Dit is belachelijk omdat wij ons hadden aangemeld voor de kap voor de biobrandstof. We willen ook heel graag met zoveel mogelijk belanghebbenden in contact komen om:
1. Ervaringen uit te wisselen over wat Polish Robinia Foundation met ons in de loop van de jaren individueel gecommuniceerd heeft;
2. Gezamelijk actie te ondernemen naar PRF;
3. Gezamelijk juridische stappen te overwegen.

Ons email adres is [email protected]

mroest
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2013 16:57

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door mroest »

Hoi gedupeerden,

Wij hebben afgelopen zaterdag een bijeenkomst gehad met gedupeerden van PRF om de krachten te bundelen. Ik denk dat het goed is als zoveel mogelijk gedupeerden zich hierbij aansluiten. Misschien kunnen we een vuist maken. Er is meteen een website gemaakt en ik wil iedereen aanraden om naar de site te kijken en je aan te melden. http://www.robiniaplatform.nl/

Mark Roest

Jinx0000
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2013 21:54

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Jinx0000 »

Beste allen,

De gedupeerden van Polish Robinia Foundation kunnen www.robiniaplatform.nl bezoeken en daar meer informatie ontvangen over verdere stappen. Dit is een belangrijke beweging voorwaarts voor de gedupeerde investeerders.

lomega
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2013 15:12

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door lomega »

Zelf heb ik ook geinvesteerd in bomen bij de polish robinia foundation.Kortgeleden heb ik een bezoek gebracht aan mijn bomen. Ik kan niet anders concluderen dat Prof Berkouwer al zijn afspraken is nagekomen, alle beloofde bomen (nageteld) staan op het perceel. De groei verloopt niet snel maar dat komt naar mijn idee wel goed.
In dit forum wordt regelmatig geschreven over oplichting, ik kan mij daar niets bij voorstellen.

Age de Jong

Masysel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2013 13:15

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Masysel »

Ik dacht even Googlen over PRF en wat schetst mijn verbazing....zoveel gedupeerden!! Ook wij zijn opgelicht om te investeren in bomen. 0,3 hectare gekocht zodat ook wij een lening konden afsluiten met lagere maandlasten. Ik heb alle berichten gelezen en wat viel mij op? Er zat 1 persoon tussen die netjes is behandeld : "Age de Jong" vriendjespolitiek?? Ook nu hebben wij een brief ontvangen van PRF (gedateerd 14 juli 2013) om een door hen opgestelde brief te schrijven dat wij accoord gaan met €750,00 per hectare en tevens het contract te beëindigen. Terwijl wij destijds ook hebben gekozen voor verkoop aan bio-energie. We moesten zelfs ons banknummer controleren want er zou binnenkort geld gestort worden! Tuurlijk niets ontvnagen.....Heeft iemand advies wat te doen??

jacqueline65
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2013 23:13

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door jacqueline65 »

ook ik ben stom geweest om er in te trappen heb in 2006 7450.00 euro ingelegd en kreeg een brief over dat ik het contract nu kon beëindigen ik heb dat gedaan en kreeg vandaag een brief terug van de heer berkhouwer dat een dezer dagen 187.50 op mijn giro word gestort ik heb hem gelijk gebeld en gevraagd hoe dat kan en dan kreeg je te horen dat je gewoon pech gehad heb ik ben hier echt ziek van hij moet gewoon gestopt worden voor er nog meer gedupeerden komen hij weet inderdaad niet wat die aanricht ik hoop dat iemand een manier weet hoe we het aan kunnen pakken en dan ben ik er zeker bij

Dronryp64
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2012 11:28

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Dronryp64 »

Ik heb in 2004 voor zo 9000 euro geïnvesteerd in PPR en zoals wij hier allemaal weten, zou dan na 8 jaar én gekapt én uitbetaald worden.
Intussen weten we dus ook dat de hele hardhout handel een zeepbel blijkt te zijn en waar dus kennelijk niemand grip op heeft.
Ik ben een kleine zelfstandige en had mijn spaarcentjes hier ingestoken om dan wat extra's te genereren als een soort pensioentje maar ja....., weg dus want!!!
Zaterdag 17 aug. jl kreeg ook ik een slordig stencil zonder briefhoofd wat anders wel zo was, met de melding dat ik binnen een maand moet aangeven om akkoord te gaan met uitbetaling van 600 euro's tegenover een investering van destijds 9000 euro's.
Is er dan niemand die hier iets mee kan doen of een idee/advies heeft ??!!
Wellicht Omroep Max of de Ombudsman..., er zijn zoveel andere organisaties die hebben gesjoemeld t/m banken en waar dan wel oplossingen voor werden gevonden.....
Laten we de poot stijf houden want ik las hier dat de een 750 euro per ha zou krijgen, bij mij gaf hij aan 2000 euro per ha, dus wie zegt hoe het écht zit??
Ik vind het allemaal natte vingerwerk....
Laten we in de pen gaan en wat proberen...niet geschoten altijd mis....!

kaap003
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2013 11:45

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door kaap003 »

Helaas zijn wij er ook in gestonken en gaan voor zo'n 7000 euro de boot in! Op 14 juli voor de zoveelste keer een 'dreig' brief gekregen dat het nu of nooit was en we genoegen moesten nemen met veel minder. Maar als je niet reageert we geen gebruik wilde maken van de af/verkoop, dus ik reageer niet want ik ga niet akkoord met het bedrag. Wat schetst mijn verbazing? Krijg nu een brief met een afkoopsom van 384 euro die men gaat overmaken naar mijn bank en dat het contract hiermee is beëindigd??? Wie kan hier aub wat over roepen/mee doen!! Help trosradar, jullie kunnen toch wel iets doen tegen deze graaiers, die misschien naïeve mensen, maar met de beste bedoeling in iets geïnvesteerd hebben?

Dronryp64
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2012 11:28

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Dronryp64 »

[color=#FF0040
GOEDEN DAG LOTGENOTEN.................

VANDAAG WEER EEN BRIEF GEHAD VAN BERKHOUWER MET EEN LAATSTE MOGELIJKHEID OM MIJN CONTRACT..(INLEG 9000 EURO) AF TE KOPEN VOOR...JAAA.. LÉÉS HET GOED VOOR 600 EURO !!
IK HAD EERDER IN AUGUSTUS OOK HIER EEN REACTIE GESCHREVEN EN DAARNA CONTACT OPGENOMEN MET OMROEP MAX, DEZE ZIJN EEN AANTAL ZAKEN VAN PPR NAGEGAAN EN KWAMEN DUS TOT DE CONCLUSIE DAT EEN AANTAL MENSEN DIE OOK GEDUPEERD WAREN, EEN RECHTSZAAK WAREN AANGEGAAN MET BERKHOUWER, MÁÁR DEZE ZAAK OP ALLE PUNTEN HEBBEN VERLOREN.

JE KUNT DIT EVENTUEEL NALEZEN ; http://www.robiniaplatform.nl knopje; juridische stand van zaken

HET IS NATUURLIJK EEN UITERST TREURIGE ZAAK DAT JE ZO VAN JE GELD AFKOMT, WAAR JE DACHT EEN EXTRA CENTJE TE KUNNEN SPAREN..... MÁÁR ZOALS ZE OOK BIJ OMROEP MAX ZEIDEN; VAN EEN KALE KIP KUN JE NIET PLUKKEN EN WIE WEET ALS JE NOG LANGER WACHT. IS OOK BERKHOUWER NIET MEER TE VINDEN....
IK GA MIJN CONTRACT BEËINDIGEN MÁÁR BEN OOK WEL HEEL BENIEUWD OK IK MIJN GELD..NOU JA...EEN SOORT FOOI DAN...WERKELIJK NOG KRIJG WANT ZOALS HET TOT NU TOE IS GEGAAN, VERBAAS IK ME NERGENS MEER OVER!!
VEEL GELUK ALLEMAAL EN IK LAAT HET RESLUTAAT, ALS HET ER IS... NOG HIER WETEN !!

MARINUS....

Gesloten