LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gelukkig
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 14:53

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door gelukkig »

Hallo Allemaal,

Wat is dit een onzin forum geworden,het heeft mij giga geholpen en heb inmiddels mijn bed geleverd gekregen en slaap heerlijk!!!niet via van dam maar via het slaapkamercentrum in zoetermeer,wanneer ik mijn bed via vandam toch moet afnemen (wat niet kan vanwege de te lange levertijd en de aangetekende annulering die slaapkamercentrum voor ons heeft verstuurd)dan neemt dit bedrijf het over!!!!wat een service,ben er super mee geholpen!!!
Ik ben blij en wil via deze weg Slaapkamercentrum Zoetermeer bedanken!

Groeten Ursula

dirk1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 17:54

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door dirk1 »

Hallo.

Ik heb vorige week een email naar de curator gestuurd of ik mijn bed via een ander slaapkamerwinkel kon bestellen.
Ik kreeg vandaag bericht terug met de volgende mededeling:
"onder de gegeven omstandigheden staat het u vrij om rechtstreeks met de leverancier contact op te nemen, teneinde alsnog te trachten levering te bewerkstelligen"
Dus ik hoef nu niet bang meer te zijn om straks met 2 leveringen te zitten als ik mijn bed bij een andere winkel bestel.


Gr. Dick

dirk1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 17:54

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door dirk1 »

Hallo.

Er staat ook nog in de brief:

"Na inventarisatie kan ik u berichten, dat de boedel de leveringsverplichtingen niet gestand kan doen".

"Indien u een (aan)betaling heeft gedaan, laat de faillissementswet niet toe dat deze (aan)betaling door de boedel aan u wordt gerestitueerd, nog afgezien van het feit, dat daartoe in de boedel geen financiele middelen aanwezig zijn".

Gelukkig geld dit niet voor mij, maar helaas denk ik dat heel wat mensen hun geld kwijt zijn.

Ook staat er in dat "kantoorhoudende in Rotterdam, Capelle a/d Ijssel, Zoetermeer en Breda, welke vennootschappen inmiddels ook in staat van faillissement verkeren".

Ik hoop hiermee misschien wat duidelijk gebracht te hebben.

Gr. Dick

nadine_7
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:23

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door nadine_7 »

hallo allemaal,

voor iedereen die op zoek is naar een nieuw bed heb ik een tip.
frans mets de bedderij in bergschenhoek. deze winkel is aangesloten bij het CBW, wat ik een groot pluspunt vindt.
Deze winkel verkoopt o.a. auping, tempur en pullman. je wordt erg vriendelijk behandelt en je krijgt daar echt een goed en passend (slaap)advies. tevens vind ik dat de service van deze winkel erg goed is. en deze winkel verkoopt naast bedden ook meubels van o.a. rolf benz en hulsta. dus bent u opzoek naar een nieuw bed of nieuwe meubels, dan is een bezoekje aan deze winkel absoluut de moeite waard.

frans mets de bedderij is gevestigd op de bergweg zuid 140 in bergschenhoek.

dirk1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 17:54

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door dirk1 »

Hallo.

Ook ik ben naar Slaapkamercentrum in Zoetermeer gegaan, ik heb daar hele goede zaken kunnen doen.
Ik heb zelfs een groot gedeelte van mijn relatiekorting bij v. Dam, ook bij hun gekregen.
En ook door de schuld van v. Dam waren ze bij Norma ook nog niet aan mijn bed begonnen, en sliep nu al 2 weken op de grond.
Mijn bed komt nu mede door problemen met levering van de stof pas 2e helft van febr.
Nu hebben ze net een mooi leenbed gebracht wat ik gratis mag gebruiken tot mijn nieuwe bed word geleverd.
Ik hoefde alleen een klein bedrag aan voorrijkosten te betalen, maar daar werd ook het bed nog voor gemonteerd.
Zodoende slaap ik vannacht weer in een goed bed dankzij het Slaapkamercentrum.

Gr. Dick

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is een goede tip van Nadine_7. Een fijne zaak waar je goed kunt onderhandelen. Toen wij keken naar een nieuwe slaapkamer ging er zo 25% van de prijs af.

Akke de Jager
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 12:10

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Akke de Jager »

Hallo,

Ook ik ben slachtoffer van dit van Dam debacle. Het geld probeer ik terug te halen, maar in de tussentijd heb ik wel een bed nodig! Online dé oplossing gevonden namelijk http://www.lekkerslapenshop.nl. Hier heb je echt hele goede korting en het wordt GRATIS thuis bezorgd! Via Ideal betaald dus veilig en keurige service en afhandeling!

Nu maar hopen dat mijn Van Dam aanbetaling weer retour komt!

Basje101
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2008 14:05

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Basje101 »

Heel vervelend voor al die mensen die bij van Dam quality beds hun geld kwijt zijn zonder een product geleverd te krijgen.

maar ik wil u even meegeven dat er nog maar een paar bedden fabrikanten over zijn in de wereld, kijk bijvoorbeeld maar is bij

[url=http://www.hildinganders.se/companyBrands.asp]

al deze merken zijn dus van 1 bedrijf, dus om in gebreke te blijven bij hun leveranciers was voor van dam niet zo heel moeilijk, het waren er maar 1 of twee :lol:

Er zijn in Europa nog een paar kleine fabrikanten over die hun klanten nog zo netjes mogelijk proberen te helpen, zo vragen wij eigenlijk nooit een aanbetaling (alleen als het echt een speciaal bed moet zijn wat wij apart moeten maken) betaling bij afleveren is toch ook mooi :)

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Lurf »

Laat ik ook nog maar eens reageren in mijn eigen topic. Ik ben inmiddels uitstekend geholpen door Beds & Bedding in Hilversum. Zij hebben ervoor gezorgd dat mijn (reeds geproduceerde) bed alsnog snel geleverd is en mijn aanbetaling bij Van Dam hebben ze volledig gecompenseerd. De bezorging verliep uiterst correct (heb ik ook wel eens anders meegemaakt), en bovenal, ze bezorgen op zaterdag!

kedaral
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2008 10:32

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door kedaral »

Hoi Lurf,
Nou laat ik dat (als 1 van de eerst reagerende) dan ook maar doen voor het Haags Beddenbedrijf. Die leverden binnen 2 weken netjes een flexa bed voor mijn zoon, dit in tegenstelling tot van Dam die er dacht 8-10 weken voor nodig te hebben.

Trouwens wel raar eigenlijk, dat als je als bedrijf al weet dat je het niet gaat halen, toch lekker blijft doorgaan met verkopen. Het voelt bij mij aan als een criminele activiteit, maar misschien kunnen anderen dat gevoel bij mij wegnemen???

Groeten!

bed
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:12

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door bed »

Ook wij zijn gedupeert en weten echt niet wat te doen. Bed in april met een leuke actie besteld. We werden 8 weken later gebeld dat het bed geleverd kon worden maar het huis was en is nu nog steeds niet opgeleverd en als we dan alles zouden betalen dan mocht het bed bij van Dam in het magazijn blijven staan. Heel toevallig hoorden wij afgelopen vrijdag dat van Dam failliet is. Omdat wij het hele bedrag hebben betaald en het bed nog bij van dam staat zeiden wij tegen de curator of we het bed niet geleverd kunnen krijgen waarop we het antwoord kregen: als het fysiek niet geleverd is, is het niet je eigendom......oja dacht ik maar ik heb wel fysiek betaald!!!! Ben nu 5000 euro lichter en kan nergens een bed halen omdat wij alles al betaald hebben. Heeft iemand nog een oplossing??? Heeft iemand misschien een orginele brief van Van Dam hoe die er uit ziet?

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Lurf »

@bed: wat bedoel je precies met "een originele brief van Van Dam"?

Zoals de curator het ziet heb je 100% aanbetaald en is Van Dam zijn leveringsplicht niet nagekomen. Omdat je bed al sinds juni bij Van Dam staat, en je ook rond die tijd betaald zult hebben, valt daar wel wat op af te dingen. Het gaat erom dat je aannemelijjk kunt maken dat het bed wél geleverd is, maar dat jij het in bewaring hebt gegeven bij Van Dam. In dat geval valt het niet onder de failliette boedel. Als je een afgetekende orderbon hebt, of bijvoorbeeld afspraken op papier, maakt dat het al een stuk makkelijker.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die zeker inschakelen.

bed
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:12

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door bed »

@ lurf: ik wil graag weten hoe een brief van van Dam er uit ziet (hun briefpapier). Ik bedoel dat ik dan kan zien of mijn brief anders is dan van andere mensen, want VAN DAM heeft de boel flink in de maling genomen.

Rechtsbijstand heb ik maar die zeggen dat je juridisch zeer zwak staat.

De vraag is of van Dam uberhaupt nog bestellingen heeft gedaan. Dus tegen klanten zeggen dat ze gaan bestellen en een aanbetaling laten doen of het hele bedrag laten betalen, maar vervolgens niks bestellen bij de leveranciers....

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Lurf »

Als je wil weten of Van Dam je bestelling doorgeplaatst heeft en of het bed ook daadwerkelijk aan hun geleverd is kun je het beste (rechtstreeks of via een andere dealer) contact opnemen met de fabrikant.

Ik heb alleen een bestelbon van Van Dam, die ziet er niet bijzonder uit. Het is zo'n geel doordrukpapier met linksboven "Aankoopbevestiging", Ordernummer, mijn gegevens etc. Links onderaan staat het logo van Van Dam Quality Beds en rechtsonder een kader met een verwijzing naar de algemene voorwaarden. Helmaal onderaan staat een kvk nummer (131140, het nummer van de vestiging Rotterdam), btw nummer en bankrekeningnummer.

Ik zou mijn rechtsbijstand eens vragen wat ze wél kunnen doen i.p.v. wat ze niet kunnen doen. Juridisch zwak of niet, het minste wat ze kunnen doen is een claim op je bed neerleggen bij de curator.

JKA
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2008 21:19

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door JKA »

Sorry maar ik heb waarschijnlijk onder een steen gezeten maar ik had van dit alles geen idee!

Ik heb een tijd terug (10-10-2008) een bed besteld bij deze firma. Verwachte levertijd 12 tot 14 weken. (Swissflex had achterstand.....) Het bed zou medio december geleverd zou worden maar ik had geen haast en heb dus vandaag pas gebeld of er iets bekend was. niets dus!
Verkeerde nummers, geen gehoor etc. Google gestart en... failliet &%@##!$%@$$# maar..... géén aanbetaling gedaan :lol:
Waarom laat een currator niets van zich horen?
Wat gebeurd er nu met mijn order? blijft deze staan of is die automatisch geannuleerd met het faillisement? Ik had al gelezen dat je je aankooporder schriftelijk moet annuleren waarna je schriftelijk accoord moet krijgen. Alleen bij wie dan als je met niemand contact krijgt?

Tsjonge wat ben ik blij dat ik NOOIT een aanbetaling doe behalve een symbolisch bedrag!

Veel sterkte aan diegenen die wél geld zijn kwijtgeraakt

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Lurf »

@JKA: de curator heeft een tijdje geleden een brief rondgestuurd (aan degenen die zich bij hem gemeld hebben) waarin staat dat Van Dam niet meer aan zijn leveringsplicht kan voldoen en dat het, gegeven de omstandigheden, toegestaan is om rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant teneinde de levering alsnog te bewerkstelligen. Annuleren hoeft volgens mij dus niet meer, maar als je het zeker wil weten kun je het beste met de curator bellen (zie mijn openingspost voor de contactgegevens).

Op 10 oktober was Van Dam overigens al bijna failliet (de winkels zijn een week of twee later dichtgegaan, en het faillissement is begin november uitgesproken), dus het zit er dik in dat jouw bestelling niet eens is doorgeplaatst.

JKA
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2008 21:19

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door JKA »

Deze week heb ik contact gehad met de currator. Aankoop bij van Dam geannuleerd.

Hierna bij Kalkman te Bodegraven geweest. Hier gelukkig uitstekend geholpen. Het bed is nu hier besteld en wordt eind februari geleverd. Betaling pas ná oplevering! (en geen aanbetaling)

Nog een paar weekjes op ons oude bed en dan eindelijk alles rond!

Jeroen

R.J.H.
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:15

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door R.J.H. »

Ook ik kan een boekje opendoen over Van Dam. Ik heb in 2007 een bed gekocht bij Van Dam. Deze is in tegenstelling tot jullie bedden keurig op tijd geleverd, maar wat bleek: er was ons niet geadviseerd voetbeugels te nemen. Hierdoor kunnen wij het electrisch verstelbare deel niet gebruiken omdat het matras daarna een hakve meter omlaag geschoven is.
Na een bezoek aan de winkel (april 2008) werd ons beloofd dat deze nageleverd zouden worden met een levertijd van 8 weken.
Na vele telefoontjes, brieven en emails en aan het lijntje te zijn gehouden bleek dat we naar deze voetbeugels kunnen fluiten. De serie is inmiddels uit de handel, Van Dam failliet en de beugels kunnen enkel in de fabriek van Eastborn gemonteerd worden wat op een grote kostenpost zal gaan berusten aangezien Van Dam dit kosteloos zou regelen. Dus leuk zo'n duur bed waarvan de helft onbruikbaar is....
Inmiddels heb ik wel het 06-nummer van Marcel van Dam himself, maar hij liegt de hele boel bij elkaar. Zegt al weken dat er elk moment een doorstart gaat plaatsvinden van de winkel in Delft, maar tot op heden niets vernomen.
Is er een andere beddenzaak die deze service kan verlenen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door sjoegel »

RJH die winkels kijken wel uit ! Kun je zelf niet iets fabriceren.

R.J.H.
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:15

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door R.J.H. »

Ik vind het persoonlijk nogal zonde om op een bed van ruim 6500 euro een zelfgemaakte voetbeugel te zetten. Ik hoop dat ik er op een of andere manier nog aan kan komen.

Gesloten