Ik zal pogen alles te beantwoorden:
Mijn vrouw d'r contract loopt over een week of 5 af, en verlenging is dus niet aan de orde. Ze wil er ook niet verder omdat nu duidelijk is dat 'normaal' haar werk doen met de dag moeilijker word. Op dit moment ontwijkt ze alle betrokken personen om in ieder geval haar werk normaal te kunnen doen.. Is geen gezonde werksfeer. Doorgaan daar is dus allesbehalve wenselijk.
U heeft met die vriendin/collega gesproken, ik adviseer Uw vrouw contact op te nemen.
Dat U zich mengt in een urenverantwoording (welke bij de leidinggevende van Uw vrouw ligt) dat is Uw keuze. Uw vrouw vraagt U all te way te gaan, dus schijnbaar wilt Uw vrouw die vriendin/collega ergens een hak zetten? Heb ik het correct?
Als zij geen rol had, vind ik het ergens niet juist dat U en Uw vrouw de desbetreffende vriendin/collega er in willen betrekken. Volgens Uw zeggen had zijn geen rol namelijk.
De vriendin/collega had in zoverre een rol hierin, dat ze niet of te laat aan de objectleidster heeft doorgegeven dat heel dat uren delen niet duidelijk kreeg aan mijn vrouw. De objectleidster heeft op verzoek van mijn vrouw niet gereageerd. Omdat de objectleidster geen idee had hoe ze de uren moest verantwoorden is op advies van vriendin/collega heel het urenpotje gedeelt. Dus in den beginne, als iemand een ander een hak heeft gezet is het wel begonnen toen er voorgesteld werd de uren in loon te delen. Zo voelt mijn vrouw dat, maar we zijn ook reëel genoeg om te beseffen dat dit niet als zodanig is gedaan. Zoals ik al eerder gezegd heb, als het mijn vrouw vanaf dag 1 duidelijk was dat ze bijna 22 uur als vrijwilligster zou werken om het personeelsprobleem van mevr. de objectleidster op te lossen, had dit probleem zich helemaal niet voorgedaan omdat ze dat
niet gedaan zou hebben. Niemand werkt voor niets in 'loon'dienst. De constructie zoals voorgesteld was uren delen in arbeid, er was haar niets duidelijk gemaakt over uren delen in loon. Ook de uren verdelen onder een uitgevallen collega is natuurlijk van de gekke.
De vriendin/collega is op een bepaald moment gevraagd om de hele constructie uit te leggen (dit i.v.m. haar 'promotie' tot voorvrouw). Daar er niets op papier gezet werd bleef het onduidelijk voor mijn vrouw. Dit is door de vriendin/collega persoonlijk opgevat en is het gezeik omtrend de uren tussen haar en mijn vrouw ontstaan. Doordat de objectleidster zich hier willens en wetens niet mee heeft bemoeit terwijl mijn vrouw haar om schriftelijke uitleg gevraagd had, heeft dit verder kunnen escaleren. Dat de vriendin/collega in de overtuiging is dat het wel klopt, en mijn vrouw vind van niet, is dit op een persoonlijk vlak terecht gekomen.
Ze is niet lid van een vakbond, maar de rechtsbijstandverzekering hebben we al op de hoogte gebracht. Deze verwacht ook een aantal te nemen stappen in dit soort zaken, die we momenteel aan het nemen zijn. Hieronder valt bijvoorbeeld de afdeling waar we nu contact mee hebben laten pogen dit minnelijk op te laten lossen.. Laatste stap is een loonvordering, mocht hier ook niet op gereageerd worden komt de rechtsbijstandsverzekering aan de orde wanneer ik dus met een rechtzaak aan kan komen.
Uw vrouw (niet U maar Uw vrouw) zal opheldering moeten vragen aan haar leidinggevende en vriendin/collega.
En dat is meermalen geprobeerd. De objectleidster schoof het af op de vriendin/collega, welke het daarna te persoonlijk oppakte, de objectleidster heeft zich ondanks meerdere verzoeken stil gehouden. Dat ik er uiteindelijk in betrokken raakte is door toedoen van de objectleidster en haar idiote uitspraken. De email die ik stuurde naar het hoofdkantoor is de email van mijn vrouw, alleen wat duidelijker uitgelegd. Deze email is dan ook door de objectleidster (nadat ze het regiokantoor het zwijgen had opgelegd) aan anderen getoond. Dus verzoeken die mijn vrouw gedaan heeft ofwel direct aan de objectleidster, of het hoofdkantoor, zijn niet behandeld en zijn aan derden getoond. Dat geeft nou niet echt motivatie om nog langer te trachten mevr. de objectleidster te betrekken in een normale conversatie.
Ik kan het fout hebben, maar U en Uw vrouw zijn naar mijn mening erg negatief over vriendin/collega.
Wellicht heeft U en Uw vrouw er nog niet aan gedacht, maar hoe moet zij zich voelen?
Hier hoor ik totaal niemand over.
Zoals U en Uw vrouw haar over haar spreken, zie ik geen vriendschap en dan snap ik wel waarom dat vriendin/collega geen contact legt. (wie zou dit wel doen? verplaats U eens in haar dan begrijpt U wat ik wil zeggen)
Omdat heel deze situatie zich op persoonlijk vlak heeft ontwikkeld en niet op 'zakelijk' vlak zoals het zou moeten, is de negatieviteit
over en weer op een breaking-point terecht gekomen. Zoals ik eerder heb opgemerkt heb ik een aantal dagen terug een goed gesprek gehad met vriendin/collega. Dat IK dit gesprek heb moeten houden i.p.v. de betrokken dames zegt al genoeg denk ik.. Ook ben ik er persoonlijk bij betrokken geraakt toen er in de zakelijke sfeer privezaken betrokken werden, want opeens zou ik het allemaal gedaan hebben. Dat betekend automatisch dat ik dus ook recht van spreken krijg, ik word er namelijk al in betrokken.. Waarom, dat vraag ik mevr. de objectleidster nog wel eens. Beide dames leggen geen contact met elkaar, en de echtgenoten van beide dames zijn dit ook meer dan zat. Er is in de privesfeer nu teveel gerommel geweest door het rare spelletje van mevr de objectleidster om dit zo maar even aan de kant te schuiven, te vergeten of zelfs te vergeven. Dit is TE persoonlijk opgepakt door beide partijen..
Haar gegevens worden echt wel doorgegeven, maar de uitdrukking "gooi geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt" is wel van toepassing, omdat we de centen goed kunnen gebruiken..