LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Nou t-mobile klopt zeker niet via achterdeurtjes geld uit de zakken van zijn klanten. De meeste problemen worden zeker opgelost. En in de winkels van hun zijn ze altijd zeer behulpzaam en klantvriendelijk en word je altijd geholpen. Ook al ben je klant van een andere provider. Veel dingen kunnen in de shop al verholpen worden. Dus je hoeft niet aan de telefoon te hangen. Ik weet hoe het werkt als een klant met een probleem komt en als die daarmee in de shop komt dan wordt dat meestal binnen 1 a 2 weken verholpen en zelf in de shop houden ze dit voor je in de gaten. Geloof me maar je kan het veel slechter treffen. Ik weet dat de klantenservice fouten maakt maar dan nog is het 1 van de betere die heel veel service geven. Plus dat je eventueel rekeningen kan betalen in de shop. Dat heeft geen 1 provider. Dit als voordeel dat de betaling met een half uurtje is verwerkt.
Geloof me, t-mobile is zo slecht nog niet. Je kan het veel slechter treffen

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@femrich

Als jij al jaren lang grote klant bent, al zoveel telecommers achter de rug hebt, en alle klantenservices hebt gesproken, waarom registreer je je dan pas vandaag op Radar forum?? en dan nog wel gelijk met een positief verhaal? alsof je tmobile moet verkopen.

Je argumenten kloppen niet, of zijn onvolledig.

Begint al met de klantenservice. die is niet gratis: zelfs als je een "gratis" 0800 nummer met je mobieltje belt, is het niet gratis want je hoort meteen "plus de verbindingskosten van uw mobiele telefoon" o.i.d.
Alleen T-mobile's loknummer 0800 - 7123 voor nieuwe klanten is "gratis"
citaat van de website:
Neem dan contact op met de T-Mobile Klantenservice via 1200*.
Vanaf een andere mobiele of vaste telefoon
Als je een abonnement hebt: 06 - 2400 1200 (standaard beltarief*)
Als je PrePaid hebt: 06 - 2400 1200 (€ 0,25 per minuut*)
* Prepaidklanten betalen € 0,25 per minuut met een maximum van € 12,50).
Relax-abonnement afgesloten ná 11 januari 2010 en Voordeelsim: Standaard beltarief.
Vanuit het buitenland: +316 - 2400 1200 (gewone roamingkosten mobiel<->mobiel)
T-mobile's Online internet kost 15 ct/pm plus de kosten van uw mobiele telefoon.

Er zijn veel horror stories van mensen over de tmobile shops die ondanks alle moeite toch geen verbetering bij het hoofdkantoor konden bewerkstelligen. De "outlets" zijn ook maar een aparte BV.

Dat je eventueel rekeningen kan betalen in de shop zal wel, maar als je een aanmaning moet betalen, kan dat weer niet. Dan moet je die duren klantenservice bellen, en na 20 minuten wachten hoor je dat het alleen kan met een acceptgiromachtiging.

De rest ga ik niet op in. Jouw info is ook niet compleet, maar het wordt kleine lettertjes werk, want dat is de kwaal bij de meeste providers: als je wordt binnengelokt is het zonneschijn en kan alles; als je eenmaal je handtekening gezet hebt, begint te incasso. Ongeacht of de boel in orde is.

Daarbij stelt Elkitchtasso ook een ander probleem aan de orde: veel mensen hier hebben heel veel onnodige ellende met tmobile gehad over onjuist of onvolledige BKR registraties, over giga-hoge dubbele / onjuiste rekeningen die na veel zeuren pas 2 maanden later werden gecorrigeerd, en over afschrijvingen die niet klopten met de rare reactie "we verrekenen dat met uw volgende factuur". Hoezo? Een particulier is niet een bank van lening vooreen mobiele provider?

Dus laten we het houden bij de realiteit van de dag: het is slecht, en we geloven pas dat het beter is, als we een jaar lang hier geen klachten meer lezen.

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

o8oo nummer is zeker gratis!! En als je klachten hebt dan neem je geen t-mobile en neem je toch een andere provider. Ga je lekker per minuut betalen. En laat je je extra geld daardoor uit je zak kloppen. En waarom ik hier nu pas ben maakt toch niet uit. Er is toch ooit een dag voor jou geweest dat jij hier voor het eerst was. Snap niet wat dat hiermee te maken heeft. En als je geen 1 provider goed vindt neem dan geen mobiele telefoon. Heb je er ook geen last van!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door tennis »

femrich schreef:o8oo nummer is zeker gratis!! En als je klachten hebt dan neem je geen t-mobile en neem je toch een andere provider. Ga je lekker per minuut betalen. En laat je je extra geld daardoor uit je zak kloppen. En waarom ik hier nu pas ben maakt toch niet uit. Er is toch ooit een dag voor jou geweest dat jij hier voor het eerst was. Snap niet wat dat hiermee te maken heeft. En als je geen 1 provider goed vindt neem dan geen mobiele telefoon. Heb je er ook geen last van!
Maak je niet druk, neem het met een korreltje zout.
Ook moet je de berichten op andere topic's lezen, dan versta je Ik zeg T-Mobile op!
Blijkbaar heeft hij dit nog niet gedaan, anders was de naam al veranderd in:

Ik heb T-Mobile opgezegd!

juffie_84
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2010 23:00

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door juffie_84 »

Er staat toch duidelijk bij het nummer een sterretje....En daar staat weer onder dat er kosten aan zijn verbonden... maar goed maakt ook niet uit :D

Ik vind het geweldig dat Youp van t Hek dit doet! Mensen lopen al heel lang tegen dit soort problemen aan en kunnen niets tegen die bedrijven beginnen. Youp van t Hek doet het anders...hij gebruik (misbruikt, hoe je het noemen wil) zijn positie. En dan raak je ze op hun zwakke plek: Media. Want dan kan ineens alles! Toeval...? denk het niet!

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan bij HI. Zij hebben dat kunstje ook geflikt en nu hebben ze wel een oplossing geboden en dit is ook zeer goed van ze.
Alleen hetgeen wat je teveel hebt betaald krijg je niet terug! En dat vind ik belachelijk :shock:

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Bij t-mobile krijg je altijd teveel betaalde kosten terug. Het is zelfs zo dat als mensen een klacht hebben dat ze zo lang in de wacht staan dat ze daar een vergoeding voor krijgen. Maar inderdaad alle providers hebben wat. Maar blijf erbij dat t-mobile meerder jaren telecomretailer van het jaar is geworden en dat dat niet voor niks is. Ondanks de fouten kan je het bij een andere provider veeeeeel slechter treffen!!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door tennis »

femrich schreef:ach dat is ook zo tennis :D .

Elke provider heeft wat. En als je je daar zo erg aan stoort neem dan lekker geen mobiele telefoon. Hoef je je daar ook niet druk over te maken;-)
Dat is, wat ik altijd zeg, over providers, bedrijven enz.
De ene heeft met deze slechte ervaring, waar een andere het perfect vind.
Maar je zou zien, dat dit forum een zeur forum geworden is, waar iedereen, meestal eigen schuld, zijn beklaag doet!
Veel plezier hier! :wink:

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

Bij t-mobile krijg je altijd teveel betaalde kosten terug.
JA, DAT IS TOCH NORMAAL [*]het is mijn geld!! [*] en waarom moest ik er dan bij tmobile 4 maanden op wachten ?????[/b]
Het is zelfs zo dat als mensen een klacht hebben dat ze zo lang in de wacht staan dat ze daar een vergoeding voor krijgen.
Nou, dan moet je wel tmobile medewerker zijn om dat te krijgen, want ik heb uren in de wacht gestaan á 25 ct + de kosten van uw mobiele telefoon, en geen cent vergoeding gezien.

femrich, hou toch op met je verkooppraatjes, we hebben je hier al lang door.

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

JA, DAT IS TOCH NORMAAL [*]het is mijn geld!! [*] en waarom moest ik er dan bij tmobile 4 maanden op wachten ?????

Citaat:
Het is zelfs zo dat als mensen een klacht hebben dat ze zo lang in de wacht staan dat ze daar een vergoeding voor krijgen.


Nou, dan moet je wel tmobile medewerker zijn om dat te krijgen, want ik heb uren in de wacht gestaan á 25 ct + de kosten van uw mobiele telefoon, en geen cent vergoeding gezien.

femrich, hou toch op met je verkooppraatjes, we hebben je hier al lang door.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Omdat net iemand schreef dat ze dat bij hi niet kregen. En je hebt het toch al terug gehad. Misschien wat later dan dat de meeste mensen krijgen maar toch je hebt het wel gekregen. De meeste keren zullen ze het geld vast eerder hebben dan pas over 4 maanden. En als jij je zo stoort aant-mobile snap ik niet dat jij hier allemaal tijd aanbesteed. Kan je beter besteden aan dingen die jou wel bevallen? Of heb je die niet of zo!
En hoezo: we hebben je al lang door?? Denk ten eerste dat je voor jezelf moet praten. En als je mij door had dan was je wel gestopt met zeuren. Dus blijkbaar heb jij me helemaal niet door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

tennis schreef:
femrich schreef:ach dat is ook zo tennis :D .

Elke provider heeft wat. En als je je daar zo erg aan stoort neem dan lekker geen mobiele telefoon. Hoef je je daar ook niet druk over te maken;-)
Dat is, wat ik altijd zeg, over providers, bedrijven enz.
De ene heeft met deze slechte ervaring, waar een andere het perfect vind.
Maar je zou zien, dat dit forum een zeur forum geworden is, waar iedereen, meestal eigen schuld, zijn beklaag doet!
Veel plezier hier! :wink:
Ach ja, de 1 heeft problemen met de ene provider en de andere weer met een ander en dat zal altijd zo blijven. Alleen jammer dat mensen altijd alleen maar dingen te vermelden hebben als iets niet goed is. Misschien is een forum starten met dingen die wel goed zijn. Wat zitten sommige mensen toch raar in elkaar. Ben blij dat ik nooit zo negatief ben. Ook zielig voor de mensen om die persoon heen. Zullen ook nooit wel iets goed doen;-)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door tennis »

Ik zeg T-Mobile op schreef:@femrich

Ik heb je wel door, en zal je net zolang stalken tot je weer gewoon aan je werk gaat bij tmobile. Er wachten nl. nog veel te veel klanten op reactie.

Doe die schijnheilige ouderling de groeten. Of heeft ie vandaag al weer genoeg geincasseerd dat ie voor de file al naar z'n 3 ton doorzonwoning toe is, waar mirjam op hem wacht...
Bericht gemeld!
Hier wordt niet gestalkt! :twisted:

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Ik zeg T-Mobile op schreef:@femrich

Ik heb je wel door, en zal je net zolang stalken tot je weer gewoon aan je werk gaat bij tmobile. Er wachten nl. nog veel te veel klanten op reactie.

Doe die schijnheilige ouderling de groeten. Of heeft ie vandaag al weer genoeg geincasseerd dat ie voor de file al naar z'n 3 ton doorzonwoning toe is, waar mirjam op hem wacht...
Waar heb jij het over. Denk je nou echt dat je alles weet. Blijkbaar zie je mij voor iemand anders aan. Ken geen ouderling. Mijn man staat nooit in de file. Want die werkt in de plaats waar wij wonen, hier 5 minuten vandaan. En ik ken ook geen mirjam. Dus weet niet waar je het over hebt.

Dit blijkt maar is weer dat jij totaal niet weet waar jij mee bezig bent. Jij ziet mij zelfs al voor een ander aan na een paar berichtjes. Zielig toch.

En stalk me maar hoor, je weet niet wie ik ben en al helemaal niet waar ik woon. Dus ga je gang maar en leef je uit. :lol:

Verstand van telefoonzaken heb je al niet laat staan mensenkennis!!!!!!

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

tennis schreef:
Ik zeg T-Mobile op schreef:@femrich

Ik heb je wel door, en zal je net zolang stalken tot je weer gewoon aan je werk gaat bij tmobile. Er wachten nl. nog veel te veel klanten op reactie.

Doe die schijnheilige ouderling de groeten. Of heeft ie vandaag al weer genoeg geincasseerd dat ie voor de file al naar z'n 3 ton doorzonwoning toe is, waar mirjam op hem wacht...
Bericht gemeld!
Hier wordt niet gestalkt! :twisted:
Ach het is toch ook zielig. Na een paar berichten denkt hij/zij te weten wie ik ben hahaha. Maar laat 'm maar stalken hoor. Alleen ben ik dan bang dat hij iemand anders gaat stalken want mij kent hij echt niet.

Maar dit laat maar is zien hoe wanhopig iemand kan zijn die totaal geen verstand van zaken of wat dan ook heeft.

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Dit topic kan weer opgeveegd worden, jammer dat het gelijk zon aanvallende wending allemaal krijgt (jegens Femrich). Nergens voor nodig!

Veranderen van provider kan, het is te hopen dat je dan niet bij de ander eenzelfde of ander probleem krijgt. Want daar werken de helpdesken idem dito. Alleen simpele dingen kunnen gedaan worden, complexe problemen worden een hellegang- voor de trouwe klant wel te verstaan ;)

Waar ook uit blijkt dat klanten expres lang inde wacht worden gezet is als je in het keuzemenu kiest dat je klant wil worden. Direct iemand aan de lijn!
Kies je een andere optie dan kan je lang gaan wachten.

Kijk, ik snap het wel... Tuurlijk laat je een nieuwe klant niet wachten, straks bedenkt hij zich oid. Maar je vaste klanten zijn je ook veel waard! (maar niet in de oligarchie van telefoonmaatschappijen.)

In het echt gaat het heel anders. Neem een café waar je iedere maand €30,- een jaar lang uitgeeft. De barman(/eigenaar) doet van alles om jou te plezieren, om je te behouden. Maar hij kan jou ook kwijt raken aan een ander cafe op de hoek.

In de telefonie worden klanten doorgegeven omdat zij nergens heen kunnen, en zonder mobieltje kan tegenwoordig niet meer.

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Eigenlijk is het dus gewoon de slechte marktwerking die providers lui maakt. Er zijn er maar een stuk of 5 die 90% van de bellers heeft. Als zij allemaal weinig doen aan klantenservice, dan verdienen ze er allemaal op*. Klanten raak je niet kwijt, want die schuiven door.

* middels wachtgeld, het lang vasthouden van geld dat niet van hen is (rente) en het frustreren van minder geldbewuste klanten die maar gewoon betalen.

Het zou mij overigens niets verbazen als er prijsafspraken zijn in deze business. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat dat echt zo is. Maar zo'n smsje/belminuut kost niets. Het hele netwerk is allang terugverdient, dus dan houden we onderhoud, innovatie, marketing, salarissen etc over. Veel kosten.. maar zij ontvangen ook heel veel geld voor gebakken lucht.

Gebakken lucht:
- belminuten van abo die vervallen aan het eind van de maand
- minuten die naar boven afgerond worden
- een minuut buiten je bundel is veel duurder dan in je bundel, omdat ze die niet 'vooraf' konden inkopen? Tuurlijk...
- wachtgeld voor klantenservice (want dat zit ook in je belminuut)

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@Elkitchtasso
* middels wachtgeld, het lang vasthouden van geld dat niet van hen is (rente) en het frustreren van minder geldbewuste klanten die maar gewoon betalen.
Het is zelfs niet eens zo dat bij elk contract het wachtgeld voor de klantenservice in de belminuten zit. Er waren hier op het forum ook klachten dat die kosten als duurdere buiten-de-bundel werden afgerekend. Liefst met wat muziek erbij. Op een congres noemde zo'n telecomkommer dat "wachtverzachter".

Je hebt gelijk. Laten we bij de zaak en de feiten blijven. Mooie praat zegt niets, als een klant uiteindelijk niet tevreden is. En dit forum is daarvoor een meetlat.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik zeg T-Mobile op schreef: Als jij al jaren lang grote klant bent, al zoveel telecommers achter de rug hebt, en alle klantenservices hebt gesproken, waarom registreer je je dan pas vandaag op Radar forum?? en dan nog wel gelijk met een positief verhaal? alsof je tmobile moet verkopen.

De rest ga ik niet op in. Jouw info is ook niet compleet, maar het wordt kleine lettertjes werk, want dat is de kwaal bij de meeste providers: als je wordt binnengelokt is het zonneschijn en kan alles; als je eenmaal je handtekening gezet hebt, begint te incasso. Ongeacht of de boel in orde is.
Gek is dat, dat iemand ook positief kan zijn over een provider.
Maar aan je nickname te zien,mag men dat hier niet. Je mag alleen maar klagen blijkbaar! :roll: En waar ik ook last van heb hier,aangezien ik ook wel eens positief ben, ik werk dan gelijk bij dat bedrijf.. Denk nou eens na joh, dat zou een hoop schelen! :wink:

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Misschien een handige tip als je veel last hebt van lang in de wachtrij staan. Ga naar de desbetreffende provider (shop) en leg daar je probleem uit. Heb je geen extra belkosten, word je ook gelijk geholpen en is er een klein probleempje minder.

En niet bij elke provider betaal je per minuut en er zijn ook providers waarbij je je belminuten wel onbeperkt mee neemt. Wat je krijgt dat blijft van jou. En ik blijf erbij waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt. Bij kleine bedrijven minder fouten en bij grote bedrijven meer fouten. Denk dat niemand kan zeggen dat ze nog nooit een fout gemaakt hebben. Niet dat ik dingen goed praat maar fouten zullen er altijd gemaakt blijven worden. Is misschien maar goed ook anders kunnen mensen die op een klachtenafdeling werken hun tas wel pakken;-)

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

'Bellers betalen miljoenen te veel'
© ANP 11 november 2010 17:13

HEERHUGOWAARD - De telecombedrijven KPN Mobiel, KPN Hi en Telfort hebben sinds de invoering van het afrekenen per hele minuut afgerond naar boven samen al honderden miljoenen euro extra verdiend.


Dat heeft Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) berekend op basis van onderzoeken naar het afronden van belseconden.

Door de wijziging van de voorwaarden betalen klanten gemiddeld meer dan 100 euro per jaar te veel voor mobiel bellen, stelt Ferdy Roet van het meldpunt. SMCO is onlangs een actie begonnen om een collectieve claim tegen de telecombedrijven te kunnen indienen.

Het meldpunt roept klanten van Telfort, KPN Mobiel en KPN Hi op zich hierbij aan te melden. Volgens Roet hebben inmiddels ongeveer honderd boze klanten gereageerd die een schadevergoeding of ontbinding van hun contract eisen.

NMa

Voormalig minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) eerder dit jaar gevraagd een onderzoek in te stellen naar de manier waarop telecombedrijven bellende klanten kosten in rekening brengen.

Het was de minister ''opgevallen'' dat het erop lijkt dat partijen ''afgestemd gedrag'' hebben vertoond.

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Nou dan kunnen we in ieder geval zeggen dat het toch een beetje positief is dat t-mobile daar niet tussen staat want ik bel na de eerste minuut gewoon per seconde. Toch nog een positief puntje;-)

Gesloten