LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Bent u erg positief over uw provider? Zo ja, Klik op uw provider!

UPC
14
27%
KPN Digitenne
7
13%
KPN Interactieve Tv
5
10%
Tele2
7
13%
Canaal Digitaal
5
10%
Delta
1
2%
Ziggo
13
25%

Totaal aantal stemmen: 52

tiptoo

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fiesiekus schreef: Dus prima provider. Wie heeft serieus een goedkoper alternatief zonder aan kwaliteit in te boeten???

kul...een vriend van mij heeft ziggo , heel vaak uitval dus gewoon onzin.

Femmiej

Ongelezen bericht door Femmiej »

edwinknight schreef:Tis vreemd dat tot nu toe bij al je mediaboxen hetzelfde probleem verschijnt.
Het zijn niet bij alle mediaboxen dezelfde problemen geweest, maar het heeft wel allemaal te maken met opnemen, pauzeren en programma gemist.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Femmiej schreef:
edwinknight schreef:Tis vreemd dat tot nu toe bij al je mediaboxen hetzelfde probleem verschijnt.
Het zijn niet bij alle mediaboxen dezelfde problemen geweest, maar het heeft wel allemaal te maken met opnemen, pauzeren en programma gemist.
Is de TV geschikt voor bovenstaande?,is de mediabox juist ingesteld
? vaak zit het foutje bij de eindgebruiker :mrgreen:

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

tiptoo schreef:
Fiesiekus schreef: Dus prima provider. Wie heeft serieus een goedkoper alternatief zonder aan kwaliteit in te boeten???
kul...een vriend van mij heeft ziggo , heel vaak uitval dus gewoon onzin.
Hoe vaak is "heel vaak uitval"? Zo maar "kul" of "gewoon onzin" roepen zonder een getal voor uitval per jaar/maand, is kort door de bocht

tiptoo

Fiesiekus schreef:
Hoe vaak is "heel vaak uitval"? Zo maar "kul" of "gewoon onzin" roepen zonder een getal voor uitval per jaar/maand, is kort door de bocht

als ik zeg kul....dan is dat ook kul.... een keer of 3 per week noem je dat weinig? dus flutbedrijf!

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Fiesiekus:
Prima provider voor jou...mooi en blij voor je. Net zoals ik geen problemen heb met upc, een ander met kpn weer een ander met tele2 etc etc etc

Neemt niet weg dat ook Ziggo veelvuldig wordt genoemd in tig forums.

Er bestaat GEEN 100% beste keus provider. Ik heb blijkbaar mazzel. Bij TS doet internet en bellen het perfect, alleen opnemen niet.
Laatst gewijzigd door edwinknight op 15 mar 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo

@edwinknight , tegen wie heb je het ? is onduidelijk ik heb geen ziggo :mrgreen:

edwinknight

tiptoo schreef:@edwinknight , tegen wie heb je het ? is onduidelijk ik heb geen ziggo :mrgreen:

Is aangepast, naam is toegevoegd

Fiesiekus

edwinknight schreef:Er bestaat GEEN 100% beste keus provider.
Akkoord, dan anders gezegd: Ziggo voor mij: tot nu toe de minst slechte ervaringen mee (hiervoor KPN en Tele2). Houd me aanbevolen voor betere providers.

edwinknight

Fiesiekus schreef:
Akkoord, dan anders gezegd: Ziggo voor mij: tot nu toe de minst slechte ervaringen mee (hiervoor KPN en Tele2). Houd me aanbevolen voor betere providers.

Haha, leuk gevonden. Hier nog 1 dan.
Ik houd me aanbevolen voor de provider met de minst slechte ervaringen.

Wens je succes met de zoektocht.
Laatst gewijzigd door edwinknight op 15 mar 2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

edwinknight schreef:
Fiesiekus schreef:

Haha, leuk gevonden. Hier nog 1 dan.
Ik houd me aanbevolen voor de provider met de minst slechte provider.

Wens je succes met de zoektocht.
Het antwoord is al dagen eerder gegeven: UPC :)

160589005

Ongelezen bericht door 160589005 »

Dit ligt gewoon geheel aan de omgeving waar je woont. Bij sommige personen werkt ADSL prima en bij andere werkt de kabel beter.

Ik heb het persoonlijk allebei gehad en ook een paar providers.

Hier op een rijtje:
Tele2 Totaalpakket - TV - waardeloos, decoder is speelgoed en het beeld staat constant stil omdat de bandbreedte van het netwerk het niet aankan in dit gebied. Internet & telefonie - redelijk.
KPN Totaalpakket - TV - Goed, prijs kwaliteit verhouding is goed. Beeld is helaas niet zo mooi als de kabel. Internet - traag maar stabiel.
Ziggo - TV - Uitstekend. In 3 jaar heeft mijn tv slechts 2 dagen niet gewerkt. Internet had helaas teveel problemen en lag er te vaak uit. Als het werkte was het wel snel.
UPC - TV - Uitstekend. Nu 2 jaar UPC. Beste prijs kwaliteit verhouding. Goede interactieve televisie die WEL werkt. Snel en stabiel internet voor een mooie prijs.

Dit kan bij jou helemaal anders zijn maar de kabel bied meestal wel de meeste stabiele verbindingen. Een handje vol klanten heeft een signaal dat van het eerste punt al slecht is, dan valt er voor de provider weinig te doen (Ja, de kabel opnieuw richting je huis leggen maar dat zal de provider koste wat kost blijven ontwijken dankzij de hoge kosten die zij dan moeten betalen).
Laatst gewijzigd door 160589005 op 15 mar 2011 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

160589005

Ongelezen bericht door 160589005 »

Femmiej schreef:
Vervelend om te horen Femmiej. Misschien kan ik jou helpen.

Dat probleem van het opnemen? Bestaat dat nog steeds met dezelfde fouten die je voorheen ook hier had vermeld?
Wat heel vaak helpt is als je de Mediabox voor 30 seconden uitschakelt. Stekker weer inpluggen. Laat het apparaat opstarten tot de tijd in het display komt (+/- 1 minuut). Start dan de MB op en ga naar het Hoofdmenu. Plan via de TV guide een opname in en kijk in Mijn geplande opnames of deze er nu bijstaat. Zo ja, laat deze dan voltooien. Start hierna de opname die je voorheen had opgenomen. Nu zijn er een paar dingen die kunnen gebeuren.
- Zwart beeld: 30 seconden eruit, opnieuw starten.
- Geen opname gemaakt - Fabrieksinstellingen proberen anders is de hard disk waarschijnlijk niet in orde.
- Iets anders - Harddisk

Pauzeren en Video on Demand is een dienst waar ik zelf redelijk enthousiast over ben. Helaas is dit echt een dienst die wat onderhoud en zorg nodig heeft. Bij heel veel klanten waarbij het signaal in de meterkast uitkomt zit het probleem altijd in de bekabeling van de klanten. Meestal gebruiken zij spullen die niet 2-weg geschikt zijn en dat hierdoor geen retoursignaal mogelijk is. Als jou eerste aansluitpunt een wandcontactdoos is, dan zou ik je internet en telefonie splitter er eens vanaf halen. 1 korte kabel van ongeveer een meter van de muur naar de mediabox aansluiten en het dan nog eens proberen. Waarschijnlijk werkt het dan wel. Vervolgens ga je dingen aan je bekabeling toevoegen, Eerst je telefonie/internet mode. Daarna bijvoorbeeld de televisie die je op je slaapkamer hebt. Als het hierna niet meer werkt weet je waar de storing in zit. Werkt het bij de aansluiting van dat metertje nog niet. Bel dan even naar UPC, die kunnen dan wel wat voor je doen.

edwinknight

Henri42 schreef: Het antwoord is al dagen eerder gegeven: UPC :)

Ja daaaaag.....ondanks dat ik zelf bij upc zit echt niet de minst slechte ervaringen, amehoela.
Nogmaals er is er geen 1 de beste, ze hebben allemaal wel wat.

Fiesiekus

Ziggo: 1 á 2 x per jaar een uitval van óf telefoon óf internet. Televisie-uitval kan ik me al niet meer heugen uit de afgelopen 9 jaar (incl. voorganger van Ziggo: Multikabel )

Femmiej

Ongelezen bericht door Femmiej »

Henri42 schreef:Is de TV geschikt voor bovenstaande?,is de mediabox juist ingesteld
? vaak zit het foutje bij de eindgebruiker
Aan mijn bekabeling (signaal) ligt het niet omdat:
A) Ik geen storingen heb qua beeld, en met internet en telefonie. Als de bekabeling niet helemaal goed is, MOET ik ook problemen met telefonie en internet hebben.
B) UPC monteur heeft het doorgemeten en nagekeken in mijn mediabox en het is goed.
C) Testkanaal is alles goed.
D) Bij UPC komt het signaal ook gewoon goed door.

Het probleem ligt aan mijn tv of aan mij...?

Ik zet een film op pauze, ga met de honden lopen, kom terug en druk op play.
Vervolgens ben ik bij het begin van de film (soms zelfs nog het programma ervoor)

Vertel mij eens hoe ik dat doe dan??? Of mijn tv???

Er komt iets leuks op tv, druk op record want wil het opnemen.
Doet ie gewoon helemaal niks. Kan je hem weer uit en aanzetten maar ondertussen is wat je wilt zien al ff begonnen.

Nou goed, ik kan nog wel meer verzinnen maar dat heb ik allemaal al een keer gezegd :D
Helemaal mee eens, logisch ook. Er is altijd wel iets, ik kan ook leven met af en toe een storing of iets. Maar gemiddeld 4× per week iets wat niet werkt is gewoon (zacht uitgedrukt) vervelend, zeker als je elke maand de volle mep betaald.
Henri42 schreef:Het antwoord is al dagen eerder gegeven: UPC
Maak dat je kat wijs..
UPC :lol: :lol: :lol:
160589005 schreef:Wat heel vaak helpt is als je de Mediabox voor 30 seconden uitschakelt. Stekker weer inpluggen.
Dat heb ik allemaal al gedaan. Maar het feit is dat het gewoon hoort te werken en ik niet allerlei trucjes moet verzinnen om het alsnog voor elkaar te krijgen.
160589005 schreef:- Geen opname gemaakt - Fabrieksinstellingen proberen anders is de hard disk waarschijnlijk niet in orde
Fabrieksinstellingen heb ik ook al vaak genoeg gedaan.
En elke keer natuurlijk 'DE' geweldige Factory Reset zoals ze dat zo mooi noemen.
Als je dat doet, dan werkt die mediabox weer helemaal goed!
Daarom heb ik dat bij elke mediabox die ik gehad heb gedaan.
En heb ik nu al mijn 7e of 8e mediabox hier staan die nog steeds niet werkt.

Afgelopen Donderdag nog had ik wat programma's aangezet en een film.
2 opnames tegelijk dus, dit kan als de mediabox Stand-by staat.
's Avonds thuis gekomen, mediabox weer aan, want het kan inmiddels.
Dan zegt de mediabox dat ie 2 opnames aan het doen en dat hij niet aan kan.
Terwijl die programma's echt afgelopen zijn en alleen die film op opnemen staat.
Dan kan je dus alleen die film stoppen om tv te kijken. Dat doen we dan maar en dan snel naar de zender van de film en weer op opnemen zetten. (best lullig als er net 1 vermoord wordt en je mist het in je film)
Vervolgens wil ik mijn programma's kijken en heeft ie het helemaal niet opgenomen.

1) Waarom heeft ie het niet gewoon opgenomen, mediabox stond gewoon uit.
2) Waarom zegt ie dat ie 2 opnames heeft terwijl hij die programma's helemaal niet opgenomen heeft?

Het probleem met programma gemist is echter bekend bij UPC, dit heeft de monteur mij verteld en Dhr. .... heeft dit bevestigd.
Ook het probleem dat een opname 'niks' is is bekend bij UPC.
160589005 schreef:Bij heel veel klanten waarbij het signaal in de meterkast uitkomt zit het probleem altijd in de bekabeling van de klanten. Meestal gebruiken zij spullen die niet 2-weg geschikt zijn en dat hierdoor geen retoursignaal mogelijk is. Als jou eerste aansluitpunt een wandcontactdoos is, dan zou ik je internet en telefonie splitter er eens vanaf halen. 1 korte kabel van ongeveer een meter van de muur naar de mediabox aansluiten en het dan nog eens proberen.
Het komt bij mij niet uit de meterkast, er zit geen splitter tussen en mijn kabel is ook niet lang. Dus daar ligt het ook echt niet aan :wink:

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Dan is het toch duidelijk, dat het de box niet is.
Ik heb wel geen mediabox, maar een satellietontvanger.
Ik had in begin, dat deze niets opgenomen heeft.
Ik heb zeker en vijftal keren de harde schijf geformatteerd, en daarna werkt deze wel zonder problemen.
Misschien ook een optie voor jou!

edwinknight

tennis schreef:
Dan is het toch duidelijk, dat het de box niet is.
Ik heb wel geen mediabox, maar een satellietontvanger.
Ik heb zeker en vijftal keren de harde schijf geformatteerd, en daarna werkt deze wel zonder problemen.

TS heeft reeds meerdere keren terug gezet naar fabrieksinstellingen. hiermee wordt ook de inhoud op harde schijf gewist. Is dus geen optie....

Zoals beloofd gister bij de buren geweest welke wel een opname mogelijkheid hebben en zie geen zaken waarbij ik denk, dat zou het wel eens kunnen zijn.
100 hz coax van aansluiting naar mediabox, hdmi van mediabox naar tv....thats it.
Mijn truukendoos is leeg.

Hoop dat snel voor je gaat werken.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

edwinknight schreef: TS heeft reeds meerdere keren terug gezet naar fabrieksinstellingen. hiermee wordt ook de inhoud op harde schijf gewist. Is dus geen optie....
Ik heb het over vaker de harde schijf te formatteren en niet over terug zetten van de fabrieksinstelling!

Waarom het bij mij gelukt is, kan ik ook niet verklaren, maar het is dan voor mij een optie geweest!

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

tennis schreef: Ik heb wel geen mediabox, maar een satellietontvanger.
Als we het hebben over de mediabox van UPC met harddisk valt er zelf helemaal niets te formatteren, je kunt hem wel terugzetten naar de fabrieks-instellingen maar daarmee word de harde schijf niet geformatteerd. Dit kan alleen op afstand gedaan worden door UPC, je moet dan de box aan laten staan en het duurt 24 uur. Bij mij nam de vorige box niet goed meer op en toen hij door UPC geformatteerd was heeft hij daarna (de box heeft nog 6 maanden gedraaid en is daarna omgewisseld voor de HD DVR))geen problemen meer gegeven.Zie onder de antwoorden op het forum van chelloo.com
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=20669.0
Vandaag de nieuwe software voor VOD etc binnen gehad en inderdaad, de harddisk was meteen vol. Blijkbaar snoept de nieuwe software :P van de harde schijf mee. Joepiesie helpdesk gebeld en hebben de harde schijf geformatteerd. Al mijn films weg :'( , maar wel weer een lege schijf :D. Dus iedereen die de probleem heeft na de nieuwe software update, even de HD bellen voor format op afstand. Kan ook alleen op afstand overigens. Voor de rest werkt is de nieuwe software up to date

Gesloten